Εργαστήριο Γραμμικού Σχεδίου – Αρχιτεκτονικού και Τεχνικού Σχεδιασμού του Λυκείου Ελληνίδων Σύρου

Τα παιδιά γίνονται οι «αρχιτέκτονες» του μέλλοντός τους

Την ευκαιρία να παρουσιάσουν δείγματα της δουλειάς τους και ταυτόχρονα να συζητήσουν με το κοινό πάνω στο αντικείμενο του αρχιτεκτονικού και τεχνικού σχεδιασμού είχαν οι συμμετέχοντες του Εργαστηρίου Γραμμικού Σχεδίου του Λυκείου Ελληνίδων Σύρου. 

Ο πρώτος κύκλος του εργαστηρίου γραμμικού σχεδίου - αρχιτεκτονικού και τεχνικού σχεδιασμού ολοκληρώθηκε με μία μεγάλη έκθεση στην κεντρική έκθεση του Λυκείου.

«Το εργαστήριο αυτό ξεκίνησε πριν δύο χρόνια για να έρθουν σε επαφή με τεχνικές και θέματα γραμμικού σχεδίου παιδιά του γυμνασίου και του λυκείου», εξηγεί στην «Κοινή Γνώμη» η υπεύθυνη Ειρήνη Χατζηδημητρίου. Πολύ γρήγορα όμως τα ίδια τα παιδιά ζήτησαν να επεκταθεί στο πεδίο του αρχιτεκτονικού και τεχνικού σχεδιασμού το οποίο από τη φύση του ενέχει έντονο το στοιχείο του πειραματισμού. Το κάθε παιδί λειτούργησε αυτόνομα κάνοντας τα δικά του ξεχωριστά θέματα ελευθερώνοντας σε μεγάλο βαθμό τη δημιουργικότητά του   και μαθαίνοντας παράλληλα τεχνικές σχεδίου, ορθών προβολών, οικοδομικής, μετρήσεων.

Οι επισκέπτες της έκθεσης μπορούσαν να δουν γραφιστικά διακοσμητικά σχέδια, αρχιτεκτονικά σχέδια και μακέτες πρωτότυπων κατοικιών και άλλων κτιρίων, σχέδια και μακέτα πλοίου, σχέδια βιομηχανικών αντικειμένων. «Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι το εργαστήριο “χτίζεται” σιγά σιγά, από και με τα ίδια τα παιδιά» υπογραμμίζει η κ. Χατζηδημητρίου.

«Οικογένεια» που συνεχώς μεγαλώνει

Αναφερόμενη στα επόμενα βήματά του, καθιστά γνωστό ότι φέτος θα συνεχίσει να λειτουργεί και το καλοκαίρι, το πειραματικό τμήμα σχεδιασμού με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.

Παράλληλα για πρώτη φορά θα λειτουργήσει τόσο το καλοκαίρι όσο και το χειμώνα τμήμα προετοιμασίας αρχιτεκτονικού σχεδίου για σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ που έχουν το αρχιτεκτονικό σχέδιο ως προαπαιτούμενο και που αφορά τόσο σε μαθητές ΓΕΛ όσο και σε μαθητές ΕΠΑΛ (ειδικότητες γραφιστικής και δομικών έργων).

Τέλος από τον Οκτώβριο θα επιχειρηθεί ένα ακόμη νέο τμήμα υπό την καθοδήγηση επιστήμονα ειδικευμένου σε θέματα σχετικά με την πόλη και την πολιτιστική κληρονομιά.

«Κάπως έτσι το εργαστήριο μεγαλώνει με νέα τμήματα αλλά και με νέους συνεργάτες από διάφορους τεχνικούς κλάδους, κάποιοι από τους οποίους ήταν προσκεκλημένοι στην έκθεση και ήδη παρενέβησαν με οργανωμένες συζητήσεις με τα παιδιά και προτάσεις για το μέλλον του εργαστηρίου», καταλήγει.

Μάθηση μέσα από την πράξη

Βασικός στόχος αυτής της προσπάθειας, εκτός από την αυτονόητη ενίσχυση της εκπαίδευσης στον τομέα του σχεδιασμού νέων που επιθυμούν να συνεχίσουν και με αντίστοιχες σπουδές, είναι να επιχειρήσει γενικότερα τη μάθηση μέσα από την πράξη, βοηθώντας αβίαστα στη συγκρότηση της σκέψης, τονώνοντας την φαντασία και τη δημιουργικότητα και κάνοντας τελικά τα παιδιά να πιστέψουν στον εαυτό τους και να γίνουν οι  “αρχιτέκτονες” του μέλλοντός τους.