Η εξεύρεση επιπλέον οικονομικών πόρων και οι προσπάθειες αποκατάστασης των σχέσεων με τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου απασχόλησαν τη Γενική Συνέλευσης της ΟΕΘΑ

«Οικοδέσποινα» των θεατρικών συναντήσεων για το 2020 η Νάξος

Ένα μεγάλο «κεφάλαιο» στην ιστορία της Ομοσπονδίας Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου έκλεισε κατά τη φετινή Γενική Συνέλευση των μελών της στην Αθήνα.

Η επί δεκαπενταετίας πρόεδρος της ΟΕΘΑ Μαρία Βενέτη παρέδωσε τη σκυτάλη στον νέο πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, Στέλιο Μάρκου, όπως προέκυψε από τις αρχαιρεσίες. Το Σώμα συμπληρώνουν οι: Γιάννης Δεσύπρης (Αντιπρόεδρος), Ελένη Τσιγιάννη (Γενικός Γραμματέας), Μαρία Φούτσου (Ταμίας), Δημήτρης Βαμβακούσης (Ειδικός Γραμματέας), Κώστας Ματθαίου (Έφορος Υλικού) και Βαγγέλης Ντάβας (Μέλος).

Κατά τη διάρκεια της Συνέλευσης, η απελθούσα πρόεδρος κ. Βενέτη αναφέρθηκε στα πεπραγμένα της Ομοσπονδίας κατά το έτος 2019. Μετά την εγγραφή τριών νέων μελών, η ΟΕΘΑ αριθμεί 42 μέλη εκ των οποίων τα 40 είναι ενεργά και πιστοποιημένα. Όσον αφορά τη λειτουργία του Δ.Σ. έγιναν τέσσερις συνεδριάσεις με φυσική παρουσία των μελών του, στη Ρόδο για την προετοιμασία της 31ης Συνάντησης Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου, δύο κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της και μία στην Αθήνα. Όλο το χρόνο, τα μέλη ήταν σε συνεχή επαφή προκειμένου να οργανωθούν οι δράσεις της ΟΕΘΑ χωρίς επιβάρυνση του ταμείου της.

Το πρόγραμμα «Το Θέατρο Ταξιδεύει» διεξήχθη κανονικά καθώς είχε εξασφαλίσει πίστωση 22.000 ευρώ ήδη από τον Δεκέμβριο του 2018. Εντός του Μαρτίου εστάλη η προκήρυξη του προγράμματος που όριζε τη διάρκεια μέχρι τον Οκτώβρη με εξαίρεση τους δύο θερινούς μήνες (Ιούλιο και Αύγουστο). Συμμετοχή δήλωσαν δεκατρείς ομάδες από τις οποίες, συμμετείχαν τελικά οκτώ, μία από τις Κυκλάδες, δύο από τα Δωδεκάνησα και πέντε από το Βόρειο Αιγαίο.

Οργανωτικά προβλήματα λόγω πολιτικών ανακατατάξεων και… παραιτήσεις

Η 31η Συνάντηση Ερασιτεχνικών Θιάσων πραγματοποιήθηκε στην Ρόδο, όπως αποφασίσθηκε στη Γενική Συνέλευση του 2019. Η απόφαση πάρθηκε μετά από επιστολή του Δημάρχου που δεσμευόταν να καλύψει δαπάνες συνολικού ποσού 50.000€ που περιλάμβανε δαπάνες εξοπλισμού δύο αιθουσών, μετακινήσεις εντός της Ρόδου με λεωφορεία και δαπάνες προβολής (αναμνηστικό, τυπογραφικά, τσάντες).

Όπως υπογραμμίστηκε από την κ. Βενέτη, παρά τις ευοίωνες προβλέψεις παρουσιάσθηκαν πολλά προβλήματα, κυρίως λόγω της μεσολάβησης των αυτοδιοικητικών και εθνικών εκλογών.

«Ο απερχόμενος Δήμαρχος δεν έκανε τίποτε από όσα υποσχέθηκε ούτε  δέσμευσε κάποια ποσά για το σκοπό αυτό. Η νέα Δημοτική Αρχή Ρόδου άργησε να ορίσει αντιδημάρχους και δεν υπήρχε καμία δυνατότητα προσέγγισης παρά τις άοκνες προσπάθειες των τοπικών ομάδων. Έτσι όταν πήγαμε στο Ρόδο αρχές Σεπτεμβρίου για διαμόρφωση του προγράμματος δεν  καταφέραμε να δούμε τον Δήμαρχο  παρά το γεγονός ότι παρευρισκόταν και η κ. Αλβανού, ως μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής και είχε μεσολαβήσει και επιστολή της κ. Καλογήρου προς τον νέο Δήμαρχο, να συνεργασθεί μαζί μας για την επιτυχία της Συνάντησης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Οι χώροι που είχαν επιλεγεί για τη Συνάντηση ήταν το Δημοτικό Θέατρο, η αίθουσα στο Ροδίνι και η αίθουσα του Κολλεγίου Ρόδου

Όταν διαπιστώθηκε ότι στο Ροδίνι δεν είχε γίνει καμία εργασία, αποφασίστηκε από το Δ.Σ. της ΟΕΘΑ να κρατήσει σαν κύριες αίθουσες το Δημοτικό Θέατρο και την αίθουσα του Κολλεγίου Ρόδου και να χρησιμοποιηθεί επίσης το Ανοικτό Θέατρο που ανήκε στο Δήμο. Οι αιτήσεις συμμετοχής ήταν πολλές συνολικά 29: τέσσερις από Ν. Λέσβου, πέντε από Ν. Χίου, δύο από Ν. Σάμου, έξι από Ν. Δωδεκανήσου και δώδεκα από Ν. Κυκλάδων. Στη συνέχεια συντάχθηκε το πρόγραμμα, όπως εξυπηρετούσε τις αφίξεις και τις σκηνικές απαιτήσεις κάθε παράστασης και κοινοποιήθηκε στις ομάδες με την προειδοποίηση ότι μπορεί να μην καταβληθεί στις ομάδες η προβλεπόμενη από την προκήρυξη δαπάνη οδοιπορικών ή μέρος αυτής. Αποτέλεσμα αυτής της προειδοποίησης ήταν τρεις ομάδες από το Βόρειο Αιγαίο να αποσύρουν τη συμμετοχή τους (Το θεατρικό Εργαστήρι Δήμου Λέσβου, η Θεατρική Ομάδα πασπARTου Μυτιλήνης και η θεατρική ομάδες ΜΕΑΣ «Λήμνος»).

Δεκαπέντε ημέρες πριν τη Συνάντηση, ενώ υπήρχαν ακόμη ανοιχτά θέματα για την ομαλή διεξαγωγή της, αφού ο Δήμος δεν είχε προχωρήσει σε διαδικασία ανάθεσης της τεχνικής κάλυψης και των λεωφορείων, η αφίσα που πρότειναν οι θίασοι απορρίφθηκε από τον βασικό χρηματοδότη της διοργάνωσης, τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου, γεγονός που οδήγησε σε παραίτηση από μέλος του Δ.Σ. της Γ. Γραμματέως  κ. Διονυσίας Κασίου και απόσυρση της συμμετοχής δύο ομάδων (Θεατρικό Εργαστήρι Κω και DUENDE Ικαρίας). Το Δ.Σ. της ΟΕΘΑ για να αντιμετωπισθεί η κρίση προσκάλεσε Έκτακτη Γενική Συνέλευση εν μέσω της Συνάντησης την Κυριακή 27 Οκτωβρίου, που κατέληξε σε ένα ψήφισμα που στάλθηκε στο Υπουργείο.

Στην 31 Συνάντηση συμμετείχαν τελικά 24 ομάδες (εκ των οποίων η μια από τη Ρόδο) και διεξήχθη κανονικά παρά τις δυσκολίες και τις βροχές καθώς είχαμε προνοήσει να υπάρχει δυνατότητα να μεταφερθούν οι παραστάσεις που προγραμματίσθηκαν στο Ανοικτό Θέατρο στο γειτονικό Δημοτικό Θέατρο.

Παραστάσεις σε κατάμεστες αίθουσες

Στη Ρόδο προσήλθαν από όλο το Αιγαίο περίπου 530 άτομα. Εκτός από τις παραστάσεις πραγματοποιήθηκαν και παράλληλες εκδηλώσεις. Μια από αυτές ήταν η  προβολή του ντοκιμαντέρ «Αιγαίο, πολλά πρόσωπα, ένα πάθος» που γυρίστηκε στη Χίο από τον σκηνοθέτη Πάνο Κέκα στο πλαίσιο της εορταστικής 30ης Συνάντησης και χρηματοδοτήθηκε με επί πλέον κονδύλι από την Γ.Γ.ΑΙ. & Ν.Π.

Τα μέλη των θεατρικών ομάδων συμμετείχαν σε συζητήσεις με εκπαιδευτικό χαρακτήρα τα πρωινά με θέμα τις παραστάσεις που είδαν το προηγούμενο διήμερο και παρακολούθησαν σεμινάριο  θεατρικού μακιγιάζ και ειδικών εφέ με την Μαρία Κυδωνιέως.

Τέλος στο  τέλος της Συνάντησης και στην φιλόξενη αίθουσα «Ροδίνι», όλοι μαζί διασκέδασαν στην καθιερωμένη πλέον «Αιγαιοπελαγίτικη Συνάντηση χορών και γεύσεων», γευόμενοι τα προϊόντα που οι ομάδες έφεραν από τα νησιά τους αλλά και αυτά που απλόχερα πρόσφεραν οι ομάδες της Ρόδου, με τη συνοδεία ζωντανής ορχήστρας από Ρόδιους καλλιτέχνες.

Όλες τις μέρες οι αίθουσες ήταν κατάμεστες, πράγμα που αποδεικνύει πόσο σημαντική είναι η Συνάντηση Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου, τόσο για τους κατοίκους των νησιών όσο και για τους ερασιτέχνες. «Τα νησιά μας έχουν προβλήματα επικοινωνίας και πρόσβασης και έτσι κάτοικοι ακόμη και κοντινών νησιών πολλές φορές δεν έχουν καμία σχέση. Το ερασιτεχνικό θέατρο και ιδιαίτερα οι «Συναντήσεις» έφεραν σε επαφή και δημιούργησαν άρρηκτους δεσμούς ανάμεσα σε τόσους πολλούς ανθρώπους από διαφορετικά νησιά του Αιγαίου», κατέληξε η κ. Βενέτη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης, συζητήθηκε το θέμα της εξεύρεσης περισσότερων οικονομικών πόρων για τη συνέχεια και την αναβάθμιση των συναντήσεων. Επιπλέον, αποφασίστηκε να προταθεί στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής η διεξαγωγή της 32ης Συνάντησης Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου στη Νάξο, η οποία κατόπιν ομόφωνης απόφασης των μελών θα είναι αφιερωμένη στον Ιάκωβο Καμπανέλλη.

Ετικέτες: