Η Σύρος τίμησε σήμερα τα 200 χρόνια από την ονοματοδοσία της Ερμούπολης (ΒΙΝΤΕΟ & ΦΩΤΟ)

Μια ξεχωριστή βραδιά μνήμης της ιστορικής της διαδρομής

Μέσα από εικόνες, σύμβολα και μουσική, εορτάστηκε η ιστορική επέτειος για την πόλη που εδώ και δύο αιώνες αποτελεί σημείο αναφοράς για τον πολιτισμό, την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία στο Αιγαίο

Μέσα από συγκινητικές αναφορές, ο Δήμος Σύρου–Ερμούπολης, σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, πραγματοποίησαν σήμερα το βράδυ, μια ξεχωριστή βραδιά μνήμης και τιμής, αφιερωμένη στη συμπλήρωση 200 χρόνων από την ονοματοδοσία της Ερμούπολης.

Μέσα από εικόνες, σύμβολα και μουσική, η επετειακή εκδήλωση ανέδειξε την ιστορική διαδρομή της πόλης, τιμώντας την πολιτιστική της ταυτότητα, αλλά και σηματοδοτώντας δύο αιώνες δημιουργίας, προόδου και πολιτισμού.

Οι σημερινές επετειακές εκδηλώσεις άρχισαν στις 9 το βράδυ από το θέατρο Απόλλων όπου έλαβε χώρα ένα οπτικοακουστικό αφιέρωμα στην ιστορία και στις προσωπικότητες που διαμόρφωσαν την Ερμούπολη, με την υποστήριξη του Athens Digital Arts Festival και του Animasyros.

Αμέσως μετά στον προαύλιο χώρο του ιερού ναού της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, ο δήμαρχος Σύρου – Εμούπολης, Αλέξης Αθανασίου, ανοίγοντας την εκδήλωση αναφέρθηκε στην ιστορική επέτειο για την Ερμούπολη, την πόλη που εδώ και δύο αιώνες αποτελεί σημείο αναφοράς για τον πολιτισμό, την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία στο Αιγαίο, ενώ στη συνέχεια, ακολούθησαν χαιρετισμοί, όπως επίσης και η παρουσίαση του επετειακού γραμματοσήμου της Ερμούπολης από τον πρόεδρο των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), Δανιήλ Μπεναρδούτ, αλλά και η παρουσίαση του επετειακού μεταλλίου της Ερμούπολης από τον βραβευμένο γλύπτη και δημιουργό του, υποδιευθυντή του Ιδρύματος Εκτύπωσης Τραπεζογραμματίων και Αξιών (ΙΕΤΑ) – Νομισματοκοπείο, Γεώργιο Σταματόπουλο.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τη συναυλία του Gr Echo Brass Ensemble, αποτελούμενη από μουσικούς της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με την υποστήριξη του Syrreo Festival. υπό τον τίτλο “Μουσική (στη) Μεταμόρφωση”,

Την βραδιά τίμησαν με την παρουσία τους, μεταξύ άλλων, εκ μέρους της κυβέρνησης, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Λαμπρόπουλος, μητροπολίτης Σύρου, Δωρόθεος β’, ο αποστολικός τοποτηρητής Καθολικός Επίσκοπος Σύρου, σεβ. π. Σεβαστιανός Ροσσολάτος, οι βουλευτές Κυκλάδων, Κατερίνα Μονογυιού και Φίλιππος Φόρτωμας, ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης, ο δήμαρχος Χίου, Ιωάννης Μαλαφής και Μόρφου Κύπρου, Βίκτωρας Χατζηαβραάμ και πλήθος κόσμου.

Να σημειωθεί ότι στους προσκεκλημένους μοιράστηκε εκ μέρους της Δημοτικής Βιβλιοθήκης η επανέκδοση του ιστορικού έργου του Γ. Α. Ναύτη, με τίτλο “Επιστολή περί Σύρου και Ερμουπόλεως”. Πρόκειται για ένα έργο διπλής και ανεκτίμητης αξίας, καθώς αφενός διασώζει και αποδίδει με μοναδικό τρόπο πολύτιμα ιστορικά στοιχεία της εποχής και αφετέρου αποτελεί ένα αυθεντικό τυπογραφικό κόσμημα, της σπουδαίας πρώιμης ελληνικής εκδοτικής δραστηριότητας του νησιού.

Η πρωτότυπη έκδοση του βιβλίου είδε το φως της δημοσιότητας το 1847 από το φημισμένο Τυπογραφείο του Γεωργίου Πολυμέρη.

Επίσης, ένα κουτάκι το οποίο περιείχε “δάκρυα” της μαστίχας Χίου, μία προσφορά του δημάρχου, Ιωάννη Μαλαφή, αλλά και το ασημένιο μετάλλιο που δημιούργησε το Νομισματοκοπείο, στο πλαίσιο των 200 χρόνων της Ερμούπολης.

Αναλυτικό ρεπορτάζ στο έντυπο φύλλο της “Κοινής Γνώμης”.