Συνέντευξη με την πρόεδρο του Ομίλου Sigma Group και εμπνεύστριας του «Action in Greece» Σοφία Στάμου για το «The Syros Project»

«Η Σύρος μας έχει ανατριχιάσει»

Τη δική της κινηματογραφική ταινία – ντοκιμαντέρ, που αναμένεται να αγαπηθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, θα αποκτήσει σύντομα η Σύρος, στο πλαίσιο της μεγάλης παραγωγής του Ομίλου Sigma Group με τίτλο «Action in Greece».

Μετά τη Σαντορίνη και τη Χαλκιδική, η πρωτεύουσα των Κυκλάδων θα είναι η «πρωταγωνίστρια» του επόμενου ωριαίου επεισοδίου της σειράς, που φιλοδοξεί να αναδείξει τα ήθη, τα έθιμα, τις παραδόσεις, τη λαογραφία, τη γαστρονομία και τις φυσικές ομορφιές της χώρας μας σε ολόκληρο τον κόσμο.

Για το «Syros Project», τα γυρίσματα του οποίου θα αρχίσουν την περίοδο των Αποκριών, μίλησε στο web tv της «Κοινής Γνώμης» η πρόεδρος του Ομίλου Sigma Group, Σοφία Στάμου, δίνοντας έμφαση τόσο στη ζεστή φιλοξενία και τη θέρμη με την οποία το νησί έχει αγκαλιάσει αυτή την προσπάθεια, όσο και στα σημεία εκείνα που θα προωθηθούν δυναμικά μέσα από την καμπάνια.

Ποια είναι η φιλοσοφία γύρω από το «Action in Greece», το οποίο επέστρεψε στις Κυκλάδες για να καταγράψει και να αποτυπώσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πρωτεύουσάς τους;

«Είμαι πολύ ευτυχισμένη που βρίσκομαι στη Σύρο. Προσωπικοί μου φίλοι από το νησί μου έλεγαν πάντα πόσο όμορφη και ξεχωριστή είναι, αλλά το έζησα κι εγώ από κοντά, όπως και την πολύ ζεστή και γλυκιά φιλοξενία της. Το «Action in Greece» είναι μια τεράστια, δυνατή εθνική προσπάθεια, όπως μας έχει αποκαλέσει ούτως ή άλλως και η Unesco, όσον αφορά στο κομμάτι της προβολής της χώρας προς το εξωτερικό. Είναι μια πολύ εμπεριστατωμένη έρευνα για τη θεατή και την αθέατη πλευρά όλων των τόπων. Έχουμε ένα πάρα πολύ δυνατό press office παγκοσμίως, ώστε μέσα από αυτό και από τα ξένα μέσα μαζικής ενημέρωσης να μπορούμε να διοχετεύουμε το υλικό μας, το οποίο παρέχεται μέσα από τη θυγατρική της Sigma Group, τη Sigma Media Group για να μπορεί ο καθένας να απολαύσει τα πάντα που θέλει να ξέρει για την Ελλάδα και τους ελληνικούς τόπους. Το «Action in Greece» είναι ένα λατρεμένο παιδί όλης της Ελλάδας και αυτό αποδεικνύεται από τη φιλοξενία που έχουμε δεχτεί, αρχικά από τον πρώτο τόπο που επικοινωνήσαμε τη Σαντορίνη και φυσικά, τον δεύτερο τρόπο, τη Χαλκιδική. Αυτή τη στιγμή, μπορούμε να πούμε ότι το άνοιγμά μας στη Σύρο μας επιβραβεύει για τρίτη φορά, γιατί αυτά που έχουμε ζήσει τις λίγες ημέρες που είμαστε εδώ, είναι μοναδικά. Και ο κόσμος είναι μοναδικός και γενικά όλη η φιλοξενία είναι μοναδική».

Ποιο είναι το κριτήριο επιλογής των τόπων που εντάσσονται στο συγκεκριμένο πρότζεκτ;

«Οι πιο γνωστοί τόποι που ο κόσμος ξέρει κατά 90% είναι η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κρήτη και τέταρτη η Αθήνα. Εμείς λοιπόν, πολύ εύστοχα, επειδή δε μας ενδιαφέρει να φαίνονται μόνο τα τέσσερα τεράστια, υπέροχα, πανέμορφα brands που έχουμε, θέλαμε να δείξουμε τη μοναδικότητα κι άλλων τόπων. Κάτω από αυτούς τους τέσσερις τόπους, βάλαμε άλλους πέντε, τους οποίους δυναμικά προωθούμε κάτω από την ομπρέλα των μεγάλων μας brand. Κάτω από την ομπρέλα της Σαντορίνης, είναι και η Χαλκιδική και η Θεσσαλονίκη. Τώρα, έρχεται η Σύρος, η πρωτεύουσα των Κυκλάδων, ένας πολύ δυνατός τόπος, με δυνατά στοιχεία και μηνύματα που πρέπει να στείλουμε στο εξωτερικό. Μέσα σε αυτά έχουμε επίσης εντάξει τη Λέσβο και ένα όμορφο μικρό νησί, τη Λέρο, το οποίο πολύς κόσμος δε γνωρίζει».

Πότε θα ξεκινήσουν τα γυρίσματα στη Σύρο και ποιες πλευρές της θα επιδιώξετε να αναδείξετε;

«Αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε στη Σύρο για να συλλέξουμε κάποια πρώτα στοιχεία. Τα γυρίσματα θα ξεκινήσουν τις Απόκριες. Στόχος μας είναι να καλύψουμε πολιτιστικά γεγονότα και κάποιες άλλες, σημαντικές πτυχές. Το Πάσχα στη Σύρο είναι πρότυπο με όλη τη σημασία της λέξης, οπότε θα καλυφθεί και προβληθεί πάρα πολύ δυναμικά. Επιπλέον, θα αποτυπώσουμε κάποια φυσικά σημεία, τη θάλασσα και το ρεμπέτικο στοιχείο. Η Σύρος μας έχει ανατριχιάσει. Έχει μία ιστορία και έναν πολιτισμό που πραγματικά πρέπει να αναλυθούν και να επεξηγηθούν τόσο στους Έλληνες, όσο και στους ξένους. Είναι πολύ σημαντικό σε έναν τόπο που πάμε, να ξέρουμε το αρχαιολογικό και το ιστορικό κομμάτι, ό,τι έχει να κάνει με την περιήγηση. Όλο αυτό ενδιαφέρει τον κόσμο του εξωτερικού. Οι ξένοι περπατούν, λατρεύουν τους περιπάτους. Ακόμη και μέσα σε βουνά. Με τα μάτια μου έχω διαπιστώσει στην Ολυμπιάδα της Χαλκιδικής, μία ομάδα περίπου 60 ανθρώπων – δεν υπήρχε κανείς κάτω των 70 ετών- να περπατούν ώρες. Ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι είναι η ναυτιλία και οι κρουαζιέρες».

Ποια είναι η βοήθεια που ζητάτε από τον κάθε τόπο προκειμένου να φέρετε σε πέρας όλα όσα έχετε σχεδιάσει;

«Αρχικά, αυτό που πρέπει να κάνουμε, είναι να ενημερώσουμε τον κόσμο της Σύρου ότι είμαστε εδώ. Ότι μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας, να μας δει από κοντά και να μας μεταφέρει πράγματα από το παρελθόν και το παρόν της Σύρου ή και το μέλλον. Έχουμε πληροφορηθεί ότι πρόκειται να δημιουργηθεί Γεωλογικό Πάρκο στο νησί, το οποίο μπορεί να φέρει πάρα πολύ κόσμο στη Σύρο και είναι μια πολύ εύστοχη κίνηση. Συριανοί, αλλά και λάτρεις του νησιού μπορούν να επικοινωνήσουν με το τηλεφωνικό κέντρο της Sigma (210-8628203) και να δώσουν οποιαδήποτε πληροφορία, η οποία θα φτάσει κατευθείαν τόσο σε εμάς, όσο και στο δημοσιογραφικό τμήμα μας».

Ποιος θα είναι ο ακριβής χαρακτήρας του φιλόδοξου αυτού πρότζεκτ;

«Δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο ντοκιμαντέρ, το οποίο είναι σαφώς πολύ ωραίο, αλλά κουράζει. Εδώ, έχουμε ένα σενάριο, story telling. Έχουμε ηθοποιούς που εξελίσσουν την ιστορία. Η μεγάλη πρωταγωνίστρια του «Action In Greece» είναι η Στεφανία Μαρία Βαλσαμάκη. Συμπρωταγωνιστής στο «Santorini project» o Σταύρος Καννελίδης, στο «Xαλκιδική και Θεσσαλονίκη project» o Γιάννης Παπακυριακόπουλος και τώρα είμαστε στη διαδικασία που δημιουργούμε το ντοκιμαντέρ ώστε να ξέρουμε πώς θα πλέξουμε την ιστορία της Σύρου. Τα γυρίσματα θα διαρκέσουν έναν χρόνο. Εμείς μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, πάντα σε συνεννόηση με ανθρώπους που μας στηρίζουμε, θα έχουμε καλύψει το υλικό που χρειάζεται ότι ώστε να βγει το «The Syros project» μέσα από το «Αction in Greece». Ταυτόχρονα, έχουμε κάποια πραγματάκια που μας έχουν μείνει στη Χαλκιδική. Όλοι οι τόποι έρχονται και δένουν μέσα από ένα εκπληκτικό σενάριο, μία καταπληκτική κινηματογράφηση και μέσα από τον χαρισματικό κόσμο παίρνουν σάρκα και οστά όλα τα ήθη, τα έθιμα, η λαογραφία, η παράδοση, η γαστρονομία, όλο αυτό το κομμάτι που πρέπει να αναδειχθεί».

Η προβολή των ντοκιμαντέρ προγραμματίζεται μετά την ολοκλήρωση όλων των ταινιών;

«Όπου βρισκόμαστε, στέλνουμε «τυράκια», «δολωματάκια». Κοινοποιούμε αποσπάσματα από το backstage, το οποίο καλύπτει ό,τι κάνουμε. Αυτό το στέλνουμε στο εξωτερικό, το οποίο είναι με ανοιχτές αγκάλες. Εκεί, το “Action in Greece” έχει γίνει ήδη brand. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον απόδημο ελληνισμό, ο οποίος είναι πολύ σημαντικός στην εξέλιξη της πρωτοβουλίας μας οπότε, μην ανησυχείτε. Μόλις έχουμε στα χέρια μας το πρώτο υλικό θα αρχίσει να παρουσιάζεται και να προβάλλεται μέσα από το Sigma press office».