«Οι ιδιοκτήτες ταξί έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα»
- Τετάρτη, 22 Ιουλίου, 2015 - 06:10
Για τα έντονα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες ταξί στη Σύρο, λόγω, τόσο της αύξησης του ΦΠΑ, όσο και από την ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση, που επικρατεί, με την εφαρμογή των νέων και προσωρινών κυκλοφοριακών μέτρων, μιλά στην εφημερίδα ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί, κ. Κάρολος Βουτσίνος.
Μείωση δραστηριότητας και τζίρου, τουλάχιστον κατά 40% σε σχέση με πέρσι, καταγράφει το Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί «ο Άγιος Χριστόφορος», ακόμη και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, που υπάρχει μεγαλύτερη κίνηση, ενώ ο πρόεδρός του αναμένει έναν ακόμη δυσκολότερο χειμώνα, έπειτα και από την αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ. Παράλληλα, ο πρόεδρος επισημαίνει και την μέχρι τώρα ολιγωρία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, στην τήρηση των δεσμεύσεων, που είχε αναλάβει, απέναντι στους ιδιοκτήτες ταξί.
«Ο κόσμος δεν θα πλησιάζει τα ταξί»
Σύμφωνα με τον κ. Βουτσίνο, το ήδη αυξημένο κόστος στη μετακίνηση, αποτέλεσμα της αύξησης των συντελεστών ΦΠΑ, εκτιμάται ότι θα πλήξει σε πολύ μεγάλο βαθμό τη λειτουργία των ταξί.
«Η αύξηση του ΦΠΑ θα επιβαρύνει τον πελάτη. Εμείς το ΦΠΑ που εισπράττουμε, αυτό αποδίδουμε. Δεν σας κρύβω, ότι ο κόσμος, από την πρώτη κιόλας μέρα, που εφαρμόστηκε η αύξηση και από 3,27 ευρώ, η ελάχιστη χρέωση αυξήθηκε στα 3,48 ευρώ, δυσανασχέτησε. Με αυτή την οικονομική κρίση, κακά τα ψέματα, υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα. Ούτε εμείς σαν ιδιοκτήτες ταξί μπορούμε να κάνουμε κάτι, η αύξηση ορίζεται από την νέα νομοθεσία, ούτε, όμως, έχουμε να κερδίσουμε τίποτε από την νέα τιμολόγηση. Αυτό που εισπράττουμε παραπάνω, είναι μόνο η γκρίνια του κόσμου, τίποτε άλλο – και έχει όλο το δίκιο με το μέρος του. Ας μην ξεχνάμε, επιπλέον, ότι από το 9% ΦΠΑ, τώρα διαμορφώθηκε στο 16%, αλλά θα αυξηθεί περεταίρω από 1η Οκτωβρίου 2015 στο 23%, με την ελάχιστη χρέωση, να φτάνει τα 3,84 ευρώ, δηλαδή κοντά στα 4 ευρώ. Όταν θα συμβεί και αυτό, ο κόσμος δεν θα πλησιάζει καν τα ταξί».
Μη τήρηση δεσμεύσεων από το Δήμο
«Με την ιδιότητα του κατοίκου, προσωπικά είμαι υπέρ της πεζοδρόμησης του κέντρου», σημειώνει ο κ. Βουτσίνος, «ως ιδιοκτήτες ταξί, ωστόσο, αν και είχαμε τις διαβεβαιώσεις του δημάρχου, ότι η δουλειά μας θα αυξηθεί, με την εφαρμογή του μέτρου, βλέπουμε, ότι αυτό δε συμβαίνει σε κανένα βαθμό. Οι διαδρομές, προκειμένου να μετακινηθεί πελάτης προς το αυτοκίνητό του, που βρίσκεται σταθμευμένο σε κάποιον από τους περιφερειακούς χώρους στάθμευσης δεν ξεπερνούν τις 2 την ημέρα, ενώ υπάρχουν και ημέρες, που δεν υπάρχει καμία».
Ο πρόεδρος του Σωματείου τονίζει, πως «στις συζητήσεις, που είχαν γίνει με τη δημοτική αρχή, είχε συμφωνηθεί να μπει κάποιο ελάχιστο αντίτιμο για τα δρομολόγια των Mini Bus, όχι για τις γραμμές, που εξυπηρετούν τα δημοτικά πάρκινγκ, αλλά για αυτά που αφορούν τη γραμμές του Βροντάδου και της Άνω Σύρου», υπογραμμίζοντας, πως η δωρεάν μετακίνηση αφενός επιβαρύνει κατά πολύ το Δήμο και αφετέρου αφαιρεί την έννοια της ανταγωνιστικότητας, προκειμένου να κινηθεί και ο κλάδος των ταξί, επισημαίνοντας, πως σχεδόν πουθενά στην Ελλάδα δεν υπάρχει εντελώς δωρεάν μετακίνηση.
Αναφορικά με την κατάργηση του ανταγωνισμού, ο κ. Βουτσίνος εξηγεί, πως «τα Μini Bus μετακινούν δωρεάν όλους τους παραθεριστές της Άνω Σύρου, οι οποίοι είναι και πάρα πολλοί. Αν υποθέσουμε, ότι υπήρχε ένα ελάχιστο αντίτιμο, της τάξης του ενός ευρώ, για τη μετακίνηση με την αστική συγκοινωνία, κάποιες ομάδες τριών ή τεσσάρων ατόμων, θα επέλεγαν τη μετακίνησή και με ταξί, όπου η ελάχιστη χρέωση είναι 3,50 ευρώ».
Υποστήριξε, επίσης, ότι «μετά από συζητήσεις, που είχαμε με τον δήμαρχο, ενημερωθήκαμε, ότι η μετακίνηση με εισιτήριο σε αυτές τις γραμμές θα εφαρμοστεί από 1ης Ιανουαρίου 2016. Μεταφέρεται η δέσμευση από τη μια ημερομηνία στην άλλη», προβλέποντας, μάλιστα, μη τήρηση ούτε και αυτής της ημερομηνίας. «Από τη μία, λοιπον, ο Δήμος και κατά συνέπεια οι δημότες επιβαρύνονται με πολύ υψηλά έξοδα, αφού δεν υπάρχουν έσοδα από τη λειτουργία των Mini Bus και από την άλλη, εμείς βλέπουμε τη δουλειά μας να μειώνεται κατακόρυφα».
Ξεκαθαρίζοντας, ότι δεν υπάρχει πρόθεση από πλευράς των ιδιοκτητών ταξί να επιβαρυνθούν οι αδύναμες ομάδες, ο πρόεδρος του Συλλόγου, προτείνει να υπάρξουν, όπως εφαρμόζεται σε όλες τις περιπτώσεις, εκπτώσεις ή ακόμη και κατάργηση του αντίτιμου για ομάδες, όπως πολύτεκνοι, ΑμεΑ, άποροι, μαθητές, φοιτητές κ.α., επισημαίνοντας, ότι αφενός δεν θα επιβαρυνθούν οι οικονομικά ασθενέστεροι, ενώ θα υπάρξει και μία στοιχειώδης ανταγωνιστικότητα.
«Οι ιδιοκτήτες ταξί έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα. Τώρα και με την αύξηση του ΦΠΑ, από τον Σεπτέμβριο, όλα τα ταξί θα τα δείτε στοιχισμένα, ακίνητα στην πιάτσα. Η επόμενη κίνησή μας, αν από 1/1/2016 δεν μπει το εισιτήριο, έτσι ώστε να υπάρξει μια ενδεχόμενη βελτίωση, θα είναι να ανεβάσουμε όλα τα ταξί στην πλατεία και να προτείνουμε στον κ. δήμαρχο να τα πάρει και να τα δουλέψει ο ίδιος, πληρώνοντας και τους υπέρογκους φόρους για τη λειτουργία τους», αναφέρει, εμφανώς αγανακτισμένος, ο κ. Βουτσίνος. «Πλέον, ένας ελεύθερος επαγγελματίας φορολογείται από το πρώτο ευρώ με συντελεστή 26% και σε λίγο καιρό με 29%, ενώ ψηφίστηκε και η προκαταβολή του 100% του φόρου για την επόμενη χρονιά. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι με τις συγκυρίες, που επικρατούν, τόσο στο νησί, όσο και στη χώρα, δεν προβλέπεται να βγάλουμε μεροκάματο».
Επιβάρυνση και από τα προσωρινά μέτρα λόγω ανάπλασης
Όπως σημειώνει ο κ. Βουτσίνος, «από τότε που επιβλήθηκε η πεζοδρόμηση και το κλείσιμο του χώρου στάθμευσης στο νησάκι, κατά τις βραδινές ώρες, στο οποίο προσωπικά τάσσομαι υπέρ, απλώς μεταφέρθηκε ο όγκος των οχημάτων, στην περιοχή από την οδό Κέας, έως τα Goody’s. Στον χώρο στάθμευσης, που προορίζεται για τα ταξί, προκειμένου να παίρνουν κόσμο από το πλοίο, δίπλα ακριβώς από τα στέγαστρα του λιμανιού, αρκετές φορές δεν υπάρχει καμία διαθέσιμη θέση. Είναι όλες κατειλημμένες από Ι.Χ. και ενοικιαζόμενα οχήματα. Άρα, ακόμη και από το λιμάνι, περιορίζεται σημαντικά η δουλειά μας, με την κατάσταση που επικρατεί».
Επιπλέον, ο πρόεδρος, ανέφερε, ότι απορρίφθηκαν από την Επιτροπή Συγκοινωνιών δύο αιτήματα του Σωματείου, που πρότειναν προσωρινές ρυθμίσεις, έτσι ώστε να τα ταξί να κινούνται ευκολότερα εντός του κέντρου, χωρίς να χρειάζεται να διανύουν όλη την οδό Στ. Πρωίου. Το πρώτο αίτημα αφορούσε στην παράβλεψη για τα ταξί της μονοδρόμησης, λόγω των έργω ανάπλασης, της Ακτής Π. Ράλλη, από το σημείο της διασταύρωσης έως την είσοδο της αφετηρίας, καθώς για τη μετακίνησή τους, ενδεικτικά, από την περιοχή της Δόξας, στην πιάτσα, χρειάζεται να διανύσουν όλο τον κύκλο από την Στ. Πρωίου, προς το λιμάνι και έπειτα στην αφετηρία, ενώ αντίστοιχο ήταν και το δεύτερο αίτημα, που πρότεινε την μετατροπή της οδού Δωδεκανήσου (Λίντο) σε κάθοδο, ώστε να μειώνεται η πρόσθετη διαδρομή, η οποία στοιχίζει τόσο σε καύσιμα για τον ιδιοκτήτη, όσο και σε χρέωση προς τον πελάτη, σε μερικές περιπτώσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Βουτσίνο, το πρώτο αίτημα δεν έγινε δεκτό, καθώς δεν υπάρχει αρθρο του ΚΟΚ, που να επιτρέπει μία τέτοια μεροληπτική ρύθμιση, ενώ το δεύτερο αίτημα, με την αιτιολογία, πως εντός της επόμενης εβδομάδος θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα του δρόμου, όπου μέχρι στιγμής συντελούνται έργα και άρα θα επανέλθει και το καθεστώς διπλής κυκλοφορίας, με τον πρόεδρο του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί, να διατηρεί έντονες αμφιβολίες, κατά πόσο θα τηρηθεί το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Επιμελητήριο Κυκλάδων: Ενημερωτική εκδήλωση για τις δράσεις ενίσχυσης επενδυτικών σχεδίων
6 Ιουν. 2025 - 12:39 - Μισθωτήρια συμβόλαια: Προθεσμία 30 ημερών για την αποδοχή τους από μισθωτές
3 Ιουν. 2025 - 17:44 - Νέα ώθηση στις Κυκλάδες με εκπτώσεις και καθημερινές συνδέσεις με ταχύπλοα
3 Ιουν. 2025 - 13:45 - Παράταση έως 30 Ιουνίου για το πρόγραμμα αποθήκευσης ενέργειας στις επιχειρήσεις
30 Μαΐου. 2025 - 18:49 - Golden Star Ferries: Έκπτωση 50% σε υποψήφιους φοιτητές
29 Μαΐου. 2025 - 18:09