Συνέντευξη του Δημάρχου Μήλου για την τουριστική “εκτόξευση” του νησιού τη φετινή σεζόν

“Η τουριστική επιτυχία δεν αφήνεται στην τύχη”

Γ. Δαμουλάκης: Υποδομές, στοχευμένη προβολή, αυξημένη ζήτηση και καλή ακτοπλοϊκή και αεροπορική σύνδεση

Με “πυξίδα” τη στοχευμένη προβολή και προώθηση της Μήλου – με τη συνδρομή εταιρείας ειδικών συμβούλων - σε αγορές ποιοτικού και ξένου τουρισμού πορεύεται ο Δήμος του νησιού, το οποίο τη φετινή σεζόν έσπασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ, πετυχαίνοντας υψηλή επισκεψιμότητα από τον μήνα Μάιο έως και τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Τα ανωτέρω υπογράμμισε ο Δήμαρχος Μήλου, Γεράσιμος Δαμουλάκης στο πλαίσιο της συνέντευξης που παραχώρησε στην “Κοινή Γνώμη” μιλώντας για τις σοβαρές προσπάθειες τουριστικής ανάπτυξης του τόπου, που συνδέονται αναμφισβήτητα με την ανάπτυξη υποδομών, την αύξηση της ζήτησης και την ιδιαιτέρως καλή ακτοπλοϊκή και αεροπορική σύνδεση του νησιού.

Επιμήκυνση τουριστικής σεζόν. Από τον Μάιο 40% άνοδος

Τα ποσοστά τουριστικής επιτυχίας γνωστοποίησε ο ίδιος μιλώντας στην εφημερίδα, εκφράζοντας παράλληλα, τη χαρά και την ικανοποίησή του για την επισκεψιμότητα της Μήλου, η οποία καταγράφηκε μάλιστα από πολύ νωρίς τον Μάιο.

“Η Μήλος έσπασε το ρεκόρ αφίξεων επισκεπτών αυτό το καλοκαίρι και στο λιμάνι της και στο αεροδρόμιό της” ανέφερε, σημειώνοντας μάλιστα πως, “Μιλώντας με ποσοστά πρέπει να πω ότι τον Μάιο η αύξηση του τουρισμού της Μήλου σε σχέση με πέρυσι ήταν της τάξεως του 40%, ενώ ακόμη η αύξηση για τους άλλους μήνες (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο έως και αρχές Σεπτέμβρη) ήταν σημαντική κι έφτασε γύρω στο 10- 12% συγκριτικά με πέρυσι”.

Ο Γεράσιμος Δαμουλάκης υπογράμμισε δε, πως, στόχος του Δήμου Μήλου και συνολικά του νησιού είναι ξεκάθαρα η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

“Όλη η προσπάθειά μας έχει εστιαστεί στην επέκταση της τουριστικής σεζόν. Στοχεύουμε στην επιμήκυνση. Δίνουμε προτεραιότητα στον στόχο μας με συγκεκριμένες ενέργειες” δήλωσε κατηγορηματικά, προσθέτοντας μάλιστα πως, “αυτό που γίνεται και είναι επιτυχία, δεν γίνεται και δεν αφήνεται στην τύχη”.

Υπογράμμισε επίσης, πως, “Η Μήλος με στοιχεία ακολουθεί μία σταθερά ανοδική πορεία μέσα από στοχευμένη δουλειά”.

Υποδομές, ακτοπλοϊκές και αεροπορικές συνδέσεις

 

Αναφερόμενος στα ανωτέρω ποσοστά, αλλά και γνωστοποιώντας πως βάσει επίσημων στοιχείων της ΥΠΑ και στο αεροδρόμιο της Μήλου έχει καταγραφεί αύξηση κατά 74,4 % (ως Ιούλιο), ο Δήμαρχος Μήλου έκανε αναφορά στο θέμα της βελτίωσης και αναβάθμισης ή και ανάπτυξης των υποδομών σε κάθε επίπεδο, ως απαραίτητης προϋπόθεσης για την τουριστική ανάπτυξη.

“Αυτά τα ποσοστά οφείλονται και στις υποδομές, νέα καταλύματα, ξενοδοχεία και δωμάτια που φτιάχτηκαν στην Μήλο” σημείωσε, εξηγώντας ταυτόχρονα πως, “Όταν μιλάμε για υποδομές μιλάμε γι αυτές που έχει το κράτος και κατ΄ επέκταση ο Δήμος και για τις υποδομές που αφορούν στα ξενοδοχεία και τα δωμάτια”.

Αναφορικά με τη δεύτερη κατηγορία, τόνισε πως, “Στο νησί βλέποντας όλοι χρόνο με τον χρόνο τί συμβαίνει έχουν ξεκινήσει τις επενδύσεις ενώ επίσης για πρώτη χρονιά λειτούργησε και το πρώτο 5άστερο ξενοδοχείο. Επενδυτές από όλον τον κόσμο αναζητούν ακίνητα στη Μήλο” παρατήρησε, εκφράζοντας ταυτόχρονα κι ένα παράπονο.

“Δυστυχώς το κράτος “φρενάρει” μερικές επενδύσεις και εννοώ Υπηρεσίες Αρχαιολογίας και Υπουργείο Πολιτισμού”.

Ωστόσο, επανέλαβε πως, “Δεν μπορεί να πάει ένας τόπος μπροστά αν δεν καταφέρεις να δημιουργήσεις τις συνθήκες που θα δώσουν έναυσμα, θα “αναγκάσουν” τις αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες να στραφούν επάνω σου και να επενδύουν με νέες γραμμές”.

Ως εκ τούτου, υποστήριξε για το νησί της Μήλου πως, “Η μεγάλη προσπάθεια γίνεται μέσα από στοχευμένη προβολή. Αυτή είναι η προσπάθεια η δική μου και των συνεργατών μου και όσων έχουν πιστέψει στην τουριστική πορεία. Έχουμε εταιρεία συμβούλων που μας βοηθά”.

Εστιάζοντας στο θέμα των συνδέσεων του νησιού, ο ίδιος ανέφερε παρακάτω πως, “Όταν η ακτοπλοϊκή εταιρεία δει ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τη Μήλο, θα δρομολογήσει πλοία και ταχύπλοα. Αυτομάτως. Παρομοίως και για το αεροδρόμιο”.

Υπενθυμίζοντας όμως και το πρόβλημα της υποστελέχωσης του αεροδρομίου Μήλου, επεσήμανε πως, “Στο αεροδρόμιο υπηρετεί ένας άνθρωπος. Μακάρι να είχαμε είκοσι πτήσεις την ημέρα. Είχαμε όμως περίπου δέκα ημερησίως με τις εταιρείες Astra Airlines, Sky Express και Aegean”. Υπογράμμισε συγκεκριμένα πως, “Η σύνδεση που είχαμε ήταν με Αθήνα και Θεσσαλονίκη σταθερά” ενώ όπως συμπλήρωσε, επιστρέφοντας στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, “Η Μήλος είχε ταχύπλοα από τον Πειραιά καθημερινά (4 δρομολόγια ημερησίως), είχε δύο δρομολόγια και συνδεόταν με Σαντορίνη και Μύκονο. Επίσης, είχαμε το σταθερό ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο και κάθε Πέμπτη και Κυριακή δρομολόγιο από Ηράκλειο για Πειραιά με σταθμό εμάς”.

Στα παραπάνω, πρόσθεσε πως, “Σημαντικά ήταν τα ημερήσια δρομολόγια στα νησιά για να εξυπηρετήσουν τις αυξημένες ανάγκες ζήτησης” και όπως επεσήμανε εκ νέου, “Σε αυτήν την κατεύθυνση, η Μήλος ήρθε με αίτημα στις Μινωικές Γραμμές και είχε ζητήσει να συνδεθεί στη γραμμή Ηράκλειου Κρήτης – Αθήνας” καθώς όπως επανέλαβε, “Αποδείξαμε ότι έχουμε ζήτηση”.

Μιλώντας γενικότερα για τη στόχευση του νησιού, με φόντο και την άριστη σύνδεση – ακτοπλοϊκή και αεροπορική – του καλοκαιρινού διαστήματος, δήλωσε πως, “Η προσπάθειά μας είναι η Μήλος να γίνει κορυφαίος τουριστικός προορισμός”.

Θεματικές μορφές τουρισμού. Στοχευμένη προβολή

Κληθείς να αναπτύξει τον τρόπο που δουλεύει η Μήλος για την τουριστική ανάπτυξη μέσω στοχευμένης προβολής όπως δήλωσε, ο ίδιος παρατήρησε πρωτίστως πως το νησί έχει κάνει στροφή στις ξένες αγορές.

“Η Ελλάδα οποιαδήποτε οικονομική κρίση κι αν βιώνει, τον Αύγουστο θα κάνει διακοπές. Αυτό είναι δεδομένο. Η λογική μου όμως από το 2011 και μετά και βλέποντας ακριβώς τί θα ερχόταν στην πορεία ήταν να στοχεύσουμε σε νέες αγορές. Αυτές ήταν του Καναδά, της Αυστραλίας, της Αμερικής (Νότιας Αμερικής), της Ρωσίας, της Κίνας και της Ινδίας. Κινηθήκαμε στοχευμένα προς αυτήν την κατεύθυνση διότι βλέπαμε ότι δεν έχουν οικονομική κρίση” σχολίασε σχετικά, επισημαίνοντας επίσης, πως, οργανωμένα η Μήλος αξιοποιεί και όλους τους πρόσφορους τρόπους προβολής.

“Η προβολή δεν είναι μόνον εκθέσεις. Υπάρχουν πολλές δυνατότητες και εμείς μέσω της εταιρείας συμβούλων τα καταφέραμε. Εκτός από εκθέσεις, συνεργαστήκαμε με bloggers, φροντίσαμε για fam trips και στοχεύσαμε και σε δημοσιογράφους με κατάρτιση που ήρθαν στο νησί και πρόβαλαν για παράδειγμα την κουζίνα της Μήλου”. Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε δε, “Οι ξένοι επισκέπτες έρχονται για τις παραδόσεις και τα προϊόντα μας. Θέλουν να γνωρίσουν τον τόπο μας”.

Επιπλέον, ο κ. Δαμουλάκης σημείωσε πως, “φέραμε δημοσιογράφους για προώθηση του περιπατητικού τουρισμού αλλά και του ιαματικού τουρισμού” αφού εξήγησε πως, “Είμαστε ευλογημένο νησί με ιαματικές πηγές”.

Με φόντο τα παραπάνω, υποστήριξε πως, “Δουλεύουμε στοχευμένα με εκθέσεις, δημοσιεύματα κλπ για έναν ποιοτικότερο τουρισμό και πιο απαιτητικό”, με σκοπό όπως υπογράμμισε κατηγορηματικά τέλος, “Η Μήλος να μπει δυναμικά στον τουριστικό χάρτη και αυτό να έχει ως αποτέλεσμα τα νέα παιδιά να μην εγκαταλείπουν το νησί”. Ευχήθηκε δε “του χρόνου να είμαστε ακόμη καλύτερα”.