Συμμετοχή των βουλευτών Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ στο ακτοπλοϊκό συνέδριο

  • Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου, 2018 - 13:24

Σε επίσκεψη του στη Σύρο τη Δευτέρα 19/11 ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, συνοδευόμενος από τους βουλευτές Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Αντώνη Συρίγο και Νίκο Συρμαλένιο καθώς και τον δήμαρχο Γιώργο Μαραγκό, βρέθηκαν στο εργοτάξιο του αεροδρομίουόπου ξεκίνησε το έργο της επιμήκυνσης του αεροδιαδρόμου. Το έργο αυτό θεωρείται ζωτικής σημασίας για την πρωτεύουσα του Ν. Αιγαίου, διότι θα συμβάλει καθοριστικά στην αύξηση της τουριστικής δραστηριότητας αλλά και στη διευκόλυνση των μετακινήσεων των επιβατών όχι μόνο προς Αθήνα αλλά και προς άλλες περιοχές.

Επίσης, τη Δευτέρα 19/11 πραγματοποιήθηκε στην Ερμούπολη η 2η Ημερίδα για τα ζητήματα της Ακτοπλοΐας με συμμετοχή του αναπληρωτή υπουργού, του γεν. Γραμματέα του ΥΝΑΝΠ Διονύση Τεμπονέρα, των δύο βουλευτών Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ και του συνόλου σχεδόν των Δημάρχων, του Περιφερειάρχη και συμβούλων και των δύο βαθμών αυτοδιοίκησης του Ν. Αιγαίου.

Μετά το τέλος των εισηγήσεων οι δύο βουλευτές τοποθετήθηκαν συνοπτικά. Ο Αντώνης Συρίγος, συνέδεσε τη συζήτηση του θέματος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με τρεις προϋποθέσεις, πρώτον, ότι αποτελεί γενική υπόθεση και όχι τοπική. Δεύτερον, το χαρακτήρα της ακτοπλοΐας ως δημόσιου αγαθού ο οποίος πρέπει να καθορίζει το πλαίσιο πρωτοβουλιών τόσο της διοίκησης, όσο και της αγοράς. Τρίτον, ότι η αγορά πρέπει να αποσαφηνίσει η ίδια τι επιθυμεί και αν επιθυμεί να διέπεται η λειτουργία της από πλαίσιο και κανόνες. Τέλος, αναφέρθηκε στα βήματα μιας συγκροτημένης νησιωτικής πολιτικής που επιχειρεί η κυβέρνηση, αναφέροντας τις σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες, ενδεικτικά Μεταφορικό Ισοδύναμο, Υδροπλάνα, Δράσεις του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.

Ο Νίκος Συρμαλένιος επεσήμανε ότι βεβαίως τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά θετικά βήματα στη διασύνδεση των νησιών, όμως πρέπει να διαβουλευτούμε στην αναμενόμενη μελέτη του Πολυτεχνείου για το ακτοπλοϊκό δίκτυο, για να βελτιώσουμε στα πλαίσια των συνδυασμένων μεταφορών, τη συγκοινωνία των νησιών, τόσο μεταξύ τους όσο και με τον Πειραιά αλλά και με τις άλλες περιοχές της χώρας και καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Προς αυτή την κατεύθυνση και λόγω της έλλειψης πλοίων που μπορούν να καλύψουν όλες τις αναγκαίες συνδέσεις, πρέπει να δούμε τη δυνατότητα ενός επιτελικού φορέα της ακτοπλοΐας με δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα, που δεν θα υποκαθιστά το έργο των ιδιωτικών ακτοπλοϊκών εταιρειών αλλά θα λειτουργεί συμπληρωματικά για την κάλυψη των αναγκών που δεν καλύπτονται. Ενδεικτικά, ανέφερε ότι αν ζητάμε συνεχή αύξηση των κρατικών επιδοτήσεων, μπορεί να είναι σκόπιμο το δημόσιο να αγοράσει πλοία παρά να επιδοτεί. Εδώ πρέπει να δούμε και την υλοποίηση της διάταξης του 4504/17 που δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες νησιών κάτω των 5000 κατοίκων να εκτελούν ακτοπλοϊκό έργο με προγραμματική σύμβαση μεταξύ δημοσίου και φορέων της αυτοδιοίκησης. Τέλος, σε ό,τι αφορά τον ΦΠΑ, να ξεκαθαρίσουμε για άλλη μια φορά ότι δεν συμψηφίζεται ούτε συσχετίζεται με το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ενώ τώρα στις νέες μεταμνημονιακές συνθήκες πρέπει να διεκδικήσουμε και πάλι μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ σε εναρμόνιση με ό,τι ισχύει και σε άλλες νησιωτικές περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.