“Στο κόκκινο” η υπομονή των κατοίκων της Σίφνου εξαιτίας της μη εξυπηρέτησής τους από το Υποκατάστημα ΕΛΤΑ του νησιού

“Επιφυλασσόμαστε για μηνύσεις”

“Επί 15 ημέρες δεν πραγματοποιείται διανομή αλληλογραφίας και λογαριασμών” δηλώνει ο Δήμαρχος

Με σοβαρές εκκρεμότητες απέναντι στις πάγιες υποχρεώσεις τους έρχονται σταδιακά οι δημότες της Σίφνου, εξαιτίας της μη εξυπηρέτησής τους από το Υποκατάστημα ΕΛΤΑ του νησιού, από το οποίο για διάστημα περίπου δεκαπέντε ημερών, δεν πραγματοποιείται διανομή αλληλογραφίας και λογαριασμών.

Η ύπαρξη ενός υπαλλήλου μόνο, επί της ουσίας αφήνει χωρίς εξυπηρέτηση την τοπική κοινωνία, με τον Δήμαρχο Σίφνου, Ανδρέα Μπαμπούνη κατόπιν πολλών οχλήσεων και παραπόνων από μέρους τους, να θέτει το πρόβλημα στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ώστε να ασκηθεί πίεση προς κάθε υπεύθυνο και να προκύψει λύση.

Ο ίδιος, μιλώντας στην εφημερίδα προκειμένου να αναδείξει το σοβαρό θέμα που αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι κάτοικοι, οι επισκέπτες, αλλά και οι παραθεριστές του νησιού, αναφέρθηκε στις ενέργειες του Δήμου Σίφνου, υπενθυμίζοντας μάλιστα πως για το εν λόγω θέμα, από τον Ιούλιο εκείνος είχε προβεί σε αρχικές πιέσεις προς το κεντρικό κατάστημα του νομού Κυκλάδων.

Δεν πρέπει να παραβλεφθεί το γεγονός πως ο Ανδρέας Μπαμπούνης εκτός της πρώτη επιστολής του στις 11 Ιουλίου προς τον Διευθυντή των ΕΛΤΑ στις Κυκλάδες, Δημήτρη Κοσμά και την προσωρινή αντιμετώπιση του προβλήματος από την πλευρά του δεύτερου, είχε επανέλθει στις 18 Αυγούστου με νέα επιστολή του προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Πειραιά και Αιγαίου.

Τρανή επιβεβαίωση δε, του ισχυρού “πονοκεφάλου” που έχει προκληθεί στην τοπική κοινωνία από τη μη διεκπεραίωση της διανομής που σημαίνει και την καθυστέρηση εκ μέρους τους της εξόφλησης των λογαριασμών τους, η πρόσφατη ανακοίνωση του τοπικού τμήματος του ΔΕΔΔΗΕ για την εξυπηρέτησή τους με ηλεκτρονικό τρόπο.

Ανδρέας Μπαμπούνης: “Ουσιαστικά έχουμε μείνει χωρίς εξυπηρέτηση. Υπάρχει ένας υπάλληλος που τον έχουν κάνει λάστιχο”

Επισημαίνοντας πως το πρόβλημα ξεκίνησε από τις αρχές του Ιουλίου, λόγω απουσίας υπαλλήλου από το παράρτημα των ΕΛΤΑ του νησιού, ο Δήμαρχος Σίφνου περιγράφοντας τη γενικότερη κατάσταση μέχρι σήμερα, τόνισε τα εξής: “Έχουν αφήσει το κατάστημα των ΕΛΤΑ στη Σίφνο με έναν υπάλληλο. Δεν υπάρχει ούτε διανομέας, ούτε κάποιος στη θυρίδα. Έχουν μείνει λογαριασμοί για 15 ημέρες μπορεί και για 20 ημέρες χωρίς διανομή. Λήγουν λογαριασμοί του ρεύματος και η ΔΕΗ αναμένεται να προβεί σε διακοπές ρολογιών και δεν μπορεί να κατανοηθεί η κατάσταση της μη διανομής των τιμολογίων. Υπάρχει μία αναστάτωση” συμπλήρωσε κατηγορηματικά ο κ. Μπαμπούνης, προσθέτοντας μάλιστα πως, “Υπάρχουν δέματα που έχουν να ανοιχτούν πάνω από 10 – 15 μέρες” ενώ το γραφείο για το κοινό είναι σε λειτουργία “τις τελευταίες δέκα ημέρες μόνο από τις 9 το πρωί έως και τις 12 το μεσημέρι”, ενώ όπως συνέχισε, σε κανονικές συνθήκες και με προσωπικό “θα έπρεπε να είναι από τις 7 έως και τις 3 το μεσημέρι ανοικτό για τους πολίτες”.

Σε κατηγορηματικό τόνο, ο Δήμαρχος πρόσθεσε πως, “Στη Σίφνο αντιμετωπίζουμε ένα πολύ σοβαρό θέμα”, σχολιάζοντας μάλιστα ότι, “ο ένας υπάλληλος κυριολεκτικά έχει γίνει λάστιχο” αφού όπως περιέγραψε, “με επίσημο έγγραφο τον έχουν ενημερώσει πως 7.30 – 9.00 θα ανοίγει τα δέματα, 9.00 – 12.00 θα εξυπηρετεί το κοινό, 12.00 – 12.30 θα κλείνει τους λογαριασμούς και θα καταθέτει τα χρήματα στις Τράπεζες και 12.30 – 13.00 θα κάνει διανομή”.

Ερωτηθείς αν μετά τις δύο πρώτες επιστολές του υπήρξε ανταπόκριση από τη διοίκηση των ΕΛΤΑ, εξήγησε πως, “Ήρθε για τέσσερις ημέρες ένας υποδιευθυντής των ΕΛΤΑ και εξυπηρετεί το κοινό πάλι τρεις ώρες” ενώ όπως πρόσθεσε, “Θα προσλάβουν την άλλη εβδομάδα μία κοπέλα για πέντε ημέρες μόνο”. Σε κάθε περίπτωση, ο Ανδρέας Μπαμπούνης υποστήριξε πως, “Ουσιαστικά είμαστε χωρίς εξυπηρέτηση” ενώ όπως συμπλήρωσε, “Με τον κ. Κοσμά μίλησα προσωπικά τον Ιούλιο όταν δημιουργήθηκε αρχικά το θέμα. Έστειλε για 10 ημέρες ένα άτομο. Τίποτα άλλο. Απέστειλα βέβαια και την απόφαση του συμβουλίου και την επιστολή μου στον ίδιο”.

 

Για ακόμη μία φορά, η νησιωτικότητα σε πρώτο... πλάνο”

Προλογίζοντας την απόφαση που έλαβε ομόφωνα το σώμα του δημοτικού συμβουλίου, ο κ. Μπαμπούνης δήλωσε πως, “Το θέμα το φέραμε ως έκτακτο στο δημοτικό συμβούλιο και πήραμε απόφαση να υπάρξει σε πρώτη φάση προσωρινή λύση διαφορετικά θα προβούμε σε μήνυση κατά παντός υπευθύνου”. Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε δε, την παρούσα χρονική στιγμή “η ταλαιπωρία όχι μόνο των επισκεπτών και των δημοτών, αλλά και των ηλικιωμένων που πηγαίνουν να πάρουν τις συντάξεις τους είναι τεράστια. Περιμένουν 20 – 30 άτομα στην ουρά. Το κατάστημά μας θα έπρεπε να είχε τρεις υπαλλήλους. Αυτή τη στιγμή είμαστε με έναν. Για ακόμη μία φορά η νησιωτικότητα σε πρώτο πλάνο...” σχολίασε παρακάτω σε ειρωνικό τόνο.

Ακολουθεί αυτούσιο το περιεχόμενο της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου: “Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σίφνου στην τελευταία συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 30 Αυγούστου 2017, συζήτησε και έλαβε απόφαση σχετικά με την υπολειτουργία των ΕΛΤΑ Σίφνου και την άκρως προβληματική εξυπηρέτηση του κοινού.

Το ΔΣ λοιπόν, σε συνέχεια: α. των εγγράφων που έστειλε ο Δήμαρχος Σίφνου προς το κατάστημα ΕΛΤΑ Σύρου και την Περιφερειακή Δ/νση ΕΛΤΑ Πειραιά και Αιγαίου (αρ. πρωτ. εγγράφων 3089/11.07.2017 και 3738/18-08-2017), με τα οποία παρουσίαζε το πρόβλημα και ζητούσε ΑΜΕΣΕΣ ενέργειες για την επίλυσή του αλλά και β. των σοβαρών διαμαρτυριών και παραπόνων δημοτών και επισκεπτών για την απαράδεκτη κατάσταση της λειτουργίας του γραφείου των ΕΛΤΑ στη Σίφνο, αποφάσισε ομόφωνα: Να γίνει αναφορά – καταγγελία στα ΕΛΤΑ για την κατάσταση που επικρατεί με τη λειτουργία του Καταστήματος Σίφνου και την προβληματική εξυπηρέτηση του κοινού και ταυτόχρονα να ζητήσει να κινηθούν ΑΜΕΣΑ οι διαδικασίες ώστε: 1ον  να δοθεί καταρχάς μια προσωρινή λύση, προκειμένου να ομαλοποιηθεί το συντομότερο η λειτουργία του Καταστήματος (ενδεχομένως με απόσπαση υπαλλήλου) και 2ον να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα, με την επαρκή στελέχωση του Καταστήματος, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του καθώς και η επαρκής και ικανοποιητική εξυπηρέτηση των πολιτών σε καθημερινή βάση.
Αν παραταύτα δεν δοθεί άμεσα μία λύση από τα ΕΛΤΑ, ο Δήμος επιφυλάσσεται για την άσκηση παντός νομίμου δικαιώματος. Η απόφαση αυτή έλαβε α/α 198/2017, αναρτήθηκε στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και στάλθηκε στα ΕΛΤΑ-Περιφερειακή Δ/νση Πειραιά και Αιγαίου, στο κατάστημα ΕΛΤΑ Σύρου και στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ)”.