Δηλώσεις του διοικητή του Νοσοκομείου Σύρου, Σωτήρη Λαμπρόπουλου για το μεγάλο έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη στο “Βαρδάκειο και Πρώιο”

Πρόοδος στην ενεργειακή αναβάθμιση και ανάγκη νέου κτηρίου

Υπογραμμίζει ξανά την αναγκαιότητα χωροθέτησης νέου νοσοκομείου στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων
Έντυπη Έκδοση
Διαφήμιση

Επιταχύνεται πλέον ο ρυθμός του έργου της ενεργειακής αναβάθμισης του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου, το οποίο θα χαρίσει στο “Βαρδάκειο και Πρώιο” δραστική μείωση του ενεργειακού κόστους του, συγκριτικά με το αντίστοιχο στον παρόντα χρόνο. 

Για την εξέλιξη όλων των εργασιών μίλησε αναλυτικά στην “Κοινή Γνώμη” ο διοικητής του Νοσοκομείου Σύρου, Σωτήρης Λαμπρόπουλος, σημειώνοντας πως αρκετές φορές μπορεί να μονοπωλεί το θέμα της στελέχωσης, ωστόσο και οι κτηριακές βελτιώσεις και αναβαθμίσεις, έρχονται να προσφέρουν καλύτερες συνθήκες εργασίας στο υγειονομικό προσωπικό, όπως και καλύτερες συνθήκες νοσηλείας, στους ασθενείς. 

Παρόλα αυτά, ο κ. Λαμπρόπουλος επεσήμανε πως το κρίσιμο για την περαιτέρω πορεία του Νοσοκομείου Σύρου στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων είναι η χωροθέτησή του, σε νέο σημείο του τόπου. 

Ακτινογραφία” της πορείας των εργασιών 

Αναλυτικός υπήρξε ο διοικητής του Νοσοκομείου Σύρου για το έργο της ενεργειακής αναβάθμισης, σημειώνοντας πρωτίστως πως “είναι μία μεγάλη παρέμβαση με κονδύλι σχεδόν 5 εκατ. ευρώ”. Στο πλαίσιο αυτού του έργου υπογράμμισε πως μέχρι σήμερα “έχει ολοκληρωθεί η θερμοπρόσοψη και τα κουφώματα της μισής καινούργιας πτέρυγας του νοσοκομείου που είχε κατασκευαστεί το 2007. Στο μισό κομμάτι αυτής της πτέρυγας έχει προχωρήσει και η θερμοπρόσοψη και τα κουφώματα και το επόμενο χρονικό διάστημα θα τοποθετηθούν και παντζούρια”. 

Μάλιστα, γι' αυτά, ο διοικητής επεσήμανε πως “έχουμε πιέσει αρκετά γιατί και η έλλειψη παντζουριών κατά τη νοσηλεία είναι σοβαρή”. 

Παρακάτω, γνωστοποίησε πως “το κομμάτι της θερμοπρόσοψης προχωράει στην μπροστινή όψη του νοσοκομείου και αυτές τις εργασίες τις βλέπει και ο κόσμος που διέρχεται από την είσοδο. Άρα, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα έχει ολοκληρωθεί η θερμοπρόσοψη στην μπροστινή όψη”. Ταυτόχρονα, επεσήμανε πως “δουλεύεται και το σύνολο των κουφωμάτων σε όλο το νοσοκομείο. Έχουν αντικατασταθεί σχεδόν σε όλες τις κλινικές και αυτή την περίοδο έχει κλείσει προσωρινά για τρεις εβδομάδες η Χειρουργική Κλινική ώστε να μπορέσουν τα συνεργεία να αντικαταστήσουν τα κουφώματα και να ανοίξει ξανά. Προς το παρόν μπαίνουν τα κουφώματα χωρίς τα παντζούρια, γιατί τα παντζούρια αποτελούν αντικείμενο παραγγελίας από άλλον εργολάβο από τη Σύρο”. 

Επιπλέον, για τη θερμοπρόσοψη ο κ. Λαμπρόπουλος πρόσθεσε πως θα προχωρήσει “προς το πίσω μέρος του κτηρίου”. Σύμφωνα με όσα εξήγησε, η δουλειά σε αυτό το στάδιο θα είναι πιο δύσκολη. “Θα έχουμε κάποια ζητήματα γιατί έχουμε σωληνώσεις και διάφορα λειτουργικά συστήματα του νοσοκομείου, τα οποία μπορεί να εμποδίζουν λίγο τις κατασκευές και την τοποθέτηση σκαλωσιών”, ανέφερε, ενώ γνωστοποίησε πως “έχει αποξηλωθεί η παλιά μόνωση σε μεγάλο κομμάτι στην ταράτσα του κτηρίου ώστε να μπορέσει να προχωρήσει η επισκευή της μόνωσης στην ταράτσα”. Ο διοικητής εξήγησε πως “η συγκεκριμένη μόνωση έχει προχωρήσει αρκετά στην καινούργια πτέρυγα (έτος κατασκευής 2007) και γι' αυτό είχαμε και τα ζητήματα με την εισροή νερού τον χειμώνα”. Αναφορικά με τις δημόσιες αναφορές που είχαν υπάρξει για προβλήματα, ο ίδιος ανέφερε πως “ευτυχώς δεν είχε δημιουργηθεί κάτι σοβαρό σαν ζημιά στο νοσοκομείο”. Οπότε, εξήγησε πως “προχωράει και η μόνωση στην ταράτσα”. 

Για την τοποθέτηση κλιματιστικών μονάδων και την κάλυψη με ζεστό νερό 

Ακολούθως, γνωστοποίησε πως βρίσκεται σε εξέλιξη και η τοποθέτηση κλιματιστικών μονάδων. “Έχουν μπει κάποιες καινούργιες κλιματιστικές μονάδες στο κτήριο των Τεχνικών Υπηρεσιών, στο οποίο ακόμη δεν έχει γίνει κάποια άλλη εργασία και σταδιακά αρχίζουν οι συζητήσεις για την τοποθέτηση των φωτοβολταϊκών πάνελ στην ταράτσα”, ανέφερε, απαντώντας και για τον χρόνο που αυτές οι εργασίες θα προχωρήσουν. “Όχι άμεσα”, εξήγησε, καθώς είπε πως “συζητάμε για το πώς θα τοποθετηθούν, πού θα τοποθετηθούν και πώς θα ανέβουν πάνω οι νέες κλιματιστικές μονάδες”. Μάλιστα, έκανε γνωστό πως “δύο από αυτές είναι στον περιβάλλοντα χώρο του νοσοκομείου”, ενώ παρακάτω σημείωσε πως “αρχίσουμε σταδιακά και το κομμάτι των σωληνώσεων στο κτήριο των Τεχνικών Υπηρεσιών όπου και υπάρχει η κεντρική παραγωγή ζεστού νερού του Νοσοκομείου”. 

Μάλιστα, όπως πρόσθεσε ο κ. Λαμπρόπουλος, “όλα αυτά τα μηχανήματα παραγωγής ζεστού νερού θα αλλαχθούν και μαζί με αυτά θα αλλαχθεί και ένα μεγάλο κομμάτι σωληνώσεων, τα οποία λόγω της παρόδου πολλών χρόνων από την εγκατάστασή τους, έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν διαβρώσεις, με αποτέλεσμα να πρέπει να κάνουμε προσεκτική διαχείριση και μεταχείριση του ζεστού νερού που τροφοδοτεί το νοσοκομείο”. Με τον νέο εξοπλισμό, εξήγησε πως “θα έχουμε πιο πολλή κατανάλωση και καλύτερη μεταφορά του ζεστού νερού προς το Νοσοκομείο”. 

Προσπαθούμε να στηρίξουμε”

Για την πορεία και τον ρυθμό που “τρέχει” το έργο ενεργειακής αναβάθμισης του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου, ο διοικητής, πρόσθεσε πως “χάσαμε και σχεδόν δύο μήνες γιατί είχε γίνει παρέμβαση για θέματα της λειτουργίας του εργοταξίου, από την Επιθεώρηση Εργασίας. Οπότε, μέχρι να διευθετηθούν όλα αυτά, πέρασαν δύο μήνες”. 

Για το πότε θα τελειώσει το έργο, συνολικά, ο διοικητής εκτίμησε πως “δεν νομίζω πως πριν το τέλος του 2027 θα έχει κλείσει αυτή η ιστορία”. 

Ο κ. Λαμπρόπουλος μίλησε για την αξία της ενίσχυσης του νοσοκομείου και κτηριακά, λέγοντας πως “προσπαθούμε να στηρίξουμε για να “τρέξει” το έργο”, ενώ για το πόσο επηρεάζεται η λειτουργία από την εξέλιξη των εργασιών, ανέφερε πως “σίγουρα. Είχαμε τον χειμώνα κάποιες διαρροές, μας λείπουν παντζούρια και έχουμε θέματα γιατί το καλοκαίρι οι ασθενείς δεν μπορούν να ενοχλούνται από τη ζέστη. Επίσης, έχει καταληφθεί ο περιβάλλοντας χώρος και ένα μεγάλο μέρος του είναι εργοτάξιο, με αποτέλεσμα να έχουμε αυξημένα αντανακλαστικά και για θέματα ασφάλειας ενώ χάνονται και θέσεις στάθμευσης. Επίσης, για τους νέους καυστήρες ζεστού νερού και την απομάκρυνση των παλιών, θα έχουμε θέματα με το πώς θα αναπληρώσουμε εκείνες τις ημέρες την παροχή ζεστού νερού”. 

Όλα αυτά, σημείωσε πως “εμείς τα έχουμε ως θέματα προς διαχείριση την ίδια ώρα που ο κόσμος βλέπει το τελικό αποτέλεσμα. Υπάρχει σοβαρή προσπάθεια για να μην υπάρξει διατάραξη της λειτουργίας”. 

Ο διοικητής εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός πως “τουλάχιστον τελειώσαμε εσωτερικά τις εργασίες, γιατί ήταν όλο αυτό το κομμάτι πιο δύσκολο”. 

Για τα παραπάνω, υπενθύμισε πως η χρηματοδότηση είναι από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ πρόσθεσε πως παρεμβάσεις ήπιου χαρακτήρα, χωρίς κάποια μεγάλη όχληση, όπως ενδεικτικά η βελτίωση της εισόδου του νοσοκομείου “θα γίνουν με δωρεές από τον Σύλλογο Φίλων του Νοσοκομείου ή από ίδιους πόρους του Βαρδάκειου και Πρώιου”. 

Για την αναγκαιότητα νέου κτηρίου 

Καταλήγοντας, ο Σωτήρης Λαμπρόπουλος υπογράμμισε ξανά πως είναι αναγκαίες οι κτηριακές βελτιώσεις, αλλά το βλέμμα όλων πρέπει να είναι στραμμένο στη χωροθέτηση ενός νέου νοσοκομείου στη Σύρο για κάλυψη των αναγκών όλα τα επόμενα χρόνια. 

“Είναι ένα γηρασμένο κτήριο και μάλιστα ένα υπερκορεσμένο δίκτυο”, σχολίασε, ενώ υπογράμμισε πως “από όσα παρατηρώ, μπορώ να πω πως μέσα στο νοσοκομείο, δεν μπορεί να δημιουργηθεί ούτε ένα επιπλέον δωμάτιο για να φτιάξουμε μία νέα κλινική”. 

Άρα, δήλωσε πως “θεωρώ πως είναι πολύ επίκαιρο πως πρέπει να σχεδιαστεί και να χωροθετηθεί ένα καινούργιο νοσοκομείο για μετά από 20 – 30 χρόνια. Άμεσα είναι προφανές πως δεν μπορεί να γίνει, αλλά λέμε πως πλέον δεν υπάρχουν χώροι”. 

Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, σημείωσε πως “αν θέλουμε να πούμε πως το Γενικό Νοσοκομείο Σύρου θα μπορέσει κάποια στιγμή στο μέλλον να αξιώσει πως θα επεκταθεί σοβαρά, θα πρέπει να έχει νέο χώρο”.