Του Γιώργου Ξανθάκη

Σινεπιλογές

  • Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου, 2018 - 06:10

Το Κορίτσι στον Ιστό της Αράχνης/ The Girl in the Spider’s Web (2018) του Φέντε Αλβάρεζ

Η "βασίλισσα" Claire Foy υποδύεται το ρόλο της χάκερ Lisbeth Salander!

Αυτή είναι το κορίτσι με το τατουάζ - μια εκκεντρική ιδιοφυΐα στους υπολογιστές. Αυτός είναι ένας δημοσιογράφος που συχνά καταδιώκεται λόγω της εμμονής του με την αλήθεια και τη δικαιοσύνη. Ένα βράδυ ο Blomkvist δέχεται ένα τηλεφώνημα από μια πηγή που ισχυρίζεται ότι έχει πολύτιμες πληροφορίες και έχει ζητήσει τη βοήθεια μιας νεαρής χάκερ, η οποία μοιάζει με κάποια δική του γνώριμη. Οι εξελίξεις θα είναι καταιγιστικές. Ο Blomkvist, θέλοντας απεγνωσμένος να ενισχύσει το Μιλένιουμ, αναζητά τη Salander , αλλά ως συνήθως εκείνη έχει τα δικά της σχέδια.

Το μυστικό που κυνηγούν κι οι δύο βρίσκεται στην καρδιά ενός πολύπλοκου ιστού στον οποίο εμπλέκονται κατάσκοποι, εγκληματίες του κυβερνοχώρου και κυβερνήσεις από τον κόσμο∙ και κάποιος είναι διατεθειμένος να σκοτώσει προκειμένου να μην αποκαλυφθεί… Το δίδυμο που γοήτευσε εκατομμύρια αναγνώστες και θεατές, με τα 'The Girl with the Dragon Tattoo', 'The Girl Who Played with Fire', and 'The Girl Who Kicked the Hornets' Nest',  της σειράς επιστρέφει με ένα ακόμη θρίλερ που επιδιώκει να εκτοξεύσει την αδρεναλίνη στα ύψη.

H Claire Foy, η οποία 'σάρωσε' τα βραβεία ερμηνείας με το ρόλο της βασίλισσας Ελισάβετ στην επιτυχημένη σειρά 'The Crown', ενσαρκώνει το ρόλο της Salander, της cult φιγούρας και ομώνυμου χαρακτήρα της σειράς βιβλίων 'Millenium' του Stieg Larsson ,ο οποίος έφυγε ξαφνικά από τη ζωή το 2004, επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με την ταινία 'The Girl in the Spider's Web'. Η ταινία, αποτελεί και την πρώτη κινηματογραφική μεταφορά του επιτυχημένου βιβλίου του David Lagercrantz ,ο οποίος ανέλαβε να συνεχίσει την σειρά μετά τον θάνατο του Larsson .

Ο Ουρουγουανός σκηνοθέτης Φέντε Αλβάρεζ  («Το Πρόσωπο του Κακού», «Μην Ανασαίνεις») ακολουθεί υπάκουα τις επιταγές των μεγάλων στούντιο,  δημιουργώντας έτσι μία ταινία δράσης με ένταση και ατμόσφαιρες σκανδιναβικού νουάρ, αφήνοντας όμως στο περιθώριο τις ψυχολογικές αλλά και πολιτικές προεκτάσεις που ο Larsson πραγματεύεται στα βιβλία του,  κάτω από το πρόσχημα μιας αστυνομικής υπόθεσης. Παρόλο που ο Αλβάρεζ επιδεικνύει μεγάλη σημασία στο οπτικοακουστικό μέρος, στη λεπτομέρεια και την ατμόσφαιρα, φαίνεται ότι προσπαθεί να αναπαράγει την εμφάνιση και την αίσθηση της έκδοσης του Fincher 'The Girl with the Dragon Tattoo'- η οποία, σε σύγκριση με τις άλλες προσαρμογές της σειράς «Millenium», είναι ένα αριστούργημα. Ο οπερατέρ  Pedro Luque χρησιμοποιεί αρκετές μακρές λήψεις, με ψηφιακά ενισχυµένα τράβελινγκ και υιοθετεί καστανόχρωμες αποχρώσεις της φωτογραφίας  που θυμίζει τα  θρίλερ του Fincher (Zodiac, The Game, Gone Girl κ.λπ.).Τα γυρίσματα  στη Γερμανία και τη Σουηδία, φυσικά, προσδίδουν κάποιες ελκυστικές σκηνές στον ζοφερή τόνο της ταινίας. Τα στοιχεία της φόρμας είναι ως επί το πλείστον στέρεα, ενώ το πρόβλημα έγκειται στην ανόητη πλοκή και την τετριμμένη ιστορία. Έτσι οι χαρακτήρες δεν ξεφεύγουν καθόλου από τα στερεότυπα μιας τυπικής αστυνομικής περιπέτειας, η Lisbeth Salander εδώ είναι  απλώς μία κοπέλα με τατουάζ και κοντά μαλλιά, η περίπλοκη σχέση με τον Blomkvist περιγράφεται απλοϊκά, ενώ η προσωπική της ιστορία αντιμετωπίζεται σχεδόν μελοδραματικά,  στερώντας από την ιδιαίτερη αυτή ηρωίδα το επαναστατικό της στοιχείο.

Όλα αυτά οδηγούν στο αναπόφευκτο συμπέρασμα ότι, επειδή το «The Girl in the Spider's Web» αναμφισβήτητα αδυνατεί να ξεκινήσει εκ νέου το franchise, το κοινό θα πρέπει να περιμένει ότι σε λίγα χρόνια θα δούμε μια τέταρτη επανεκκίνηση.

Ετικέτες: 

Διαβάστε ακόμα