Τα σχολεία της Σύρου τίμησαν με τετραήμερες εκδηλώσεις τα 200 χρόνια από την ονοματοδοσία της Ερμούπολης

Η ιστορία της πόλης μέσα από τα μάτια των παιδιών

Έντυπη Έκδοση
Διαφήμιση

Με αφορμή τον εορτασμό για τη συμπλήρωση των 200 χρόνων της Ερμούπολης, μαθητές και μαθήτριες σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Σύρου, σε συνεργασία με τον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης, πραγματοποίησαν ένα τετραήμερο αφιέρωμα για τον επετειακό εορτασμό της πόλης.

Από την Πέμπτη 7 έως την Κυριακή 10 Μαΐου, στην αίθουσα τέχνης “Γ. & Ε. Βάτη”, στην Πινακοθήκη Κυκλάδων, αλλά και στην αίθουσα “Γ. Ρίτσος” του Πνευματικού Κέντρου Ερμούπολης, η ιστορία της Ερμούπολης ζωντάνεψε μέσα από τη ματιά, την έρευνα και την καλλιτεχνική δημιουργία των παιδιών.

Για μοναδικές εργασίες και αφιερώματα, τα οποία γεννήθηκαν από τη νέα γενιά του νησιού, η οποία είναι το αύριο αυτού του τόπου, έκαναν λόγο τόσο η αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Θωμαή Μενδρινού, όσο και ο εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος σε θέματα Παιδείας, Ιωσήφ Ρούσσος.

Οι μαθητές δημιουργούν, η ιστορία ζωντανεύει”

Εκθέσεις κολάζ και ζωγραφικής, προβολές βίντεο, θεατρικά, ποιήματα, αφηγήσεις, εικονική περιήγηση στην πόλη και παρουσιάσεις ιστορικών της σημείων, περιελάμβαναν οι δράσεις των σχολικών μονάδων της Σύρου, αφιερωμένες στα 200 χρόνια από την ονοματοδοσία της Ερμούπολης.

Διάσπαρτες σε τρία διαφορετικά σημεία της πόλης και συγκεκριμένα στην αίθουσα τέχνης “Γ. & Ε. Βάτη”, στην Πινακοθήκη Κυκλάδων, αλλά και στην αίθουσα “Γ. Ρίτσος” του Πνευματικού Κέντρου Ερμούπολης, οι μαθητές καλούσαν τους πολίτες, αλλά και τους επισκέπτες της Σύρου, να περιηγηθούν στην ιστορία αυτής της πόλης, μέσα από τα δικά τους μάτια.

Συγκεκριμένα, το 1ο, 2ο και 3ο Γυμνάσιο Σύρου στην αίθουσα τέχνης “Γ. & Ε. Βάτη”, παρουσίασαν θεματικές εκθέσεις με θέμα η “Ερμούπολη του Τότε και του Σήμερα”, “Βιομηχανική Ερμούπολη και Παιδική Εργασία” και “Ερμούπολη: Πρωτοπορία στον ελληνικό 19ο αιώνα”.

Στον χώρο της Πινακοθήκης Κυκλάδων, το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, σε συνεργασία με το 6ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο και το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο, καθώς και το ΓΕΛ Σύρου, εκτός από τις εκθέσεις κολάζ και ζωγραφικής, προβολές βίντεο, εικονική περιήγηση στην παλιά πόλη και παρουσιάσεις ιστορικών σημείων από τους μαθητές, έλαβαν χώρα τραγούδια και θεατρικά δρώμενα για την ονοματοδοσία της πόλης, όπως επίσης και ομιλίες. Να σημειωθεί ότι η χορωδία του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου, τραγούδησε για πρώτη φορά και το τραγούδι που έγραψε ο Μπάμπης Κουλούρας για τον επετειακό εορτασμό της Ερμούπολης.

Τέλος, στην αίθουσα “Γ. Ρίτσος” στο Πνευματικό Κέντρο Ερμούπολης, το Εσπερινό Γυμνάσιο και το ΕΕΕΕΚ Σύρου, παρουσίασαν το θέμα “Από τη Μικρασία στη Σύρο: Ιστορίες και Συνταγές”.

Ήταν μία μοναδική πρωτοβουλία καταγραφής και διάσωσης της ιστορικής μνήμης, μέσα από μια ψηφιακή παρουσίαση και μια αφήγηση σε μορφή video, ανασύρονται μνήμες προσφύγων που μετά τον ξεριζωμό θεμελίωσαν τη σύγχρονη μορφή της πόλης, αποτυπώνοντας την καθημερινή ζωή, τις ανθρώπινες ιστορίες και τις παραδοσιακές τους συνταγές, τιμώντας παράλληλα μαζί το παρελθόν της πόλης και το ελπιδοφόρο παρόν της νέας γενιάς.

Ενδεικτικά της συνεισφοράς των σχολείων του νησιού σε αυτή τη μοναδική επέτειο της Ερμούπολης, είναι η δήλωση που έκανε στην “Κοινή Γνώμη”, η διευθύντρια του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου, Λίτσα Παππά – Μάνη, η οποία τόνισε χαρακτηριστικά ότι “με αφορμή την επέτειο της γέννησης και της ονοματοδοσίας αυτής της σπουδαίας ευρωπαϊκής πόλης, πολιτισμικής προσφυγούπολης, που βρήκε το ασφαλές λιμάνι της Σύρου για να μπορέσει να μεγαλουργήσει, εμπλέξαμε τους μαθητές μας να μάθουν την ιστορία του τόπου τους με βιωματικό τρόπο, με έρευνα, με δρώμενα, με αφηγήσεις και σε συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου και με προσωπικότητες της Σύρου. Όλες οι εκδηλώσεις είναι υπό την αιγίδα της Unesco και φυσικά και με άλλα σχολεία. Σίγουρα, το αποτέλεσμα θα έχει ένα θετικό αποτέλεσμα”.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό η γνώση να περνά στις νεότερες γενιές”

“Ο εορτασμός των 200 χρόνων της Ερμούπολης δεν αποτελεί μόνο μια επέτειο μνήμης, αλλά μια ουσιαστική ευκαιρία να συνδεθούμε με την ιστορία και την ταυτότητα του τόπου μας”, τόνισε, από την πλευρά της, η αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης, Θωμαή Μενδρινού.

Τονίζοντας τη σπουδαιότητα που έχει τα νέα παιδιά να μάθουν την ιστορία του τόπου που γεννήθηκαν και μεγαλώνουν, επεσήμανε ότι “είναι ιδιαίτερα σημαντικό αυτή η γνώση να περνάει στις νεότερες γενιές, ώστε τα παιδιά να κατανοούν τις ρίζες τους και να διαμορφώνουν συνειδητά το μέλλον τους. Μέσα από τη συμμετοχή των σχολείων, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να προσεγγίσουν δημιουργικά την ιστορία της Ερμούπολης, να την ανακαλύψουν βιωματικά και να την κάνουν κομμάτι της δικής τους έκφρασης”.

Κλείνοντας, η κα. Μενδρινού υπογράμμισε ότι “η παρουσίαση του έργου τους επιβεβαιώνει ότι όταν δίνουμε χώρο και ερεθίσματα στα παιδιά, μπορούν να αποδώσουν με ευαισθησία, φαντασία και σεβασμό την κληρονομιά του τόπου μας”.

Μόνο συγχαρητήρια αξίζουν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς”

Για πολύ σημαντικές, αλλά κυρίως για τις στιγμές ιστορίας που δημιούργησαν τα παιδιά, δίνοντας τα εύσημα στους εκπαιδευτικούς, μίλησε στην εφημερίδα και ο ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος σε θέματα Παιδείας, Ιωσήφ Ρούσσος.

“Η συμμετοχή των παιδιών ήταν αξιοθαύμαστη και αξίζουν τα συγχαρητήριά μας και στους καθηγητές. Είναι πολύ σημαντικό οι μαθητές να ασχοληθούν με την πόλη και γνωρίσουν την ιστορία της. Ένας από τους στόχους μας, όταν άρχισε να στήνεται το πρόγραμμα των 200 χρόνων της Ερμούπολης, ήταν σε αυτό να συμμετάσχει και η εκπαιδευτική κοινότητα και αυτό το πετύχαμε. Ήταν πολύ όμορφες αυτές οι τετραήμερες δράσεις και αυτό που αξίζει να πούμε είναι ότι εκτός από τις συγκεκριμένες παρουσιάσεις, το εκπαιδευτικό κομμάτι θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες μέσα στα σχολεία με εργασίες από τα παιδιά. Είμαστε πολύ υπερήφανοι για το αποτέλεσμα αυτό, γιατί έχουν κάνει μία εξαιρετική δουλειά όλα τα σχολεία. Τους αξίζουν τα εύσημα όλων”, σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ρούσσος.