Επιτακτικά στο προσκήνιο τα άλυτα θέματα του κυκλοφοριακού χάους της Ερμούπολης με φόντο παρεμβάσεις αιρετών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης

Δίχως τέλος ο κυκλοφοριακός “Γολγοθάς”

Καθυστέρηση στην έγκριση του νέου κυκλοφοριακού κανονισμού της Ερμούπολης, από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου

Άλυτη και σοβαρή εκκρεμότητα αποτελεί για τη Σύρο το κυκλοφοριακό χάος της καλοκαιρινής περιόδου, που παρουσιάζεται στο προσκήνιο και την επικαιρότητα, με φόντο την αυξημένη επισκεψιμότητα, αφού μέχρι στιγμής δεν έχει δρομολογηθεί ούτε ένα κατάλληλο ανακουφιστικό μέτρο, παρά τις όποιες προεκλογικές δεσμεύσεις περί προσπαθειών άμβλυνσης του μεγάλου προβλήματος.

Ιδιαιτέρως “θερμές” κυκλοφοριακά οι ημέρες του Αυγούστου, οπότε και μεγάλος αριθμός επισκεπτών φθάνει καθημερινά στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, με το κυκλοφοριακό ζήτημα της Ερμούπολης να μοιάζει με έναν “Γολγοθά” δίχως τέλος, τόσο για μόνιμους κατοίκους, όσο όμως και για τους επισκέπτες.

Τα σοβαρά θέματα που παρατηρούνται, διαπιστώνονται και καταγράφονται σχεδόν σε καθημερινή βάση κατά τη θερινή σεζόν, δεν έχουν καταφέρει να “συγκινήσουν” σε απόλυτο βαθμό τους αιρετούς του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης στο σύνολό τους, ορισμένοι εκ των οποίων αποσπασματικά και μόνο θέτουν επί τάπητος – στην τρέχουσα θητεία – αρκετά προβλήματα που συνδέονται με το κυκλοφοριακό χάος, χωρίς να ασκούν πίεση ή να ζητούν τη δρομολόγηση κατευθύνσεων που θα “απαντούν” έστω μερικώς στο σοβαρό θέμα της ιστορικής πόλης.

Προς επιβεβαίωση των ανωτέρω, ακολουθούν οι παρεμβάσεις αυτοδιοικητικών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης κατά τη διάρκεια της προχθεσινής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, οι οποίοι ανέδειξαν κατά κύριο λόγο ελλείψεις σε ζητήματα ρύθμισης της κυκλοφορίας ή ασφάλειας των πεζών και των οδηγών, ενώ επεσήμαναν την καθυστέρηση έγκρισης του νέου κυκλοφοριακού κανονισμού της πόλης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, αν και το σχέδιο αυτού, έχει “περάσει” από το δημοτικό συμβούλιο προ τεσσάρων μηνών.

Καθυστερήσεις, χωρίς όμως να προσδοκάται η λύση στο κυκλοφοριακό από την έγκριση

Ειδικότερα, στη σοβαρή υπόθεση της τελικής έγκρισης του κανονισμού των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της Ερμούπολης επανήλθε ο δημοτικός σύμβουλος της Κίνησης Πολιτών Σύρου, Κομνηνός Στρογγύλης, καθώς αν και το “πράσινο φως” είχε δοθεί από το δημοτικό συμβούλιο, ωστόσο μέχρι στιγμής, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου φαίνεται πως δεν έχει ολοκληρώσει τον έλεγχό της.

Αξίζει να υπενθυμιστεί πως, η ανάγκη σύνταξης νέου κανονισμού είχε προκύψει μετά από την έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) τον περασμένο Δεκέμβρη, το περιεχόμενο της οποίας ακύρωνε τα κυκλοφοριακά μέτρα που ίσχυαν στην Ερμούπολη, όπως μεταξύ αυτών και της διαμόρφωσης του πεζόδρομου, μετά από σχετική προσφυγή 40 πολιτών του κέντρου, το 2009.

Συγκεκριμένα, ο κ. Στρογγύλης ρωτώντας για πιθανές εξελίξεις επί του θέματος της έγκρισης του νέου κανονισμού, τόνισε σχετικά: “Γιατί δεν έχει εγκριθεί ακόμη η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου η οποία αφορά στα κυκλοφοριακά μέτρα κι εδώ και καιρό πάρθηκε κι εστάλη στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου; Έχει τακτοποιηθεί; Έχει προχωρήσει αυτή η διαδικασία; Αν όχι γιατί; Υπάρχει κάποια εμπλοκή, υπάρχει κάποιο ερώτημα από την Αποκεντρωμένη και δεν προχωρά αυτή η διαδικασία της έγκρισης της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου;”.

Σημειώνεται μάλιστα, πως, η ακύρωση των κυκλοφοριακών δεδομένων της Ερμούπολης, επί της ουσίας έχει αφήσει την πόλη χωρίς κανόνες, ωστόσο οι οδηγοί και συνολικά οι πολίτες της, μετακινούνται τηρώντας τα μέχρι σήμερα γνωστά για το κέντρο και την κυκλοφορία των οδηγών.

Σε απάντηση των ανωτέρω, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Φραγκίσκος Βακόνδιος σημείωσε πως θα υπάρξει νέα επικοινωνία με την πλευρά της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, αφού ως σήμερα, δεν έχει γνωστοποιηθεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας επικύρωσης της δημοτικής απόφασης.

“Είναι θέμα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης” ανέφερε εξ αρχής, διευκρινίζοντας μάλιστα πως, “Δεν υπάρχει κάποια ένσταση και δεν έχει ζητηθεί κάτι επιπλέον από την Τεχνική Υπηρεσία”. Ωστόσο, όπως επεσήμανε, “Θα φροντίσω να ενημερωθώ για το πότε θα εγκριθούν ώστε να εφαρμοστούν οι αποφάσεις που προβλέπονται”.

Σε συνέχεια των παραπάνω, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου γνωστοποίησε τον χρόνο της τελευταίας επικοινωνίας του Δήμου με την Αποκεντρωμένη, σημειώνοντας παρομοίως με τον κ. Βακόνδιο πως, θα υπάρξει νέα τηλεφωνική όχληση.

“Θα ήθελα να συμπληρώσω σε σχέση με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ότι προ περίπου είκοσι ημερών υπήρξε επικοινωνία του γραφείου μας του δημοτικού συμβουλίου με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση στον Πειραιά που γίνεται ο τεχνικός έλεγχος για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις” ανέφερε, εξηγώντας πως, “Μας διαβεβαίωσαν ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα μέχρι στιγμής, αλλά εάν υπάρξει θα επικοινωνήσουν με την Τεχνική Υπηρεσία απευθείας κι επικαλέστηκαν φόρτο εργασίας λόγω εργασιών από εγκρίσεις αποφάσεων κι άλλων Δήμων”. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ίδιος, “Ευελπιστούμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε την έγκριση” αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα την καθυστέρηση που παρατηρείται αναφορικά με την έγκριση της συγκεκριμένης απόφασης. “Όντως έχουμε περίπου 3 με 4 μήνες που έχουμε εγκρίνει τις ρυθμίσεις από το δημοτικό συμβούλιο και τις έχουμε αποστείλει” σχολίασε σχετικά.

Ασυνέπεια στα δρομολόγια της δημοτικής συγκοινωνίας

Παρά τη λογική σκέψη πως η τακτική δημοτική συγκοινωνία και η μετακίνηση με mini bus θα ευνοούσε σημαντικά την αποσυμφόρηση του κέντρου και της Ερμούπολης, που το τρέχον καλοκαίρι βιώνει εκ νέου τον κυκλοφοριακό “εφιάλτη”, ωστόσο, η διαμόρφωση του ωραρίου των δρομολογίων όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί για τη θερινή περίοδο από τις 13 Ιουλίου, καθίσταται σαφές πως, δεν συμβάλλει αποτελεσματικά στη μείωση των μετακινήσεων με οχήματα και την προτίμηση στα μικρά λεωφορεία.

Εκ νέου το πρόβλημα της ασυνέπειας της εκτέλεσης των δρομολογίων έθιξε ο επικεφαλής της Κίνησης Πολιτών Σύρου, Παύλος Χρυσαφίδης, ο οποίος όπως και στην προτελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ζήτησε σχετική ενημέρωση από τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών.

Αν και ο Φραγκίσκος Βακόνδιος παραδέχθηκε πως ορισμένες φορές τα mini bus συναντούν εμπόδια στην πορεία τους και κατά την εκτέλεση των γραμμών από Αθλητικό Κέντρο ως και τον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου, ωστόσο, υποστήριξε πως, σε γενική ενημέρωσή του από την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. που διαχειρίζεται τη δημοτική συγκοινωνία, δεν παρατηρείται ασυνέπεια.

“Όπως είχα αναφέρει και σε προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, τα δρομολόγια δεν έχουν συμπτυχθεί. Τα δρομολόγια – όπως είχαν ανακοινωθεί στο πρόγραμμα – εκτελούνταν και εκτελούνται” δήλωσε ο ίδιος, γνωστοποιώντας μάλιστα πως, “Σε συνεννόηση και με το ΚΤΕΛ για το αν υπάρχει κάποιο δρομολόγιο που δεν έγινε ή που δεν εκτελέστηκε ήταν αρνητική η απάντησή τους”.

Ωστόσο, θέλησε να διευκρινίσει πως η μη τήρηση του ΚΟΚ στην πόλη και η παραβίαση των απαγορεύσεων στάσης ή στάθμευσης οχημάτων από οδηγούς, μπορεί να θέσει εμπόδια στην ομαλή κυκλοφοριακή ροή σε γενικότερο επίπεδο. “Κάποιες καθυστερήσεις μπορεί να προέκυψαν λόγω των πλοίων και της αυξημένης κυκλοφοριακής κίνησης” παρατήρησε εν συνεχεία ο κ. Βακόνδιος, ο οποίος πρόσθεσε δε, πως, “Έλεγξα και προσωπικά και περίμενα τρεις ώρες με τη μηχανή για να δω αν ήταν στην ώρα τους τα mini bus. Ήταν στην ώρα τους τα λεωφορεία” επανέλαβε, σχολιάζοντας παράλληλα πως, “Υπάρχουν όμως προβλήματα με διπλοπαρκαρισμένα οχήματα. Για παράδειγμα το Σάββατο αργά το βράδυ προς τον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου υπήρχε πρόβλημα”.

Προτού ολοκληρώσει την απάντησή του στο εν λόγω θέμα, ο ίδιος επεσήμανε πως, “Δημιουργούνται προβλήματα από διπλοπαρκαρισμένα οχήματα που μπορούν να προκαλέσουν καθυστερήσεις στη συγκοινωνία” ωστόσο, υποστήριξε ξανά πως, “Πάντως η δημοτική συγκοινωνία εκτελείται κανονικά”.

Άμεσα οι υπόλοιπες διαγραμμίσεις στο κέντρο

Ένα ακόμη ζήτημα που έχει πολλάκις σχολιαστεί δημοσίως, αποτελεί και η μη επισήμανση των διαγραμμίσεων στο κέντρο της Ερμούπολης προκειμένου να διευκολύνονται και τις βραδινές ώρες κυρίως οι επισκέπτες κατά τις μετακινήσεις τους, οι οποίες στο σύνολό τους πρέπει να πραγματοποιούνται με ασφάλεια.

Σε σχετική παρέμβαση προχώρησε ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Γιάννης Βρούτσης, ο οποίος μεταξύ άλλων, έθιξε και το ζήτημα της επισήμανσης των οριζόντιων διαβάσεων των πεζών, καθώς και την εξέταση της χωροθέτησης όσων υφίστανται σήμερα στο τμήμα από το ύψος της εξόδου του λιμένα Ερμούπολης, ως και το κτίριο του ΙΚΑ.

Από την πλευρά της Τεχνικής Υπηρεσίας, ο κ. Κοσμάς σημείωσε πως προσφάτως επισημάνθηκαν τα “STOP” στο παραλιακό τμήμα, ενώ και ο κ. Βακόνδιος με τη σειρά του ενημέρωσε σχετικά με το κομμάτι των υπόλοιπων διαγραμμίσεων, αναγνωρίζοντας καθυστέρηση στις σχετικές εργασίες.

“Όσον αφορά στις διαγραμμίσεις, είχε προβλεφθεί να κάνουμε διαγραμμίσεις με τα οκτάμηνα που θα παίρναμε από τον Μάιο. Τώρα τα 8μηνα αναμένεται να εγκριθούν κι επειδή όλο αυτό έχει καθυστερήσει στην αναμόρφωση του προϋπολογισμού έχουμε υπολογίσει το ποσό των 15.000 ευρώ για να γίνει όσο γίνεται νωρίτερα το συγκεκριμένο έργο” δήλωσε, αναγνωρίζοντας και την ανάγκη σχετικά με τις διαβάσεις που επεσήμανε ο Γιάννης Βρούτσης. “Είναι σημαντικό και βέβαια και για τις διαβάσεις” τόνισε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, με φόντο την αυξημένη κίνηση και των πεζών στην πόλη.

Μη ελκυστικοί οι περιφερειακοί χώροι στάθμευσης παρά την αυξημένη ζήτηση

Αν και πολλάκις έχει γίνει λόγος για την αξιοποίηση των περιφερειακών χώρων στάθμευσης προκειμένου να αφήνεται ελεύθερος ο χώρος της θέσης “Νησάκι” για τους επισκέπτες, ωστόσο, καθίσταται σαφές πως, οι εν λόγω χώροι και κυρίως στο Καρνάγιο και την “Πλακούρα” δεν προτιμώνται, αφού τα δρομολόγια της δημοτικής συγκοινωνίας δεν εκτελούνται τακτικά, αλλά αφήνεται περιθώριο έως και μισάωρου ανάμεσα σε αυτά.

Αξίζει να παρατηρηθεί δε, πως, απώλεια σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων για parking οχημάτων και δικύκλων αποτελεί ο χώρος στάθμευσης στην περιοχή της Δόξας, καθώς έχει απαγορευθεί η διέλευση των μεγάλων και βαρέων οχημάτων εξαιτίας των κατολισθητικών φαινομένων στο σημείο. Πέραν του ότι χρήσιμο θα ήταν τα σημερινά δεδομένα της δημοτικής συγκοινωνίας να επανεξετασθούν συνολικά για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση κατοίκων κι επισκεπτών, άκρως θετικό θα ήταν να τεθεί επί τάπητος το σοβαρό κυκλοφοριακό θέμα της Ερμούπολης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, προκειμένου να αναζητηθούν σενάρια προς εφαρμογή και λύσεις.

 

Ετικέτες: