Θετική αποτίμηση της φετινής τουριστικής σεζόν στο νησί, από τον δήμαρχο, Σταμάτη Γαρδέρη

“Η Κύθνος έχει γίνει πλέον προορισμός”

Στο προσκήνιο το ζήτημα των υποδομών σε σχέση με τη συνεχή ανάπτυξη και τις επενδύσεις

Θετικό πρόσημο βάζει και για τη φετινή σεζόν στην Κύθνο, ο δήμαρχος, Σταμάτης Γαρδέρης, σύμφωνα με όσα δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη”, στο πλαίσιο συνέντευξής του, για μία πρώτη τουριστική αποτίμηση του καλοκαιριού, αναδεικνύοντας όμως παράλληλα, το ζήτημα των υποδομών.

Εν αναμονή και των επίσημων στοιχείων από το Λιμεναρχείο, ο κ. Γαρδέρης παρουσιάστηκε ικανοποιημένος από την κίνηση της καλοκαιρινής περιόδου, κάνοντας λόγο για επέκταση της άλλοτε μικρής σεζόν στον τόπο. Αναφερόμενος στη ροή τουριστικών επενδύσεων στο νησί, μίλησε και για τα προβλήματα όσον αφορά στη μη επάρκεια νερού, ενώ έθιξε και τη διαχείριση των αποβλήτων.

Σύμφωνα με όσα υπογράμμισε, η Κύθνος είναι σε ένα κομβικό σημείο για να γυρίσει “εποχή” όσον αφορά στις υποδομές, ενώ πρέπει να προσέξει να προχωρήσει σύμφωνα με τη φέρουσα ικανότητα του τόπου. Τέλος, επανήλθε στο θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το Λαύριο και τον Πειραιά, ζητώντας ανταπόκριση της πολιτείας.

“Από αυστηρά 40 ημέρες σεζόν που είχαμε, πλέον μιλάμε για 4 μήνες”

Σε αισιόδοξο τόνο και εμφανώς ικανοποιημένος για την πορεία της τουριστικής σεζόν, ο δήμαρχος Κύθνου, σημείωσε πρωτίστως πως “και φέτος, όπως κάθε χρονιά εδώ και μία τετραετία είναι αυξητική η κίνηση στην Κύθνο. Περιμένουμε να δούμε αναλυτικά τα στατιστικά του Λιμεναρχείου με τα εισιτήρια για να δούμε σε τι ποσοστό είναι αυτή η αύξηση”, λέγοντας παρακάτω πως για το συγκεκριμένο αποτέλεσμα έχουν συνηγορήσει συγκεκριμένοι λόγοι. “Αυτό που επαναλαμβάνω χρόνια τώρα είναι πως όλες οι κρίσεις, οικονομική κρίση, επιδημιολογική κρίση, έχουν ευνοήσει το νησί μας λόγω της μικρής απόστασης που έχει με την Αττική και λόγω των φθηνών εισιτηρίων”, ανέφερε αρχικά, σημειώνοντας παράλληλα πως “βέβαια, έχουν γίνει και πάρα πολλές επενδύσεις τα τελευταία χρόνια και μετά τον κορωνοϊό, η Κύθνος έχει μία αναπτυξιακή πορεία”.

Όπως πρόσθεσε, οι επενδύσεις είναι σε καλό επίπεδο “και οργανωμένων επιχειρήσεων στην εστίαση, αλλά και στη φιλοξενία, στα ξενοδοχεία και τα καταλύματα”, ενώ επεσήμανε πως “και οι βραχυχρόνιες μισθώσεις έχουν συμβάλλει σε αυτό που καταγράφουμε”.

Ο κ. Γαρδέρης, διευκρίνισε, μάλιστα, πως “από εκεί που ήμασταν αυστηρά 40 - 50 ημέρες σεζόν, τώρα μπορούμε να μιλάμε για σχεδόν τέσσερις μήνες”, δηλαδή από αρχές Ιουνίου και μετά, ενώ δεν παρέλειψε να εξηγήσει πως “και μετά το Πάσχα ουσιαστικά αυξάνεται η κίνηση λόγω και των εναλλακτικών μορφών τουρισμού”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, ο δήμαρχος απάντησε και για τις κινήσεις της Δημοτικής Αρχής στο κομμάτι της προβολής της Κύθνου. “Πάντα είχαμε πρότζεκτ όσον αφορά στην προβολή του νησιού και σε διάφορους τομείς. Και θεωρώ πως τα τελευταία χρόνια από εκεί που η Κύθνος ήταν άγνωστη, έχει γίνει πλέον, προορισμός, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και στην επιβάρυνση των υποδομών”.

Ζουμ σε θέματα μη επάρκειας νερού και διαχείρισης αποβλήτων

Παρακάτω υπήρξε αναλυτικός για τα ζητήματα των υποδομών στο νησί της Κύθνου. “Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη να δούμε το θέμα των υποδομών. Το πρόβλημα νούμερο ένα είναι το νερό και το δεύτερο η διαχείριση αποβλήτων, υγρών και στερεών”, σημείωσε, λέγοντας πως “στο νησί μας που δεν βρέχει και καθόλου, έχουν εξαντληθεί όλοι οι υδάτινοι πόροι και προσανατολιζόμαστε αυστηρά σε αφαλατώσεις”. Για το κομμάτι των ενισχύσεων φέτος με φόντο το θέμα της λειψυδρίας, ο κ. Γαρδέρης επεσήμανε πως “υπήρξαν ενισχύσεις αλλά πρέπει να δούμε προς μία ουσιαστική λύση. Θέλουμε ένα master plan για το θέμα με βάθος χρόνου τουλάχιστον 10ετιας για να καλυφθεί το πρόβλημα”.

Για τη ζήτηση νερού τη θερινή σεζόν, ο δήμαρχος σημείωσε πως “κάθε χρόνο γίνονται τόσες επενδύσεις και είναι επιτακτικό το ζήτημα. Ήδη από πέρυσι έχω εκκινήσει διαδικασίες για το θέμα των αφαλατώσεων στα Υπουργεία για να δούμε τι θα κάνουμε”. Μάλιστα, πρόσθεσε πως και για το θέμα του Βιολογικού και των δικτύων “υπάρχουν και μελέτες και είμαστε σε φάση για να αποσπάσουμε χρηματοδοτήσεις μέσω του Υπουργείου Ναυτιλίας και ενόψει GReco Islands και Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (ΟΧΕ) Περιφέρειας Ν. Αιγαίου”.

Την ίδια ώρα, ο κ. Γαρδέρης συμπλήρωσε πως “ευελπιστώ μέχρι το τέλος της θητείας μου, το 2028, αν μη τι άλλο να έχουν αρχίσει όλα αυτά, αν όχι να έχουν τελειώσει”.

Επιπλέον, εστιάζοντας στο θέμα των νέων καταλυμάτων με πισίνες, ο δήμαρχος θέλησε να υπογραμμίσει πως “οι πισίνες είναι μεγάλο πρόβλημα και δυστυχώς, αναγκάζομαι πολλές φορές να βάλω και πρόστιμα όσον αφορά σε υπερκαταναλώσεις, μήπως και “αντιμετωπίσουμε” το πρόβλημα”. Συμπλήρωσε ακόμη πως “η κάθε κατοικία που είναι για εκμετάλλευση και επένδυση, περιλαμβάνει και μία πισίνα”.

“Να δούμε τη φέρουσα ικανότητα”

Ως γενικότερο σχόλιο, ο δήμαρχος υπογράμμισε πως “ενόψει και νέου χωροταξικού περιμένουμε πολλές αλλαγές για να μπορέσουμε να έχουμε βιώσιμη ανάπτυξη στον τόπο. Πιστεύω πως μόνο έτσι θα μαζευτεί το πρόβλημα γιατί με την άναρχη δόμηση και με επενδύσεις που γίνονται, δεν μπορεί να υποστηριχθεί αυτό το οικοδόμημα”. Κατά συνέπεια, σημείωσε πως “άρα, πρέπει να δούμε τη φέρουσα ικανότητα του νησιού και πάνω σε αυτά, να βάλουμε ένα πλαφόν. Διαφορετικά, θα βρεθούμε μπροστά σε άλλα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και άλλα μεγάλα νησιά που έχουν εξελιχθεί τουριστικά τα τελευταία χρόνια”.

“Μας ανησυχεί το ακτοπλοϊκό”

Ο κ. Γαρδέρης έκλεισε τη συνέντευξή του, λέγοντας πως “αυτή τη στιγμή στην Κύθνο υπάρχει μία τεράστια ανάπτυξη, ραγδαία θα έλεγα και εκείνο που μας ανησυχεί φυσικά είναι και το θέμα του ακτοπλοϊκού”. Σύμφωνα με τον ίδιο, “θα πρέπει να γίνει ένας καλύτερος συντονισμός και όσον αφορά στη διασύνδεσή μας με το Λαύριο και τον Πειραιά που δεν έχουμε γιατί δυστυχώς, φωνάζουμε, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω...”. Όσον αφορά στις βελτιώσεις που ζητά η Κύθνος, ο κ. Γαρδέρης τόνισε πως “φωνάζουμε αλλά δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί έχουμε αυτή την εμμονική άρνηση από τα Υπουργεία και γενικότερα”. Υπενθυμίζοντας το αίτημά του, κατέληξε πως “ζητάμε το ελάχιστο, ζητάμε τουλάχιστον μία Παρασκευή από Πειραιά προς Κύθνο και μία Κυριακή από Κύθνο προς Πειραιά για να μη χάσουμε τη διασύνδεσή μας από τις Δυτικές Κυκλάδες καθώς και για την ομάδα που κατεβαίνει στο πρωτάθλημα για να παίξει με Σέριφο, Σίφνο και Μήλο και δεν έχουμε ακτοπλοϊκή διασύνδεση”. Ολοκλήρωσε τις δηλώσεις του, υπογραμμίζοντας πως “το έχω αναφέρει και στο τελευταίο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) στο οποίο είμαι μέλος. Δυστυχώς, δεν παίρνω απάντηση και δεν καταλαβαίνω τον λόγο”.