Τον τουριστικό προγραμματισμό του Δήμου Μήλου, για το έτος 2019, συζήτησε και ενέκρινε ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Μήλου

“Μια προσπάθεια που έχει ήδη μετρήσιμα αποτελέσματα”

Συνέχιση των αποδεδειγμένα επιτυχημένων, μέχρι στιγμής, δράσεων, αλλά και στόχευση σε νέες και ανερχόμενες αγορές, τόσο μέσα από εκθέσεις, όσο και μέσα από στοχευμένες δράσεις προβολής, προβλέπει το τουριστικό πλάνο του Δήμου Μήλου για το 2018.
Λαμβάνοντας ως βάση την επιτυχημένη πορεία του νησιού, όχι μόνο κατά τη φετινή τουριστική περίοδο, αλλά και τη συνεχιζόμενη αύξηση κατ' έτος, η Τουριστική Επιτροπή Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Μήλου συνέταξε το τουριστικό πλάνο του επόμενου έτους, το οποίο και ψήφισε ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Μήλου.

Κεφαλαιοποίηση και μεγιστοποίηση της επιτυχίας

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Δήμου Μήλου, κ. Μωραΐτη Δημήτριο, ο οποίος εισηγήθηκε το θέμα, “η Μήλος κατέγραψε και φέτος ένα ακόμη ιστορικό ρεκόρ επισκεψιμότητας. Η επιτυχία αυτή πρέπει αφενός να κεφαλαιοποιηθεί και αφετέρου να μεγιστοποιηθεί, με το άνοιγμα νέων αγορών και τη μεγαλύτερη διείσδυση σε αγορές ειδικού ενδιαφέροντος, με βάση τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και το πλούσιο τουριστικό προϊόν του νησιού”.
Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά την επιμήκυνση της χρονικής περιόδου της σεζόν, ο κ. Μωραΐτης σημείωσε, πως “ήδη έχουμε καταγράψει σημαντική επιτυχία. Είχαμε αύξηση των αφίξεων, αλλά και των διανυκτερεύσεων. Το 10μηνο Ιανουαρίου Νοεμβρίου, μόνο το αεροδρόμιο της Μήλου σημείωσε αύξηση της επιβατικής κίνησης, της τάξεως του 61,5%, αφού διακίνησε 73.413 επιβάτες έναντι 45.458 για το περσινό αντίστοιχο διάστημα”.
Επίσης, σύμφωνα με τον πρόεδρο της τουριστικής επιτροπής, υπήρξε “αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης. Η αύξηση της κίνησης και η επέκταση της τουριστικής περιόδου είναι σαφές, ότι ευνόησε την εμπορική κίνηση. Είναι σαφές, ότι η διαδικασία διεκδίκησης του αγάλματος της Αφροδίτης ανέδειξε ακόμη περισσότερο το νησί. Χάρη στην επιτυχημένη καμπάνια του, απέκτησε νέους φίλους και έγινε γνωστό σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Επίσης σαφές είναι, ότι χάρη στη συγκροτημένη στρατηγική προσέγγιση των αγορών και στην προβολή, που τη συνόδευσε, κινητοποιήθηκε η αγορά του ιδιωτικού τομέα, που δραστηριοποιήθηκε στην αύξηση των δρομολογίων προς το νησί, αφού διαπίστωσε την άνοδο και τη ζήτηση στην οποία και ανταποκρίθηκε, σε επίπεδο αερομεταφορών, ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και κρουαζιέρας, με ταυτόχρονη σύνδεση με άλλους τουριστικούς προορισμούς, όπως η Κρήτη”.

Δράσεις εξωστρέφειας και “βάρος” στον εναλλακτικό τουρισμό

Βάσει των παραπάνω διαπιστώσεων και στόχων, προβλέπεται η συμμετοχή του Δήμου Μήλου σε διάφορες εκθέσεις, σε Ελλάδα και εξωτερικό, τόσο υπό τη σκέπη της ΠΝΑ, όσο και μεμονωμένα. Επίσης, προβλέπεται σχεδιασμός, κατασκευή και εκτύπωση τουριστικού φυλλαδίου, προμήθεια ψηφιακών μέσων, η ανακατασκευή της τουριστικής ιστοσελίδας του Δήμου Μήλου καθώς και παραγωγή ντοκιμαντέρ για τον πολιτισμό και τα ιστορικά μνημεία της Μήλου.
Ο τουριστικός προγραμματισμός περιλαμβάνει επίσης δαπάνες για δημοσιογραφικά ταξίδια ή ταξίδια τουριστικών πρακτόρων στο εξωτερικό. “Πρόκειται για έναν από τους σημαντικότερους λόγους, για την αύξηση, η οποία καταγράφεται στο νησί μας. Οι φιλοξενίες δημοσιογράφων, ή travel bloggers, ή travel writers, έχουν οδηγήσει στην αύξηση αυτή που έχουμε. Θα συμφωνήσω, ότι υπάρχει αύξηση παντού, αλλά κάθε νησί διεκδικεί παραπάνω μερίδιο και η Μήλος διεκδίκησε και βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα αυξήσεων, στην Ελλάδα”, σημείωσε ο κ. Μωραΐτης.
Στόχευση υπάρχει επίσης και στην ανάδειξη και αξιοποίηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, “το οποίο είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο, για την επέκταση της τουριστικής περιόδου. Εδώ, έχουμε βάλει ένα εκτιμώμενο κόστος 8.000 ευρώ, για καθαρισμό, διάνοιξη, χαρτογράφηση, σήμανση και προώθηση των περιπατητικών διαδρομών της Μήλου”.
Στο πλαίσιο των δημοσίων σχέσεων, προβλέπεται πραγματοποίηση ειδικής εκδήλωσης – παρουσίασης του προορισμού σε επιλεγμένο κοινό τουριστικούς πράκτορες, Tour Operators, και δημοσιογράφους σε μια από τις ανερχόμενες αγορές, κυρίως της Ασίας, αλλά και στις ΗΠΑ με παράλληλη συμμετοχή σε workshops.
Παράλληλα, θα δοθεί έμφαση στο γαστρονομικό Τουρισμό, με οργάνωση εκδηλώσεων και παρουσιάσεων σε χώρες ενδιαφέροντος της Μήλου.
Τέλος, έχει προβλεφθεί η συμμετοχή, προαιρετικά, σε workshops σε χώρες της Ασίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, που αποτελούν αναδυόμενες τουριστικές αγορές.
Σύμφωνα με τον κ. Mωραΐτη, “ο πρωταρχικός στόχος των εν λόγω εκδηλώσεων, οι οποίες και το 2019 θα πραγματοποιηθούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, είναι η ενίσχυση της ροής επισκεπτών υψηλού εισοδήματος από τις συγκεκριμένες χώρες προς την Ελλάδα και η συνεπακόλουθη τόνωση των εθνικών τουριστικών εσόδων μας”. Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων θα διενεργηθούν B2B επαφές των συμμετεχουσών ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων με τους τοπικούς Tour Operators και Tour Agents. Οι εκδηλώσεις θα αποτελέσουν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την αποτελεσματική προβολή του τουριστικού προϊόντος του Δήμου στις εν λόγω αγορές τουρισμού πολυτελείας.

“Το νησί έχει γίνει επενδυτικός παράδεισος”

Κλείνοντας το θέμα, ο Δήμαρχος Μήλου, κ. Γεράσιμος Δαμουλάκης τόνισε, πως έχουν γίνει “στοχευμένες δράσεις με στρατηγική μέσα από μία πολύπλευρη τουριστική προβολή. Τα νούμερα είναι αδιάψευστα, δεν μπορεί να τα αλλάξει κανένας. Τα βλέπετε στο αεροδρόμιο και στο λιμάνι μας”, σημειώνοντας, ότι “είναι πλέον πολύ σημαντικό, ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς – και αναφέρομαι σε ακτοπλοϊκές και αεροπορικές εταιρείες – διαφημίζουν τη Μήλο και αυτό το έντυπο πηγαίνει σε εκατομμύρια κόσμο”.
Κατέληξε δε, υπογραμμίζοντας, ότι “έχει γίνει το νησί επενδυτικός παράδεισος”, καθώς “σήμερα η Μήλος βρίσκεται στην πρώτη τριάδα του τουρισμού στις Κυκλάδες. Σαντορίνη, Μύκονος και Μήλος “παίζουν”. Αυτή ήταν η μεγάλη στοχευμένη στρατηγική την οποία ξεκινήσαμε το 2011 με τους συνεργάτες μας.[...] Κάναμε μία προσπάθεια που έχει ήδη μετρήσιμα αποτελέσματα. Δεν είναι κάτι που λέμε ότι “θα” δούμε. Τα αποτελέσματα τα έχουμε ήδη. Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ευημερία στον τόπο και επενδυτές στον τόπο”.

Ετικέτες: