Υπεγράφη η απόφαση δημοπράτησης του έργου επέκτασης διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου Σύρου, από τον Υπ. Υποδομών, Χρ. Σπίρτζη

“Στην τελική ευθεία για την αναβάθμιση”

Σε εξέλιξη οι τελευταίες ενέργειες και για την ταπείνωση του λόφου στη θέση “Νεράιδα”

Υπεγράφη από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη η δημοπράτηση του έργου “Μικρή επέκταση διαδρόμου προσαπογειώσεων του κρατικού αερολιμένα Σύρου” στις 24 Οκτωβρίου, γεγονός που οδηγεί στην τελική ευθεία την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, ως προς τη διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας για την υλοποίηση της εν λόγω παρέμβασης εντός του 2018.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για την τροποποίηση της πρώτης σχετικής Υπουργικής απόφασης ώστε να είναι κατοχυρωμένη η αυξημένη χρηματοδότηση του έργου (με τον νέο ΦΠΑ 24%), με σκοπό έως και τις 5 Δεκεμβρίου του 2017, όχι μόνον να έχει βγει “στον αέρα” ο απαραίτητος διαγωνισμός, αλλά και να έχει κλείσει το θέμα της κατάθεσης των προσφορών.

Σύμφωνα με όσα έχουν αναφερθεί και κατά το παρελθόν, η επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αφορά την Φάση Α΄ της συνολικής παρέμβασης για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Σύρου, ενώ παράλληλα, “τρέχουν” οι διαδικασίες για την προώθηση και της Φάσης Β΄ που εστιάζει στην ταπείνωση του λόφου στη θέση “Νεράιδα” με απαραίτητο βήμα τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις οικοπέδων.

Κληθείς ο δήμαρχος Σύρου - Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός να προβεί δημοσίως σε ενημέρωση σχετικά με τις ενέργειες που απομένουν για την υλοποίηση και των δύο φάσεων, υπήρξε σαφής όσον αφορά στα βήματα που ακολουθούν, εκτιμώντας πως, αν δεν προκύψει κάποια ιδιαίτερη ανατροπή και καθυστέρηση και οι δύο παρεμβάσεις θα αποτελέσουν γεγονός την προσεχή τουριστική σεζόν.

 

Φάση Α΄: Τοποθέτηση Διευθυντή Υποδομών Αεροδρομίων και εντολή για τον διαγωνισμό

Ειδικότερα, ως προς την προώθηση της Φάσης Α΄ για τον διάδρομο προσαπογειώσεων των αεροσκαφών, πρέπει να υπενθυμιστεί πως, κρίθηκε επιβεβλημένη η τροποποίηση της αρχικώς υπογεγραμμένης απόφασης δημοπράτησης του έργου (5/4/2016), αφού είχε συνταχθεί και είχε συμπεριλάβει το παλαιό καθεστώς ΦΠΑ και την τότε ισχύουσα νομοθεσία περί δημόσιων συμβάσεων.

Δεδομένης πλέον της τελικής υπογραφής του αρμόδιου Υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη και καθώς “το συγκεκριμένο έργο είναι απολύτως ώριμο” προκειμένου να δημοπρατηθεί και να υλοποιηθεί, όπως εξήγησε ο δήμαρχος, απομένει η εντολή του αρμόδιου “οργάνου” του Υπουργείου, που είναι η Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων. “Η Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων είναι αυτή που θα υλοποιήσει και τα δύο έργα (επέκταση διαδρόμου προσαπογείωσης και ταπείνωση λόφου στο Νεράιδα)” ανέφερε ο Γιώργος Μαραγκός, τονίζοντας πως, κατόπιν των καθημερινών επαφών του με το Υπουργείο Μεταφορών και σε επικοινωνία του με τα αρμόδια πρόσωπα, καθίσταται σαφές πως, θα γίνουν άμεσα οι τοποθετήσεις των προϊσταμένων και των διευθυντών βάσει του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) που “από τις 12 Οκτωβρίου του 2017 έχει τεθεί σε ισχύ”, ώστε άμεσα να “τρέξει” η διαδικασία για τον διαγωνισμό.

“Μιλάμε σχεδόν καθημερινά με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και κυνηγάμε το έργο για να μη χάσουμε ούτε και μία εβδομάδα δεδομένου ότι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του ανέρχεται στους έξι μήνες. Από τις 12 Οκτωβρίου του 2017, έχει τεθεί σε ισχύ ο νέος Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και μένει να γίνει με απόφαση του Υπουργού η τοποθέτηση των Διευθυντών και των προϊσταμένων. Μέχρι να γίνει αυτό και εκτιμώ ότι δεν θα πάρει πολύ καιρό, αφού αυτή την ενημέρωση είχα προχθές, δεν δημοπρατείται κανένα έργο από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δεν βγαίνει δηλαδή κανένας διαγωνισμός για κανένα έργο. Εκτιμώ όμως, ότι είναι θέμα λίγων ημερών και μόλις γίνει αυτό, ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα” δήλωσε κατηγορηματικά ο κ. Μαραγκός, τονίζοντας πως, “σύμφωνα με την εκτίμηση και την ενημέρωση που είχα από τα αρμόδια υψηλόβαθμα Υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου, η καταληκτική ημερομηνία για τον διαγωνισμό και την υποβολή των προσφορών είναι η 5η Δεκεμβρίου”.

Ως εκ τούτου, αν τα απαιτούμενα βήματα που θα “τρέξουν” δεν συναντήσουν κανένα εμπόδιο (αξιολόγηση προσφορών - προσφυγές), ο δήμαρχος, πρόσθεσε πως, “οριακά είμαστε έτοιμοι για να προλάβουμε και την επόμενη καλοκαιρινή σεζόν του 2018”.

Κατά συνέπεια, επανέλαβε πως, “αν σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οριστούν άμεσα οι Διευθυντές, το επόμενο είναι να βγει ο διαγωνισμός στον αέρα”.

Φάση Β΄: Απαλλοτριώσεις και κήρυξη έναρξης σχετικής διαδικασίας

Πέραν της ανωτέρω ενημέρωσης, ο Γιώργος Μαραγκός ρωτήθηκε σχετικά και με τη διαδικασία απαλλοτριώσεων που απαιτείται για την ταπείνωση του λόφου της θέσης “Νεράιδα”, καθώς άμεσα συνδέεται με την πρώτη παρέμβαση και είναι το βήμα εκείνο, που θα ανοίξει τη δυνατότητα προσαπογείωσης μεγαλύτερης χωρητικότητας αεροσκαφών (τύπου Q-400) με οποιοσδήποτε καιρικές συνθήκες.

“Έκανα και προσωπική επιστολή προς τον Διευθυντή της Κτηματικής Υπηρεσίας Πειραιώς κι Αιγαίου για να μπορέσει να δοθεί κατά απόλυτη προτεραιότητα στο τοπικό γραφείο της Κτηματικής Υπηρεσίας Σύρου, το έργο της ταπείνωσης του λόφου, για το οποίο προαπαιτείται για να “τρέξει”, να γίνει η διαδικασία έναρξης κήρυξης απαλλοτρίωσης” διευκρίνισε εν συνεχεία ο Γιώργος Μαραγκός, επισημαίνοντας μάλιστα πως, “η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει στείλει εδώ και κάποιες ημέρες σχετικό έγγραφο με όλα τα στοιχεία που είναι αναγκαία για να συγκληθεί η αρμόδια Επιτροπή με ευθύνη της Κτηματικής Υπηρεσίας ώστε να εκτιμήσει το κόστος και να δώσει βεβαίωση ότι δεν είναι δημόσια ακίνητα, οι εκτάσεις που θα απαλλοτριωθούν”.

Εξηγώντας πως έχουν ζητηθεί μάλιστα από την τοπική αρμόδια Υπηρεσία όλα τα επιπλέον στοιχεία όπως κτηματολογικοί πίνακες κλπ., ο δήμαρχος, εκτίμησε πως και για τη συγκεκριμένη φάση, δεν θα απαιτηθεί ιδιαίτερος χρόνος.

“Νομίζω ότι και σε αυτό το κομμάτι δεν θα έχουμε κάποια καθυστέρηση. Δηλαδή ευελπιστώ ότι στο επόμενο δεκαήμερο – δεκαπενθήμερο θα έχει αποφανθεί η Επιτροπή ώστε να μπορέσει να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ η κήρυξη διαδικασίας απαλλοτρίωσης και να “τρέξει” η διαδικασία αυτή” σημείωσε, συμπληρώνοντας μάλιστα πως, “αν η διαδικασία απαλλοτρίωσης είναι συναινετική, θέλω να πιστεύω ότι δεν θα έχουμε κάποιο πρόβλημα”, ενώ ακόμη και αν η διαδικασία “είναι αναγκαστική απαλλοτρίωση κι ενδέχεται να δημιουργήσει κάποιες διαφοροποιήσεις όσον αφορά στον χρόνο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας” ωστόσο όπως υποστήριξε κατηγορηματικά, “η αλήθεια είναι ότι είμαστε στην τελική ευθεία”.

Η Σύρος αποκτά μία αναβαθμισμένη πύλη εισόδου

Ερωτηθείς αν η ιδανικότερη εξέλιξη είναι να υλοποιηθούν παράλληλα και οι δύο διαδικασίες – φάσεις, ο κ. Μαραγκός απάντησε καταφατικά, επισημαίνοντας μάλιστα πως, “θέλουμε να τα τρέξουμε παράλληλα καθώς και τα δύο αυτά έργα είναι αλληλένδετα και ευελπιστώ ότι δεν θα χαθεί άλλος χρόνος”. Όπως εξήγησε μάλιστα, καθώς το εν λόγω έργο “είναι ένα έργο πνοής για το νησί είναι ένα έργο προϋπολογισμού της τάξεως των 2,5 εκατ. ευρώ συνολικά”, ωστόσο, “αλλάζει τα δεδομένα για το νησί μας”.

Κάνοντας μάλιστα παραπομπή και στην περίπτωση της Πάρου και της αναβάθμισης του αεροδρομίου της, ο κ. Μαραγκός θέλησε να σημειώσει πως, η ολοκλήρωση της παρέμβασης στο αεροδρόμιο της Σύρου, σε συνδυασμό και με τις θετικές δεσμεύσεις των ακτοπλόων περί δρομολόγησης ταχυπλόων, θα σημάνουν σημαντικές εξελίξεις στην τουριστική αναβάθμιση της Σύρου και στην οικονομία του τόπου.

“Πλέον για εμάς στο νησί, αποτελεί μονόδρομο η βελτίωση τόσο των λιμενικών υποδομών, όσο και των αεροπορικών υποδομών. Είναι σαφές ότι η Σύρος ως σήμερα διαθέτει το πιο αξιόπιστο και ασφαλές λιμάνι στις Κυκλάδες, όμως το γεγονός ότι αεροπορικώς δεν βρισκόμασταν σε καλό σημείο, δεν είχαμε στίγμα δικό μας στον αεροπορικό χάρτη της χώρας, μας δημιουργούσε σημαντικά προβλήματα. Με το συγκεκριμένο έργο που ευελπιστούμε ότι θα έχει υλοποιηθεί μέσα στο 2018, νομίζω ότι αλλάζει το τοπίο” δήλωσε ο κ. Μαραγκός, ολοκληρώνοντας την ενημέρωσή του.