Εγκρίθηκε από το Δήμο Άνδρου το τουριστικό πλάνο του 2019, με εμπλουτισμό των εκδηλώσεων, χρήση των ψηφιακών εργαλείων και έμφαση στην ικανοποίηση του επισκέπτη

Προώθηση με κάθε διαθέσιμο μέσο

Ομόφωνα εγκρίθηκε το τουριστικό πλάνο του 2019, με τις δράσεις προώθησης και προβολής του νησιού και των συγκριτικών του πλεονεκτημάτων, από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Άνδρου.

Συνεχίζοντας την προσπάθεια με στόχο πάντα την προβολή και την ανάπτυξη του νησιού μας και σύμφωνα με την στρατηγική marketing και το τριετές πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Άνδρου. Το πλάνο δράσεων προβολής για το νέο έτος έχει ως στόχο το άνοιγμα νέων και ταυτόχρονα τη συντήρηση καθιερωμένων αγορών ενδιαφέροντος σε Ελλάδα και εξωτερικό, μέσα από συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις, παρουσιάσεις προορισμού, στοχευμένα ταξίδια εξοικείωσης, πρωτότυπα projects και «επένδυση» σε τεχνολογία αιχμής και social media.

Σφαιρική προώθηση σε ΜΜΕ και εκθέσεις

Σχετικά με την προώθηση του νησιού, το τουριστικό πλάνο προβλέπει συνδυασμό ΜΜΕ από διαφορετικές κατηγορίες όπως ραδιόφωνο, έντυπα μέσα και διαδίκτυο. Παράλληλα, η Άνδρος θα παρουσιαστεί “σε επιλεγμένο κοινό πρακτόρων και δημοσιογράφων, ή/και συμμετοχή σε trade roadshows, ή/και γεύματα εργασίας με ταξιδιωτικούς πράκτορες & δημοσιογράφους όπου είναι εφικτό, σε ορισμένες από τις αγορές ενδιαφέροντος του εξωτερικού”. Επίσης προτείνεται η συμμετοχή σε πρωτότυπες προωθητικές δράσεις για την προσέγγιση του ταξιδιωτικού κοινού σε Ελλάδα και εξωτερικό. Για το 2019 προτείνεται η επιλογή της Αγγλίας ή της Γαλλίας ως επικρατέστερες.

Προβλέπεται επίσης η δημιουργία έντυπου και ηλεκτρονικού προωθητικού υλικού. Θα δημιουργηθούν έντυποι τουριστικοί οδηγοί και χάρτες όπου θα καταγράφονται όλοι οι τουριστικοί πόροι και τα αξιοθέατα του νησιού, οι δραστηριότητες και οι εναλλακτικές δράσεις τουρισμού ("things to do"). Σύμφωνα με την απόφαση, κρίνεται σημαντικό να δημιουργηθεί στοχευμένο υλικό, στα αγγλικά, για θεματικές κατηγορίες τουριστικού προϊόντος ως εργαλείο προώθησης στις εκθέσεις τουρισμού αλλά και τις επαφές με πράκτορες και δημοσιογράφους. Όσον αφορά στο ηλεκτρονικό υλικό, προβλέπεται η δημιουργία usb με πληροφοριακό υλικό ή βίντεο προώθησης της Άνδρου για tour operators και travel bloggers.

Εκμετάλλευση του “οπλοστασίου” των ψηφιακών μέσων

Σημαντικό ρόλο αναμένεται να έχει και η αξιοποίηση των διαδικτυακών τεχνολογιών. Πιο συγκεκριμένα προβλέπεται η μετάφραση και ανάρτηση της ιστοσελίδας του Δήμου, στην Ιταλική και στη Κινεζική γλώσσα, στο πλαίσιο της προσπάθειας για διεθνή τουριστική προβολή.

Η τουριστική ιστοσελίδα της Άνδρου θα επικαιροποιηθεί, ενώ θα δημιουργηθεί και τομέας “Media Press” στον ιστότοπο. Έχει προβλεφθεί επίσης επανασχεδιασμός της εικαστικής εμφάνισης του ιστοτόπου με στόχο την προβολή της καμπάνιας που θα σχεδιαστεί και την καλύτερη εμπειρία που απολαμβάνουν οι επισκέπτες που μπαίνουν στον ιστότοπο για τουριστικές πληροφορίες.

Θα δημιουργηθεί επικοινωνιακή πλατφόρμα που τοποθετεί και διαφοροποιεί την Άνδρο από τους ανταγωνιστικούς προορισμούς. Σημαντικό στοιχείο της ψηφιακής καμπάνιας αποτελεί το δημιουργικό όχημα, που θα συστήσει τον προορισμό ως ενιαίο και θα εντάξει τα προϊόντα (θεματικά προϊόντα, εμπειρίες) υπό το πρίσμα της ενιαίας κεντρικής δημιουργικής ιδέας, αναδεικνύοντας τη δυναμική τους.

Για τις ανάγκες της καμπάνιας, θα σχεδιαστεί ένα οικοσύστημα (digital ecosystem) με πυρήνα τον ιστότοπο που θα περιλαμβάνει τα social media του Δήμου καθώς και συνδεδεμένες σελίδες και blogs (σελίδες φορέων τουρισμού του νησιού). Το οικοσύστημα θα τροφοδοτείται με περιεχόμενο που θα αναπτυχθεί με βάση την Κεντρική Ιδέα της καμπάνιας και με στόχο να αναδείξει το χαρτοφυλάκιο εμπειριών του νησιού, χρησιμοποιώντας πρωτότυπο και user generated περιεχόμενο. Αναμένεται η δημιουργία περιεχομένου, για την προβολή των θεματικών μορφών τουρισμού και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της Ανδρου το οποίο θα προωθείται μέσω των social media, αλλά και από τα ειδικά θεματικά έντυπα που θα παραχθούν.

Ο πολιτισμός “άσος στο μανίκι” του τουριστικού πλάνου

Ειδική μνεία γίνεται και στις πολιτιστικές εκδηλώσεις Συλλόγων και φορέων του νησιού. Ο Δήμος στέκεται αρωγός και θέτει υπό την αιγίδα του εκδηλώσεις Συλλόγων και φορέων, που προβάλουν τα έθιμα, τα τοπικά προϊόντα και τον πολιτισμό, τις ομορφιές του νησιού, όπως τοπικά πανηγύρια, εκθέσεις ζωγραφικής, φωτογραφίας, εκδηλώσεις Γευσιγνωσίας, χορευτικές, μουσικές και θεατρικές παραστάσεις, όπως το Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών, το Χορωδιακό Φεστιβάλ κ.α., η Γιορτή Λεμονιού, οι καρναβαλικές εκδηλώσεις, οι εκδηλώσεις για τον Κλήδονα κ.α.

Οι επισκέπτες ανάλογα την εκδήλωση, διασκεδάζουν, γεύονται τοπικά προϊόντα και γνωρίζουν την ιστορία και τις ομορφιές του νησιού.

Περιλαμβάνονται επίσης:

  • Η διοργάνωση του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Άνδρου, στο Ανοιχτό Θέατρο της Χώρας, από την ΑΜΚΕ “Φίλοι του Φεστιβάλ Άνδρου” και την συνεργασία του Δήμου με μουσικές και χορευτικές εκδηλώσεις, παραστάσεις αρχαίου δράματος ή κωμωδίας, συνέδρια πολιτιστικού περιεχομένου κ.α. το καλοκαίρι του 2019.

  • Ο Ορεινός Αγώνας Τρεξίματος, Andros Trail Race, με τη συνδιοργάνωση του Δήμου και της ΠΝΑ. Ο αγώνας αυτός μετά τις τρεις επιτυχείς προηγούμενες διοργανώσεις θα πραγματοποιηθεί και για 4η, τις τελευταίες ημέρες του Σεπτεμβρίου και απευθύνεται σε όλους τους αθλητές, που θέλουν να γευθούν την ορεινή φύση της Άνδρου σε μια καθαρά αγωνιστική διαδρομή-πρόκληση, σε ποικίλα τερέν δίνοντας στον καθένα την ευκαιρία να ζήσει από κοντά μια μοναδική εμπειρία στο ομορφότερο και λιγότερο γνωστό νησί των Κυκλάδων.

  • Ο 2ος Ημιμαραθώνιος Άνδρου και Αγώνας Αφανούς Ναύτη Διοργάνωση για 3η συνεχή χρονιά από τον Δήμο Άνδρου με συνδιοργανωτές τον ΑΠΣ Τελμησσος Νέας Μάκρης, την ΠΝΑ, τον Παναδριακό Σύλλογο Ναυτικών, τον Α.Ο.Φ. Οι αγώνες θα γίνουν τον Απρίλιο ή τον Μαιο του 2019 και με επιπλέον στόχο την ύπαρξη αθλητικών γεγονότων που θα προβάλλουν την Άνδρο, ως νησί δραστηριοτήτων και αθλητικού τουρισμού εκτός τουριστικής περιόδου.

  • Διοργάνωση αγώνα τριάθλου με στόχο την καθιέρωση ως αθλητικού θεσμού στην Υδρούσσα. Ενδεικτικά θα συμπεριληφθούν τα αγωνίσματα της κολύμβησης, Sup, Surfing και εναλλακτικά ποδηλασίας.

  • Εκδηλώσεις για την ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας και των τοπικών προϊόντων της Άνδρου σε συνεργασία με τους επαγγελματίες τουρισμού, εστίασης, τους παραγωγούς τοπικών προϊόντων του νησιού και την ΠΝΑ, καθώς και αλυσιδωτές εκδηλώσεις.

  • Διοργάνωση Εαρινού Ράλι FILPA 2019 Θα συνδιοργανωθεί για δεύτερη συνεχή χρονιά τον Απρίλιο του 2019 από τον Δήμο Άνδρου την ΦΙΛΠΑ και το CTN Andros.

  • Παραστάσεις, συναυλίες και θεατρικά δρώμενα που θα οργανωθούν από το Ν. Π. Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου.

Στο τουριστικό πλάνο προβλέπονται παράλληλα και άλλες εκδηλώσεις, συνέδρια και εκθέσεις, σε συνεργασία με άλλους φορείς. Ενδεικτικά, συνδριοργάνωση του 2ου Φεστιβάλ Πεζοπορίας Άνδρου τον Οκτώβριο του 2018 από τον Δήμο, την Περιφέρεια και το Ερευνητικό Κέντρο Άνδρου Andros Routes, το οποίο θα περιλάβει συστάδα δράσεων κατά μήκος του δικτύου των πεζοπορικών διαδρομών σε όλη την έκταση του νησιού, σε συνεργασία με κατοίκους, επαγγελματίες, συλλογικούς φορείς και Ιδρύματα του νησιού, καθώς και αδελφοποίηση του Δήμου Άνδρου με Δήμο της Γερμανίας με άξονα τη πεζοπορία, για την ανταλλαγή σε ζητήματα τεχνογνωσίας πεζοπορικού τουρισμού αλλά και την ευρύτερη προβολή της Άνδρου.

Τέλος, προβλέπεται η φιλοξενία τουριστικών φορέων, δημοσιογράφων, Tour Operators και bloggers από την Ελλάδα και το Εξωτερικό. Επίσης, ημερίδες εκπαίδευσης των επαγγελματιών του τουρισμού αλλά και άλλων συναφών με τον τουρισμό επαγγελμάτων, στην εξυπηρέτηση των τουριστών, ενώ ταυτόχρονα, κρίνεται επιβεβλημένη η λειτουργία των τουριστικών περιπτέρων INFO καθ' όλη την διάρκεια της τουριστικής σεζόν στην πύλη εισόδου του νησιού στο Γαύριο, αλλά και στην Χώρα, στο Κόρθι και στο Μπατσί στην αιχμή της καλοκαιρινής περιόδου τα οποία θα παρέχουν καθημερινά στους επισκέπτες χρήσιμες πληροφορίες.

Ετικέτες: