Συ είπας

Τα εκλογικά μηνύματα δόθηκαν στεγνά, από τους ψηφοφόρους του νησιού. Το ζήτημα είναι να υπάρχουν ανοιχτά αυτιά, που να ακούν την τοπική κοινωνία.

Δεν γνωρίζουμε όμως κατά πόσον το μήνυμα αυτό... ελήφθη. Όπως προκύπτει από πρόσφατο ζήτημα που προέκυψε, η απερχόμενη διοίκηση συνεχίζει να “κανονίζει χωρίς τον ξενοδόχο”, κάνοντας τα δικά της και περιμένοντας την αντίδραση, προκειμένου να ανοίξει τις πόρτες στους κοινωνικούς φορείς και να θυμηθεί να ζητήσει τη γνώμη τους, διατυμπανίζοντας αργότερα, ότι συνεργάζεται μαζί τους, για εξεύρεση λύσεων.

Η τακτική γνωστή και χιλιοσχολιασμένη. Λαμβάνονται πρωτοβουλίες ερήμην των άμεσα εμπλεκόμενων, χωρίς διαβούλευση, χωρίς ενημέρωση και με γνώση του ρίσκου, πως οι πρωτοβουλίες αυτές ενδεχομένως να προκαλέσουν αντιδράσεις. Αν οι αντιδράσεις αυτές δεν έλθουν, ή εν πάση περιπτώσει δεν πάρουν έκταση, η πρωτοβουλία σιγά-σιγά υλοποιείται έως ότου να έλθει ένα θριαμβολογικό δελτίο Τύπου, στο οποίο να εξαίρονται οι δράσεις της διοίκησης, που στο μυαλό της έχει μόνο το καλό του πολίτη και τίποτε άλλο.

Στην περίπτωση που οι αντιδράσεις είναι εμφανέστερες και πάρουν περισσότερη έκταση, από αυτή που επιθυμεί η απερχόμενη διοίκηση, τότε τα πράγματα “κουκουλώνονται”. Ενημερώνονται εκ των υστέρων τα ενδιαφερόμενα μέρη, ζητείται η άποψή τους (αναγκατικά, αφού την έχουν ήδη εκφράσει μέσα από τις αντιδράσεις τους) και βρίσκεται η σχετική ικανοποιητική λύση, με το θριαμβολογικό δελτίο Τύπου, να λέει πως η διοίκηση αφουγκράζεται τους τοπικούς φορείς και βρίσκει λύσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα τους.

Ούτε γάτα, ούτε ζημιά.

Οι πρακτικές αυτές, το γεγονός, δηλαδή, ότι η άποψη των ενδιαφερόμενων φορέων ή πολιτών, έρχεται σε δεύτερη μοίρα και μόνο αν αυτοί διαμαρτυρηθούν, στοίχησαν πολιτικά στην – κατά συνέπεια – απερχόμενη διοίκηση.

Μαζί, ωστόσο, παρασύρεται και η ερχόμενη διοίκηση, στελέχη της οποίας έχοντας πλέον αρκετή εμπειρία από τις ενέργειες της απερχόμενης, θα έπρεπε ίσως να είναι λίγο πιο... υποψιασμένα, σχετικά με τα “κανονίσματά” της, εφόσον πλέον ενεργά συμμετέχουν στην αποφασιστική διαδικασία.

Άλλωστε, αυτά τα στελέχη της νέας διοίκησης – όπως οι ίδιοι δεσμεύτηκαν στους πολίτες που τους εμπιστεύθηκαν – οφείλουν να ενεργούν με πρώτιστο γνώμονα την άποψη των δημοτών, των ανθρώπων του νησιού. Να τείνουν ευήκοον ου στα μέρη εκείνα, των οποίων η καθημερινότητα ή το μέλλον επηρεάζεται από κάποια πολιτική και να διαβουλεύονται μαζί τους.

Ακόμη οι αποφάσεις λαμβάνονται από την απερχόμενη διοίκηση και ως εκ τούτου, η ευθύνη βαραίνει ακόμη εκείνη, τα στελέχη της και τον επικεφαλής της. Παρ' όλα αυτά, το πρόσφατο συμβάν, κατά το οποίο υπήρξαν συναντήσεις και διαμορφώθηκαν προτάσεις ερήμην των ενδιαφερόμενων και στο οποίο συμμετείχαν και στελέχη της νέας διοίκησης, με αποτέλεσμα να υπάρξει αντίδραση και να επαναληφθούν οι συναντήσεις και η διαμόρφωση προτάσεων, με βάση τις ανάγκες και τα θέλω των πολιτών, θα πρέπει να λειτουργήσει ξεκάθαρα, ως “ξυπνητήρι” για τους ανθρώπους, που σε λιγότερο από τρεις μήνες θα κληθούν να πάρουν τα ηνία του Δήμου. Και θα πρέπει να τηρήσουν τα όσα οι ίδιοι δήλωσαν.

Κρίνεται σκόπιμο λοιπόν, εφόσον – όπως οι ίδιοι διατείνονται – επιθυμούν να αλλάξουν τη σχέση μεταξύ Δήμου και κοινωνίας και εφόσον συμμετέχουν πλέον ενεργά στην αποφασιστική διαδικασία, να μεριμνήσουν στο μέτρο του δυνατού, ώστε αυτή να εκτελείται, με βάση τα όσα ξεκάθαρα ζήτησαν μέσα από την κάλπη οι πολίτες, καθώς πλέον, έχουν “λόγο” στον τρόπο διοίκησης.

Διαβάστε ακόμα