Στην τελική ευθεία η επισκευή του οδικού δικτύου χερσαίας ζώνης

Αναβάθμιση στον χώρο του παλαιού λιμένα Μυκόνου

  • Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου, 2022 - 06:18

Ένα σημαντικό έργο που θα αναβαθμίσει σε μεγάλο βαθμό το λιμάνι της Μυκόνου φαίνεται ότι βρίσκεται σε πολύ καλό στάδιο και οδεύει προς την ολοκλήρωσή του.

Συγκεκριμένα ο Δήμαρχος Μυκόνου, Κωνσταντίνος Κουκάς με δήλωση του ανέφερε ότι μπαίνει στην τελική ευθεία η επισκευή του οδικού δικτύου χερσαίας ζώνης του λιμένα Μυκόνου, με την κατασκευή και των δύο οδών διπλής κατεύθυνσης που αποτελούν την κυρίως πρόσβαση στον παλαιό λιμένα και συγκεκριμένα στον χώρο πρυμνοδέτησης mega yacht και λέμβων εξυπηρέτησης της κρουαζιέρας.

Παράλληλα θεωρεί ότι το πιο σημαντικό είναι η αναβάθμιση της γύρω περιοχής όπου θα τοποθετηθούν παγκάκια, κάδοι απόρριψης και πινακίδες σήμανσης, ενώ θα κατασκευαστεί ράμπα κίνησης ΑμεΑ σε τμήμα κλίμακας πρόσβασης πεζών και θα συντηρηθεί και θα σημανθεί χώρος στάθμευσης οχημάτων αποκλειστικά για χρήση από ΑμεΑ παραπλεύρως αυτής.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 345.186,02 ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τις 15 Ιανουαρίου 2023.

Η μελέτη για το έργο

Η μελέτη για την «Συντήρηση και επισκευή οδικού δικτύου χερσαίας ζώνης λιμένα, Παλαιού Λιμένα» εκπονήθηκε κατόπιν αυτοψιών που διενεργήθηκαν σε όλες τις θέσεις αστοχιών και εν συνεχεία διαπιστώθηκε η σοβαρότητα των βλαβών. Σε αυτή την μελέτη, προτάθηκαν τεχνικές επεμβάσεις για την αποκατάσταση των βλαβών που εντοπίστηκαν στο μήκος της οδοστρωσίας του οδικού δικτύου διασύνδεσης του παλαιού λιμένα με το παραλιακό οδικό δίκτυο, καθώς και για την αναβάθμιση του εν λόγω τμήματος με σκοπό την ασφαλή εξυπηρέτηση των χρηστών της λιμενικής εγκατάστασης.

Η περιοχή μελέτης, αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου έργου που κατασκευάστηκε σύμφωνα με τη μελέτη των συμπραττόντων γραφείων Τρίτων Σύμβουλοι Μηχανικοί, - Δ. Αυγουστίνος, Ε. Ανδριάνης, Γ. Βερελής, Γ. Παπαδόπουλος με τίτλο: «Διαμόρφωση Χερσαίων Χώρων Παραπλέυρως του Παλαιού Λιμένα Μυκόνου». Το έργο κατασκευάστηκε από την εταιρεία Διάτμηση ΑΤΕ και παραδόθηκε προς χρήση το 2012. Η συγκεκριμένη περιοχή ενδιαφέροντος, εκτείνεται σε περίπου 2,6 στρέμματα, με μέγιστο μήκος τα 200 μέτρα και μέγιστο πλάτος τα 30 μέτρα. Στο μεγαλύτερο μέρος της, η επιφάνεια της οδοστρωσίας αποτελείται από στρώση κυβόλιθων, οι οποίοι οριοθετούνται εκατέρωθεν είτε από κράσπεδα πεζοδρομίων, είτε από άσφαλτο και βιομηχανικά δάπεδα κίνησης βαρέως τύπου οχημάτων, προς βορρά και νότο αντίστοιχα

Υφιστάμενη κατάσταση

Λόγω της συνεχούς και υψηλής έντασης χρήσης και των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή (άνεμος, θαλάσσιο περιβάλλον, υψηλές βροχοπτώσεις κλπ) έχουν προκληθεί εκτεταμένες ζημιές στην οδοστρωσία. Συγκεκριμένα, σε εκτεταμένη επιφάνεια οδοστρωσίας η επιφάνεια των κυβόλιθων έχει φθαρεί, ενώ σε άλλα σημεία έχουν αποκολληθεί μαζί με τη στρώση έδρασής τους. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η εμφάνιση λακουβών μεγάλων διαστάσεων, που εκτείνονται σε αρκετά σημεία σε όλο το εύρος των λωρίδων κίνησης. Επιπροσθέτως, αρκετά φρεάτια απορροής όμβριων υδάτων έχουν αποκολληθεί και εν συνεχεία μπαζωθεί από την άμμο έδρασης των κυβόλιθων.

Τεχνική περιγραφή του έργου

Η τεχνική περιγραφή περιλαμβάνει όλες τις επεμβάσεις που θα εκτελεστούν στο πλαίσιο της κατασκευής του έργου, ώστε το οδικό δίκτυο να καταστεί προσβάσιμο και ασφαλές για τους χρήστες, μετά τις ζημιές που προκλήθηκαν από τις ακραίες καιρικές συνθήκες και τη συνεχή χρήση του. Η εφαρμογή της περιλαμβάνει τις διαμορφώσεις του τμήματος διασύνδεσης Παλαιού Λιμένα με το παραλιακό οδικό δίκτυο, δηλαδή χερσαίων χώρων λιμένα, οι οποίες θα πρέπει να εκτελεστούν πριν την έναρξη της επόμενης τουριστικής περιόδου, και περιλαμβάνει εκτάσεις 2.6 περίπου στρεμμάτων, μήκους 200 μέτρων περίπου και μέσου πλάτους 13 μέτρων.

Η περιοχή επεμβάσεων αποτελείται από 2 οδούς αντίθετης κατεύθυνσης με διαχωριστικό κράσπεδο ενδιάμεσα. Κάθε κατεύθυνση διαθέτει 2 λωρίδες κίνησης μέσου πλάτους 3,20 μέτρων έκαστη. Οι συγκεκριμένες λωρίδες, οι οποίες συνδέουν την ακτοπλοία με το κεντρικό οδικό δίκτυο, και εντοπίζονται εντός της χερσαίας ζώνης λιμένα, είναι λωρίδες ήπιας κυκλοφορίας, επιτρεπόμενης μέγιστης ταχύτητας των 40km/h. Συνέπεια αυτού είναι όλη η οδοστρωσία να έχει κατασκευαστεί με επίστρωση από τεχνητούς κυβόλιθους. Την επίστρωση κυβολίθων διαδέχεται βιομηχανικό δάπεδο, προς τη πλευρά του λιμένα, ενώ προς στη πλευρά της διασύνδεσης με το κυρίως οδικό δίκτυο, άσφαλτος. Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι στο οδικό δίκτυο εκτελείται κίνηση οχημάτων βαρέως τύπου, αφού κατά τους χειμερινούς μήνες γίνεται η φορτοεκφόρτωση υλικών.

Καθαιρέσεις

Όλη η περιοχή κίνησης οχήματων που αποτελείται από επίστρωση κυβόλιθων καθαιρείται.

Οι εργασίες καθαίρεσης αναλυτικά έχουν να κάνουν με καθαίρεση όλων των κυβόλιθων, καθώς και της άμμου ενσφήνωσής τους και απομάκρυνσή τους. Στα όρια της περιοχής οι κυβόλιθοι θα εξαχθούν με ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να μην υπάρξει φθορά στην οριoθέτηση είτε από βιομηχανικό δάπεδο είτε από άσφαλτο, επίσης με καθαίρεση της στρώσης άμμου, απομάκρυνσή της και καθαρισμός της πλάκας υπόβασης από σκυρόδεμα.

Επίσης θα πραγματοποιηθεί καθαίρεση των φρεατίων απορροής ομβρίων και απομάκρυνσή τους, καθαίρεση βαθμίδων εκ σκυροδέματος και επίστρωσης από πλάκες από σχιστόλιθο και απομάκρυνσή τους, καθαίρεση διαδοκίδων οριοθέτησης θέσεων στάθμευσης εκ λευκού σκυροδέματος και απομάκρυνσή τους και τέλος καθαίρεση σκυροδέματος στα σημεία που εχει γίνει τοπικά επίστρωση με σκοπό την άμεση επιδιόρθωση. Οι εργασίες καθαίρεσης θα γίνουν με την κατάλληλη προσοχή αποφυγής επιπρόσθετων φθορών στο χώρο του Λιμένα. Ο ανάδοχος αναλαμβάνει την αντικατάσταση οποιασδήποτε φθοράς προκληθεί από τις εργασίες

Κατασκευή ράμπας ΑμΕΑ

Πλησίον του οδικού δικτύου θα κατασκευαστεί ράμπα κίνησης ΑμεΑ σε τμήμα κλίμακας πρόσβασης πεζών, καθώς και θα συντηρηθεί και θα σημανθεί χώρος στάθμευσης οχημάτων αποκλειστικά για χρήση από ΑμεΑ παραπλεύρως αυτής. Η ράμπα θα έχει μέγιστη κλίση 5%, δηλαδή μήκος περίπου 9,50 μέτρα και πλάτος 1,40μ. Αρχικώς θα πρέπει να γίνει κατάλληλη τομή σε όλο το μήκος τον βαθμίδων και εν συνεχεία να καθαιρεθούν με προσοχή. Στο χώρο όπου θα κατασκευαστεί η ράμπα πρόσβασης ΑμΕΑ θα πρέπει να τοποθετηθούν χειρολισθήρες. Οι χειρολισθήρες θα τοποθετηθούν εκατέρωθεν της ράμπας με σκοπό την υποβοήθηση του χρήστη. Ο ενδιάμεσος χειρολισθήρας, θα λειτουργεί και ως διαχωριστικό κιγκλίδωμα για τους πεζούς που κάνουν χρήση της κλίμακας.

Επίσης, στον χώρο όπου θα κατασκευαστεί η ράμπα ΑμεΑ, παραπλεύρως, για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ θα τροποποιηθεί η χρήση των υφιστάμενων θέσεων στάθμευσης οχημάτων. Πέρα από την κατασκευή ασφαλτικού δαπέδου και την απομάκρυνση των διαδοκίδων οριoθέτησης θέσεων στάθμευσης θα τοποθετηθεί οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση. Κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση θα τοποθετηθεί και σε άλλα σημεία κίνησης των ΑμεΑ με σκοπό την ενημέρωσή τους.

Εξοπλισμός

Οι προς συντήρηση/αποκατάσταση χώροι θα εξοπλισθούν κατάλληλα ώστε να είναι λειτουργικοί για όλους τους χρήστες και να προσδίδουν υψηλό αισθητικό αποτέλεσμα με προτεραιότητα την ασφάλειά τους. Στις οδούς κυκλοφορίας οχημάτων αντίθετης κίνησης, στο ενδιάμεσο διαχωριστικό κράσπεδο, θα τοποθετηθούν προστατευτικά κολωνάκια. Τα κολωνάκια αυτά προϋπήρχαν αλλά καθαιρέθηκαν κατά τη χρήση.