Ο CEO της tasteat, Δημήτρης Σουσούδης, μιλάει στην "Κοινή Γνώμη" και αναλύει τα “μυστικά” της εφαρμογής

Tasteat: Μία έξυπνη εφαρμογή εστίασης για τουριστικούς προορισμούς

Μία εφαρμογή έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα, στον τρόπο με τον οποίο θα αναζητούν το τι θα φάνε, οι επισκέπτες και οι τουρίστες ανά την Ελλάδα. Η tasteat είναι μία ελληνική εφαρμογή, η οποία βοηθά, όσους μένουν σε ξενοδοχεία, τα οποία δεν προσφέρουν υπήρεσιες σίτησης, να βρουν γεύματα από τα καταστήματα του τόπου που διαμένουν, στηρίζοντας έτσι την τοπική οικονομία και τους καταστηματάρχες του εκάστοτε μέρους διαμονής τους.

Η εφαρμογή, έχει φτάσει ήδη και στα νησιά των Κυκλάδων, με την ανταπόκριση να είναι αρκετά μεγάλη. Φιλοδοξία, είναι η συγκεκριμένη εφαρμογή, να προσφέρει τις υπηρεσίες της, σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς ανά την Ελλάδα. Ο CEO της tasteat, Δημήτρης Σουσούδης, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για την πρωτότυπη εφαρμογή και απάντησε σε ερωτήσεις, προκειμένου να μας βοηθήσει να γνωρίσουμε, καλύτερα τους στόχους της.

Πως γεννήθηκε η ιδέα για την συγκεκριμένη εφαρμογή και ποιες ανάγκες έχει σκοπό να καλύψει;

Η ιδέα ξεκίνησε από τον Αλέξανδρο Βασιλικό, CEO της Airotel Hotel Group, την πρώτη φορά που είδε food delivery να μπαίνει στο ξενοδοχείο του. Εκείνη τη στιγμή σκέφτηκε πως μπορεί να δημιουργήσει κάτι που θα βοηθήσει τον κλάδο του τουρισμού καλύπτοντας μια ανελαστική ανάγκη. Το food delivery στα τουριστικά καταλύματα είναι πλέον γεγονός. Το 60% των καταλυμάτων στην Ελλάδα δεν έχουν FnB υπηρεσίες και ένα μεγάλο ποσοστό παρέχει μόνο πρωινό.

Η βασική ανάγκη που καλύπτει το Tasteat, είναι το "πως μπορώ να φάω μέσα στο κατάλυμα", είτε αυτό είναι πρωινό, είτε βραδινό και κοκτέιλ. Σε όλους κάποια στιγμή δημιουργήθηκε η ανάγκη να δειπνήσουμε μέσα στο κατάλυμα. Είτε λόγω μικρών παιδιών που κάνουν δύσκολες τις μετακινήσεις, είτε λόγω κούρασης από τις δραστηριότητες της ημέρας, είτε γιατί θέλουμε να απολαύσουμε το μπαλκόνι και τη θέα του δωματίου που κλείσαμε! Αυτά καλύπτει το Tasteat.

Πως δέχτηκαν την συγκεκριμένη ιδέα οι ξενοδόχοι των νησιών και πως οι εστιάτορες;

Οι ξενοδόχοι αντιμετώπισαν την ιδέα μας πολύ θετικά, καθώς καλύπτουν μια ανάγκη των επισκεπτών τους, και προσφέρουν άλλη μία υπηρεσία, χωρίς κανένα κόστος, εν αντιθέσει, με κέρδος. Το κέρδος είναι οικονομικό αλλά και οικονομία χρόνου για το προσωπικό τους. Έχουμε δει ότι πολλές φορές, οι επισκέπτες ζητούν από το προσωπικό να παραγγείλει φαγητό για αυτούς, με ότι αυτό συνεπάγεται (τι επιλογές έχω, μπορείς να πληρώσεις εσύ και να μου τα χρεώσεις στο δωμάτιο, σε κάποιες περιπτώσεις έλειπαν και από το κατάλυμα). Στην πλατφόρμα μας, η πληρωμή γίνεται με κάρτα, το QR που μπαίνει στο κατάλυμα έχει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται το delivery για να παραδώσει και ο πελάτης βλέπει έναν ενιαίο κατάλογο με όλες τις πιθανές επιλογές, χωρίς biased reviews και χωρίς να πρέπει να κατεβάσει κάποια εφαρμογή. Όλα αυτά, κάνουν το Tasteat ένα εργαλείο για τους ξενοδόχους και μία γρήγορη και αποτελεσματική λύση για τους επισκέπτες!

Τα καταστήματα που συνεργαζόμαστε βλέπουν την αξία μέσω της αποκλειστικής συνεργασίας με το κάθε κατάλυμα. Το κάθε εστιατόριο μπαίνει σαν μοναδικός προμηθευτής για την κάθε κατηγορία φαγητού στο μενού. Έτσι δεν ανταγωνίζεται, για παράδειγμα, το ένα ψητοπωλείο με το άλλο ψητοπωλείο. Οι ίδιοι οι Host κάνουν την επιλογή τους από το δίκτυο των συνεργατών μας, ή μας προτείνουν νέα καταστήματα. Το σίγουρο είναι ότι τους φέρνουμε σε επαφή με νέους δυνητικούς πελάτες κάθε 3-4 μέρες! Τέλος, πολλοί από τους επισκέπτες που κάνουν μια παραγγελία, επισκέπτονται και το εστιατόριο, εφόσον ήταν ευχαριστημένοι με την παραγγελία τους!

Σε ποια νησιά κυκλοφορεί ήδη η εφαρμογή και ποια είναι η ανταπόκριση του κόσμου; Είναι θετικά τα μηνύματα από τη χρήση της εφαρμογής;

Είμαστε ήδη στα νησιά Σαντορίνη, Πάρο, Κρήτη και ταυτόχρονα στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, την Καβάλα και τα Γιάννενα. Φέτος ξεκινάμε στη Νάξο, στη Μύκονο, στο Ναύπλιο και σύντομα θέλουμε να έρθουμε και στη Σύρο! Τα μηνύματα που παίρνουμε είναι πολύ θετικά. Οι ιδιοκτήτες των καταλυμάτων αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες τους χωρίς κόστος και χωρίς χρόνο και ταυτόχρονα οι πελάτες τους είναι ικανοποιημένοι, καθώς έχουν πρόσβαση στην τοπική γαστρονομία της κάθε περιοχής!

Ποιες είναι οι προσδοκίες σας για το φετινό καλοκαίρι και θεωρείται ότι θα είναι ένα crash test για την εφαρμογή;

Το crash test έγινε πέρυσι και βγήκαμε αλώβητοι! Φέτος θέλουμε να επεκτείνουμε τη λειτουργία μας σε νέους προορισμούς, όπως και να ενδυναμώσουμε το δίκτυο των συνεργατών και καταλυμάτων στους προορισμούς που βρισκόμαστε ήδη. Η αποστολή μας είναι να κάνουμε όσο πιο απλή την παραγγελία φαγητού για τους επισκέπτες και τους ιδιοκτήτες καταλυμάτων.

Τι ρωτούν συνήθως οι πελάτες στην εξυπηρέτηση πελατών;

Κάποιες από τις πιο συχνές ερωτήσεις που καλούνται να απαντήσουν, στην εξυπηρέτηση πελατών της tasteat είναι οι εξής:

Πως δουλεύει το tasteat;

Ο επισκέπτης σκανάρει ένα QR που τον οδηγεί στο δικό σας tasteat μενού και το οποίο θα βρει μέσα στο δωμάτιό του η στους κοινόχρηστους χώρους που εσείς θα μας υποδείξετε. Το κάθε QR, αντιστοιχίζεται με το κάθε δωμάτιο ξεχωριστά καθώς και με τους κοινόχρηστους χώρους που θα θέλατε οι επισκέπτες σας να έχουν πρόσβαση στο tasteat μενού σας.

Μπορώ να επιλέξω εγώ τους προμηθευτές που θέλω;

Ναι, έχετε τη δυνατότητα είτε να μας προτείνετε ή να συστήσετε τα καταστήματα εστίασης που εμπιστεύεστε είτε να επιλέξτε από τα ήδη συνεργαζόμενα που έχουμε ήδη επιλέξει εμείς ανά περιοχή. Σε κάθε περίπτωση, οι προμηθευτές που θα μας προτείνετε, θα πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις επιλογής συνεργατών μας όπως π.χ. να διαθέτουν δική τους διανομή και να έχουν υψηλές αξιολογήσεις σε όλα τα σημεία παρουσίας τους στο internet ή σε άλλες πλατφόρμες. Η προσεκτική επιλογή προμηθευτών διασφαλίζει την ποιότητα των προϊόντων που φτάνει στον επισκέπτη σας και επηρεάζει τη συνολική εμπειρία διαμονής του. Οι στατιστικές δείχνουν πως τα καλύτερα reviews συνοδεύονται από́ σχόλια για προτάσεις φαγητού́ κι αυτό για την tasteat αποτελεί κύρια προτεραιότητα.

Μπορώ να βάλω στο μενού μου όσους προμηθευτές θέλω;

Παρότι η πλατφόρμα μας δεν έχει περιορισμό και το υποστηρίζει, η εμπειρία μας έχει δείξει πως για να στηθεί ένα πλήρες μενού χρειάζονται τουλάχιστον 3 προμηθευτές με μέγιστο αριθμό τους 5. Οι προμηθευτές που επιλέγονται καλύπτουν μια ευρεία γκάμα προϊόντων όπως καφέ, πρωινό, brunch, μαγειρευτά, street food (σουβλάκια), ψητά, μερίδες, pizza, γλυκά, ποτά & αναψυκτικά. Αναλόγως την περιοχή δύναται να καλυφθούν και επιλογές από διεθνείς κουζίνες όπως μεξικάνικο, σούσι ή πολυασιατική. Ο μεγαλύτερος αριθμός προμηθευτών σε ένα μενού, δεν αποτελεί πλεονέκτημα αλλά αντίθετα δημιουργεί ένα χαοτικό μενού για τον επισκέπτη και έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να προκαλέσει ανεπιθύμητες καθυστερήσεις.

Έχω ξενοδοχείο και έχω ήδη εστιατόριο. Γιατί να βάλω tasteat;

Ακόμα και αν το ξενοδοχείο σας διαθέτει εστιατόριο, κατά πάσα πιθανότητα εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο είδος κουζίνας π.χ. μεσογειακή. Η tasteat δεν αντικαθιστά το ήδη υπάρχων εστιατόριο σας αλλά δύναται να λειτουργήσει είτε συμπληρωματικά με αυτό, τις ώρες που το εστιατόριο δεν λειτουργεί, είτε παράλληλα με αυτό παρέχοντας στους επισκέπτες σας διευρυμένη γκάμα γευστικών επιλογών που μέχρι σήμερα δεν παρείχατε.