Ό,τι πέφτει... δεν είναι καλό

Ούτε μηχανολόγος είμαι, ούτε οδηγός ΙΧ, ωστόσο γνωρίζω ότι, ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς μπαταρία. Αν αυτή αποφορτιστεί, θα πρέπει ή να συντηρηθεί ή να αντικατασταθεί, διαφορετικά το όχημα σου είναι άχρηστο.

Το ίδιο συμβαίνει και με τους δημοτικούς συμβούλους. Αν τους πέσει η μπαταρία, είναι αδύνατο να κουνηθούν. Όσο και να τους σπρώξεις, όσο και να τους παρακαλέσεις, ο κινητήρας μπροστά δεν παίρνει. Κι όχι μόνο δεν μπορείς να τους πας στην άκρη, αλλά δεν μπορείς να παρκάρεις κι άλλον στη θέση τους.

Το αυτοκίνητο τουλάχιστον, έρχεται ο γερανός και το σηκώνει άμεσα. Αυτούς ούτε για απόσυρση δεν μπορείς να τους δώσεις. Θα πρέπει να περιμένεις ως τη λήξη της θητείας τους. Μέχρι τότε, σου πιάνουν άσκοπα χώρο. Ένα βήμα θες να κάνεις και σκοντάφτεις συνεχώς πάνω τους. Μα πώς να πας παρακάτω, αν ο άλλος στέκεται μπροστά και σου κλείνει το δρόμο; Οι υπόλοιποι προσπαθούν να πορευτούν κανονικά κι αυτοί κάθονται μες τη μέση σαν το Βούδα.

Τόσο στη μία περίπτωση όσο και στην άλλη, θα πρέπει να γίνεται τακτικός έλεγχος της μπαταρίας. Είναι σωστά τοποθετημένη; Μήπως έχει παραμορφωθεί ή τα καλώδιά της έχουν διαβρωθεί; Άσε που η βλάβη συνήθως δεν προκαλείται από μόνη της. Θα ‘χεις βάλει κι εσύ το χεράκι σου. Για παράδειγμα, αν ξεχάσεις ανοιχτά τα φώτα του αυτοκινήτου, η μπαταρία μετά θα πνέει τα λοίσθια. Ανάλογη ευθύνη έχει κι ο Δήμαρχος. Εκείνος φταίει για το βραχυκύκλωμα στη μπαταρία των δημοτικών συμβούλων του. Οφείλει να γνωρίζει εξ’ αρχής τις δυνατότητές τους και να μην τους ζορίζει, γιατί κάποια στιγμή θα δυσκολευτούν να παράγουν την επιθυμητή τάση και ο μηχανισμός θα μπλοκάρει. Πού πας Χριστιανέ μου στον ιππόδρομο με κουτσό άλογο; Φρόντισε πρώτα το ζωντανό κι αν δεν προλαβαίνεις μέχρι να θρέψει το ποδαράκι του, διαγωνίσου με άλλο. Διότι αυτό που έχεις, μπορεί να μπουρδουκλωθεί την ώρα της κούρσας, παρασύροντας και τα υπόλοιπα, που έχουν κάνει μεγάλη προσπάθεια για να διανύσουν επιτυχώς όλη τη διαδρομή.

Μοιραίες μπορεί να είναι οι συνέπειες και στην περίπτωση βλάβης στο δυναμό. Αν αυτό δεν λειτουργεί σωστά και υπερφορτίσει τη μπαταρία του αυτοκινήτου, υπάρχει κίνδυνος να σκάσει. Παρόμοια έκρηξη μπορεί να προκληθεί και στον Δήμο, γιατί ο δημοτικός σύμβουλος με την πεσμένη μπαταρία θα εκνευρίσει κάποια στιγμή τους συνάδελφούς του που εξαιτίας του έχουν φρακάρει και οι ίδιοι, και στο τέλος θα γίνει εκεί μέσα της Χιροσίμα. Δε γίνεται αυτός που έχει πάρει φόρα, να περιμένει για μήνες στο φανάρι μέχρι να ανάψει πράσινο. Γιατί μέχρι τότε όχι μόνο τα ραντεβού του θα χάσει, αλλά μπορεί να έχει καταστραφεί κι ο κόσμος. Είναι αστείο, στην εθνική οδό ο ένας να τρέχει με 100 χλμ. και ο μπροστινός του να πηγαίνει με 20. Όταν συμβαίνει αυτό προκύπτει κυκλοφοριακό κομφούζιο και δεν μπορεί να σε σώσει ούτε η τροχαία. Γιατί αν η αστυνομία μπορούσε να απομακρύνει τους συμβούλους που δεν ξέρουν πώς δουλεύει το γκάζι, δεν θα είχε μείνει κανένας στο δρόμο. Η κούρσα στο Δήμο έχει τη μορφή μιας ομαδικής σκυταλοδρομίας. Ο πρώτος την παραδίδει στο δεύτερο και ο δεύτερος στον τρίτο, μέχρι η σκυτάλη να φτάσει στον τελικό προορισμό της. Αν όμως ο δεύτερος σταματήσει μετά τα διόδια να αγοράσει μπισκότα, να επισκεφτεί την τουαλέτα, να φάει ή να πάρει κανέναν υπνάκο στο πίσω κάθισμα, καήκαμε. Ο τρίτος θα έχει βγάλει φλεβίτη από την ορθοστασία ή θα το πάρει απόφαση πως τον ξέχασαν και θα ματαιώσει τον αγώνα.

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στην περίπτωση των Ταφικών Μνημείων. Ο ένας τρέχει με χίλια για να ενταχθεί το Νεκροταφείο του Αγίου Γεωργίου στην Ένωση των Σημαντικών Κοιμητηρίων της Ευρώπης και περιμένει τον μπροστινό του να ξεκολλήσει, για να φτάσουν μαζί στον επιθυμητό προορισμό, που είναι οι εργασίες για τη συντήρηση και διάσωση των Ταφικών μας Μνημείων. Μέχρι όμως εκείνος να ξεμπλοκάρει, η χρηματοδότηση του έργου θα κάνει φτερά, γιατί το Υπουργείο Πολιτισμού δεν είναι η Καίτη Λαμπροπούλου που θα τον περιμένει με τις ώρες κάτω από το ρολόι, κρατώντας το τόπι της Βουγιουκλάκη. Θα σηκωθεί και θα φύγει. Γι’ αυτό, πριν ασχοληθείτε με τη συντήρηση του Κοιμητηρίου, συντηρείστε πρώτα τη δική του μπαταρία, γιατί ό,τι πέφτει… δεν είναι καλό.  

Διαβάστε ακόμα