Καθορισμός προστίμων και τελών κανονισμού της κυκλοφορίας στην Ερμούπολη από τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης

Μέτρα κατά της κυκλοφοριακής ασυδοσίας

Προβληματισμός αναφορικά με τον πλήρη έλεγχο των παραβατών, χωρίς δημοτική Αστυνομία

Το ύψος των προστίμων και τις γενικότερες ρυθμίσεις στάθμευσης και στάσης στην Ερμούπολη εγκρίνουν απόψε τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, σε συνέχεια της υπερψήφισης του κανονισμού των κυκλοφοριακών μέτρων που ενέκριναν προσφάτως, με σκοπό την εξασφάλιση τάξης στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

Αν και η πρόταση του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης περιγράφει με σαφήνεια το ύψος των ποσών που απαιτείται να καταβάλει κάποιος ενδιαφερόμενος (συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρηματιών κι επαγγελματιών υγείας) που είτε αιτείται χώρο στάθμευσης για την εξυπηρέτηση των πελατών του, είτε για την εξυπηρέτηση – μετακίνηση ασθενών, ωστόσο ο προβληματισμός εγείρεται αναφορικά με τον τρόπο άσκησης του ελέγχου κι εφαρμογής των αποφάσεων, με δεδομένη τη μη ύπαρξη δημοτικών αστυνόμων στον Δήμο.

Βάσει των ανωτέρω, καθίσταται ξεκάθαρο, πως, το βάρος και η ευθύνη πέφτει εξ ολοκλήρου στην Αστυνομική Αρχή, η οποία θα έχει αναμφισβήτητα αυξημένο όγκο δουλειάς εν αναμονή και της επισκεψιμότητας που επιθυμεί να έχει η Σύρος την καλοκαιρινή περίοδο, ενώ σε λιτές δηλώσεις – απαντήσεις επί του θέματος κλήθηκε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Αλέξης Αθανασίου.

Σημειώνεται πως, στην αποψινή συνεδρίαση εγκρίνεται η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής που πέρασε ομόφωνα από τα αιρετά μέλη και αφορά στον καθορισμό των τελών του κανονισμού α. Ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας και στάθμευσης, β. Εφαρμογής συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης και γ. πεζοδρόμων.

Ύψος προστίμων, εξαιρέσεις και βασικά μέτρα

Ειδικότερα, στην πρόταση της Δημοτικής Αρχής προβλέπονται ειδικές περιπτώσεις και συγκεκριμένα, όπως περιγράφεται και στην απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής επιτρέπεται η προσωρινή – ολιγόλεπτη στάση στην πρόσοψη των διημερευόντων ή διανυκτερευόντων φαρμακείων με υποχρεωτική χρήση αλάρμ ενώ υπάρχει πρόβλεψη για παραχώρηση θέσης στάθμευσης (μήκους 6 μ.) για τις ανάγκες των καταστημάτων της πόλης που λόγω της φύσης τους μεταφέρουν τακτικά κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας του συστήματος, ευπαθή προϊόντα και μόνο κατά μήκος της πρόσοψής τους. Αναφορικά με τη συγκεκριμένη παραχώρηση ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να καταβάλει 90 ευρώ μηνιαίως και αν παρέλθει διάστημα 15 ημερών από την ημερομηνία που έχει λήξει ο τελευταίος μήνας για τον οποίο έχει προκαταβληθεί το τέλος, τότε παύει η παραχώρηση.

Στο ίδιο ύψος ανέρχεται το τέλος και για τους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων οι οποίοι ζητούν θέση στάθμευσης στην πρόσοψη των επιχειρήσεών τους προκειμένου να εξυπηρετούνται οι επισκέπτες κατά τις αφίξεις και τις αναχωρήσεις τους. Επίσης, με απόφαση της αρμόδιας Κοινότητας θα υπάρχει διάθεση χώρου για στάθμευση αναφορικά με δημότες που έχουν κάποια αναπηρία ή αιτούνται σχετικώς, για σοβαρούς λόγους υγείας. Στην πρόταση της Δημοτικής Αρχής προβλέπεται πως ο ανώτατος αριθμός αυτών των θέσεων – ταυτόχρονα - δεν μπορεί συνολικά να υπερβαίνει τις 20.

Στα ανωτέρω, πρέπει να τονισθεί πως, στην εισήγηση διευκρινίζεται ακόμη ότι τα οχήματα ανεφοδιασμού των επιχειρήσεων οφείλουν να τηρούν τα προβλεπόμενα ωράρια, ενώ τα οχήματα που θα κάνουν χρήση πεζοδρόμου για περισσότερες από δύο ημέρες, οφείλουν να ενημερώνουν τον Δήμο τουλάχιστον πέντε εργάσιμες ημέρες νωρίτερα, προκειμένου να λαμβάνουν τις απαραίτητες άδειες, καταβάλλοντας μάλιστα αντίτιμο 30 ευρώ ημερησίως, ενώ θα φροντίζουν να υπογράφουν σχετική εγγυητική επιστολή για αποκατάσταση τυχόν φθοράς.

Επιπλέον, προβλέπεται άδεια για στάση των δικύκλων που εκτελούν τις διανομές, ακριβώς μπροστά στις επιχειρήσεις τους και υπό την προϋπόθεση πως δεν εμποδίζεται η διέλευση των πεζών. Το κάθε δίκυκλο θα πρέπει να φέρει το ειδικό σήμα που θα έχει εκδώσει ο Δήμος.

Όπως σχολιάζεται στην απόφαση, όλοι οι οδηγοί επιβάλλεται να τηρούν τα προβλεπόμενα του ΚΟΚ και η Αστυνομική Αρχή, ούτως ή άλλως θα πρέπει να πραγματοποιεί το έργο της, όπως αρμοδίως πράττει ως σήμερα.

Aνεφάρμοστες(;) αποφάσεις χωρίς δημοτική Αστυνομία

Με φόντο τα παραπάνω και καθώς πολλάκις κατά το παρελθόν έχει σχολιαστεί αρνητικά η μη ύπαρξη δημοτικών αστυνόμων στον Δήμο, με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής και των χειρισμών της όταν ανέλαβε στην αρχή της τρέχουσας θητείας, κλήθηκε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Αλέξης Αθανασίου να απαντήσει αν τα μέτρα που αποφασίζονται, αποτελούν μία τυπική διαδικασία παρά μία ουσιαστική προσπάθεια να υπάρξει έλεγχος και περιορισμός της άναρχης κυκλοφοριακής συμπεριφοράς.

“Η απόφασή μας είναι σε συνέχεια των κυκλοφοριακών μέτρων που περάσαμε. Στα ίδια επίπεδα που ήταν και παλαιότερα κινηθήκαμε” σχολίασε αρχικά για το ύψος των αντίτιμων και των προστίμων, εξηγώντας πως, ο Δήμος θα πράξει αντίστοιχα με όσα προέβλεψε και για την τήρηση του Κανονισμού Καθαριότητας.

“Θα πρέπει να δημιουργηθεί μία Επιτροπή αντιστοίχως, όπως και για τον κανονισμό καθαριότητας” τόνισε ο ίδιος, εξηγώντας πως, άμεσα θα πρέπει να υπάρξει συνεννόηση ανάμεσα σε Οικονομική και Τεχνική Υπηρεσία για να προχωρήσουν οι απαραίτητες διαδικασίες. “Συστήνονται Επιτροπές υπαλλήλων οι οποίες μπορούν να βεβαιώσουν το πρόστιμο, αλλά σε κάθε περίπτωση, όλο αυτό έχει μία διαδικασία και μία γραφειοκρατία. Πρέπει να συντάσσει τα πρακτικά της η Επιτροπή, πρέπει να έρθουν στο δημοτικό συμβούλιο προς ψήφιση” πρόσθεσε αναφορικά με τα προβλεπόμενα, χωρίς να διευκρινίζει ο ίδιος αν πράγματι νομιμοποιούνται υπάλληλοι και Επιτροπή δημοτικών υπαλλήλων να βεβαιώνουν τα πρόστιμα.

Ο κ. Αθανασίου θέλησε να επαναλάβει μόνον πως, “Είναι θέμα και της Τεχνικής Υπηρεσίας το πώς θα το οργανώσει μετά και θα πρέπει Τεχνική και Οικονομική Υπηρεσία από κοινού να το δούμε πως θα το οργανώσουμε. Δεν είναι απλά τυπικά για να υπάρχει η απόφαση. Αλλά δεν είναι κι εύκολη η διαδικασία χωρίς τη δημοτική αστυνομία” αναγνώρισε παρακάτω.

Θα πρέπει να σημειωθεί, πως, αν και στον νέο οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του Δήμου πλέον η Δημοτική Αρχή προέβλεψε πέντε οργανικές θέσεις, ωστόσο αυτές δεν είναι στελεχωμένες.

“Στο νέο οργανόγραμμα έχουμε πέντε θέσεις κενές οργανικές. Δεν μπορεί να γίνει πρόσληψη” συμπλήρωσε όμως ο ίδιος, επισημαίνοντας πως, καθώς “το πρόβλημα της Ερμούπολης δεν είναι μόνον το πρωί, τις πρωινές ώρες, αλλά όλο το 24ωρο”, εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής “η διάθεση είναι να υπάρξει όχι επιβολή προστίμων με την κακή έννοια, αλλά συμμορφώσεως. Αυτή είναι η διάθεσή μας και γι αυτό περνά και αυτή η απόφαση”.

Καταλήγοντας μάλιστα στις δηλώσεις του, ο Αλέξης Αθανασίου σημείωσε πως, “Θέλουμε να υπάρχει ένας παραδειγματισμός”, αφήνοντας να εννοηθεί εμμέσως πως το κυκλοφοριακό της Ερμούπολης αντιμετωπίζεται εξαιρετικά δύσκολα, λέγοντας τέλος πως, “Εδώ όταν είχαμε τη δημοτική αστυνομία υπήρχε πρόβλημα...”.