Έργο με πολλαπλά οφέλη για την Κέα
- Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου, 2025 - 06:17
Μια πολυαναμενόμενη παρέμβαση, που για χρόνια αποτελούσε πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Κέας παίρνει πλέον "σάρκα και οστά".
Ο λόγος για το έργο βελτίωσης της δρόμου Κορρησίας - Ξύλων, το οποίο πλέον εντάσσεται στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Εσωτερικών 2021–2025, με χρηματοδότηση από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ).
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1.450.800 ευρώ, με ημερομηνία έναρξης την 1η Οκτωβρίου 2025 και λήξη την 30η Σεπτεμβρίου 2027. Η παρέμβαση αφορά στον υπάρχοντα δρόμο μήκους 4.776 μέτρων, ο οποίος συνδέει την Κορρησία με την περιοχή Ξύλων και εξυπηρετεί σημαντικές ανάγκες μετακίνησης κατοίκων και επισκεπτών.
Η ένταξη της χρηματοδότησης, σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή, αποτελεί απάντηση σε ένα διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας, καθώς οι κάτοικοι είχαν εκφράσει πολλές φορές την ανάγκη βελτίωσης του συγκεκριμένου δρόμου, μιας και αποτελούσε καθημερινή πηγή ταλαιπωρίας και κινδύνων.
Ρ. Βελισσαροπούλου: "Παρόλο που περάσαμε από "40 κύματα" με όλες τις διαδικασίες που προηγήθηκαν, πλέον το έργο θα μπει σε τροχιά υλοποίησης"
Η δήμαρχος Κέας, Ρένα Βελισσαροπούλου μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τη σημαντική εξέλιξη στο πλαίσιο της υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου, για το οποίο ο Δήμος κάνει προσπάθειες εδώ και αρκετά χρόνια.
"Πρόκειται για ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο, το οποίο μας ταλαιπώρησε αρκετά τα τελευταία χρόνια. Χρειάστηκε στη δική μου προηγούμενη θητεία, να τελειώσουν την ωρίμανση των μελετών και φτάσαμε στο ευτυχές γεγονός, ότι τώρα έχουμε έγκριση χρηματοδότησης από το Υπουργείο Εσωτερικών. Ευελπιστούμε σύντομα να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ώστε να έχουμε αυτόν τον δρόμο, ο οποίος είναι πολύπαθος. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι παρόλο που περάσαμε από "40 κύματα" με όλες τις διαδικασίες που προηγήθηκαν, πλέον το έργο θα μπει σε τροχιά υλοποίησης", υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια, η δήμαρχος Κέας αναφέρθηκε στην υποστελέχωση της Τεχνικής Υπηρεσίας, τονίζοντας πως "το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουμε ως Δήμος, είναι ότι έχουμε υποστελεχωμένη την Τεχνική μας Υπηρεσία. Με ένα άτομο μόνο δεν μπορεί να στελεχωθεί η τόσο σημαντική αυτή Υπηρεσία, οπότε καταλαβαίνουμε ότι για το οτιδήποτε κάνουμε, θα πρέπει να συνάπτουμε συμβάσεις με άλλους Οργανισμούς για να μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Αυτό μας επιβαρύνει πολύ και σε χρήμα αλλά και σε χρόνο. Δυστυχώς όμως, δεν υπάρχει άλλη λύση, διότι όσες φορές κάναμε προσπάθεια για να στελεχώσουμε την Τεχνική Υπηρεσία μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ, διαπιστώναμε συνεχώς ότι δεν έρχονται μηχανικοί στα νησιά για να εργαστούν, καθώς προτιμούν να εργάζονται ιδιωτικά και κυρίως μακριά από νησιά. Παρόλα αυτά με όλες τις δυσκολίες, καταφέραμε και τις μελέτες να ωριμάσουμε και τη χρηματοδότηση να πάρουμε και τώρα μπαίνουμε στο τελευταίο στάδιο".
"Τα οφέλη θα είναι πολλαπλά και μέσα σε αυτά θα είναι και το τουριστικό κομμάτι"
Κλείνοντας και μιλώντας για τα οφέλη από το συγκεκριμένο έργο, ανέφερε πως "το νησί της Κέας έχει αρκετούς δρόμους, με αρκετό φάρδος, όμως δεν είναι όλοι στο σύνολό τους ασφαλτοστρωμένοι. Τώρα θέλουμε να φτιάξουμε ένα δρόμο που ξεκινάει από την Κορησσία, που είναι το λιμάνι και καταλήγει στην περιοχή των Ξύλων και έτσι δίνουμε τη δυνατότητα πρόσβασης και στα σπίτια που είναι χτισμένα κατά μήκος της διαδρομής, αλλά και την πρόσβαση σε μία πάρα πολύ ωραία παραλία, ώστε ο κόσμος που επιλέγει να πάει, να μπορεί να πάει με ασφάλεια. Οπότε τα οφέλη θα είναι πολλαπλά και μέσα σε αυτά θα είναι και το τουριστικό κομμάτι".
Ιστορική διαδρομή με σύγχρονες ανάγκες
Η οδός Κορρησίας – Ξύλων δεν είναι ένας τυχαίος δρόμος. Πρόκειται για διαχρονική εξέλιξη μιας παλαιάς ημιονικής διαδρομής, που είχε αρχικά σχεδιαστεί για ζώα και πεζούς, και σταδιακά προσαρμόστηκε ώστε να δεχθεί την κίνηση αυτοκινήτων. Ωστόσο, παρά τις μικρές βελτιώσεις που έγιναν κατά καιρούς, το οδικό δίκτυο παρέμεινε χωμάτινο στο μεγαλύτερο μέρος του.
Το σημερινό πλάτος του οδοστρώματος είναι μεταβλητό, από 6 έως 8 μέτρα, με αποτέλεσμα η διασταύρωση οχημάτων να είναι δύσκολη και σε αρκετές περιπτώσεις επικίνδυνη. Τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν η τουριστική κίνηση πολλαπλασιάζεται, η κατάσταση επιδεινώνεται: η σκόνη επηρεάζει αρνητικά την καθημερινότητα των κατοίκων και την εικόνα του νησιού, ενώ η ασφάλεια των μετακινήσεων παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.
Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν
Το έργο προβλέπει ουσιαστική αναβάθμιση της οδού, χωρίς να αλλοιώσει το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Οι βασικότερες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν:
-
Ασφαλτόστρωση του δρόμου σε πλάτος 6,50 μέτρων, ώστε να δημιουργηθεί ένα ενιαίο, ασφαλές και λειτουργικό οδόστρωμα.
-
Βελτίωση καμπυλών και γεωμετρικών χαρακτηριστικών, ώστε να μειωθούν τα επικίνδυνα σημεία και να διασφαλιστεί μεγαλύτερη οδική ασφάλεια.
-
Κατασκευή 18 οχετών απορροής όμβριων υδάτων, οι οποίοι θα συμβάλουν στη σωστή αποστράγγιση και θα αποτρέψουν πλημμυρικά φαινόμενα και διαβρώσεις.
-
Μικροί πέτρινοι τοίχοι αντιστήριξης για τη διαπλάτυνση του δρόμου, με σεβασμό στις ιδιοκτησίες και στο τοπικό ανάγλυφο.
-
Ειδική μέριμνα για το τμήμα των 250 μέτρων που διέρχεται από κηρυγμένη αρχαιολογική ζώνη Α΄, το οποίο δεν θα ασφαλτοστρωθεί, καθώς η νομοθεσία απαγορεύει επεμβάσεις.
Οι μελέτες και οι τεχνικές προδιαγραφές
Η αρχική οριστική μελέτη είχε συνταχθεί το 2008, όμως οι αλλαγές που μεσολάβησαν στο ανάγλυφο και στις παρόδιες κατασκευές κατέστησαν απαραίτητη την επικαιροποίησή της. Πραγματοποιήθηκε νέα αποτύπωση της ζώνης διέλευσης της οδού, μήκους 4,8 χιλιομέτρων και μέσου πλάτους 20 μέτρων, ώστε να αποδοθεί η τρέχουσα εικόνα του εδάφους και των ανθρώπινων παρεμβάσεων.
Η νέα μελέτη βασίστηκε στις Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ) και περιέλαβε λεπτομερείς τομές, διαγράμματα επικλίσεων, διαπλατύνσεων στις καμπύλες, καθώς και υδραυλικούς υπολογισμούς με περίοδο επαναφοράς βροχόπτωσης τα 50 έτη. Οι χαμηλοί τοίχοι αντιστήριξης θα κατασκευαστούν με παραδοσιακή λιθοδομή, σε αρμονία με την κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική. Παράλληλα, η μελέτη φρόντισε να ελαχιστοποιήσει τις απαλλοτριώσεις, ώστε το έργο να είναι εφικτό χωρίς σημαντικές κοινωνικές ή οικονομικές επιβαρύνσεις.
Σημασία για την καθημερινότητα και τον τουρισμό
Η βελτίωση του δρόμου θα έχει πολλαπλές θετικές επιπτώσεις. Για τους μόνιμους κατοίκους, η νέα οδός θα σημαίνει ασφαλέστερες και ταχύτερες μετακινήσεις, με λιγότερη φθορά στα οχήματα και μικρότερο κίνδυνο ατυχημάτων. Για τους επισκέπτες, θα προσφέρει καλύτερη πρόσβαση σε περιοχές με αυξανόμενη τουριστική ανάπτυξη, βελτιώνοντας συνολικά την εικόνα της Κέας ως προορισμού.
Το έργο αυτό συνδέεται με την αναπτυξιακή στρατηγική της Κέας, καθώς θα διευκολύνει την πρόσβαση σε οικισμούς, τουριστικά καταλύματα και επιχειρήσεις. Η βελτίωση των συγκοινωνιακών συνδέσεων δημιουργεί προϋποθέσεις για ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, με οφέλη σε τομείς όπως ο τουρισμός, το εμπόριο και η αγροτική παραγωγή.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Φ. Φόρτωμας: "Ο τουρισμός είναι μεγάλη ευθύνη απέναντι στον τόπο μας"
27 Σεπ. 2025 - 14:32 - Πρόεδρος Ξενοδόχων Σαντορίνης: "Η επιτυχία στον τουρισμό δεν μπορεί να συνεχιστεί χωρίς βιωσιμότητα"
27 Σεπ. 2025 - 13:16 - Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Κυκλάδων: Καλεί σε απεργία για τη 13ωρη εργασία
27 Σεπ. 2025 - 9:54 - ΣΥΡΙΖΑ: "Οι Κυκλάδες είναι πατρίδα, όχι προϊόν – Απαιτείται βιώσιμη ανάπτυξη"
27 Σεπ. 2025 - 8:08 - Νάξος: Ερώτηση του Κινήματος Δημοκρατίας για την αύξηση των τελών ύδρευσης
26 Σεπ. 2025 - 16:40