Αμφίβολη η συμμετοχή της Σύρου σε μεγάλες τουριστικές εκθέσεις με έντονη την κριτική των ξενοδόχων και των καταλυματιών ως προς το κομμάτι του συντονισμού

Προϋπόθεση η οργανωμένη παρουσία στις εκθέσεις

Απαξίωση της Τουριστικής Επιτροπής από τους επιχειρηματίες του τουρισμού, διαπιστώνει ο Γ. Μαραγκός

Να μην αξιοποιεί τη δυνατότητα τουριστικού οφέλους μέσω της συμμετοχής σε σημαντικές τουριστικές εκθέσεις μοιάζει η Σύρος, αφού η εκπροσώπησή της σε δύο μόλις εξ αυτών, που πραγματοποιήθηκαν στην χώρα, αλλά και η αβεβαιότητα παρουσίας της σε κορυφαίες διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού το αμέσως επόμενο διάστημα, επιβεβαιώνουν την απουσία οργάνωσης και μη κοινού βηματισμού των άμεσα - ενδιαφερομένων κι εμπλεκομένων με τον τουρισμό - πλευρών.

Δεδομένης της τρέχουσας περιόδου κατά την οποία γειτονικοί νησιώτικοι προορισμοί των Κυκλάδων καταγράφουν αξιοσημείωτες επιδόσεις με τη μελετημένη παρουσία τους σε αυτές, η Σύρος δείχνει για μία ακόμη χρονιά στον κρίσιμο χρόνο της προετοιμασίας για την τουριστική περίοδο τους 2018, να μην αξιοποιεί το σύνολο των “εργαλείων” στο κομμάτι της προώθησής της ως προορισμού, έχοντας “εστιάσει” κατά κύριο λόγο στο όφελος που παρέχει η συντονισμένη ψηφιακή διαφήμισή της.

Ειδικότερα, η ήπια παρουσία στις εκθέσεις Philoxenia και Ergo Marathon Expo 2017 σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα αντίστοιχα, αναμφισβήτητα δεν ευνοεί την προσέλκυση επισκεπτών από την τουριστική πίτα των ξένων επισκεπτών, κατάσταση που όχι μόνον δεν εμπνέει αισιοδοξία, αλλά και θέτει στο προσκήνιο το σοβαρό ζήτημα της δημιουργίας(;) ενός φορέα διαχείρισης του τουριστικού προορισμού που λέγεται “Σύρος”.

Με αφορμή την “αυλαία” που μόλις έκλεισε στις δύο προαναφερθείσες εκθέσεις και τα ανοικτά θέματα που έχουν επισημάνει ως προϋποθέσεις συμμετοχής τους σε εκθέσεις του εξωτερικού, οι εκπρόσωποι των ξενοδόχων και των καταλυματιών σε συνεδριάσεις της απαξιωμένης τελικώς Τουριστικής Επιτροπής, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σύρου, Ιάκωβος Αρβανίτης επανέρχεται και υπογραμμίζει πως, ένας “υπό ανάπτυξη τουριστικός προορισμός, δεν μπορεί να απουσιάζει από κορυφαίες εκθέσεις, που αποτελούν το εργαλείο εκείνο που καθορίζει την παγκόσμια τουριστική αγορά”.

Αναφορικά με το σοβαρό θέμα, ενόψει και των πολλών διεθνών τουριστικών εκθέσεων του εξωτερικού, ρωτήθηκε ώστε να τοποθετηθεί και ο πρόεδρος της Ένωσης Καταλυματιών Σύρου, Αντώνης Καρατάσος, ενώ στον απόηχο του τουριστικού απολογισμού και προγραμματισμού της Δημοτικής Αρχής κλήθηκε να απαντήσει επί του σοβαρού ζητήματος της αποτελεσματικής προώθησης του τόπου ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός. Σαφής και σταθερή θέση του, η ενεργοποίηση της επιχειρηματικής κοινότητας, η οποία όπως σχολίασε οφείλει να αναλάβει τα “ηνία” στις ενέργειες τουριστικής ανάπτυξης και όχι να ακολουθεί, φωτογραφίζοντας εμμέσως και το θέμα των υποδομών.

Προβλήματα στη Philoxenia και ικανοποίηση για την Ergo Marathon Expo 2017

Παρά την κριτική που αναπτύσσεται συχνά από διάφορες πλευρές σχετικά με τις περιορισμένες δυνατότητες των Ελλήνων επισκεπτών σε περίοδο κρίσης και το όφελος(;) που προκύπτει για τον τόπο, ωστόσο η Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου, αποφάσισε τη συμμετοχή της σε δύο από αυτές.

Ειδικότερα, ο πρόεδρός της, Αντώνης Καρατάσος μιλώντας για τη συμμετοχή εκπροσώπου των καταλυματιών στην Ergo Marathon Expo 2017 (σσ. θεματική για αθλητικό τουρισμό) τόνισε πως, “Η πρόθεσή μας ήταν να μπορέσουμε να προωθήσουμε την ιστοσελίδα της Ένωσης στην οποία βρίσκονται όλα τα καταλύματα των μελών μας και η προώθηση του νησιού μέσω όποιου φυλλαδίου μας έδωσε ο Δήμος”. Πρόσθεσε μάλιστα πως, “αν και είναι μία καθαρά αθλητική έκθεση, ευτυχώς συμμετείχαμε” αφού όπως επεσήμανε εκφράστηκε ικανοποίηση από τον εκπρόσωπο της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου, επειδή υπήρξε προσέλευση και επικοινωνία με το κοινό. “Ήταν μία έκθεση που προσέλκυσε κόσμο και ό,τι υλικό είχαμε από τον Δήμο το διαθέσαμε. Δεν πάμε για να κλείσουμε συμφωνίες εκτός αν υπάρχουν μέλη μας, που θέλουν να κλείσουν προσωπικές συμφωνίες για την επιχείρησή τους” διευκρίνισε παρακάτω.

Σε αντίθεση με τη θετική εικόνα της Ergo Marathon Expo 2017 στην Αθήνα, κινήθηκε η τοποθέτησή του για την Philoxenia που λαμβάνει χώρα ετησίως στη Θεσσαλονίκη.

“Στην 33η Philoxenia τα πράγματα δεν ήταν πολύ καλά. Διήρκησε τρεις ημέρες. Την πρώτη ημέρα η εκπρόσωπός μας, μας ανέφερε ότι δεν είχε καθόλου κίνηση ενώ η δεύτερη ημέρα, το Σάββατο, κινήθηκε καλύτερα και την Κυριακή ήταν επίσης πεσμένη η κίνηση”. Ωστόσο όπως σχολίασε, “διαθέσαμε τα φυλλάδια και το υλικό που είχαμε” αναδεικνύοντας όμως, πως, η Ένωση συνάντησε προβλήματα σε επίπεδο συμμετοχής ως προς το θέμα της μη εξασφάλισης αρχικώς, χώρου, στο περίπτερο της Περιφέρειας.

“Ταλαιπωρηθήκαμε γι αυτήν την έκθεση κυρίως στη συνεργασία με τον Δήμο” υποστήριξε, εξηγώντας πως, “είχαμε πρόβλημα στην παράδοση του υλικού και την πρώτη ημέρα η εκπρόσωπός μας, μας είπε ότι δεν υπήρχε θέση για τη Σύρο” ωστόσο, το πρόβλημα άμεσα – συμπλήρωσε – πως διευθετήθηκε.

Πέραν της ανωτέρω συμμετοχής, στην ερώτηση αν η πλευρά των καταλυματιών έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για εκθέσεις του εξωτερικού, ο κ. Καρατάσος απάντησε καταφατικά, τονίζοντας ότι γραπτώς έχει ενημερώσει την Τουριστική Επιτροπή του Δήμου.

“Έχουμε στείλει επίσημα έγγραφο προς την Τουριστική Επιτροπή του Δήμου κι έχουμε αναφέρει όλες τις εκθέσεις στις οποίες επιθυμούμε να συμμετέχουμε είτε με φυσική παρουσία εκπροσώπου μας είτε σε ορισμένες μόνο με έντυπο” σημείωσε αναφορικά με το πλάνο της Περιφέρειας, όπως αυτό γνωστοποιείται στους Δήμους, διευκρινίζοντας όμως πως, επιθυμία της Ένωσης Καταλυμάτων είναι η συμμετοχή σε εκθέσεις με δυνατότητα συμμετοχής κοινού για άμεση επικοινωνία με τους δυνητικούς επισκέπτες.

“Ουσιαστικά δεν έχουμε αφαιρέσει καμία έκθεση. Αρκεί να πρόκειται για εκθέσεις που έχουν ημέρα κοινού. Εμείς μπορούμε να προωθήσουμε έντυπο υλικό που απευθύνεται στον τελικό καταναλωτή” σχολίασε ο κ. Καρατάσος, σημειώνοντας όμως πως, “Για τις b2b συναντήσεις δεν δύναται να κάνει εκπρόσωπος της Ένωσης τη δουλειά. Αν κάποιος θέλει να κλείσει δουλειά απαιτείται η παρουσία του”.

Άλυτα θέματα για οργανωμένη παρουσία

Παρόμοια βούληση για συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις έχει εκφράσει συγκεκριμένα και η Ένωση Ξενοδόχων Σύρου, η οποία όμως διευκρινίζει ως πρώτιστο μέλημα την ικανοποίηση βασικών προϋποθέσεων συμμετοχής.

“Την όποια συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις τη στηρίζουμε σε τρία βασικά πράγματα για να έχει αποτέλεσμα η παρουσία μας” σχολίασε προλογικά ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σύρου, Ιάκωβος Αρβανίτης, προσθέτοντας πως, “το πρώτο είναι η προετοιμασία αυτών που θα εκπροσωπήσουν το νησί, αφού οι εκθέσεις του εξωτερικού είναι πολύ οργανωμένες και θέλουν συγκροτημένη παρουσία. Μιλάμε για εκθέσεις που κλείνονται ραντεβού με πράκτορες κλπ.. Το δεύτερο είναι πως πρέπει να υπάρχει επαγγελματική εκπροσώπηση, το αυτονόητο δηλαδή και το τρίτο ότι πρέπει να έχεις ένα προσεγμένο σύγχρονο έντυπο προωθητικό υλικό, διότι σε αυτές τις εκθέσεις που ο μέσος όρος επισκεψιμότητας είναι 80 χιλ. επισκέπτες εντός τετραημέρου, έχεις αντίστοιχο αριθμό δυνητικών πελατών που μπορείς να φέρεις στο νησί σου, στον προορισμό σου”.

Υπεραμυνόμενος μάλιστα της αξιοποίησης του προωθητικού “εργαλείου” των εκθέσεων, ο κ. Αρβανίτης θέλησε να υπογραμμίσει πως, “Οι τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού είναι δεξαμενές άντλησης τουριστών για την Ελλάδα και γι αυτό και δίνουμε βάρος εμείς στις εκθέσεις του εξωτερικού”. Συμπλήρωσε μάλιστα πως, “Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην παραφιλολογία ότι οι εκθέσεις δεν αποφέρουν όφελος, καθώς δεν στηρίζεται σε πρακτικούς ή θεωρητικούς λόγους όλο αυτό. Η συμμετοχή στις τουριστικές εκθέσεις είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία προώθησης και προβολής του προορισμού διότι εκεί γίνονται οι επαγγελματικές επαφές και οι δημόσιες σχέσεις. Η τουριστική αγορά έτσι δουλεύει και έτσι αποδίδει. Δεν μπορεί η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία να κινείται σε αυτές τις εκθέσεις και εσύ ως προορισμός που προσπαθείς να αναπτυχθείς να μη συμμετέχεις”.

Σχετικά με τη συμμετοχή της Ένωσης σε όσες εκθέσεις ακολουθούν, ο ίδιος ανέφερε πως, παραμένει ανοικτό το θέμα του νέου τουριστικού φυλλαδίου, χωρίς το οποίο έχει τονίσει πως η πλευρά των ξενοδόχων δεν δηλώνει παρουσία. “Το βλέπω δύσκολο αφού ακόμη δεν υπάρχει το έντυπο υλικό για αυτές τις εκθέσεις” σημείωσε ο κ. Αρβανίτης, κάνοντας λόγο παράλληλα και για μη έγκαιρη ανταπόκριση του Δήμου ως προς το κομμάτι της ενημέρωσης για τις εκθέσεις στις οποίες το κόστος καλύπτεται με χρήματα της Περιφέρειας.

“Εμείς λόγω της κινητικότητας που παρατηρήθηκε φέτος, λόγω της προσέγγισης και του ανοίγματος που κάναμε σε συγκεκριμένες αγορές τον περασμένο χρόνο και που είδαμε να έχουν αποτέλεσμα κάποιες αγορές, έχουμε κάνει έναν κατάλογο με τις εκθέσεις που κρίνουμε ότι πρέπει να παρευρεθεί η Σύρος” υπενθύμισε ο ίδιος, υποστηρίζοντας πως, “Δεν υπήρχε η συνέπεια από πλευράς Δημοτικής Αρχής ώστε να σταλεί η επιστολή ενδιαφέροντος και να μας συμπεριλάβει η ΠΝΑι στο πρόγραμμα των συμμετοχών της με αποτέλεσμα σήμερα, να είναι ξεκρέμαστη η Σύρος ως προορισμός σχετικά με το αν θα πάει ή δεν θα πάει στις εκθέσεις”. Στην απάντησή του μάλιστα πρόσθεσε πως, “Εάν και εφόσον βρεθούν λύσεις και συμμετέχει η Σύρος, εμείς στις εκθέσεις που έχουμε προτείνει, λέμε ότι θα υπάρξει απόλυτη εκπροσώπηση από την πλευρά της Ένωσης Ξενοδόχων Σύρου”.

Σε παρόμοιο τόνο για το τουριστικό φυλλάδιο, ο πρόεδρος των καταλυματιών, υποστήριξε πως, “Είναι άγνωστο γιατί ενώ υπάρχει απόφαση εδώ και ένα χρόνο, δεν έχει τυπωθεί το νέο φυλλάδιο”.

 

Να λυθεί το θέμα της συμμετοχής των πρακτόρων”

Εκτός των ανωτέρω, η πλευρά των ξενοδόχων μέσω του κ. Αρβανίτη σχολίασε το σοβαρό θέμα της μη συμμετοχής τουριστικών πρακτόρων στις συνεδριάσεις της Τουριστικής Επιτροπής και κατ΄ επέκταση τη μη εκδήλωση ενδιαφέροντος για στήριξη και συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις.

Δεδομένης της συστηματικής απουσίας τους από την Τουριστική Επιτροπή, ο κ. Αρβανίτης πρόσθεσε πως, “Ήδη και προφορικά και γραπτώς είχε στείλει επιστολή ο κ. Μαραγκός Αντώνης, το τουριστικό γραφείο του οποίου ασχολείται συστηματικά, επαγγελματικά και οργανωμένα με το in-coming”. Θέλησε μάλιστα να τονίσει πως, “Οποιοσδήποτε πράκτορας συμμετέχει σε έκθεση εκπροσωπεί τον προορισμό και άρα, δεν πρέπει να μένουμε σε κλειστές αντιλήψεις ότι εκπροσωπεί μόνο τα συμφέροντά του. Θέλουμε να λυθεί το θέμα της συμμετοχής τους” διευκρίνισε κατηγορηματικά ο Ιάκωβος Αρβανίτης, τονίζοντας παράλληλα πως, “είναι θέμα των ναυτιλιακών – τουριστικών πρακτόρων και πρέπει να το δουν”.

Σε ηπιότερο τόνο, ο πρόεδρος της Ένωσης Καταλυματιών Σύρου υποστήριξε πως, “Έχω επανειλημμένα προτείνει στην Επιτροπή και στον Δήμο να τους μιλήσει”, σημειώνοντας επιπλέον πως, “Πράγματι δεν υπάρχει άλλος τρόπος να έρθει τουρίστας στη Σύρο όπως και σε κάθε προορισμό, αν δεν του προσφέρεις πακέτο εμπειρίας. Και εμπειρία δεν είναι μόνο η διαμονή”.

 

Εκ νέου επί τάπητος το ζήτημα της έλλειψης συντονισμού

Στο πλαίσιο των δηλώσεών του, ο κ. Αρβανίτης θέλησε να επισημάνει πως, η τουριστική ανάπτυξη της Σύρου θα έλθει μόνο “αν το νησί βρει τον προσανατολισμό του σε έναν στρατηγικό σχεδιασμό”, αφού όπως υποστήριξε “δεν χωρούν ερασιτεχνισμοί στην τουριστική αγορά που ο ανταγωνισμός έχει μεγιστοποιηθεί”.

Εκτιμώντας μάλιστα πως, “υπάρχει έλλειψη συντονισμού και προώθησης του τουριστικού προορισμού” και υπογραμμίζοντας πως, “από εκεί πρέπει να ξεκινήσουμε” επανέφερε στο προσκήνιο τη σκέψη δημιουργίας ενός φορέα διαχείρισης του προορισμού με οργανωμένο και στοχευμένο τρόπο. Πρόκειται για πρόταση που όπως υποστήριξε είχε τεθεί επί τάπητος από την αρχή της τρέχουσας θητείας, από το μέλος της Τουριστικής Επιτροπής, Νίκο Ρούσσο, που είχε παραιτηθεί εν συνεχεία από την αρμόδια Επιτροπή.

“Σήμερα το νησί σε αυτό το σημείο στο οποίο βρίσκεται για να πάρει μία επαγγελματική τουριστική καθοδήγηση χρειάζεται έναν φορέα διαχείρισης τουριστικού προορισμού. Είναι αυτό στο οποίο έχουν προχωρήσει πολλά νησιά και πολλοί προορισμοί στην Ευρώπη. Μόνο με την ίδρυση και τη λειτουργία αυτού του φορέα, θα μπορέσει το νησί να βρει βηματισμό και καθοδήγηση και να απαλλαγεί ο Δήμος από τους “πονοκεφάλους”. Μόνο έτσι θα υπάρξει ένα marketing plan που θα το πιστέψουμε όλοι και συμπράξουν όλοι. Είναι αυτό που είχε προτείνει ο κ. Νίκος Ρούσσος στην Επιτροπή στην αρχή της θητείας” υπογράμμισε ο κ. Αρβανίτης, κλείνοντας τις δηλώσεις του.

 

Γ. Μαραγκός: Να εξασφαλίζεται πρώτα η επιχειρηματική εκπροσώπηση

Αναφορικά με την ουσία της συμμετοχής σε τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού και εκπροσώπησης της Σύρου προέβη σε σαφείς απαντήσεις ο Γιώργος Μαραγκός, θέτοντας ως κύρια και βασική προϋπόθεση για την καλή εικόνα του νησιού την ενεργοποίηση των επιχειρηματιών.

Διευκρινίζοντας αρχικά πως η προώθηση του νησιού μέσω των υπηρεσιών web marketing δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως η μοναδική μέριμνα της Δημοτικής Αρχής στο κομμάτι των προωθητικών ενεργειών, υπήρξε συγκεκριμένος: “Δεν είναι αυτοσκοπός η προώθηση μέσω σύγχρονων εργαλείων. Δεν απαξιώνουμε τη σπουδαιότητα των εκθέσεων. Είναι σημαντικές και αποτελούν ένα διαφορετικό μέσο προσέγγισης τουριστών και προώθησης του προορισμού” δήλωσε εξ αρχής ο δήμαρχος, τονίζοντας μάλιστα πως, “Είναι σημαντικό θέμα σε κάθε έκθεση πρωτίστως και κυρίως να εξασφαλίζεται η επιχειρηματική εκπροσώπηση και πέραν αυτής της εκπροσώπησης ως πλαισίωση αυτής να είναι και κάποιο μέλος της Τουριστικής Επιτροπής”. Αυτή η παρατήρησή του, όπως συμπλήρωσε, εστιάζεται στο γεγονός πως, “όλες οι εκθέσεις λειτουργούν σε αυτήν τη βάση των b2b και b2c συναντήσεων” με σκοπό όπως πρόσθεσε το κλείσιμο των τουριστικών πακέτων και συνεργασιών.

Σχετικά με το κομμάτι της ανταπόκρισης για τις εκθέσεις που παρέχει “στέγη” η Περιφέρεια, ο ίδιος διευκρίνισε πως, “Ειδικά για το περίπτερο της Περιφέρειας όταν έρχονται προσκλήσεις για να συμμετάσχουν όσοι επιθυμούν εμείς μέσω της Τουριστικής Επιτροπής το διαχέουμε στους επαγγελματίες και αν σε επίπεδο μεμονωμένων επιχειρηματιών ή Συλλόγων δεν υπάρχει ενδιαφέρον, απλά δεν πάμε”. Υπογράμμισε μάλιστα πως, το ενδιαφέρον από πλευράς ξενοδόχων και καταλυματιών μπορεί να διατυπώνεται γενικά, όμως, τόνισε πως, “Απόψεις για συμμετοχές μπορεί να καταθέτουν, αλλά άτομα για συμμετοχή δεν καταθέτουν. Δεν μπορεί ένα περίπτερο να μην είναι επανδρωμένο”. Πρόσθεσε δε πως, “όσο οι ίδιοι δεν εκδηλώνουν ενδιαφέρον συμμετοχής, να σταματήσει αυτό που λέγεται ότι δεν συμμετέχουμε”.

Από την πλευρά του μάλιστα, υποστήριξε πως ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, “κάνει τόσα πολλά για τον τουρισμό όπως αθλητικές εκδηλώσεις, πολιτιστικές εκδηλώσεις κλπ” υπενθυμίζοντας ενδεικτικά τις διοργανώσεις του LG Aegean Ball και του Τριάθλου και ως εκ τούτου, επεσήμανε πως, όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν οργανωμένα στις εκθέσεις “πρέπει πρώτα να φτιάξουν πακέτα και να τα προωθήσουν”. Στα παραπάνω, πρόσθεσε μάλιστα για ακόμη μία φορά τη θέση του σχετικά με τις περιορισμένες δυνατότητες κλινών της Σύρου, υπενθυμίζοντας “τον περιορισμένο αριθμό αυτών” και την μεγάλη ανάγκη “ποιοτικής αναβάθμισής τους”, αλλά ακόμη και “δημιουργίας νέων για παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών”.

 

Πρέπει οι επιχειρηματίες να τραβούν τον Δήμο”

Σύμφωνα με όσα σχολίασε δε, “όλα αυτά πρέπει να τα υπολογίσουν οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό”, απαντώντας τέλος και στην παρατήρηση περί απουσίας συντονισμού.

“Όταν σε μία Τουριστική Επιτροπή και όσο ήμουν πρόεδρος αυτής για να μπορέσει να συγκεντρώσει απαρτία το 13μελες όργανο κάναμε τηλεφωνήματα σε επαγγελματίες, σημαίνει ότι απαξιώνεται το όργανο” σχολίασε καυστικά ο ίδιος, θέτοντας το ρητορικό ερώτημα παρακάτω, “Πώς θα απαιτήσεις από τους επαγγελματίες να συμμετέχουν με ευθύνες και υποχρεώσεις σε μία συλλογικότητα αν απαξιώνουν το όργανο της Τουριστικής Επιτροπής;”. Προτού καταλήξει, ο κ. Μαραγκός στην ερώτηση αν τη Σύρο εκτιμά πως δεν διακρίνει η απαραίτητη ωριμότητα για γοργή τουριστική ανάπτυξη, απάντησε σχεδόν καταφατικά. “Φαίνεται να μην υπάρχει η απαραίτητη ωριμότητα” ανέφερε, υποστηρίζοντας μόνον πως, “Πρέπει οι επιχειρηματίες να τραβούν τον Δήμο κι όχι το αντίθετο” ενώ πρόσθεσε τέλος πως, “επιβάλλεται να υπάρχει και συνεργασία”.

 

Άμεση διευθέτηση ανοικτών θεμάτων

Σχετικά με τα θέματα της εκτύπωσης νέου φυλλαδίου και της ρύθμισης της συμμετοχής των πρακτόρων με νέο μέλος στην Τουριστική Επιτροπή, ο πρόεδρός της, Δομένικος Σαγκινέτος, κλήθηκε να απαντήσει. Γνωστοποιώντας αρχικά πως “το τουριστικό φυλλάδιο προωθείται και εντός των ημερών θα βγει ο διαγωνισμός για τη δυνατότητα διάθεσής του εντός Ιανουαρίου”, πρόσθεσε ακολούθως, πως η Δημοτική Αρχή έχει πρόθεση να διευθετήσει το ζήτημα της συμμετοχής του τουριστικού πράκτορα, “αν έρθει οργανωμένα”.

Σε παρόμοιο μήκος κύματος και ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης σημείωσε τέλος πως, “Εάν υπάρχει αίτημα και πρόταση προς την Τουριστική Επιτροπή να συμμετάσχει κάποιος τουριστικός πράκτορας, θα ζητηθεί εκ μέρους των πρακτόρων η θέση τους και εάν από εκείνους υποδειχθεί ένα πρόσωπο, θα προχωρήσουμε”.