Σημαντικές καθυστερήσεις στο έργο του νέου αεροδρομίου
- Πέμπτη, 10 Ιουλίου, 2025 - 06:18
Σημαντικές καθυστερήσεις παρατηρούνται στην πορεία υλοποίησης του έργου της ανάπτυξης και βελτίωσης των υποδομών του νέου αεροδρομίου Πάρου, καθώς, όπως προκύπτει από επίσημη απάντηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η ανάδοχος εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ αντιμετωπίζει προβλήματα στην προμήθεια βασικών υλικών.
Ο δήμαρχος Πάρου, Κώστας Μπιζάς, με επιστολή του προς το Υπουργείο, ζήτησε επίσημη ενημέρωση για την πρόοδο του έργου, το οποίο σύμφωνα με την αρχική σύμβαση επρόκειτο να ολοκληρωθεί σήμερα Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025, παρόλα αυτά είχε ήδη πάρει παράταση για την 1η Απριλίου του 2026. Ο προβληματισμός του δημάρχου, ο οποίος μίλησε στην "Κοινή Γνώμη", έγκειται στο γεγονός ότι οι εργασίες έχουν σταματήσει εδώ και μεγάλο διάστημα στον χώρο του νέου αεροδρομίου.
Η απάντηση του Υπουργείου Υποδομών
Το Υπουργείο στην απάντησή του, η οποία υπογράφεται από την αναπληρώτρια διευθύντρια Υποδομών Αεροδρομίων, Δρ Ρ. Μαργακουδάκη, αναφέρεται σε αδυναμία από πλευράς αναδόχου για προμήθεια των υλικών.
Αναλυτικά η επιστολή-απάντηση του Υπουργείου αναφέρει ότι "σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών, σας ενημερώνουμε ότι παρατηρούνται καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων αεροδρομίου Πάρου εξαιτίας της αδυναμίας προμήθειας εκ μέρους του αναδόχου των απαιτούμενων υλικών, πράγμα που επιβάλλει επανεκτίμηση του χρονοδιαγράμματος του. Για το λόγο αυτό οι Υπηρεσίες θα συντάξουν Ανακεφαλαιωτικό Πίνακα Εργασιών για την εξεύρεση των διαφορετικών τρόπων εξεύρεσης υλικών".
Κ. Μπιζάς: "Εδώ και μεγάλο διάστημα, δεν γίνονται εργασίες στην περιοχή του αεροδρομίου και αυτό μας έχει βάλει σε έντονη ανησυχία"
Ο δήμαρχος Πάρου, Κώστας Μπιζάς μιλώντας στην εφημερίδα, αναφέρθηκε στους λόγους για τους οποίους αποφάσισε να αποστείλει την επιστολή στο Υπουργείο.
"Έχουμε ένα χρονοδιάγραμμα ως τον Απρίλιο του 2026. Όμως, εδώ και μεγάλο διάστημα, δεν γίνονται εργασίες στην περιοχή του αεροδρομίου και αυτό μας έχει βάλει σε έντονη ανησυχία, σε υποψίες ότι κάτι δεν πάει καλά. Είμαι σε επαφή με τον ανάδοχο που είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ και με ενημερώνουν ότι υπήρχαν γραφειοκρατικά ζητήματα και διαδικαστικά που είχαν να κάνουν ακόμα και με την έκδοση οικοδομικής άδειας, μέχρι και πριν ένα μήνα περίπου. Είχαν να κάνουν και με το Υπουργείο Πολιτισμού για τις εκσκαφές, κλπ. Αφετέρου δε υπάρχει ένα ζήτημα ότι η εταιρεία τώρα, λόγω της έλλειψης υλικών στο νησί μας, έχει ζητήσει αναθεώρηση του ανακεφαλαιωτικού πίνακα. Δηλαδή προφανώς έχει ζητήσει μια αύξηση της δαπάνης που έχει εγκριθεί, που ήταν περίπου 46 εκατ. ευρώ. Όπως καταλαβαίνετε προφανώς και μέχρι να γίνει αυτό, το χρονοδιάγραμμα δεν θα τηρηθεί. Απλά δεν έχει ακόμα εγκριθεί από την κυβέρνηση, από το Υπουργείο Υποδομών η αναθεώρηση του ανακεφαλαιωτικού πίνακα. Αν προχωρήσει αυτό και ψηφιστεί, θεωρώ ότι θα μπορέσουν να ξεκινήσουν οι εργασίες, αλλά και πάλι θεωρώ ότι και σήμερα να ξεκινήσουν θα χρειαστούν δύο χρόνια εργασιών", υπογράμμισε ο κ. Μπιζάς.
"Υπάρχει ζήτηση από το νησί, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και κινητικότητα"
Αναφορικά με τη σπουδαιότητα του έργου για το νησί της Πάρου, τόνισε πως "ήταν ένα αίτημα πολλών δεκαετιών, καθώς από το 1995 έγιναν οι πρώτες προσπάθειες της τοπικής αυτοδιοίκησης για να κατασκευαστεί ένα νέο αεροδρόμιο. Ολοκληρώθηκε ο διάδρομος το 2014, μετά έγινε ένας αγώνας να φτιαχτεί ένα προσωρινό σταθμός και εγκαινιάστηκε το 2016. Ένας μικρός σταθμός, περίπου 800 τ.μ. μαζί με πύργο ελέγχου. Όμως, με τις αυξανόμενες ανάγκες που υπάρχουν στο νησί και επειδή υπάρχει μόνο μία αίθουσα αναμονής και επιβίβασης, δημιουργούνται άσχημες συνθήκες. Όταν έχουν έρθει δύο αεροπλάνα ή πρόκειται να απογειωθούν δύο αεροσκάφη, μέσα σε μια αίθουσα που χωράει 50 άτομα, πρέπει να στριμωχτούν, ας πούμε, 150 άτομα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δεχόμαστε αρνητικές κριτικές. Για τον παραπάνω λόγο υπάρχει ζήτηση από το νησί, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και κινητικότητα και θα πρέπει τουλάχιστον να ξεκινήσουν οι διαδικασίες, για έναν πιο ανθρώπινο χώρο αναμονής. Έναν χώρο που θα προσφέρει τις εμπειρίες που αρμόζουν στους επισκέπτες μας. Ταυτόχρονα περιμένουμε να επεκταθεί ο αεροδιάδρομος κατά 399 μέτρα και συνολικά να γίνει 1.799 μέτρα".
Το ιστορικό του έργου
Υπενθυμίζεται ότι στις 10 Νοεμβρίου του 2020 με απόφαση του Ειδικού Γραμματέα Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και ΤΣ του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, εγκρίθηκε η ένταξη της Πράξης «Ανάπτυξη και Βελτίωση Υποδομών του νέου Αεροδρομίου Πάρου» με Κωδικό ΟΠΣ 5056685 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», ΕΣΠΑ 2014 - 2020. Το έργο προβλέπεται σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση να υλοποιηθεί μέσω μιας ενιαίας εργολαβίας η οποία θα εκτελεστεί μέσω 3 υποέργων κατασκευής ενώ περιλαμβάνει και τα απαραίτητα υποέργα ΟΚΩ και αρχαιολογίας.
Το συνολικό κόστος πράξης είναι 46.365.267,99 ευρώ με συνολική δημόσια δαπάνη 43.014.842,03 ευρώ και ιδιωτική συμμετοχή 3.350.425,96 ευρώ. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, εγκρίθηκε η δημοπράτηση του έργου «Ανάπτυξη και Βελτίωση Υποδομών του νέου Αεροδρομίου Πάρου», συνολικού προϋπολογισμού 46.208.467,99 ευρώ. Στις 11 Ιανουαρίου 2023, η εταιρεία Intrakat, ανακοίνωσε την υπογραφή σύμβασης με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το έργο «Ανάπτυξη και Βελτίωση Υποδομών του νέου Αεροδρομίου Πάρου» ύψους 33 εκατ. ευρώ.
Η διαδικασία της παράτασης
Τη χορήγηση παράτασης των αποκλειστικών προθεσμιών και της συνολικής προθεσμίας περαίωσης του έργου, με ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ενέκρινε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η παράταση δόθηκε ως εξής:
-
Παράταση της 1ης Αποκλειστικής προθεσμίας, που αφορά στην ολοκλήρωση των εργασιών επέκτασης του διαδρόμου μέχρι την 23 η Μαϊου 2025, ήτοι παράταση κατά 504 ημερολογιακές ημέρες.
-
Παράταση της 2ης Αποκλειστικής προθεσμίας, που αφορά στην ολοκλήρωση των εργασιών επέκτασης δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών μέχρι την 22η Δεκεμβρίου 2025, ήτοι παράταση κατά 577 ημερολογιακές ημέρες.
-
Παράταση της συνολικής προθεσμία περαίωσης μέχρι την 1η Απριλίου 2026, ήτοι παράταση κατά 265 ημερολογιακές ημέρες σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 147 παρ. 8α του Ν.4412/2016, χωρίς αποκλειστική υπαιτιότητα του Αναδόχου και χωρίς άλλη πρόσθετη αποζημίωση πλην της νομίμου αναθεώρησης.
Τα έργα που αναμένονται
Όταν παραδοθεί το έργο θα έχουν υλοποιηθεί, η κατασκευή νέου κτηρίου αεροσταθμού και νέου Πύργου Ελέγχου, συνολικής επιφάνειας 12.117 τ.μ. με όλες τις προβλεπόμενες Η/Μ εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης και διαχείρισης επιβατικής κίνησης, επεκτεινόμενος διάδρομος προσαπογειώσεων από 1400μ. σε 1799μ., με τα συνοδευτικά έργα διαμόρφωσης ζωνών ασφαλείας και επέκτασης φωτοσήμανσης και διαγράμμισης και την αμφίπλευρη κατά πλάτος επέκταση του υφιστάμενου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 140 μέτρα.
Επιπλέον, θα διαμορφωθεί ο χώρος που θα περιβάλλει το νέο κτήριο, συνολικής επιφάνειας περίπου 47.000 τ.μ., στον οποίο θα περιλαμβάνονται χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, λεωφορείων, πεζοδρόμια, χώροι πρασίνου, υδραυλικά έργα, οδοφωτισμός κλπ., καθώς και η σύνδεση του οδικού δικτύου της Πάρου με τον Αερολιμένα. Στη σύμβαση περιλαμβάνονται, επίσης, η κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού και η επέκταση της δυναμικότητας της υφιστάμενης εγκατάστασης βιολογικού καθαρισμού λυμάτων.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Εκσυγχρονισμός χωρίς εμπόδια για το αεροδρόμιο της Πάρου
12 Αυγ. 2024 - 6:18 - "Η προσφυγή στο ΣτΕ κάνει ζημιά στην τοπική μας οικονομία"
1 Οκτ. 2021 - 19:46 - Σε ιδιώτη η διαχείριση τριών δημοτικών χώρων στάθμευσης στην Παροικία
29 Αυγ. 2025 - 6:18 - Πάρος: Ο Κώστας Μπιζάς για τα έργα των σχολικών κτηρίων
30 Ιουλ. 2025 - 15:09 - Η Πάρος θωρακίζει τις τεχνικές της υπηρεσίες
30 Ιουλ. 2025 - 6:16