Αιχμές και προειδοποιήσεις πριν τον διαγωνισμό
- Τρίτη, 24 Μαΐου, 2016 - 06:10
Ευθέως “αμφισβήτησε” η μείζων μειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου τη Δημοτική Αρχή σχετικά με τον τρόπο κατάρτισης των προδιαγραφών, βάσει των οποίων θα κληθούν να καταθέσουν τις προσφορές τους, εταιρείες, με σκοπό την ανάληψη των υπηρεσιών web marketing του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης στο πλαίσιο του προβλεπόμενου διαγωνισμού, με κύρια επιχειρηματολογία της, συγκεκριμένες ενέργειες και γεγονότα από το πρόσφατο παρελθόν της τρέχουσας θητείας.
Η δημοτική πλειοψηφία μπήκε εκ νέου στο στόχαστρο αναφορικά με το ποσό των 98.000 ευρώ που προβλέφθηκε αρχικά για τις δαπάνες προβολής της Σύρου μέσω ψηφιακών – διαδικτυακών μέσων για δώδεκα μήνες, ποσό το οποίο αναμορφώθηκε στην πρόσφατη τροποποίηση του προϋπολογισμού κι “έπεσε” στα 73.000 ευρώ, με φόντο τις ανάγκες κάλυψης του κόστους πρόσληψης ναυαγοσωστών σε τέσσερις πολυσύχναστες παραλίες του νησιού.
Εκ μέρους της μείζονος αντιπολίτευσης, ο δημοτικός σύμβουλος κι αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Γιάννης Κεράνης κάνοντας μνεία στα περυσινά γεγονότα που συνόδευσαν το ακριβοπληρωμένο portal του Δήμου, αλλά και στις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής κατά το έτος 2015 σχετικά με τη φύλαξη πολιτιστικών χώρων, έσπευσε να “προειδοποιήσει” την πλειοψηφία πως, η παράταξή του θα εξετάσει στενά το ζήτημα της σύνταξης των προδιαγραφών, ώστε ο απαιτούμενος διαγωνισμός να μην “κρύβει” φωτογραφικού χαρακτήρα ανάθεση των υπηρεσιών ψηφιακής προβολής.
Ένας κωδικός με τίτλο “web marketing”
Σύμφωνα με την εισήγηση του αντιδημάρχου Οικονομικών, Γιώργου Παπαμανώλη αναφορικά με τη δεύτερη αναμόρφωση του φετινού προϋπολογισμού, κατέστη σαφές πως, πλέον, το σύνολο των κωδικών που σχετίζονταν με το portal και τις υπηρεσίες ψηφιακής προβολής μέσω google adwords κλπ. συγκεντρώνονται σε έναν νέο κωδικό υπό τον τίτλο “web marketing”, ο οποίος περιλαμβάνει το ποσό των 98.000 ευρώ, κάτι που θα απαιτήσει την πραγματοποίηση διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάδειξη εταιρείας η οποία θα αναλάβει το “έργο” προβολής.
Ωστόσο, βάσει των τρεχουσών αναγκών του Δήμου και καθώς πρέπει να προσληφθούν ναυαγοσώστες, το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε κατά πλειοψηφία την αναμόρφωση και του προαναφερθέντος ποσού για τη φετινή χρονιά, με αποτέλεσμα αυτό να διαμορφωθεί στα 73.000 ευρώ.
Πιο αναλυτικά, οι κωδικοί που μηδενίστηκαν από τους οποίους δημιουργήθηκε ο καινούργιος (web marketing), αφορούσαν σε α. συντήρηση λογισμικού και επικαιροποίηση περιεχομένου τουριστικού portal (19.000 ευρώ), β. προώθηση τουριστικού portal και τουριστικής προβολής Σύρου μέσω social media, you tube, google adwords (60.000 ευρώ), γ. δαπάνες promotion (10.000 ευρώ) και δ. φιλοξενία δημοσιογράφων – τουριστικών φορέων – προσωπικοτήτων (9.000 ευρώ, ενώ απομένουν 21.000 ευρώ).
Αντίθετοι σε φωτογραφικού χαρακτήρα διαγωνισμούς
Τις γνωστές ενστάσεις της μείζονος αντιπολίτευσης σχετικά με τον τρόπο που έχει επιλέξει η Δημοτική Αρχή να προωθήσει το νησί μέσω διαδικτύου και ψηφιακών τρόπων, διατύπωσε εκ νέου και σύντομα ο κ. Κεράνης, τονίζοντας σε πρώτο επίπεδο πως, “Πολλές φορές έχουμε αναφέρει τη μειοψηφία μας για το υπερβολικό ποσό της προώθησης του τουριστικού portal. Έχουμε πει ότι είναι υπερβολικά όλα αυτά για ένα portal που μας κόστισε 60.000 ευρώ με τα γνωστά προβλήματα που υπήρχαν πέρυσι με αυτό το portal”. Σήμερα, όπως συνέχισε ο ίδιος απευθυνόμενος προς τον δήμαρχο, Γιώργο Μαραγκό, “αλλάζετε όνομα, το βαφτίζετε “web marketing” και του βάζετε 98.000 ευρώ”. Συμπλήρωσε δε, πως καθίσταται κατανοητό ότι “προφανώς αυτό θα βγάλει έναν διαγωνισμό” και “προφανώς αυτός ο διαγωνισμός θα έχει ένα τεχνικό σκέλος κι ένα οικονομικό σκέλος”. Επικεντρώνοντας την αναφορά του στην ουσία της δριμείας κριτικής που άσκησε προς τη Δημοτική Αρχή, ο κ. Κεράνης πρόσθεσε πως, “Εγώ θα ήθελα απλά να παρακαλέσω να είναι πολύ προσεκτικές οι τεχνικές προδιαγραφές, αυτές που θα αναφέρουμε μέσα, όχι τίποτα άλλο, γιατί θα τις ελέγξουμε κι εύχομαι να μην βγάλουμε αποτέλεσμα για συγκεκριμένη εταιρεία που θα είναι πρώτη στο τεχνικό μέρος και συνέπεια αυτού και στο οικονομικό και θα πάρει τελικά όλον αυτόν τον διαγωνισμό”.
Συμπληρωματικά στα ανωτέρω, το μέλος της μείζονος μειοψηφίας, Γιάννης Βρούτσης έθιξε το ύψος της δαπάνης που προϋπολογίζει ο Δήμος για την προβολή της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, λέγοντας πως, όχι μόνον αυτό “είναι μεγάλο”, αλλά η πλευρά της Δημοτικής Αρχής με τις συνεχείς αναμορφώσεις έρχεται να επιβεβαιώσει ότι ως Δήμος στο εν λόγω πεδίο “βαράμε τουφεκιές στον αέρα”. “Είμαστε αντίθετοι όχι επειδή δεν υπάρχει καλή διάθεση, αλλά φαίνεται πως, στην προσπάθεια να τα κάνουμε όλα, τα βάζουμε στο ίδιο καζάνι, τα αναμοχλεύουμε και δεν ξέρω τί αποτέλεσμα βγαίνει” σχολίασε ο κ. Βρούτσης.
Γ. Μαραγκός: “Σημαία μας η διαφάνεια”
Τη δική του απάντηση έσπευσε να δώσει ο δήμαρχος σε όσα επεσήμανε ο κ. Κεράνης, διευκρινίζοντας πρωτίστως πως, “όλο αυτό το ποσό δεν αφορά στη δημιουργία του τουριστικού portal μόνο” κι ως εκ τούτου, “καλό θα είναι να μη δημιουργούμε εντυπώσεις”. Εξηγώντας πως, η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη αναλύεται και σε προωθητικά video κλπ, ο κ. Μαραγκός σημείωσε ότι, επί της ουσίας δεν δύναται να ασκήσει κριτική ο κάθε ένας αναφορικά με τη στάση της Δημοτικής Αρχής να δαπανήσει αυτά τα ποσά για την προώθηση του νησιού, χωρίς – πρωτίστως - να έχει συνυπολογίσει τους στόχους που θέλει να επιτύχει. “Όλοι ξέρουμε ότι όπως και στη ζωή, έτσι και στην αγορά του ψηφιακού marketing και του internet marketing ό,τι πληρώνεις παίρνεις. Άρα λοιπόν, το όποιο ποσό μπορεί να είναι μεγάλο ή μικρό, αναλόγως του πού απευθύνεσαι, ποιο είναι το target group και ποια είναι δηλαδή η αγορά στόχος, η ομάδα στόχος κλπ.”. Γνωστοποίησε μάλιστα πως, “η σύμβαση θα είναι 12μηνης διάρκειας για την παροχή υπηρεσιών που προβλέπονται σε αυτήν την κατηγορία κι επειδή ουσιαστικά τις επόμενες ημέρες αναμένεται να προκηρυχθεί η διαγωνιστική διαδικασία, θα είναι ανοικτή η διαδικασία, άρα, λοιπόν, οποιοσδήποτε μπορεί να δώσει την τεχνική και οικονομική προσφορά κι ευελπιστούμε να υπάρξουν κι εκπτώσεις”. Στο ζήτημα της αναμόρφωσης του συγκεκριμένου κωδικού, ο ίδιος εξήγησε πως, αναμορφώνεται αφού ήδη φέτος έχει παρέλθει ένα χρονικό διάστημα κι άρα, “δεν μπορεί να αποδεσμευτεί όλο” και άρα, το ποσό που απομένει κατευθύνεται σε άλλες ανάγκες του Δήμου.
Εστιάζοντας κατόπιν, στις αιχμές του κ. Κεράνη, ο δήμαρχος εμφανίστηκε ενοχλημένος καλώντας τον δημοτικό σύμβουλο αν έχει κάτι να το καταθέσει με σαφήνεια, λέγοντας χαρακτηριστικά πως, “Επειδή δεν δέχεται αυτή η δημοτική παράταξη υπόνοιες, αν έχετε υπόνοια κε Κεράνη, θα ήθελα επισήμως να την διατυπώσετε”. Μάλιστα από την πλευρά του ο δήμαρχος υποστήριξε πως, θεωρεί “ακόμη κι ανήθικο” να σχολιάζει κάποιος αιρετός με αυτόν τον τρόπο, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως, “Το να λέμε λόγια στον αέρα, δεν εξυπηρετεί σε τίποτα”. Κατέληξε δε, πως “Σημαία μας (σσ. της Δημοτικής Αρχής) είναι η διαφάνεια”.
Υπενθύμισε την περίπτωση φύλαξης πολιτιστικών χώρων
Της τοποθέτησης του κ. Μαραγκού ακολούθησε η απάντηση του κ. Κεράνη, ο οποίος χωρίς να επιθυμεί να σηκώσει τους αντιπολιτευτικούς τόνους, στήριξε με παραδείγματα την κριτική του, ενισχύοντας τους προειδοποιητικούς τόνους της πλευράς της μείζονος αντιπολίτευσης. “Πρέπει να έχουμε υπόνοιες και να είμαστε λίγο ψιλιασμένοι επειδή δεν είναι η πρώτη φορά” διευκρίνισε ο αντιπρόεδρος του συμβουλίου προσθέτοντας ειδικότερα πως, “Έτσι κι αλλιώς, με τη φύλαξη των πολιτιστικών χώρων παραδέχθηκαν όλοι ότι ήταν ένα ψεύτικο κονδύλι πέρυσι και νομίζω ότι τρανά αποδείχθηκε αυτό”. Ολοκλήρωσε την απάντησή του, τονίζοντας στη συνέχεια πως, “Εγώ εύχομαι η εταιρεία που θα το πάρει όντως να έχει τους όρους, τις προδιαγραφές και οικονομικά να πληρεί τα πάντα. Δεν έχω κάτι χειροπιαστό. Δεν θέλω να αναφέρω τίποτα για να μην παρεξηγηθούμε. Αλλά όταν βρεθεί η εταιρεία, αυτή η οποία θα αναλάβει, τότε θα το ξανασυζητήσουμε και θα δούμε τί έχουμε να πούμε και να σχολιάσουμε επάνω σε αυτό”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- "Πέτρο, καλό ταξίδι"
28 Ιουν. 2025 - 11:04 - "Οι πολίτες της Σύρου θα τον θυμούνται και θα τον έχουν στην καρδιά τους για πάντα"
28 Ιουν. 2025 - 10:35 - Σύρος: "Έφυγε" από τη ζωή ο Πέτρος Μώτος
28 Ιουν. 2025 - 8:27 - Από την αρχή για νέες περιβαλλοντικές μελέτες
27 Ιουν. 2025 - 6:20 - Τοποθετήθηκαν οι σκαλωσιές
27 Ιουν. 2025 - 6:19