Ο Δήμος Σύρου - Ερμούπολης βγάζει στον “αέρα” διαγωνισμό για προμήθεια τεσσάρων ηλεκτρικών οχημάτων και πέντε σταθμών φόρτισης

Ενεργοποιείται η χρηματοδότηση για την ηλεκτροκίνηση

Δ. Κοσμάς: “Προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε την κάθε χρηματοδότηση”
Διαφήμιση

Οριακά αξιοποιεί ο Δήμος Σύρου - Ερμούπολης τη χρηματοδότηση για το πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης, βγάζοντας στον “αέρα” διαγωνισμό με ποσό ύψους 701.765,61 ευρώ, ώστε να προμηθευτεί τέσσερα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και πέντε σταθμούς φόρτισης, ει δυνατόν, μέσα στο 2026. 

Αν και η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” προέρχεται από την περασμένη θητεία, δυστυχώς, η αξιοποίησή της συνοδεύτηκε από μεγάλες καθυστερήσεις, αφού η νυν Δημοτική Αρχή, είχε αναφέρει δημόσια πως αρχικά πραγματοποίησε προσπάθεια για να διοχετευθεί σε έργα για αθλητικές εγκαταστάσεις. Αυτό δεν καρποφόρησε, αφού ελήφθησαν άλλες χρηματοδοτήσεις για τα μεγάλα κλειστά γήπεδα και το ποσό συνολικά του 1,7 εκατ. ευρώ, απέμεινε για την ηλεκτροκίνηση. 

Δεδομένου πως από τότε έως και σήμερα, οι τιμές στην αγορά έχουν αλλάξει, ο Δήμος για να μη χάσει τα χρήματα, προχωράει σε τμηματική δημοπράτηση και συγκεκριμένα με τα 700 χιλ. ευρώ, στοχεύει να αποκτήσει τρία ηλεκτρικά οχήματα, ένα μικρό ηλεκτρικό λεωφορείο που θα ενισχύσει το στόλο της δημοτικής συγκοινωνίας, καθώς επίσης και πέντε σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Για το θέμα έλαβε απόφαση προχθές η Δημοτική Επιτροπή, στη συνεδρίαση των μελών της, ενώ στη συνέχεια προέβη σε δηλώσεις στην “Κοινή Γνώμη”, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Δημήτρης Κοσμάς. 

Η προμήθεια που θα αποκτήσει ο Δήμος 

Πιο αναλυτικά, αντικείμενο της σύμβασης που θα προκύψει με τον ανάδοχο για τον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης θα είναι η προμήθεια τριών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, πέντε θέσεων το καθένα, ενός ηλεκτρικού μικρού λεωφορείου, αλλά και η προμήθεια και η εγκατάσταση πέντε σταθμών φόρτισης για τις ανάγκες του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης. 

Η χρονική διάρκεια παράδοσης για τα επιβατικά οχήματα και το λεωφορείο, ορίζεται σε μικρότερη ή ίση με οκτώ μήνες από την ημερομηνία του χρόνου έναρξης της σύμβασης και για τους σταθμούς φόρτισης ορίζεται σε μικρότερη ή ίση με έξι μήνες από την ημερομηνία του χρόνου έναρξης της σύμβασης. 

Δημήτρης Κοσμάς: “Μέσα στο 2026 θεωρώ θα τα έχουμε”

Για την εξέλιξη της τμηματικής αξιοποίησης του ποσού του 1,7 εκατ. ευρώ κι εν προκειμένω των 700 χιλ. ευρώ, ο Δημήτρης Κοσμάς ανέφερε πως “θα προχωρήσουμε με διαγωνισμό για την προμήθεια των οχημάτων και των φορτιστών. Είναι μία προμήθεια ουσιαστικά που έχει προϋπολογισμό 700 χιλ. ευρώ. Προσπαθούμε όσα προγράμματα “τρέχουν” και χρήματα που υπάρχουν να τα αξιοποιήσουμε”. 

Για τον τρόπο που προχωράει η δημοπράτηση, σημείωσε πως “βγαίνει σε ομάδες αυτός ο διαγωνισμός. Δίνουμε την ευχέρεια στον κάθε ενδιαφερόμενο να θελήσει να μπει στην ομάδα της προμήθειας που μπορεί να ανταποκριθεί”. Συμπλήρωσε, μάλιστα, πως “είναι προμήθεια, άρα, θεωρώ πως μέσα στο 2026 θα τα έχουμε”, υπογραμμίζοντας πως “ειδικά οι προμήθειες είναι κάτι πιο εύκολο. Ένα έργο μπορεί να παρουσιάσει διάφορες δυσκολίες και γι΄ αυτό έχουμε και τις παρατάσεις των έργων”. Για την προσπάθεια που έκανε το Τμήμα Προγραμματισμού, αλλά και η Τεχνική Υπηρεσία, ο κ. Κοσμάς πρόσθεσε πως “έχουμε ένα αξιόλογο προσωπικό που παρακολουθεί τα πάντα από κοντά και έχει δώσει βάρος στα έργα τα οποία “τρέχουν” αυτή τη στιγμή”. 

Προσπάθεια να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ 

Σε σχετική συνεδρίαση, η εργαζόμενη στο Τμήμα Προγραμματισμού, Ευαγγελία Φρέρη είχε μιλήσει αναλυτικά πως μετά από την τεράστια καθυστέρηση με την οποία προχωράει το θέμα της ηλεκτροκίνησης, ο Δήμος επιδίωξε να μη χάσει τη χρηματοδότηση και η λύση ήταν η τμηματική δημοπράτηση. Αξίζει να υπενθυμιστεί πως η ίδια είχε υπογραμμίσει πως “το έργο είναι δράση ηλεκτροκίνησης του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης με ποσό 1,7 εκατ. ευρώ και τότε και το τεχνικό δελτίο της πράξης και το όλο σκεπτικό αφορούσε συγκεκριμένες προμήθειες σε σχέση με βάση την εκτίμηση κόστους και την έρευνα αγοράς που είχε γίνει το 2021. Όπως καταλαβαίνετε από το 2021 μέχρι το 2026, τα δεδομένα της αγοράς έχουν αλλάξει άρδην όσον αφορά τις τιμές των οχημάτων. Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, εκτιμώντας ότι μπορεί να δημοπρατήσει ένα μέρος από αυτά τα οχήματα και συγκεκριμένα τα επιβατικά αυτοκίνητα και το μικρό λεωφορείο που καλύπτει ως επί τω πλείστον τις ανάγκες του Δήμου με βάσει τις αρχικές τιμές, αλλά και τους φορτιστές για τα ηλεκτρικά οχήματα, εκτιμάει λοιπόν, πως τα 700 χιλ. ευρώ μπορεί να δημοπρατηθούν άμεσα”.

Η κα. Φρέρη είχε υπογραμμίσει ακόμη πως “σε καμία περίπτωση δεν θα χαθεί ούτε ένα ευρώ. Αυτό που θέλουμε να εξαντλήσουμε είναι και το 1,7 εκατ. ευρώ” και ως εκ τούτου, ο στόχος όπως είχε δηλώσει είναι “να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ. Και γι΄ αυτό, θα εξαντλήσουμε το περιθώριο”. 

Το να ενταχθούμε σε προγράμματα προϋποθέτει να υποστηρίζουμε με προσωπικό”

Για το κομμάτι της αξιοποίησης υψηλών χρηματοδοτήσεων, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών συμπλήρωσε πως είναι αναγκαιότητα, αλλά η προσπάθεια συναρτάται και με τις δυνάμεις που διαθέτει ο Δήμος σε επίπεδο προσωπικού. 

“Σίγουρα δεν μπορούμε να πάρουμε όλα τα προγράμματα γιατί δεν έχουμε και το ανθρώπινο δυναμικό να τα στηρίξει, υπό την έννοια πως δεν έχουμε πολλούς υπαλλήλους. Δεν έχουμε αυτή την πολυτέλεια και πρέπει να γνωρίζουμε και να λέμε και μεταξύ μας αλήθειες. Τι μπορούμε να κάνουμε; Το να ενταχθούμε σε κάποιο πρόγραμμα και να μη μπορούμε να το υποστηρίξουμε και το χειρότερο είναι να μην μπορείς να το υποστηρίξεις σωστά, δεν θα μας προσέφερε τίποτα”, δήλωσε, καταλήγοντας τέλος πως “θεωρώ πως πρέπει να γίνεται μία επιλογή και να καταλαβαίνει ο καθένας πως μπορεί να “τρέχουν” διάφορα προγράμματα, αλλά τι μπορεί να ταιριάξει στο νησί μας και τι μπορεί να ταιριάξει στο προσωπικό για να προχωράμε”.