Ξεκίνησαν τα έργα επέκτασης του αεροσταθμού του αεροδρομίου της Μυκόνου, προκειμένου να εξυπηρετεί την αυξημένη τουριστική κίνηση του νησιού

“Το αεροδρόμιο της Μυκόνου οφείλει να είναι «στολίδι»”

Εν εξελίξει βρίσκονται οι εργασίες, για την επέκταση και αναβάθμιση του αεροσταθμού στο Διεθνή Αερολιμένα Μυκόνου, από την εταιρεία Fraport, με ορίζοντα ολοκλήρωσης έως το 2020.

Ξεκίνησαν, από τις τελευταίες ημέρες του Σεπτεμβρίου τα έργα, για την επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου της Μυκόνου, με φορέα υλοποίησης τη Fraport, η οποία, κατόπιν της σύμβασής της με την ελληνική κυβέρνηση, έχει αναλάβει την κυριότητα 14 αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ των οποίων και αυτά της Μυκόνου και της Σαντορίνης.

Αξίζει να σημειωθεί, πως η Fraport έχει παρουσιάσει τον προγραμματισμό, αναφορικά με την αναβάθμιση των αεροδρομίων, ενώ συγκεκριμένα για τη Μύκονο, το πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει άμεσες αλλά και σε βάθος χρόνου εργασίες και έργα ανάπτυξης των υποδομών στα αεροδρόμια, οι οποίες, σύμφωνα με τα όσα επίσημα έχουν ανακοινωθεί, θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση του αριθμού των επιβατών, αλλά και στη βελτίωση της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας. Για το σύνολο των έργων ανάπτυξης η Fraport Greece αναμένεται να επενδύσει μέχρι το 2021 τουλάχιστον το ποσό των 400 εκατ. Ευρώ, ενώ αναφορικά με την υπόλοιπη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης θα πραγματοποιήσει επιπλέον έργα συντήρησης και αναβάθμισης στα αεροδρόμια, υλοποιώντας συνολικά επενδύσεις ύψους 1 δις. ευρώ περίπου.

Αναλυτικότερα, οι παρεμβάσεις αναβάθμισης, που προβλέπονται από την εταιρεία, αφορούν σε:

  • Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού - 50% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 13.350 τ.μ. με την ανέγερση νέου τμήματος αεροσταθμού

  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός

  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

  • 33% αύξηση των σταθμών Check-in (από 12 σε 16)

  • 17% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 6 σε 7)

  • 25% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 5)

Ανταπόκριση στις σύγχρονες απαιτήσεις

Σχετικά με την εκκίνηση των εργασιών επέκτασης του αεροσταθμού, ο Δήμαρχος Μυκόνου, κ. Κωνσταντίνος Κουκάς, σημείωσε, πως “υπάρχει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα, το οποίο η Fraport έχει συμφωνήσει με την ελληνική κυβέρνηση, για το αεροδρόμιο της Μυκόνου, που περιλαμβάνει μία σειρά έργων. Μετά από προσωπική μου επιμονή, πέρσι, οι εργασίες στα 14 αεροδρόμια ευθύνης της εταιρείας, ξεκίνησαν από το αεροδρόμιο της Μυκόνου, με την πλήρη αντικατάσταση του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης, με αποτέλεσμα να έχουμε έναν από τους ασφαλέστερους διαδρόμους στην Ελλάδα. Αυτός ήταν και ο λόγος, που για ένα μικρό διάστημα είχε κλείσει και το αεροδρόμιο”.

“Φέτος, τώρα, σε μία εποχή που η σεζόν φτάνει προς το τέλος της, ξεκινούν τα έργα επέκτασης του κτιρίου του αεροσταθμού, το οποίο θα υπερδιπλασιαστεί, προκειμένου να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις, καθώς και στον μεγάλο αριθμό επισκεπτών, που πλέον έρχονται στο νησί μας. Ο τελικός ορίζοντας φαίνεται να είναι το 2020. Το αεροδρόμιο, ωστόσο, δεν θα ξανακλείσει, καθώς έχει προγραμματιστεί το τμηματικό κλείσιμο περιοχών του αεροσταθμού και η σταδιακή επέκτασή του”, εξηγεί ο Δήμαρχος.

Όπως ανέφερε ο κ. Κουκάς, “η αρχιτεκτονική πρόταση στην αρχή ήταν μία άλλη. Μετά από αντίδραση και της Δημοτικής Αρχής, δεδομένου, ότι δεν ταίριαζε στο περιβάλλον και την κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, η πρόταση αυτή αποσύρθηκε. Η Fraport επανήλθε, συνεπώς, με μία νέα πρόταση, η οποία συνάδει με το χαρακτήρα του νησιού μας, αρχιτεκτονικά και αισθητικά. Το σχέδιο πήρε όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις και πλέον έχουμε την εκκίνηση των έργων”.

Συμπλήρωσε, ωστόσο, πως “ιδιαίτερα σημαντικό είναι – και ο Δήμος πιέζει προς αυτή την κατεύθυνση – η Fraport να εξασφαλίσει επιπλέον θέσεις στάθμευσης, καθώς ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα, που παρουσιάστηκαν, κατά τη φετινή σεζόν, ήταν και η έλλειψη χώρων στάθμευσης, πέριξ του αεροδρομίου”, ενώ διαβεβαίωσε, πως “είμαστε κοντά, ως δημοτική αρχή, παρ’ όλο που αυτό είναι ένα έργο που εκπληρώνει η Fraport και παρακολουθείται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς αυτός είναι ο ρόλος μας. Είμαστε από πάνω, πιέζουμε να γίνουν σωστά τα έργα και όσο πιο γρήγορα γίνεται, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού μας”.

Ικανοποιητικό πλαίσιο συνεργασίας

Σε ό,τι αφορά την συνεργασία, μεταξύ του Δήμου και της εταιρείας, ο κ. Κουκάς επισημαίνει, πως “στα περισσότερα ζητήματα, η Fraport ‘ακούει’ πάντοτε. Φυσικά, το ζητούμενο είναι να βρίσκεται κάθε φορά η χρυσή τομή. Εμείς διεκδικούμε και προσπαθούν να ικανοποιήσουν τα αιτήματα του Δήμου Μυκόνου και των κατοίκων, αλλά ας μην ξεχνάμε, ότι πρόκειται για μία ιδιωτική εταιρεία, η οποία λειτουργεί με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια”.

Υποστηρίζοντας, ότι γίνεται αντιληπτή η καλή διάθεση εκ μέρους της εταιρείας, πρόσθεσε, ότι “βρισκόμαστε σε πολύ τακτική επικοινωνία με τον CEO της Fraport Ελλάδος, κ. Alexander Zinell. Μάλιστα, την Παρασκευή, ο κ. Zinell βρέθηκε στη Μύκονο και είχαμε μία συζήτηση σε βάθος για όλα τα θέματα και προσπαθούμε από κοινού να βρίσκουμε αποδεκτές λύσεις, οι οποίες θα εξυπηρετούν τον προορισμό μας”.

Απαραίτητη για τη συνολική ανάπτυξη η βοήθεια του κράτους

Σχολιάζοντας τις προοπτικές του διεθνούς αερολιμένα Μυκόνου, ο Δήμαρχος ανέφερε, πως “το αεροδρόμιό μας, ήταν πλέον παρωχημένο, τόσο σε επίπεδο υπηρεσιών, όσο και σε επίπεδο μεγέθους. Είχε σχεδιαστεί σε μία άλλη εποχή, ώστε να εξυπηρετήσει κάποιες άλλες ανάγκες. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πολύ θετική κατεύθυνση και μέσα από αυτή τη σύμβαση του ελληνικού κράτους με τη Fraport, το αεροδρόμιο της Μυκόνου αναβαθμίζεται πλήρως, μπαίνει σε μία νέα εποχή. Δεν ξέρω κατά πόσο το ελληνικό δημόσιο θα μπορούσε από μόνο του να κάνει ένα τόσο μεγάλο έργο. Σημασία βέβαια για μας, έχει το αποτέλεσμα. Διεκδικούμε για τον τόπο μας το καλύτερο. Μία πύλη εισόδου, όπως είναι το διεθνές αεροδρόμιο της Μυκόνου, το οποίο εξυπηρετεί όλες σχεδόν τις Κυκλάδες, πρέπει να είναι ‘στολίδι’. Αυτό διεκδικούμε και αυτό θα πετύχουμε”.

Σύμφωνα με τον κ. Κουκά, “η δημοτική αρχή ποντάρει πρωτίστως, όπως έχω ξαναπεί, στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας και λιγότερο στο να φέρουμε πολύ παραπάνω κόσμο. Δυστυχώς, η δημόσια οικονομία έχει τελείως διαφορετικούς ρυθμούς από την ιδιωτική, με αποτέλεσμα να ‘τρέχουμε’ να προλάβουμε κάθε φορά την ιδιωτική οικονομία, η οποία στη Μύκονο πάει πάρα πολύ καλά, δεδομένου, ότι υπάρχει πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, αλλά και κίνηση επισκεπτών. Μέλημά μας και προσπάθειά μας, είναι όλες οι υποδομές να ανταποκρίνονται στον κόσμο που εξυπηρετεί το νησί και με μία πρόβλεψη για τη Μύκονο του 2030”.

Στο ίδιο θέμα, ο Δήμαρχος δεν δίστασε να θίξει και το ζήτημα της επιτακτικής ανάγκης, το κράτος να σταθεί αρωγός, στις προσπάθειες των Δήμων, σε ό,τι αφορά στη βελτίωση των υποδομών. “Είναι ένα ζήτημα, το οποίο απασχολεί όλα τα νησιά, πόσω μάλλον αυτά που έχουν εντονότερη τουριστική κίνηση. Για το λόγο αυτό, χρειάζεται και το κράτος να βρίσκεται πιο κοντά στους Δήμους, τουλάχιστον στους Δήμους αυτούς, που είναι πρωτοπόροι και πρωταγωνιστές στην τουριστική ανάπτυξη, αποδίδοντας τεράστια έσοδα στην εθνική οικονομία, προκειμένου να μας βοηθούν. Ο Δήμος Μυκόνου, όσο κι αν έχει όρεξη, με δύο μόλις μηχανικούς που στελεχώνουν την Τεχνική του Υπηρεσία, πόσα έργα να τρέξει; Πόσους διαγωνισμούς; Χρειάζεται το κεντρικό κράτος, είτε να στελεχώσει τις Τεχνικές Υπηρεσίες των Δήμων μας, είτε να τρέξει κάποιες διαδικασίες για λογαριασμό των Δήμων”, υπογραμμίζει.

Κλείνοντας, ο κ. Κουκάς επεσήμανε, πως “η δημοτική μας αρχή έχει πετύχει και λαμβάνει πλέον χρηματοδοτήσεις, κάτι, που στην αρχή της θητείας μας δεν γινόταν. Όταν αναλάβαμε ούτε μελέτες βρήκαμε, ούτε κάποιο έργο σε εξέλιξη, ενώ πλέον εγκρίνονται ολοκληρωμένες μελέτες και προτάσεις, έχουμε λάβει επιχορηγήσεις, τόσο από ευρωπαϊκά προγράμματα, όσο και από εθνικούς πόρους, εκατομμυρίων ευρώ. Το πρόβλημα που προκύπτει, ωστόσο, είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους, καθώς για κάθε διαγωνισμό, οφείλει όλος ο Δήμος, να βρίσκεται από πάνω”, ενώ αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα, τα οποία έχουν υλοποιηθεί ή έχουν προγραμματιστεί για το αμέσως επόμενο διάστημα, καταλήγοντας με τη σκέψη, πως σίγουρα, ο Δήμος χρειάζεται βοήθεια από το κεντρικό κράτος, προκειμένου η Μύκονος να προσφέρει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες, σε κατοίκους και επισκέπτες.

Ετικέτες: