Ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και δεν έχουν παραδοθεί ακόμη στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Τήνου, με τους γονείς να αντιδρούν

Στην αναμονή μαθητές και εκπαιδευτικοί για τις νέες αίθουσες

Τι απαντάει, μέσω της "Κοινής Γνώμης", ο δήμαρχος Παναγιώτης Κροντηράς

Με έντονη ανησυχία και αγανάκτηση αντιδρούν οι γονείς του 2ου Δημοτικού Σχολείου Τήνου, καθώς συμπληρώνονται 30 ημέρες από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και το πρόβλημα της έλλειψης αιθουσών διδασκαλίας δεν έχει ακόμα λυθεί.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου απέστειλε στις 11 Οκτωβρίου επιστολή διαμαρτυρίας προς τον δήμαρχο Τήνου, Παναγιώτη Κροντηρά ζητώντας άμεση ενημέρωση και δέσμευση για το πότε θα παραδοθούν οι νέοι χώροι που είχε υποσχεθεί ο Δήμος.

Ο κ. Κροντηράς, μιλώντας στην "Κοινή Γνώμη", ανέφερε ότι προτεραιότητά του είναι να μπούνε τα παιδιά στις αίθουσες το συντομότερο δυνατόν και ότι δεν επιθυμεί να μπει σε ένα επικοινωνιακό παιχνίδι επιστολών, καθώς η πόρτα του γραφείου του, είναι ανοιχτή ώστε να μιλήσει με τον Σύλλογο Γονέων.

Μάλιστα σήμερα πρόκειται να πραγματοποιηθεί με πρωτοβουλία του, μία Γενική Συνέλευση του Συλλόγου, με όλους τους γονείς για να γίνει ενημέρωση για το που βρίσκεται το ζήτημα με πραγματικά στοιχεία.

Οι δεσμεύσεις του Δήμου και η πραγματικότητα

Η διαμαρτυρία των γονέων έρχεται σε συνέχεια της ανακοίνωσης του Δήμου Τήνου της 9ης Σεπτεμβρίου 2025, με θέμα "Κτιριακή Επάρκεια 2ου Δημοτικού Σχολείου Τήνου". Στο έγγραφο εκείνο, το οποίο απευθυνόταν προς το σχολείο και κοινοποιήθηκε στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων και τον Σύλλογο Γονέων, ο Δήμος ανέφερε ότι είχε ήδη προβεί σε έρευνα εύρεσης κατάλληλων χώρων για τη χρήση ως σχολικών αιθουσών, σε συνεργασία με τις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. (ΚΤΥΠ).

Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο, είχαν εντοπιστεί δύο χώροι επί της οδού Τριών Ιεραρχών, για τους οποίους ο Δήμος ανέφερε ότι είχε λάβει προφορική συναίνεση καταλληλότητας από την ΚΤΥΠ και ότι οι διαδικασίες μίσθωσης θα άρχιζαν άμεσα. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι γονείς, έναν μήνα αργότερα δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία εργασία στους χώρους αυτούς, ούτε έχει υπάρξει οποιαδήποτε ενημέρωση για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν στην "Κοινή Γνώμη" τόσο ο δήμαρχος όσο και η διευθύντρια του σχολείου, κάτι τέτοιο δεν ισχύει, καθώς ήδη έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες στις δύο αίθουσες και αυτό που απομένει είναι οι απαραίτητες εγκρίσεις από τις αρμόδιες Υπηρεσίες.

Λ. Σιγάλα: "Το σχολείο μας ζορίζεται πάρα πολύ και μέχρι και το γραφείο διδασκόντων μετατρέπεται σε αίθουσα διδασκαλίας"

Η διευθύντρια του 2ου Δημοτικού, Λουκία Σιγάλα μίλησε στην εφημερίδα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνονται τα μαθήματα στο σχολείο μετά από την επίσημη απόφαση που έκρινε ακατάλληλο το δεύτερο κτήριο του σχολείου για λόγους στατικότητας.

"Το σχολικό μας συγκρότημα διαθέτει δύο κτήρια. Από αυτά το νεότερο εμφάνισε κάποια προβλήματα στατικότητας, σε ελέγχους που έγιναν μετά τους σεισμούς της Σαντορίνης. Το πρόβλημα δεν δημιουργήθηκε από τις σεισμικές δονήσεις, αλλά από το γεγονός ότι για χρόνια δεν είχαν γίνει οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης του κλιμακοστασίου, διότι οι κολόνες του είχαν φθορές από τον χρόνο. Ο Δήμος μετά τους σεισμούς αποφάσισε να κλείσει το κτήριο προληπτικά προς αποφυγή ατυχημάτων. Το θέμα είναι ότι χωρίς το κτήριο αυτό που στεγάζει έξι αίθουσες, έπρεπε ο Δήμος να προχωρήσει σε αναζήτηση αιθουσών για την στέγαση των τμημάτων, καθώς το κτήριο που αναφέραμε με ενέργειες του Δήμου, μπήκε στο πρόγραμμα "Μαριέττα Γιαννάκου" για να αναβαθμιστεί", υπογράμμισε αρχικά.

Στη συνέχεια, η κα. Σιγάλα τόνισε ότι πως οι ανάγκες της σχολικής μονάδας ως προς τη λειτουργία, καλύπτονται εξ ολοκλήρου από το παλιό κτήριο, σημειώνοντας πως "είναι όλες οι αίθουσες κατειλημμένες και τα μαθήματα που είναι να γίνουν εκτός σχολικού συγκροτήματος, όπως Πληροφορική και Μουσική, γίνονται μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας αλλά όχι υπό τις ιδανικές συνθήκες. Όπως καταλαβαίνετε χωρίς να υπάρχουν όλοι οι υπολογιστές, δεν γίνεται το μάθημα όπως πρέπει και για τη μουσική δεν μιλάμε για ένα στημένο εργαστήρι μουσικής, αλλά πρέπει κάθε φορά να κουβαλάμε τα μουσικά όργανα. Αυτό που μας δυσκολεύει περισσότερο είναι ότι δεν λειτουργούν οι ενισχυτικές διδασκαλίες, το τμήμα ένταξης και άλλα. Το σχολείο μας ζορίζεται πάρα πολύ και μέχρι και το γραφείο διδασκόντων μετατρέπεται σε αίθουσα διδασκαλίας και έχει χρειαστεί να βγω μέχρι και στο παγκάκι για κάποιες διορθώσεις. Περιμένουμε αγωνιωδώς να ανοίξουν οι αίθουσες, οι οποίες δεν είναι πολύ μακριά από το σχολείο, αλλά θα χρειάζεται να γίνεται μεταφορά των μαθητών, με την ευθύνη των διδασκόντων και αυτό δεν είναι κάτι εύκολο. Αναλογικά το κάθε τμήμα του σχολείου μας, θα πηγαίνει στις νέες αίθουσες για δύο ώρες μέσα στην εβδομάδα".

"Η επιστολή των γονέων αναφέρει ότι ο Δήμος δεν έχει κάνει τίποτα στις αίθουσες, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει"

Όσο για το αν και κατά πόσο έχουν αρχίσει εργασίες και τι αναμένεται για να λειτουργήσουν οι δύο αίθουσες, η κα Σιγάλα, τόνισε πως "για να ξεκινήσει το έτος, θα έπρεπε να μισθωθούν αίθουσες από τον Δήμο, κάτι που έγινε αρκετά γρήγορα. Αλλά δεν μπορείς αμέσως μετά την εκμίσθωση να πάρεις τα παιδιά και να πας, αλλά χρειάζονται κάποιες εργασίες και κάποιες εγκρίσεις από Υπηρεσίες. Είναι κάτι που εκ των πραγμάτων χρειάζεται χρόνο. Η επιστολή των γονέων αναφέρει ότι ο Δήμος δεν έχει κάνει τίποτα στις αίθουσες, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει, καθώς έχουν μπει ήδη οι ηλεκτρολόγοι, έχουν στήσει τα δίκτυα που είναι και το πιο δύσκολο κομμάτι για μία αίθουσα πληροφορικής. Το μόνο που αναρωτιέμαι είναι αν θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες διαδικασίες νωρίτερα".

Αιτήματα για διαφάνεια και χρονοδιάγραμμα

Ο Σύλλογος ζητά, μέσω της επιστολής από τον δήμαρχο γραπτή ενημέρωση για τους λόγους της καθυστέρησης και για το ποιοι ευθύνονται. Παράλληλα, απαιτεί:

  • Νέα, δεσμευτική ημερομηνία παράδοσης των αιθουσών με πλήρες και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα.

  • Αναλυτική περιγραφή των απαιτούμενων εργασιών, από την έναρξη έως την ολοκλήρωσή τους.

  • Πληροφορίες για τα προσωρινά μέτρα που έχουν ληφθεί ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του σχολείου μέχρι να λυθεί οριστικά το ζήτημα.

Ο Σύλλογος τονίζει ότι το σχολείο δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί υπό τις σημερινές συνθήκες και ζητά άμεση και υπεύθυνη παρέμβαση από τη Δημοτική Αρχή. Οι απαντήσεις φαίνεται ότι θα δοθούν σήμερα στη συνάντηση που έχει προγραμματίσει ο δήμαρχος με τους γονείς.

Π. Κροντηράς: "Μέσα σε 40 ημέρες έχουμε κάνει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό"

Ο δήμαρχος Τήνου μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για το ζήτημα, διευκρινίζοντας τους λόγους για τους οποίους θεωρήθηκε αρχικά ακατάλληλο το κτήριο του σχολείου και για την αναγκαιότητα εξεύρεσης και μίσθωσης νέων χώρων, για κάποια από τα μαθήματα του σχολείου.

Αναφορικά με την επιστολή των γονέων, τόνισε πως "στις 29 Αυγούστου και πάντα σε συνεννόηση με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, ξεκινήσαμε τη διαδικασία προκειμένου να βρεθούν κάποιες αίθουσες. Τους προτείναμε κάποιες αίθουσες και καταλήξαμε σε συγκεκριμένες για τις οποίες συμφώνησαν και οι γονείς αλλά και η διευθύντρια. Έχουμε ξεκινήσει τις διαδικασίες προκειμένου να μπούνε μέσα τα παιδιά το συντομότερο δυνατόν. Η διαδικασίες μέσα σε αυτό το μήνα έχουν προχωρήσει και αυτά που αναφέρονται στην επιστολή ότι ο Δήμος δεν έχει κάνει τίποτα, είναι ψέματα. Οι αίθουσες είναι έτοιμες και αυτή τη στιγμή αναμένουμε κάποιες υποχρεωτικές εγκρίσεις για να μπορέσουν να αρχίσουν τη λειτουργία τους. Μέσα σε 40 ημέρες έχουμε κάνει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό".

Παράλληλα, ο δήμαρχος Τήνου υπογράμμισε πως "η επιστολή κρύβει και άλλες σκοπιμότητες που εγώ τις προσπερνάω, γιατί εμένα με ενδιαφέρει η ουσία και το να γίνεται έργο. Η ανακοίνωση του Δήμου έγραφε για το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου και στις 11 του μήνα, μέρα Σάββατο βγήκε αυτή η επιστολή. Εγώ τα προσπερνάω όλα αυτά και σήμερα καλώ μία Γενική Συνέλευση με όλους τους γονείς, που θα γίνει ενημέρωση για το που βρισκόμαστε, γιατί εγώ δεν θέλω να κάνω αλληλογραφία για αυτά τα θέματα. Να μπω σε παιχνίδια επικοινωνιακά, που έχουν άλλους σκοπούς από πίσω, δεν θα το κάνω. Ο σκοπός μου είναι να παραδώσω το συντομότερο δυνατόν τις αίθουσες. Μάλιστα είχα προτείνει δύο αίθουσες προκάτ, για να τοποθετηθούν στον αύλειο χώρο και θα είχαν λύσει το πρόβλημα, αλλά δεν το δέχτηκαν ούτε οι γονείς, ούτε η διεύθυνση του σχολείου".