Η παραμονή των ανταποδοτικών τελών και των φόρων προς τους δημότες στα περσινά επίπεδα, αποφασίστηκε από το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αντιπάρου

Σταθερότητα στους συντελεστές

  • Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου, 2018 - 06:16
  • /   Eνημέρωση: 1 Δεκ. 2018 - 3:01

Χωρίς αναπροσαρμογή σε σχέση με φέτος καθορίζονται τα ανταποδοτικά τέλη του Δήμου Αντιπάρου, για το 2019.

Σε συζήτηση, που πραγματοποιήθηκε, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αντιπάρου, ομόφωνα αποφασίστηκε η μη αναπροσαρμογή των συντελεστών υπολογισμού των δημοτικών τελών και φόρων, για το επόμενο οικονομικό έτος.

Σε περσινά επίπεδα τα τέλη και οι φόροι

Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά στα τέλη και τους φόρους, όπως και πέρσι διαμορφώνονται τα τέλη κοιμητηρίου 15,00 ευρώ ανά έτος, ο συντελεστής για τον υπολογισμό του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας σε 0,00030 ευρώ, ενώ οι ζώνες και οι τιμές ζωνών έχουν προσαρμοστεί στο σύστημα Αντικειμενικού Προσδιορισμού του Υπουργείου Οικονομικών.

Ο φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων ορίστηκε σε 0,04€ ετησίως για κάθε τετραγωνικό μέτρο στεγασμένης φωτιζόμενης επιφάνειας.

Σύμφωνα με την περσινή απόφαση, τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων επιβάλλεται σε

α) κάθε είδους, μορφής και ονομασίας καταστημάτων στα οποία πωλούνται για κατανάλωση εντός του καταστήματος ή σε πακέτο, φαγητά, ποτά, καφές, αναψυκτικά, γαλακτοκομικά προϊόντα και γλυκίσματα, εφόσον κατά την άδεια που έχει εκδοθεί, διαθέτουν πάγκους ή τραπεζοκαθίσματα εντός ή και εκτός του καταστήματος,

β) ζυθοπωλείων και μπαρ ανεξαρτήτως ιδιαίτερης ονομασίας και κατηγορίας,

γ) καντινών.

δ) κέντρα διασκέδασης και τα καταστήματα των πιο πάνω περιπτώσεων που λειτουργούν μέσα σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κάθε λειτουργικής μορφής και κατηγορίας, καθώς και τα οργανωμένα τμήματα των SUPΕR MARKΕTS, στα οποία πωλούνται έτοιμα φαγητά.

ε) επιχειρήσεις ενοικιάσεως σκαφών αναψυχής τοπικού χαρακτήρα, θαλάσσιων ποδηλάτων, ιστιοσανίδων, ειδών χρησιμοποιούμενων στην παραλία.

ζ) Ειδη που χρησιμοποιούνται στη θάλασσα από τους λουόμενους.

η) Ειδη "σπορ", "σκι" και "ορειβασίας".

θ) Σχολές εκμάθησης θαλάσσιων σπορ και

ι) Ενοικιάσεις αυτοκινήτων, μοτοποδηλάτων και ποδηλάτων.

Επιβάλλεται, όπως το 2018, τέλος σε ποσοστό 5% για νυχτερινά κέντρα, αίθουσες χορού και άλλα καταστήματα με ποτά και θέαμα, καφωδεία, κέντρα διασκέδασης (καμπαρέ, νάιτ κλαμπ, κοσμικές ταβέρνες, μπουάτ) και χορευτικά κέντρα με μουσική. Εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής τέλους ακαθάριστων εσόδων τα καταστήματα τουριστικών ειδών, ειδών λαϊκής τέχνης, ενθυμίων και δώρων

Το τέλος παρεπιδημούντων παραμένει σε ποσοστό 0,5% στο τέλος υπόκεινται όλες οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, κάθε λειτουργικής μορφής και κατηγορίας, ενώ τα τέλη χρήσεως πεζοδρομίων κοινόχρηστων χώρων προς ενοικίαση στο ποσό των 40,00€.

Τέλος χρήσης κοινόχρηστων χώρων για οικοδομικές εργασίες έχει καθοριστεί για όλη τη διοικητική περιφέρεια του ∆ήµου Αντιπάρου σε 10,00 €/ τ.µ. Μηνιαίως, ενώ οι εγγυήσεις, για νέες οικοδοµές 90,00 € και για επισκευές 45,00 €.

Υψηλότερες οι δαπάνες από τα έσοδα στην καθαριότητα

Σε ό,τι αφορά στο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, τα απολογιστικά στοιχεία εσόδων του ο.ε. 2017, καταδεικνύουν πως εισπράχθηκε ποσό συνολικού ύψους 317.348,80 €. Αναλυτικότερα, για την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2017, εισπράχθηκε ποσό συνολικού ύψους 212.958,37 €, ενώ για την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2018, εισπράχθηκε ποσό συνολικού ύψους 249.143,20 €. Για την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2018 αναμένεται να εισπραχθεί ποσό συνολικού ύψους 86.255,70 €

Κατά συνέπεια για το οικονομικό έτος 2018 το σύνολο των εσόδων του Δήμου για την υπηρεσία καθαριότητας, αναμένεται να ανέλθει συνολικά στο ποσό των 335.398,90 €.

Στα απολογιστικά στοιχεία δαπανών Οικονομικού Έτους 2017 οι δαπάνες που αφορούσαν την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για το Δήμο ήταν ποσό συνολικού ύψους 270.949,90 €.

Για την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2017, οι δαπάνες αφορούσαν σε ποσό συνολικού ύψους 158.240,17 €.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις δαπανών Οικονομικού Έτους 2018 για την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2018, οι δαπάνες ήταν ποσό συνολικού ύψους 178.080,37 €, ενώ οι αντίστοιχες ανάγκες για την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2018 αναμένεται να ανέλθουν στο ύψος των 123.823,40 €. Κατά συνέπεια για το οικονομικό έτος 2018 το σύνολο των πραγματοποιηθέντων αναγκών του Δήμου για την κάλυψη των αναγκών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού θα ανέλθει συνολικά στο ποσό των 301.903,77 €.

Ανακεφαλαιώνοντας, οι συνολικές εισπράξεις του Δήμου Αντιπάρου, για το οικονομικό έτος 2018, οι οποίες αναμένεται να ανέλθουν στο ύψος 335.398,90 €, ξεπερνούν το σύνολο των προβλεπόμενων δαπανών οι οποίες αναμένεται να ανέλθουν στο ύψος των 301.903,77 €, κατά 33.495,13 €.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις και τον υπολογισμό του ύψους εσόδων, το συνολικό ποσό για το 2019, αναμένεται να ανέλθει στο ύψος των 358.502,73 ευρώ, ενώ οι δαπάνες που απαιτούνται για την κάλυψη των αναγκών της υπηρεσίας καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για το έτος 2019, αναμένεται να ανέλθουν συνολικά στο ύψος των 381.200,00 ευρώ.

Σύμφωνα με την εισήγηση, οι προβλεπόμενες συνολικές εισπράξεις του Δήμου Αντιπάρου, για το οικονομικό έτος 2019, δεν ισοσκελίζουν με το σύνολο των προβλεπόμενων δαπανών, δημιουργώντας μια αρνητική απόκλιση ύψους 22.697,27 €. Η ανωτέρω απόκλιση ωστόσο είναι επιτρεπτή και αιτιολογείται βάσει του υπ’ αρίθμ. 3995/2017 εγγράφου του Υπ. Εσωτερικών, το οποίο υπογραμμίζει τη δυνατότητα απόκλισης της ισοσκέλισης (μέχρι και 10%) στον προϋπολογισμό των ανταποδοτικών υπηρεσιών και ως εκ τούτου αποφασίστηκε η διατήρηση των συντελεστών στα ίδια επίπεδα με φέτος.

Ισοσκελισμένος ο προϋπολογισμός για ύδρευση-αποχέτευση

Αντιστοίχως, σε ό,τι αφορά στα τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης, τα απολογιστικά στοιχεία εσόδων οικονομικού έτους 2017 δείχνουν πως για το έτος 2017, εισπράχθηκε ποσό συνολικού ύψους 146.885,99 €.

Για την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2017, εισπράχθηκε ποσό συνολικού ύψους 84.877,57 €, ενώ για την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2018, εισπράχθηκε ποσό συνολικού ύψους 107.526,14 €

Στις δαπάνες, για το σύνολο του έτους 2017, οι δαπάνες που αφορούσαν την υπηρεσία ύδρευσης και αποχέτευσης για το Δήμο ήταν ποσό συνολικού ύψους 110.485,43 €.

Για την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2017, οι δαπάνες που αφορούσαν την υπηρεσία ύδρευσης και αποχέτευσης για το Δήμο ήταν ποσό συνολικού ύψους 28.289,09 € ενώ για την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2018, οι δαπάνες που αφορούσαν την υπηρεσία ύδρευσης και αποχέτευσης για το Δήμο ήταν ποσό συνολικού ύψους 49.930,20 €.

Οι αντίστοιχες ανάγκες για την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2018 αναμένεται να ανέλθουν στο ύψος των 53.818.92 €. και κατά συνέπεια για το οικονομικό έτος 2018 το σύνολο των δαπανών του Δήμου για την κάλυψη των αναγκών ύδρευσης και αποχέτευσης αναμένεται να ανέλθει συνολικά στο ποσό των 103.749,12 €.

Σύμφωνα με την εισήγηση, τα έσοδα του έτους 2019, τα οποία αναμένεται να ανέλθουν στο ύψος 377.770,47 € εκτιμάται ότι θα καλύψουν τις προβλεπόμενες ανάγκες δαπανών της ανταποδοτικής υπηρεσίας ύδρευσης και αποχέτευσης του έτους 2019 οι οποίες προβλέπεται ότι θα ανέλθουν στο ύψος των 377.770,47 €. Συνεπώς, κρίθηκε, πως δεν απαιτείται αναπροσαρμογή/διαφοροποίηση των συντελεστών χρέωσης για το οικονομικό έτος 2019, προκειμένου να ισοσκελιστούν τα προβλεπόμενα έσοδα της ανταποδοτικής υπηρεσίας με τις προβλεπόμενες δαπάνες και το ύψος των συντελεστών των τελών ύδρευσης και αποχέτευσης,