Διαγωνισμός του Δήμου Άνδρου για την κατασκευή ψηφιακής πλατφόρμας, όπου θα είναι προσβάσιμο από κάθε ενδιαφερόμενο όλο το διαθέσιμο υλικό των έργων και δράσεων του Δήμου

Σημαντικό βήμα προς αυξημένη διαφάνεια

Συνοπτικό διαγωνισμό, για την ανάθεση των υπηρεσιών ανακατασκευής της ιστοσελίδας και δημιουργίας πλατφόρμας οπτικοποίησης των δράσεων του Δήμου Άνδρου, προκήρυξε ο Δήμος Άνδρου.

Δεδομένης της ανάγκης εκσυγχρονισμού των ψηφιακών μέσων που έχει στη διάθεσή του για την προβολή και προώθηση των δράσεών του ο Δήμος, αφενός λόγω των απαιτήσεων της σύγχρονης εποχής και αφετέρου λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που έχει δημιουργήσει η πανδημία, ο Δήμος Άνδρου προκήρυξε διαγωνισμό, που αφορά στην ανακατασκευή της ιστοσελίδας του Δήμου, στη δημιουργία ειδικής πλατφόρμας που θα προσφέρει οπτικοακουστικό υλικό, αλλά και στη διαχείριση της πλατφόρμας για τρία χρόνια.

Ο προϋπολογισμός της σύμφασης ανέρχεται σε 74.400 ευρώ συνολικά, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ενώ η αποσφράγιση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί στις 20 Ιανουαρίου 2021. Ο Δήμος, με τον ανάδοχο που θα προκύψει μέσα από τον διαγωνισμό, θα υπογράψουν σύμβαση διάρκειας 36 μηνών.

Γενικό πλαίσιο των υπηρεσιών

Σύμφωνα με τη σχετική περιγραφή των υπηρεσιών, και σε ό,τι αφορά το γενικό πλαίσιο αυτών, η παροχή της υπηρεσίας έχει ως κύριο στόχο την κάλυψη της ανάγκης για πληροφόρηση των πολιτών, ιδιαίτερα για τα έργα και τις δράσεις που υλοποιεί ο Δήμος Άνδρου. Αυτή η πλήρης και έγκυρη πληροφόρηση είναι συμβατή με την υποχρέωση διαφάνειας και ανοικτής πρόσβασης σε δεδομένα που αφορούν στη λειτουργία του Δήμου και την καθημερινότητα των πολιτών.

Οι κύριοι στόχοι είναι:

  • Παροχή έξυπνων υπηρεσιών συλλογής, κατηγοριοποίησης και επεξεργασίας όλων των δεδομένων που αφορούν σε δράσεις του Δήμου

  • Εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του Δήμου, μέσω της δημιουργίας ψηφιακών φακέλων, με όλα τα βήματα υλοποίησης των έργων ή δράσεων (από την αρχική απόφαση έως την ολοκλήρωση), με πληροφορίες, εικόνες και έγγραφα για κάθε βήμα.

  • Άμεσος απολογισμός έργων και δράσεων ανά ωφελούμενη κοινωνική ομάδα και τομέα παρέμβασης.

  • Εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων λόγω της μειωμένης ανάγκης απασχόλησης υπαλλήλων του Δήμου που έρχονται σε επαφή με φορείς και πολίτες που αναζητούν καθημερινά πληροφορίες για τις δράσεις που υλοποιεί ο Δήμος

  • Παροχή ολοκληρωμένης, απλής και παραστατικής ενημέρωσης προς τους ενδιαφερόμενους πολίτες

Όπως σημειώνεται, οι ωφελούμενοι από την υπηρεσία αυτή θα είναι όλοι οι δημότες και κάτοικοι του Δήμου, οι τοπικοί φορείς, οι υπηρεσίες του Δήμου και η Δημοτική Αρχή.

Η λειτουργία της πλατφόρμας

Ειδικότερα, αναφέρεται, πως ο ανάδοχος θα παραμετροποιήσει σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του Δήμου μια διαδικτυακή διαδραστική πλατφόρμα προγραμματισμού, οργάνωσης, παρακολούθησης, ελέγχου των δράσεων του Δήμου και αξιολόγησης αυτών από τους πολίτες του Δήμου.

Στην πλατφόρμα θα παρουσιάζονται οι δράσεις του Δήμου (κατά περίπτωση, αποφάσεις, εκδηλώσεις, μελέτες, τεχνικά έργα, προμήθειες, υπηρεσίες) και οι αντίστοιχοι προϋπολογισμοί των δράσεων αυτών, ανά ωφελούμενη κοινωνική ομάδα (μαθητές, άνεργοι, πολύτεκνοι, πεζοί, κτλ), ανά τομέα παρέμβασης (περιβάλλον, ποιότητα ζωής, τοπική οικονομία, κοινωνική πολιτική, παιδεία, κτλ), ανά κατηγορία υποδομής (δημόσιες υπηρεσίες, αθλητισμός, δίκτυα, κτλ). Επίσης, θα παρουσιάζονται συγκεκριμένα αποτελέσματα/οφέλη των δράσεων για την τοπική κοινωνία (μείωση κόστους διαβίωσης, προστασία περιβάλλοντος, μείωση ανεργίας, κτλ).

Όπως τονίζεται, τα απαιτούμενα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να διαθέτει η πλατφόρμα που θα αναπτυχθεί, είναι τα εξής:

  • Η πλατφόρμα θα πρέπει να είναι διαδικτυακή, και να υποστηρίζεται από όλους τους σύγχρονους φυλλομετρητές (κατ’ ελάχιστον, Edge, Chrome, Firefox, Safari).

  • Η πλατφόρμα πρέπει να είναι προσβάσιμη και πλήρως λειτουργική και από κινητές συσκευές, όπως smartphone και tablet.

  • Η πλατφόρμα θα πρέπει να φιλοξενείται σε Cloud υποδομές.

  • Η πλατφόρμα θα πρέπει να βασίζεται σε διεθνώς αναγνωρισμένο CMS, όπως ενδεικτικά Wordpress, Joomla, Drupal, Typo3.

  • Η πλατφόρμα θα πρέπει να διαθέτει αρθρωτή αρχιτεκτονική προκειμένου να μπορούν με εύκολο τρόπο οι διαχειριστές να προσαρμόσουν την εμφάνιση και τις δράσεις που απεικονίζονται.

  • Η πλατφόρμα θα πρέπει να διαθέτει API (Application Programming Interface) για την αναζήτηση δράσεων

Λοιπές υποχρεώσεις του αναδόχου που θα προκύψει

Ο ανάδοχος επίσης θα αναλάβει τη διαρκή καταγραφή και αποδελτίωση κάθε δράσης του Δήμου (έργο, μελέτη, υπηρεσία, προμήθεια, εκδήλωση) και τον συσχετισμό της με ανθρωποκεντρικές παραμέτρους. Ο ανάδοχος θα αντλεί τα απαιτούμενα στοιχεία που χρειάζονται για την πλατφόρμα από τις διαδικτυακές αναρτήσεις του Δήμου σε Διαύγεια & ΚΗΜΔΗΣ, καθώς και κατόπιν ενημέρωσης από τον Δήμο.

Επίσης, θα μεριμνά για την αναλυτική παρουσίαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα κάθε δράσης του Δήμου (έργο, μελέτη, υπηρεσία, προμήθεια, εκδήλωση), με καταγραφή βασικών στοιχείων, όπως φωτογραφιών, αποφάσεων, της πορείας υλοποίησης, καθώς και των σταδίων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση, αν αυτή δεν έχει ολοκληρωθεί, όπως επίσης και τη συγκεντρωτική παρουσίαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα των δράσεων του Δήμου με γραφήματα και στατιστικά, την κατηγοριοποίησή τους ανά κοινωνική ομάδα (π.χ. παιδιά, ηλικιωμένοι, επιχειρηματίες), ανά τομέα παρέμβασης (π.χ. μείωση κόστους διαβίωσης, πολιτική προστασία, βελτίωση υποδομών, ορθολογική χρήση ενέργειας), ανά χρονική περίοδο, ανά στόχο του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Δήμου (π.χ. κοινωνική πολιτική, παιδεία, ποιότητα ζωής), ανά τομέα δραστηριότητας (π.χ. δίκτυα, περιβάλλον, πολιτισμός) και ανά πηγή χρηματοδότησης (π.χ. ΣΑΤΑ, ίδιοι πόροι, ΕΤΠΑ).

Τέλος, ο ανάδοχος θα αναλάβει επίσης την ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας, μέσω ενσωμάτωσης της πλατφόρμας στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου, την εκπαίδευση στελεχών του Δήμου στην χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, αλλά και την τεχνική υποστήριξη, που περιλαμβάνει λειτουργικά θέματα, διασφάλιση αδιάλειπτης λειτουργίας, τήρηση αντιγράφων ασφαλείας και φιλοξενίας της πλατφόρμας.

Ετικέτες: