Αρχικά αναμένεται να εφαρμοστεί σε τρεις χώρους στην περιοχή της Παροικιάς

Προχωράει το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στην Πάρο

Οι τοποθετήσεις της Δημοτικής Αρχής και της αντιπολίτευσης επί του θέματος στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο

Η διαχείριση των οχημάτων και κατ' επέκταση των χώρων στάθμευσης είναι ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα τα νησιά των Κυκλάδων όλο τον χρόνο, αλλά γίνεται μία δύσκολη "εξίσωση" κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Δημοτικό Συμβούλιο Πάρου συζήτησε για τη λήψη απόφασης αναφορικά την εφαρμογή αυτόματου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης για τη διαχείριση και λειτουργία τριών δημοτικών υπαίθριων χώρων στάθμευσης οχημάτων στην Παροικία.

Μετά από διαλογική συζήτηση και τοποθετήσεις για το συγκεκριμένο μέτρο και τα οφέλη του για το νησί της Πάρου, η απόφαση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.

Α. Κασαπίδης: "Είχαμε υποσχεθεί ότι θα εξετάσουμε την εφαρμογή ενός αυτόματου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης"

Το λόγο για να παρουσιάσει το θέμα πήρε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Αναστάσιος Κασαπίδης ο οποίος τόνισε ότι "είναι ένα θέμα που μας απασχόλησε από την αρχή που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας. Είχαμε υποσχεθεί ότι θα εξετάσουμε την εφαρμογή ενός αυτόματου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης σε συγκεκριμένες περιοχές στην Παροικιά. Επιλέξαμε να προχωρήσουμε σε τρία από τα επτά σημεία, ώστε να μπορέσουμε να διερευνήσουμε τις προϋποθέσεις, τις επιλογές και να περιγραφεί το αντικείμενο του έργου. Είναι μία διαδικασία η οποία κράτησε περίπου ένα χρόνο, καθώς έπρεπε να αναζητήσουμε τον καταλληλότερο τρόπο. Ετοιμάστηκε αυτή η εισήγηση για την εφαρμογή του συστήματος για τους τρεις χώρους στάθμευσης".

Μ. Κυριαζάνος: "Με αυτό τον τρόπο πιστεύουμε ότι θα θωρακίσουμε και τους χώρους στάθμευσης"

Στη συνέχεια, μίλησε ο αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Μιχάλης Κυριαζάνος ο οποίος και είχε αναλάβει τη διαδικασία ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου έργου.

"Θέλαμε να πάμε σε ένα σύστημα όσο γίνεται πιο αυτοματοποιημένο, όσο το δυνατόν πιο ασφαλές και να μπορεί να υποστηρίζεται 24 ώρες το 24ωρο χωρίς την απαραίτητη παρουσία προσωπικού, όπως φύλακα και ατόμου που καθοδηγεί τους οδηγούς. Είδαμε πως λειτουργούν διάφορες εταιρείες και προσφέρουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Θα εγκατασταθεί ένα σύστημα με μπάρα εισόδου και μπάρα εξόδου. Θα πηγαίνει κάποιος με το αυτοκίνητο του και η πινακίδα του θα διαβάζεται από την κάμερα και θα λειτουργεί σαν εισιτήριο και κατά την έξοδο του, θα πηγαίνει στο ταμείο, θα πληκτρολογεί την πινακίδα και θα πληρώνει το αντίστοιχο αντίτιμο. Το σύστημα θα το έχετε δει αν έχετε επισκεφτεί το αεροδρόμιο της Αθήνας ή το Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος". Με αυτό τον τρόπο πιστεύουμε ότι θα θωρακίσουμε και τους χώρους στάθμευσης και θα μπορέσουμε να αναπληρώσουμε και τα έξοδα τα οποία πραγματοποιούνται", υπογράμμισε κατά την εισήγησή του.

Μ. Κωβαίος: "Να υπάρξει ένας συγκεκριμένος αριθμός και μία διαφοροποίηση σε ότι αφορά τους μόνιμους κατοίκους"

Αμέσως μετά τον λόγο πήρε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Μάρκος Κωβαίος ο οποίος ανέφερε ότι "πιστεύουμε και εμείς ότι είναι ένα βήμα εκσυγχρονισμού και τακτοποίησης κάποιων πραγμάτων. Απλώς εμείς θα θέλαμε να υπάρξει ένας συγκεκριμένος αριθμός και μία διαφοροποίηση σε ότι αφορά τους μόνιμους κατοίκους. Κυρίως στην τιμή καθώς δεν μπορεί ο άλλος να πηγαίνει σπίτι του και κάθε μέρα να πληρώνει. Θα ήθελα να δω πώς το έχετε σκεφτεί το συγκεκριμένο κομμάτι".

Στην απάντησή του ο κ. Κασαπίδης, είπε ότι "έχει προβλεφθεί αυτό που αναφέρετε και θα ορίσουμε μία Επιτροπή η οποία θα εξετάσει την πολιτική μας απέναντι στους μόνιμους κατοίκους. Η δυνατότητα της συγκεκριμένης πρότασης θα είναι να υπάρχουν τέσσερις διαφορετικής κατηγορίες, μία της κανονικής αμοιβής και ακόμα τρις που θα ξεκινούν από μηδενική και θα ανεβαίνει ανάλογα με το ποιος παρκάρει. Η Επιτροπή μέχρι τον Σεπτέμβρη θα μας εξηγήσει τα κριτήρια καθορισμού των μόνιμων κατοίκων, αυτών που θα έχουν μηδενικά τέλη στους χώρους στάθμευσης ή μία πολύ μικρή εισφορά. Εμείς θα ορίσουμε τις διαφορετικές κατηγορίες, για μόνιμους κατοίκους, ΑμεΑ, άτομα με συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική κ.ο.κ.".

Α. Μαρινόπουλος: "Γιατί μόνο στην Παροικία και όχι και αλλού;"

Ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας, Αθανάσιος Μαρινόπουλος αναρωτήθηκε για τον σκοπό της συγκεκριμένης απόφασης και του συγκεκριμένου μέτρου και αν αυτό σχετίζεται με τις γενικότερες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ίσως και για εισπράξεις από τον Δήμο που μέχρι στιγμής δεν εισέπραττε τίποτα. Την ίδια ώρα, ρώτησε γιατί το μέτρο εφαρμόζεται στην Παροικιά και όχι και στις υπόλοιπες περιοχές.

Ο κ. Κασαπίδης απάντησε ότι "είναι όλα αυτά που αναφέρετε αλλά και άλλα. Η ενοικίαση χώρων στάθμευσης αυτή τη στιγμή κοστίζει στον Δήμο Πάρου, 240.000 ευρώ σε ετήσια βάση. Σκοπός της Δημοτικής Αρχής δεν είναι να βγάλουμε χρήματα από αυτό το σύστημα, αλλά κυρίως να ελέγξουμε την κίνηση και το ζήτημα της στάθμευσης. Πρέπει ωστόσο να ελέγξουμε και τα έξοδα, καθώς δεν μπορεί να είναι εις βάρος των Παριανών συνεχώς. Από την άλλη μεριά, θεωρώ ότι με το συγκεκριμένο μέτρο θα απελευθερωθούν πάρα πολλές θέσεις στάθμευσης που αυτή τη στιγμή, καταλαμβάνονται από ενοικιαζόμενα και μονίμως παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Θα διευθετηθεί αυτό το ζήτημα και θα είναι και προς όφελος των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών. Νομίζουμε ότι είμαστε στη σωστή κατεύθυνση" όσο για τις περιοχές ανέφερε ότι "θέλουμε να πάμε και σε άλλα μέρη, καθώς έχουμε εξετάσει και την περίπτωση του Πίσω Λιβαδιού. Χρειάζονται όμως αδειοδοτήσεις για να προχωρήσουμε περαιτέρω. Ξεκινήσαμε από τους τρεις χώρους της Παροικιάς, γιατί είναι θεωρούμε ότι είναι ευκολότερο να τα ρυθμίσουμε και έχουμε και το μεγαλύτερο πρόβλημα".

Κ. Μπιζάς: "Όλες οι παρατάξεις διαχρονικά θέταμε το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης"

Τέλος πήρε τον λόγο ο δήμαρχος Πάρου, Κώστας Μπιζάς, ο οποίος είπε ότι "είναι πολύ ευχάριστη η σημερινή στιγμή και το θέμα που κατάφερε η Δημοτική Αρχή να φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Νομίζω ότι όλες οι παρατάξεις διαχρονικά θέταμε το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης. Είναι κάτι που πάντα το συζητούσαμε και λέγαμε ότι πρέπει να προχωρήσουμε στο συγκεκριμένο έργο προκειμένου να μπει μία τάξη στα πάρκινγκ και να σταματήσει η ασυδοσία. Υπάρχουν πολλά εγκαταλελειμμένα οχήματα, υπάρχουν ομάδες που καταλαμβάνουν τους χώρους και δημιουργούν άσχημες εικόνες και θα πρέπει λοιπόν να υπάρχει ένας έλεγχος για να εξυπηρετείτε με τον καλύτερο τρόπο ο κόσμος, είτε οι μόνιμοι κάτοικοι είτε οι επισκέπτες. Άρα είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτό που κατάφεραν η ομάδα εργασίας, όπως ανέφερε ο κ. Κασαπίδης μαζί με τα στελέχη του Δήμου που βοήθησαν. Έτσι θα πραγματοποιηθεί ανοιχτός διαγωνισμός, σύμφωνα με τους όρους που θα ορίσει η Δημοτική Επιτροπή. Εγώ προτείνω να δημιουργηθεί και μία πενταμελής Επιτροπή παρακολούθησης λειτουργίας για τον έλεγχο της καλής λειτουργίας".