Η μελοποιημένη ποίηση του Κωστή Παλαμά σε αντιστικτικό διάλογο με ποιήματα και κείμενα που μαρτυρούν τη σχέση του με τη «Γυναίκα-Μούσα»

«Οι μούσες που αγάπησα» μάγεψαν το Συριανό κοινό

  • Τετάρτη, 31 Ιουλίου, 2019 - 06:15

Η σχέση του Κωστή Παλαμά με τη «Γυναίκα-Μούσα», που αποτελεί και ένα από τα κυρίαρχα θέματα της ποίησής του αναδείχθηκε μέσα από τη μουσικοποιητική παράσταση του Σάκη Παπαδημητρίου με τίτλο «Οι μούσες που αγάπησα», στο Θέατρο «Ευανθία Καΐρη», στη Σύρο.

Η καινούργια δουλειά του συνθέτη πάνω στην ερωτική ποίηση του Κωστή Παλαμά έγινε αφορμή και πρόκληση για μια ιδιαίτερη συνεργασία με το καταξιωμένο πατρινό γυναικείο μουσικό σύνολο «A Companhia Artistica» με υπεύθυνη την πιανίστα Μαρία Νικολοπούλου, ερμηνεύτρια τη σοπράνο Πόλυ Νικολοπούλου, τη Φωτεινή Γεροπούλου στο βιολί, την Ευγενία Κοΐνη στο φλάουτο και την Κωνσταντίνα Σέλληνα στο βιολοντσέλο.

Στην αναζήτηση ενός κοινού μουσικού τόπου συνέβαλε με τις ενορχηστρώσεις της, η Άσπα Παπαδημητρίου, ενώ η συγγραφέας Μαρία Παναγιωτακοπούλου δημιούργησε πάνω σε δικό της κείμενο μια πρωτότυπη μουσική παράσταση καταδεικνύοντας τη σχέση του Παλαμά με τη γυναίκα «Μούσα», που, χαρίζοντάς του την έμπνευση, του συμπαραστάθηκε στον διαρκή αγώνα του με τη φθορά, τον μαρασμό και τον θάνατο.

Μελοποιημένα ποιήματα, εμπλέκονται αντιστικτικά με το κείμενο, που ερμήνευσε ο ηθοποιός Νίκος Παρασκευόπουλος, συνθέτοντας ένα ιδιαίτερο μουσικοποιητικό αναλόγιο.

Η παράσταση διοργανώθηκε από τον Πολιτιστικό και Εξωραϊστικό Σύλλογο Λαζαρέττων και απέκτησε ιδιαίτερη σημασία για τον χώρο, καθώς η Ευανθία Καΐρη ήταν μια από τις πρώτες Ελληνίδες γυναίκες διανοούμενες του 19ου αιώνα, μια εποχή που η θέση της γυναίκας ήταν υποβαθμισμένη και ο Κωστής Παλαμάς εκείνη την περίοδο προβάλλει και αναδεικνύει μέσα από την ποίησή του τη Γυναίκα-Μούσα ως πηγή και κέντρο της έμπνευσής του.