«Εναρμόνιση με τις τάσεις του σύγχρονου marketing»
- Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου, 2021 - 06:19
Ένα “γενναίο” οικονομικά σχέδιο τουριστικής προβολής για το 2021 παρουσίασε η Τουριστική Επιτροπή και ενέκρινε κατά πλειοψηφία το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
Τις 204.000 ευρώ αγγίζει ο προϋπολογισμός του προγράμματος προβολής και προώθησης για το 2021, σύμφωνα με το σχέδιο που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, το οποίο πραγματοποιήθηκε κατά τις τελευταίες μέρες του 2020.
Στόχοι και κύριοι άξονες
Σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση, κύριος στόχος του προγράμματος είναι η ενδεδειγμένη και αποδοτικότερη προβολή των νησιών του Δήμου, αλλά και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτά, με στόχο την επίτευξη βέλτιστων αποτελεσμάτων, την αύξηση της τουριστικής ζήτησης, τη γεωγραφική διασπορά των επισκεπτών εντός των νησιών, την προσέλκυση τουριστών υψηλής ποιότητας, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την αύξηση του αριθμού των επαναλαμβανόμενων τουριστών και την προώθηση νέων επιλογών σχετικών με το θεματικό τουρισμό.
Όπως αναφέρθηκε στην εισήγηση, «το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις, οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου Τουριστικού Μarketing, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης στρατηγικής. Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες συμπεριλαμβανομένης και της στελέχωσης των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών - στόχων. Τέλος το πρόγραμμα είναι εναρμονισμένο με τους στόχους και τις πρακτικές της τουριστικής προβολής που έχει υιοθετήσει ο ΕΟΤ αλλά και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου».
Σε ό,τι αφορά τους βασικούς άξονες του προγράμματος, σημειώθηκε ότι αυτοί καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των διαθέσιμων εργαλείων και τεχνικών για την προβολή του τουριστικού προϊόντος του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, ενώ αξιοποιείται σαν κυρίαρχο στοιχείο η προβολή της πολιτισμικής και ιστορικής ταυτότητας των νησιών του, σε συνδυασμό με μορφές εναλλακτικού τουρισμού που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν.
Εξειδικευμένες υπηρεσίες και ειδικές δράσεις προβολής
Στον τομέα αυτό, θα υπάρξει πρακτική υποστήριξη του γραφείου Τουρισμού και οι δράσεις περιλαμβάνουν:
- Ανάλυση τουριστικού προορισμού. Καταγραφή του τουριστικού προϊόντος, καταγραφή και επεξεργασία της αντίληψης των επισκεπτών σύμφωνα με διαθέσιμες πηγές, διαθέσιμες τάσεις και στατιστικές του εξωτερικού περιβάλλοντος, ανάλυση σκεπτικού επικοινωνίας και προβολής για το πρόγραμμα προβολής.
- Προεργασία τουριστικής προβολής. Ανάλυση στρατηγικής τουριστικής προβολής, καταγραφή εργαλείων προβολής, εισηγήσεις για δράσεις προβολής και για οργάνωση πρωτότυπων προωθητικών ενεργειών.
- Δημόσιες σχέσεις & εκθέσεις. Προγραμματισμός δημοσιογραφικών ταξιδιών, προσέλκυση τηλεοπτικής εκπομπής και εκπροσώπηση του Δήμου σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις.
- Επικοινωνία και δημοσιότητα. Υποστήριξη στη διαμόρφωση κειμένων δημοσιότητας και σε υποστήριξη σε επίπεδο Γραφείου Τύπου .
Διαδικτυακό μάρκετινγκ και διαφήμιση
Οι δράσεις που περιλαμβάνονται στον τομέα αφορούν στην ετήσια συντήρηση της ιστοσελίδας www.naxos.gr, την προώθηση της ιστοσελίδας με τεχνικές SEO, τη διαχείριση των λογαριασμών στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, τις διαφημιστικές καμπάνιες στα ΜΚΔ, τη διενέργεια διαγωνισμών στα μέσα αυτά, καθώς και διαφήμιση μέσω του YouTube.
Επίσης, προβλέπεται ανάπτυξη και εμπλουτισμός του υλικού στα ΜΚΔ, με ανάρτηση φωτογραφιών και άλλου περιεχομένου, καθημερινή διαχείριση των βασικών λογαριασμών του Δήμου, αλλά και δημιουργία social media calendar, με συνεχή παρακολούθηση σχολίων των χρηστών και πραγματοποίηση αναρτήσεων.
Τέλος, προβλέπονται επιπλέον ενέργειες προώθησης μέσω διαφημίσεων και αφιερωμάτων σε εθνικά και διεθνή blogs & sites.
Προωθητικά sports viral video
Περιλαμβάνει την ετήσια βιντεοσκόπηση εστιάζοντας στο τι μπορεί να κάνει ο ταξιδιώτης ερχόμενος στη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες.
Ενδεικτικά αναφέρονται τα δρώμενα Χριστουγέννων, δρώμενα Αποκριάς, Πάσχα, πολιτιστικές εκδηλώσεις, σμύριδα, πρωτογενή τομέα, γαστρονομία, παραγωγή πατάτας, τυρί, μάζεμα ελιάς, ελαιοτριβείο Εγγαρών, τρύγος, κρασί, καζανοβγαληματα - ρακιτζια, αρχαιολογικά μνημεία, γάμοι, διασκέδαση – φαγητό και ύπνο.
Η παρουσίαση των αθλητικών δραστηριοτήτων στο νησί, θα γίνει μέσα από μουσικά βίντεο δράσης, που θα κάνουν το θεατή να θέλουν να ζήσει την εμπειρία, όπως ενδεικτικά, Windsurfing, Kiteboarding, Sailing, Canoe kayak, SUP, Scuba diving, Jet Ski, Running, Trekking, Climbing, Hiking, Cycling, Mountain Biking, Trail Running, Motocross.
Δίκτυο Μονοπατιών
Στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της δράσης που αφορά στη συνολική και πλήρης καταγραφή του δικτύου μονοπατιών και με στόχο την ολοκλήρωση της εθνικής πιστοποίησης θα προβλέπονται επίσης η σήμανση μονοπατιών και περιηγητικών διαδρομών (Προμήθεια Πινακίδων ενημέρωσης), δράση με εκτιμώμενη δαπάνη 30.000 ευρώ, καθώς και εργασίες βελτίωσης βατότητας των μονοπατιών μέσω μικρών τεχνικών έργων, με εκτιμώμενη δαπάνη 20.000 ευρώ.
Δημιουργία ψηφιακής εφαρμογής
Στις λοιπές δράσεις που προβλέπονται στο τουριστικό πλάνο του Δήμου, περιλαμβάνονται επίσης η διοργάνωση συνεδρίων, ημερίδων, εκδηλώσεων, επιμορφωτικών δράσεων, σεμιναρίων κλπ, η ετήσια φωτογράφιση για εμπλουτισμό του ψηφιακού περιεχομένου, ο επανασχεδιασμός και η επανεκτύπωση του προωθητικού υλικού, οι μεταδόσεις σε Ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ, η διοργάνωση press & fam trips, καθώς και οι διαφημιστικές καταχωρήσεις σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα τουριστικού ενδιαφέροντος.
Επίσης, προβλέπεται η δημιουργία ψηφιακής εφαρμογής για κινητά τουριστικού ημερολογίου. Η εφαρμογή θα αποτελεί μία ολοκληρωμένη υπηρεσία που θα παρέχει τη δυνατότητα στον επισκέπτη μέσω του κινητού του τηλεφώνου να λαμβάνει στοιχεία για την πόλη και να αναζητά πληροφορίες για τον Δήμο απευθείας από την συσκευή του.
Επανασχεδιασμός ιστοσελίδας
Σύμφωνα με την εισήγηση, η ιστοσελίδα του Δήμου, τόσο ως προς τη δομή όσο και ως προς το περιεχόμενο της κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική ως εργαλείο μάρκετινγκ και χρήσιμη για τους επισκέπτες. Δεδομένου, ωστόσο, ότι η σχεδίαση της έγινε προ επταετίας, απαιτείται η εικαστική ανανέωσή της, όπως επίσης η προσθήκη κάποιων επιπλέον λειτουργιών (π.χ. travel planner, map) αλλά και η ποιοτική αναβάθμιση του περιεχομένου της.
Υπηρεσίες συντονισμού και σχεδιασμού
Όπως τονίστηκε, ένα στρατηγικό πλάνο επιχειρησιακής πολιτικής στον τουρισμό για ένα προορισμό όπως η Νάξος και οι Μικρές Κυκλάδες, απαιτεί τον ακριβή συντονισμό και την καθοδήγηση όλων των εμπλεκόμενων τοπικών και οικονομικών φορέων με την υποστήριξη εξειδικευμένου ειδικού σε θέματα. Στόχος πρέπει να είναι, για την νέα δύσκολη χρονιά αλλά και για τα επόμενα χρόνια, η προσαρμογή στα νέα δεδομένα που θα διαμορφωθούν από την όποια εξέλιξη την πανδημίας και που σίγουρα θα αναδιοργανώσουν την παγκόσμια τουριστική αγορά.
Ανάδειξη γαστρονομίας και τοπικών προϊόντων
Στον τομέα αυτό προτείνεται, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς (σωματεία) η διοργάνωση cooking lessons στο πλαίσιο δράσεων γνωριμίας με την τοπική κουζίνα.
Επίσης σε συνεργασία με τοπικούς αγροτικούς συνεταιρισμούς και τοπικούς Πολιτιστικούς Συλλόγους, προβλέπεται η διοργάνωση Φεστιβάλ προώθησης και προβολής των αγροδιατροφικών και παραδοσιακών προϊόντων της Νάξου, όπου θα παρουσιαστεί το «καλάθι» των Ναξιακών προϊόντων, συνδέοντας έτσι τα προϊόντα του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα με τον τουρισμό και τη γαστρονομία.
Οι επισημάνσεις της μειοψηφίας
Το πρόγραμμα εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, με τον επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας, κ. Βασίλη Βρούτση, να υπογραμμίζει πως η παράταξή του θα υπερψηφίσει το πρόγραμμα με την προϋπόθεση ότι τον Νοέμβριο του 2021 θα παρουσιαστεί απολογισμός πεπραγμένων και αποτελεσμάτων της υλοποίησης του σχετικού προγράμματος.
Αντιστοίχως, ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, κ. Γιάννης Κορρές, διαφώνησε κάθετα να δίνονται τόσα χρήματα από τον Δήμο για την τουριστική προβολή και διαφήμιση, τονίζοντας ότι «αυτό θα έπρεπε να το κάνουν οι τουριστικοί φορείς του νησιού και τα χρήματα αυτά ο Δήμος θα μπορούσε να τα βάλει σε υποδομές που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις τους κατοίκους, αλλά και τους επισκέπτες. Θέλουμε να έρχονται τουρίστες στο νησί αλλά την ευθύνη να την έχουν οι τουριστικοί φορείς και ο Δήμος να ασχολείται με τις υποδομές για όλο το Δήμο».
p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; background: transparent }a:link { color: #000080; so-language: zxx; text-decoration: underline }
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Νάξος: Νέα σελίδα πολιτιστικής συνεργασίας
20 Οκτ. 2025 - 19:34 - Ασφαλιστικά μέτρα από πολίτες για τον ΒΙΟ.ΚΑ.
11 Σεπ. 2025 - 6:17 - Προχωράει η αποκατάσταση ιστορικών ναών
5 Σεπ. 2025 - 6:17 - Ηχηρό "όχι" στην αποδυνάμωση της Υπηρεσίας Δόμησης
29 Ιουλ. 2025 - 6:17 - Ο Δήμος Νάξου μεριμνά για τους αστέγους
12 Ιαν. 2024 - 13:46





Μ.Η.Τ. 232111