Δωρεάν σύστημα τηλεϊατρικής για τους νησιώτες χάρη στη συνεργασία της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου με την εταιρεία Drbutton

Μένουμε υγιείς στα νησιά με τηλεϊατρική

Δωρεάν υπηρεσίες τηλεϊατρικής σε όλους τους νησιώτες προσφέρει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, μέσω της συνεργασίας της με την εταιρεία Drbutton, προκειμένου οι κάτοικοι κυρίως των μικρών νησιών να έχουν τη δυνατότητα ιατρικής κάλυψης εξ αποστάσεως από ειδικευμένους ιατρούς.

Συγκεκριμένα, στην πολύ σημαντική απόφαση έχουν συσπειρωθεί μέλη του Ιατρικού Συλλόγου Κυκλάδων και του Ιατρικού Συλλόγου Δωδεκανήσου, στο πλαίσιο της προσπάθειας ανάπτυξης ενός συστήματος τηλεϊατρικής με σκοπό την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Περιφερειακής Αρχής Νοτίου Αιγαίου, οι νησιώτες μπορούν από το σπίτι τους να ζητούν οδηγίες και ιατρικές συμβουλές από παθολόγους, πνευμονολόγους, παιδίατρους αλλά και από ιατρούς γενικής ιατρικής, προκειμένου να αντιμετωπίσουν ένα ζήτημα υγείας που τους απασχολεί.

Πρέπει να σημειωθεί πως, η εταιρεία Drbutton παρέχει άμεσες υπηρεσίες, μέσω εφαρμογής που μπορούν να κατεβάσουν στα κινητά, στους σταθερούς και φορητούς υπολογιστές, αλλά και στα τάμπλετ τους οι ενδιαφερόμενοι πολίτες, ακολουθώντας τις οδηγίες στη σελίδα https://drbutton.gr/el/notio-aigaio/ .

Λόγω κορωνοϊού βλέπουμε ιατρό μέσω τηλεϊατρικής

Ειδικότερα, στη σελίδα του στο facebook ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος προχώρησε στην ανάρτηση ενός video, το περιεχόμενο του οποίου αφορά στην παρουσίαση της λειτουργίας της εν λόγω πλατφόρμας προς ενημέρωση των νησιωτών σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, οι οποίοι επιθυμούν να εγγραφούν για να έχουν υποστήριξη δωρεάν.

Οι κατευθύνσεις που δίνονται για τη χρησιμοποίησή της από κάθε κάτοικο του νησιωτικού συμπλέγματος του Νοτίου Αιγαίου είναι οι εξής: “Το σύστημα τηλεϊατρικής κατά του κορωνοϊού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα, από κινητό τηλέφωνο, φορητό ή σταθερό υπολογιστή και τάμπλετ. Στη σελίδα https://drbutton.gr/notio-aigaio/ ή από την ιστοσελίδα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου www.pnai.gov.gr κάθε πολίτης από κάθε νησί του Νοτίου Αιγαίου μπορεί να κατεβάσει την εφαρμογή (διαθέσιμη και στο appstore και το playstore), να εγγραφεί, και να διαλέξει γιατρό από 4 ειδικότητες: γενικής ιατρικής, παθολόγο, πνευμονολόγο, παιδίατρο, αλλά και από άλλες ειδικότητες, που δεν σχετίζονται με τον κορωνοϊό. Η επικοινωνία είναι άμεση, ο πολίτης βλέπει και συνομιλεί με τον γιατρό, ο οποίος επίσης τον βλέπει, τον ενημερώνει για τυχόν συμπτώματα και λαμβάνει άμεσα και υπεύθυνα πληροφορίες και καθοδήγηση”.

Γ. Χατζημάρκος: Καλλιεργούμε το αίσθημα ασφάλειας κυρίως στα μικρά νησιά

Εμφανώς ικανοποιημένος ο Περιφερειάρχης αναφορικά με τη δυνατότητα που δίνεται στους κατοίκους του Νοτίου Αιγαίου, στο σχετικό video, προλογίζοντας την παρουσίαση της πλατφόρμας, αναφέρει τα εξής: “Η Περιφέρεια μας δίνει τη δυνατότητα στους νησιώτες μας, να δουν και να μιλήσουν σε γιατρό μέσα από την ασφάλεια του σπιτιού τους. Με απλές κινήσεις, έρχεται στην οθόνη του κινητού μας, του υπολογιστή μας ή του τάμπλετ μας, ο γιατρός της ειδικότητας που χρειαζόμαστε”.

Ως εκ τούτου, ο κ. Χατζημάρκος προσθέτει πως, σαν Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, “Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο, «έξυπνο» και απλό στη χρήση του εργαλείο για τους νησιώτες για να μείνουμε όλοι σπίτι αλλά και για να θωρακίσουμε καλύτερα τα μικρά μας νησιά. Για μας πάνω από όλα είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής και η θωράκιση της δημόσιας υγείας. Δίνουμε στους συμπολίτες μας ένα εύκολο και έξυπνο εργαλείο για να μπορούν να μείνουν σπίτι, να αποφύγουν τις μετακινήσεις και ταυτόχρονα να έχουν έναν πρώτο έλεγχο από γιατρούς. Πρωτίστως όμως, ο στόχος μας με αυτή την εφαρμογή είναι να βοηθήσουμε, όσο αυτό είναι δυνατό, στην καλλιέργεια του αισθήματος της ασφάλειας, που τόσο εκλείπει κυρίως από τους κατοίκους των μικρότερων νησιών μας”.

Ο ίδιος αναφορικά με την ανταπόκριση των ιατρών – μελών των Ιατρικών Συλλόγων Κυκλάδων και Δωδεκανήσου θέλησε να σημειώσει τέλος, τα ακόλουθα: “Ευχαριστούμε τους γιατρούς των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, αλλά και όλης της Ελλάδας, που παρά το βεβαρημένο τους πρόγραμμα ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα μας υπηρετώντας εθελοντικά τον κοινό σκοπό”.

Ίσες ευκαιρίας προσβασιμότητας στην ιατρική συμβουλή

Σχετικά με τις υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας της Drbutton, η εταιρεία δίνει σαφείς οδηγίες προς τους πολίτες που μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν, όπως οι νησιώτες του Νοτίου Αιγαίου. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα: “Το Dr. Button προσφέρει υπηρεσίες βιντεοκλήσης, κατάλληλα διαμορφωμένες για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της ιατρικής τηλεσυμβουλευτικής. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε προσβάσιμες, προσιτές και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους συνανθρώπους μας. Πώς; Συνδυάζοντας τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών με την ιατρική εξειδίκευση, δημιουργώντας μια συνολική, άμεση και εξατομικευμένη υπηρεσία υγείας που θα είναι διαθέσιμη σε όλους. Θεωρούμε την τηλεσυμβουλευτική ως μια υπηρεσία που έρχεται να συμπληρώσει την κλασική ιατρική πράξη στο ιατρείο. Προσφέρουμε την ευκαιρία σε επαγγελματίες ιατρούς, να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους ασθενείς τους παρακολουθώντας την πορεία της υγείας τους από απόσταση, αλλά και να δώσουν την ευκαιρία σε ασθενείς που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, να έχουν ίσες ευκαιρίες προσβασιμότητας στην ιατρική συμβουλή. Είτε βρίσκεστε στο σπίτι σας, είτε διακοπές εντός Ελλάδας ή στο εξωτερικό, μπορείτε να μιλήσετε με έναν εξειδικευμένο ιατρό της επιλογής σας και να πάρετε στις συμβουλές και την υποστήριξη που χρειάζεστε”.

Αξίζει να σημειωθεί πως, παρόμοιες υπηρεσίες για τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών προσφέρει και η Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Για ποιες ανάγκες ενδείκνυται η πλατφόρμα

Αυξημένα αντανακλαστικά οφείλουν να έχουν οι πολίτες που θα χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα, καθώς η εταιρεία ενημερώνει με σαφήνεια, πως, η Drbutton καλύπτει και παρέχει υπηρεσίες για συγκεκριμένες καταστάσεις όπως: αλλεργίες, άγχος, άσθμα, οσφυαλγία, λοιμώξεις, παιδικές ασθένειες, βήχας, κρυολόγημα, κυστίτιδα, κατάθλιψη, πεπτικά προβλήματα, ωτορινολαριγγολογικά προβλήματα, αλλεργική ρινίτιδα, πονοκέφαλος, ημικρανία, δερματολογικές παθήσεις, στρες, αλλεργίες και γυναικολογικά προβλήματα.

Διευκρινίζεται μάλιστα πως, καταστάσεις που δεν ενδείκνυται η χρήση του Dr. Button είναι όλα τα έκτακτα περιστατικά. Συγκεκριμένα, η ιστοσελίδα τονίζει ρητά πως, “Αν αντιμετωπίζετε επείγον ιατρικό περιστατικό, καλέστε το 112 ή επισκεφτείτε το εφημερεύον νοσοκομείο της περιοχής σας”.

Αξίζει να υπογραμμισθεί ακόμη, πως, σήμερα και κατά το διάστημα της πανδημίας του κορωνοϊού, οι πολίτες για έκτακτες περιπτώσεις οφείλουν να συμβουλεύονται άμεσα και τον ΕΟΔΥ.