Έντονη διαμαρτυρία του Δήμου Πάρου, σχετικά με την κατάσταση του δικτύου διανομής ηλεκτρικού ρεύματος

«Τεχνικά υποβαθμισμένο και κακά συντηρημένο δίκτυο»

  • Παρασκευή, 31 Δεκεμβρίου, 2021 - 06:17

Επιστολή διαμαρτυρίας, προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΔΕΔΔΗΕ, κ. Μάνο Αναστάσιο, απέστειλε ο Δήμαρχος Πάρου, κ. Μάρκος Κωβαίος, αναφορικά με τις συχνές διακοπές ρεύματος στο Δήμο.

Ο Δήμαρχος της Πάρου ανοίγει την επιστολή του εκφράζοντας την αγανάκτηση του Δήμου και των πολιτών του νησιού, σχετικά με τις επναλαμβανόμενες διακοπές ρεύματος που αφήνουν κυριολεκτικά απροστάτευτους χιλιάδες πολίτες, με κάθε έντονο καιρικό φαινόμενο, όπως καύσωνας, αέρας, βροχή κλπ.

«Το τελευταίο χρονικό διάστημα, οι βροχές και οι δυνατοί άνεμοι λόγω της κακοκαιρίας που επικράτησε, οδήγησαν σε αιφνιδιαστικές διακοπές ρεύματος οι οποίες διήρκησαν από λίγα λεπτά ως αρκετές ώρες. Οι απροειδοποίητες αυτές διακοπές ρεύματος δημιουργούν σοβαρά προβλήματα και κατά συνέπεια την οικονομική επιβάρυνση και ζημία στους κατοίκους και δημότες του Δήμου μας. Ειδικότερα, από την πολύωρη διακοπή ρεύματος σπίτια και επιχειρήσεις μένουν δίχως ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ ακόμα βλάβες παρατηρούνται σε οικιακές συσκευές, συνδέσεις διαδικτύου, οθόνες, router. Παράλληλα, επέρχονται ζημιές σε αντλιοστάσια ύδρευσης και άρδευσης, στον δημοτικό φωτισμό, σε ποιμνιοστάσια, σε εξοπλισμό επιχειρήσεων, καθώς και σε εργαζόμενους, οι οποίοι δεν μπορούν να συνδεθούν στις ειδικές πλατφόρμες για να πραγματοποιήσουν τις εργασίες τους. Ακόμη, είναι επικίνδυνο για τους ασθενείς που εξαρτώνται από συσκευές που λειτουργούν με ρεύμα και κάθε διακοπή εγκυμονεί κινδύνους για ανεπανόρθωτη βλάβη της υγείας και της ζωή τους», σημειώνει στην επιστολή του ο κ. Κωβαίος, τονίζοντας, πως «είναι πασιφανές, ότι η δυσλειτουργία οφείλεται σε τεχνικά υποβαθμισμένο και κακά συντηρημένο δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειες στον Δήμο Πάρου».

Ο Δήμαρχος ξεκαθαρίζει, πως «η διαμαρτυρία μας δεν αφορά το τεχνικό προσωπικό των 3 μόνιμων εναεριτών του πρακτορείου Πάρου-Αντιπάρου, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να εργάζονται σε βάρδιες 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, καταβάλλοντας τεράστιες προσπάθειες για να αποκαταστήσουν τις επαναλαμβανόμενες βλάβες. Ωστόσο, με περίπου 18.000 μόνιμους κατοίκους, και ενόψει των αυξημένων αναγκών που παρατηρούνται από την περίοδο του Πάσχα με κορύφωση την καλοκαιρινή περίοδο, είναι αυτονόητο ότι τα παραπάνω άτομα δεν επαρκούν σε καμία περίπτωση για την εκτέλεση των απαραίτητων ενεργειών».

Υπενθυμίζει, ότι «παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις τόσο από πλευράς της Δημοτικής αρχής όσο και των επαγγελματιών και κατοίκων δεν υπάρχει καμιά βελτίωση».

Κατόπιν των παραπάνω, ο Δήμαρχος με την επιστολή του ζητά, «α μας ενημερώσετε, υπεύθυνα και εγγράφως για τους λόγους οι οποίοι προκαλούν αυτές τις συνεχείς διακοπές ηλεκτροδότησης στην περιοχή και αφετέρου για το ποιες είναι οι ενέργειες και ο προγραμματισμός της εταιρείας σας για τη μελλοντική αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων. Στο πλαίσιο των υποχρεώσεων σας σχετικά με τη λειτουργία, τη συντήρηση, την αξιοπιστία και την ασφάλεια ενός τεχνικά άρτιου δικτύου, ιδιαίτερα όσον αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές, την ποιότητα τάσης και την αξιοπιστία τροφοδοσίας, οφείλετε να λαμβάνετε όλα τα κατάλληλα μέτρα ώστε να παρέχετε σταθερά και αδιάλειπτα ηλεκτρική ενέργεια.  Στο ίδιο μήκος κύματος, πρέπει να αντιμετωπίζονται αλλά και να προλαμβάνονται βλάβες στο δίκτυο, και ιδιαίτερα αυτές που μπορούν να προκαλέσουν σημαντική ζημία στους καταναλωτές, και των οποίων τα αίτια δεν συσχετίζονται με γεγονότα ανωτέρας βίας, παρά σε κάκιστη συντήρηση του δικτύου».

Κλείνοντας, ο κ. Κωβαίος διαμηνύει, πως «επιφυλασσόμενοι παντός νομίμου δικαιώματός μας, ως Δήμος Πάρου, σας δηλώνουμε πως απαιτούμε την άμεση επίλυση του προβλήματος και ταυτόχρονα είμαστε αρωγοί σε κάθε προσπάθειά σας προς αυτήν την κατεύθυνση».

 

Ετικέτες: