Συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν οι δράσεις τουριστικής προβολής για το έτος 2024

Από νωρίς ο τουριστικός προγραμματισμός στην Πάρο

  • Πέμπτη, 2 Νοεμβρίου, 2023 - 06:18

Μπορεί η Δημοτική Αρχή να μην έχει αλλάξει "χέρια" ακόμη σε κανένα Δήμο, αλλά τα νησιά "τρέχουν" από τώρα για να οργανώσουν τις δράσεις τους για το επόμενο έτος στον τουριστικό τομέα. Έτσι και ο Δήμος Πάρου, στην πρόσφατη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, συζήτησε και ενέκρινε τον προγραμματισμό των δράσεων Τουριστικής προβολής του νησιού για το έτος 2024.

Για την προσεχή χρονιά λοιπόν, προβλέπονται πολλές και διαφορετικές δράσεις, που θα περιλαμβάνουν συμμετοχή σε εκθέσεις και δημοσιογραφικά ταξίδια, αλλά και μεγαλύτερη έμφαση στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα και τις ιστοσελίδες του Δήμου Πάρου. Αναλυτικότερα, οι τομείς που περιλαμβάνει ο προγραμματισμός αλλά και τα κόστη, είναι:

∆ιεξαγωγή δηµοσιογραφικών ταξιδιών και ταξιδιών εξοικείωσης για το έτος 2024

Η διεξαγωγή δημοσιογραφικών ταξιδιών και ταξιδιών εξοικείωσης θα γίνεται κατόπιν διερεύνησης και εξέτασης των προτάσεων και σε περίπτωση έγκρισης θα καλύπτονται οι αντίστοιχες δαπάνες φιλοξενίας των δηµοσιογράφων, bloggers, τηλεοπτικών συνεργείων, τουριστικών πρακτόρων και όσων μπορούν να συμβάλλουν στη στοχευµένη τουριστική προβολή του νησιού. Πιο συγκεκριμένα, διαμονή, ξεναγήσεις, μετακινήσεις και δωρεάν επισιτισμό (χωρίς την κάλυψη της αεροπορικής μετακίνησης) σε εύρος ταξιδιωτικών πρακτόρων, δημοσιογράφων και εξειδικευμένων bloggerς που δραστηριοποιούνται στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που ο Δήμος επιθυμεί να αναπτύξει. Η συνολική δαπάνη είναι 5.000 ευρώ.

Συµµετοχή του ∆ήµου Πάρου στις παρακάτω Εκθέσεις Τουρισμού

Για το έτος 2024 προβλέπεται μέχρι στιγμής συμμετοχή του Δήμου Πάρου σε σημαντικές εκθέσεις του εξωτερικού αλλά και του εσωτερικού. Συγκεκριμένα, θα συμμετάσχει στην έκθεση BOOT στο Ντίσελντορφ (20 -28/1/2024), στην Salon de Vacances στις Βρυξέλλες (1-4/2/2024), στην BIT του Μιλάνου (4-6/2/2024), στην IMTM στο Τελ Αβίβ (13-14/2/2024), στην ITB στο Βερολίνο (5-7/3/2024), στην Ferienmesse στην Βιέννη (14-17/03/2024), στην Salon Mondial de Tourisme στο Παρίσι (14-17/3/2024), στην Arabian Travel Market στο Ντουμπάι (6-9/5/2024), στην Top Resa στο Παρίσι (3-5/10/2024), στην TTG Travel Experience στο Ρίμινι (11-13/10/ 2024), στην WTM του Λονδίνου (6-8/11/2024), στην Philoxenia στη Θεσσαλονίκη (10-12/11 2024) και στην AITE ΑΘΗΝΑ (6-8/12/2024).

Ο ∆ήµος Πάρου θα συμμετάσχει στις παραπάνω εκθέσεις τουρισµού είτε σε περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είτε σε περίπτερο του ΕΟΤ, είτε σε δικό του περίπτερο/σταντ εάν αυτό είναι εφικτό και θα ενηµερώνεται για τυχόν αλλαγές σε ηµεροµηνίες, τυχόν µαταίωση των εκθέσεων και διοργάνωση νέων εκθέσεων και workshops που δεν περιλαµβάνονται στον παραπάνω πίνακα(διότι δεν υπάρχει µέχρι τώρα σχετική ενηµέρωση)και θα λαµβάνεται σχετική απόφαση. Επίσης, ο ∆ήµος να συµµετάσχει και σε κάποια έκθεση τουρισµού ή workshop που θα γίνει στην Πολωνία και δεν έχει ανακοινωθεί µέχρι στιγµής, διότι είναι µια νέα, πολλά υποσχόµενη τουριστική αγορά και πρέπει να συνεχιστεί η προσπάθεια προσέγγισης της. Τέλος, οι εκπρόσωποι του ∆ήµου στις εκθέσεις θα οριστούν σε µελλοντική συνεδρίαση της Επιτροπής. Η συνολική δαπάνη συµµετοχής στις εκθέσεις η οποία περιλαµβάνει την ενοικίαση του χώρου (σταντ/booth/περίπτερο) και την µεταφορά µε κάθε µέσω του έντυπου υλικού τουριστικής προβολής του ∆ήµου είναι 38.000 ευρώ.

Ψηφιακή αναβάθµιση της τουριστικής ιστοσελίδας Imagine Paros (paros.gr)

Η ψηφιακή αναβάθµιση της τουριστικής ιστοσελίδας Imagine Paros (paros.gr) περιλαµβάνει

µελέτη και αξιολόγηση της τουριστικής ιστοσελίδας του ∆ήµου και εικαστικός ανασχεδιασµός

web site PAROS.GR µε στόχο τη βελτιστοποίηση της σύµφωνα µε τις νέες τάσεις ελκυστικής

σχεδίασης και UI (µεγέθη γραµµατοσειρών, ξεκάθαρα sections σελίδας, εύκολη εύρεση call to

actions, χρωµατικοί κώδικες, πλήρη ανταπόκριση σε συσκευές κινητής τηλεφωνίας,

ηλεκτρονικούς υπολογιστές και ταµπλέτες. Οι βελτιώσεις που θα προταθούν θα έχουν στόχο την

ανάδειξη του περιεχοµένου και την κατηγοριοποίηση της πληροφορίας µε επίκεντρο τον χρήστη

και τον τρόπο που καταναλώνει το περιεχόµενο (βάσει ενδιαφερόντων, προτιµήσεων, προφίλ ή

χρονικής περιόδου). Ο σχεδιασµός και οι ενέργειες βελτιστοποίησης θα ευθυγραµµίζονται µε τη

γενικότερη στρατηγική του ∆ήµου και θα υπηρετούν την καλύτερη ενηµέρωση των επισκεπτών

του ιστοτόπου. Η συνολική δαπάνη ανέρχεται στα 10.000 ευρώ.

∆ιαχείριση και ενηµέρωση των µέσων κοινωνικής δικτύωσης του ∆ήµου(social media)

Η συγκεκριμένη υπηρεσία θα  περιλαµβάνει συνεχή παροχή συµβουλευτικών και δηµιουργικών υπηρεσιών για την οργανική προώθηση και ανάπτυξη της παρουσίας του ∆ήµου στο ψηφιακό περιβάλλον, διαχείριση των νέων και παλιών λογαριασµών σε Facebook, Youtube, Instagram, twitter, tiktok, κ.α. ως µέρος του οικοσυστήµατος του website http://www.paros.gr µε διεθνές reach

(posts σε αγγλικά), δηµιουργία λογαριασµών σε Facebook, Youtube, Instagram, twitter, tiktok, κ.α. εάν δεν υπάρχουν ήδη, καθώς και ανάρτηση του περιεχοµένου στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης και παρακολούθησης του. Ο ∆ήµος θα λαµβάνει µηνιαίες αναφορές για δώδεκα µήνες κατά το διάστηµα 2024-2025. Η συνολική δαπάνη ανέρχεται στα 10.000 ευρώ.

Καθαρισµός, σήµανση και χαρτογράφηση των ποδηλατικών διαδροµών του ∆ήµου Πάρου

Η συγκεκριµένη δράση αφορά τον καθαρισµό, την σήµανση και την χαρτογράφηση των κάτωθι

ποδηλατικών διαδροµών του ∆ήµου Πάρου: α) Νάουσα-λατοµεία Μαραθίου: 6.95 km. β) Νάουσα-Αµπελάς-Τσουκαλιά-Μώλος: 11.42 km. γ) Νάουσα-Παροικία µέσω ∆ηλίου: 15.69 km. δ) Παροικία-Νάουσα µέσω Έλητα και Καµαρών: 12.94 km. ε) Λεύκες-Αυκουλάκι-Μάρπησσα: 8.69 km. Η δράση θα γίνει σε συνεργασία µε τον Ποδηλατικό Όµιλο Πάρου µε στόχο τη λήψη της

πιστοποίησης Bike Friendly για τον ∆ήµο Πάρου. Οι απαραίτητες Μελέτες-Τεχνικές Περιγραφές-Ενδεικτικός Προϋπολογισµός- Προϋπολογισµός προσφοράς-Τεχνικές Προδιαγραφές- θα συνταχθούν από µηχανικό του ∆ήµου λόγω της ειδικευµένης γνώσης και της απαιτούµενης τεχνογνωσίας που απαιτεί η ιδιαιτερότητα του αντικειµένου. Η συνολική δαπάνη αγγίζει τα 10.000 ευρώ.

Παροχή συµβουλευτικών υπηρεσιών-έρευνα σχετικά µε το τουριστικό προϊόν της Πάρου

Η παροχή συµβουλευτικών υπηρεσιών-έρευνα σχετικά µε το τουριστικό προϊόν της Πάρου θα

βασίζεται στην ανάλυση του γενικότερου περιβάλλοντος, στην παρουσία του brand «Πάρος» στο διαδίκτυο και στα Social Media, στις εκτιµήσεις για τις τάσεις στην τουριστική αγορά την εποχή ή την µετά-εποχή της πανδηµίας, στη δηµοσκοπική έρευνα σε ευρύ κοινό για το brand «Πάρος» και στην αξιολόγηση υπάρχοντος επικοινωνιακού υλικού. Ο ανάδοχος θα οριστεί σε επόµενη συνεδρίαση της Επιτροπής και κατόπιν έρευνας. Η συνολική δαπάνη φτάνει τα 15.000 ευρώ.

Σχεδιασµός και έκδοση/τύπωση ενός ανανεωµένου τουριστικού φυλλαδίου

Η δράση αφορά την έκδοση ενός ανανεωµένου τουριστικού φυλλαδίου γενικών πληροφοριών

«Imagine Paros» σε ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά και γερµανικά. Η συνολική δαπάνη για τον σχεδιασµό και την εκτύπωση 4.000 αντίτυπων(1.000 σε κάθε γλώσσα) είναι 20.000 ευρώ.

Καταχωρήσεις σε διαδικτυακά µέσα επικοινωνίας και ιστοσελίδες

Θα πραγµατοποιηθεί συστηµατική και αναλυτική διερεύνηση για την περεταίρω ηλεκτρονική

προβολή και διαφήµιση από έγκριτους διαδικτυακούς τόπους. Σε αυτό το ολοκληρωµένο Media

plan βασικό µήνυµα θα αποτελεί το ότι η Πάρος είναι ένας προορισµός στον οποίο

αναπτύσσονται εναλλακτικές µορφές τουρισµού.  Η συνολική δαπάνη αγγίζει τα 8.000 ευρώ. Παράλληλα, ο ∆ήµος Πάρου θα συµµετάσχει και το έτος 2024 στις διαδικτυακές συναντήσεις-παρουσιάσεις που θα διοργανώσει η εταιρία συµβούλων µάρκετινγκ “ More Greece M.ΕΠΕ- Εταιρεία Λογισµικού ”µε δηµοσιογράφους και επιχειρηµατίες τουρισµού.