Το Νηπιαγωγείο Φολεγάνδρου ακολούθησε φέτος τα μονοπάτια της παράδοσης και μίλησε με άλλα σχολεία της Ευρώπης για τους κανόνες της στοματικής και σωματικής υγιεινής

Συνεργασίες που αποφέρουν «καρπούς»

Με την παράδοση, καθώς και με τη φροντίδα σώματος και δοντιών ασχολήθηκαν φέτος τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Φολεγάνδρου με προϊσταμένη την κ. Κατερίνα Μπιρμπίλη, στο πλαίσιο δύο ευρωπαϊκών e-twinning προγραμμάτων, που προσέφεραν στο σχολείο την ευκαιρία να επικοινωνήσει και να συνεργαστεί με μαθητές άλλων χωρών.

Κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, η οποία προσεχώς ολοκληρώνεται, το Νηπιαγωγείο ακολούθησε αρχικά τα μονοπάτια της παράδοσης. Το πρόγραμμα «Let’s walk on the paths of tradition» ξεκίνησε με την επίσκεψη μιας γιαγιάς στο σχολείο, την 1η Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων. Η ίδια έφερε ένα κουτί με υλικά και έδειξε στα παιδιά πώς να φτιάχνουν μια κούκλα, όπως συνέβαινε τα παλιά χρόνια. Η γιαγιά τους αφηγήθηκε μια ιστορία από το παρελθόν, κινώντας το ενδιαφέρον τους για εκείνη την εποχή. Όπως αποδείχθηκε, η κούκλα ήταν μαγική, καθώς άρχισε να μιλάει μαζί τους. Τα παιδιά, με τη βοήθεια της κούκλας, ανακάλυψαν παραδοσιακά παιχνίδια, παραμύθια, καθημερινά αντικείμενα, παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια, έθιμα, παροιμίες και συνταγές.

Στόχοι της δράσης ήταν η γνώση για την πολιτιστική κληρονομιά και ταυτότητα, η καλλιέργεια πολιτισμικής ευαισθησίας και σεβασμού στην παράδοση, η ανάπτυξη γραπτών και προφορικών δεξιοτήτων, η εξοικείωση των παιδιών με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, η γνωριμία με τα έθιμα και τις παραδόσεις τόσο της χώρας τους, όσο και άλλων χωρών με τη συνεργασία τους, η εξεύρεση ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ πολιτισμών και τέλος, η ανάπτυξη κριτικής δημιουργικής σκέψης.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν και πολλά ακόμη σχολεία της Ελλάδας, από Λέσβο, Δράμα, Χαλκίδα, Ηγουμενίτσα και Κιλκίς, ενώ έντονη ήταν η παρουσία από την Ιταλία, τη Ρουμανία, την Τουρκία, την Κύπρο, την Κροατία και την Ισπανία.

"Healthy habits- Happy kids"

Το Νηπιαγωγείο Φολεγάνδρου έλαβε επίσης μέρος σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα αγωγής υγείας e-twiνning με θέμα τη διατροφή. Οι εκπαιδευτικοί επικεντρώθηκαν στην εκπαίδευση σχετικά με τη σημασία της υγιεινής διατροφής, της άσκησης, της διατήρησης της σωστής υγιεινής και της φροντίδας του σώματος. Επιπλέον, ενημέρωσαν τα παιδιά για τους κινδύνους των ανθυγιεινών συμπεριφορών. Τα παιδιά έμαθαν ότι είναι υπεύθυνοι για να κάνουν υγιεινές επιλογές και να γνωρίζουν τους κινδύνους των ακατάλληλων συμπεριφορών. Η διδασκαλία των μαθητών σχετικά με τις υγιεινές συνήθειες όταν είναι νέοι θα τους βοηθήσει να διατηρήσουν υγιείς συνήθειες στην ενηλικίωση.

Κάθε σχολείο που συμμετείχε στο έργο πρότεινε ένα όνομα για τον ήρωα του προγράμματος. Κατόπιν ψηφοφορίας, επιλέχτηκε από τους μικρούς μαθητές το όνομα Μαξ, που πρότεινε το 4ο Νηπιαγωγείο Αρτέμιδος Αττικής. Ο Μαξ έστειλε στα παιδιά ένα μήνυμα, εισάγοντάς τα στο θέμα του έργου και παράλληλα τα ενθάρρυνε καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

Οι μαθητές γεύτηκαν, μύρισαν, άγγιξαν, άκουσαν και είδαν το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον τους. Παράλληλα, όλα τα σχολεία – εταίροι του έργου συμμετείχαν σε δραστηριότητες φυσικής αγωγής. Αποτέλεσμα της εργασίας ήταν η δημιουργία ενός συνεργατικού βίντεο για τη σωματική άσκηση.

Στην ενότητα «Διατροφή», τα σχολεία που συνεργάστηκαν, προετοίμασαν υγιεινές συνταγές στην τάξη και τις απόλαυσαν. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να συνειδητοποιήσουν την αξία της υγιεινής διατροφής. Όλες οι συνταγές εμπεριέχονται σε ένα συνεργατικό βιβλίο.

Τα σχολεία δημιούργησαν συνεργατικά ζωγραφικά έργα με θέμα τα συναισθήματα, ενώ μέσα από μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων, αντιλήφθηκαν τις λειτουργίες του ανθρώπινου σώματος.

Στην κατηγορία «προσωπική και στοματική υγιεινή», οι μαθητές δημιούργησαν συνεργατικές αφίσες με μηνύματα αναφορικά με τους κανόνες υγιεινής και φροντίδας του σώματος.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, συζητήθηκε τέλος, το θέμα της διαφορετικότητας και των ατόμων με αναπηρίες και οι μαθητές έμαθαν ότι είμαστε ίδιοι… αλλά και μοναδικοί.