Εξέλιξη των διαδικασιών των έργων του αεροδρομίου Σύρου

Σύμφωνα με τις συνεχείς διοικητικές πράξεις, που ολοκληρώνονται με χρονική σταθερότητα, προχωρούν οι διαδικασίες για την έναρξη των εργασιών που αφορούν στην αναβάθμιση του αεροδρομίου της Σύρου.

Τόσο για το έργο της ταπείνωσης του λόφου Νεράιδα όσο και της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων, ακολουθούνται οι προβλεπόμενες ενέργειες, με σταδιακή ολοκλήρωση, σε άμεσο χρόνο, των, κατά το νόμο οριζόμενων, σταδίων της διαδικασίας.

Δημοσίευση της έναρξης απαλλοτρίωσης

Σήμερα, η ΥΠΑ προχώρησε στη δημοσίευση στον τύπο της έναρξης της διαδικασίας απαλλοτρίωσης, σχετικά με το έργο της ταπείνωσης του λόφου, καθώς έχει προηγηθεί και έχει ολοκληρωθεί η υποχρεωτική ανάρτηση στον Δήμο, χωρίς την κατάθεση ενστάσεων, γεγονός που συνιστά απρόσκοπτη συνέχιση των απαιτούμενων ενεργειών για την έναρξη του έργου, των οποίων έπεται η δημοσίευση στον τύπο των πινάκων της απαλλοτριούμενης έκτασης.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα αναφερόμενα στη δημόσια ανακοίνωση, η Πολιτική Υπηρεσία Αεροπορίας «προτίθεται να προβεί στην κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης έκτασης 15.054,68 τ.μ., στη θέση Λόφος Νεράιδα της ν. Σύρου. Σκοπός της απαλλοτρίωσης είναι η άρση εμποδίων στην προσέγγιση του άκρου 36 διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών στον κρατικό αερολιμένα Σύρου Δ. Βικέλας».

Η κήρυξη έναρξης της συγκεκριμένης διαδικασίας θεωρεί ως ώριμο το έργο των απαλλοτριώσεων και αρκεί ώστε και τα τρία υποέργα του συνολικού έργου του αεροδρομίου, δηλαδή ο διάδρομος, οι απαλλοτριώσεις και οι χωματουργικές εργασίες του Νεράιδα, να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ, όπου υπάρχουν διαθέσιμες πιστώσεις για το σύνολο του έργου.

Προκειμένου να μπει στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης των διαδικασιών το έργο της ταπείνωσης του λόφου Νεράιδα και για την οριστικοποίηση της ένταξης του προς χρηματοδότηση, απομένει να κλείσει ο προϋπολογισμός, καθώς δεν είχε προβλεφθεί το κόστος για τη διαχείριση και εναπόθεση των προϊόντων εκσκαφής, τα οποία υπολογίζονται περίπου στα 40.000 κυβικά.

Για τον λόγο αυτό έχει προγραμματιστεί η άφιξη κλιμακίου της ΥΠΑ προκειμένου να κάνει την τελική εκτίμηση των χιλιομετρικών αποστάσεων από τον λόφο έως τις τοπικές επιχειρήσεις ανακύκλωσης αδρανών υλικών και να υπολογιστούν τα σχετικά κόστη ώστε να επανυποβληθεί η απαραίτητη οικονομική έκθεση σκοπιμότητας, η οποία συνοδεύει το έργο με βάση τον προϋπολογισμό του, ο οποίος μεταβάλλεται με το κόστος των χωματουργικών και να συμπεριληφθεί στον φάκελο της χρηματοδότησης.

Ανάθεση του έργου του διαδρόμου

Στην ανάθεση σε εταιρεία που μειοδότησε στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων, προχώρησε εχθές, με την ανάρτηση της σχετικής απόφασης (ΑΔΑ:ΩΜΓ5465ΧΘΞ-Α4Ι) η Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων. Κατόπιν όλων των σχετικών αποφάσεων που αφορούν στο έργο της επέκτασης του διαδρόμου του αεροδρομίου, των εγκρίσεων των περιβαλλοντικών όρων, όπως και της μελέτης του έργου, τις δεσμεύσεις του προϋπολογισμού της δαπάνης για τη δημοπράτηση του έργου, τον ορισμό των μελών και τη σύσταση της επιτροπής διεξαγωγής του διαγωνισμού ανάδειξης αναδόχου κατασκευής του έργου, τις δημοσιεύσεις της διακήρυξης της δημοπρασίας, την ανάρτηση των τευχών δημοπράτησης, υπήρξε ολοκλήρωση της διαδικασίας για την ανάδειξη αναδόχου.

Μόλις εχθές αναρτήθηκε η έγκριση του πρακτικού της Επιτροπής Διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου εκτέλεσης του έργου «Μικρή επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών στον Κρατικό Αερολιμένα Σύρου (ΚΑΣΟΒ)», προϋπολογισμού 1.426.000 ευρώ (με Φ.Π.Α.) και ανάθεση της σύμβασης στον «προσωρινό ανάδοχο».

Στον διαγωνισμό έλαβαν μέρος 11 εργοληπτικές επιχειρήσεις, μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος δημοπράτησης του «ΕΣΗΔΗΣ», των οποίων αφού ελέγχθηκαν τόσο τα ποσοστά έκπτωσης όσο και τα δικαιολογητικά συμμετοχής, με κατάληξη την ανάθεση του έργου στην εργοληπτική εταιρεία «3Κ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», η οποία κατέθεσε την πλέον συμφέρουσα, από οικονομική άποψη, μόνο βάσει τιμής, προσφορά, με μέση προσφερόμενη έκπτωση 50,28%.

Το έργο του διαδρόμου είναι επιλέξιμο να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ εφόσον η ένταξη γίνει πριν από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.

Όλες οι προαναφερόμενες ενέργειες αφορούν στην τυπική ακολουθία των διαδικασιών, που το βάθος ολοκλήρωσης τους, δεν μπορεί να υπερβεί τον επόμενο μήνα, με την σύμβαση να υπογράφεται πριν την θερινή περίοδο.

Με 6 μήνες χρονοδιάγραμμα υλοποίησης το έργο του διαδρόμου και τρίμηνο χρονοδιάγραμμα για την εκτέλεση των χωματουργικών εργασιών, οι χρόνοι προσανατολίζουν την ολοκλήρωση του έργου στο τέλος του 2018, γεγονός που θα επιτρέψει την απρόσκοπτη και σε πλήρη ανάπτυξη της λειτουργία του αεροδρομίου το καλοκαίρι του 2019.