Τουριστικός απολογισμός προωθητικών δράσεων για το 2018 και πλάνο για τις ενέργειες προβολής της Σύρου, σε Ελλάδα και εξωτερικό για το επόμενο έτος

Διεκπεραίωση των υποχρεώσεων, χωρίς αξιοσημείωτα αποτελέσματα

Πρόβλεψη για τουριστικό manager, όπως απαιτήθηκε από την τοπική επιχειρηματική κοινότητα

Η παρουσίαση απολογισμού των τουριστικών δράσεων, για το 2018, καθώς και η παρουσίαση του στρατηγικού σχεδιασμού, για την τουριστική προώθηση του νησιού, κατά το επόμενο έτος, πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της συνεδρίασης της Τουριστικής Επιτροπής, του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Με μετριοπαθείς δράσεις, αλλά και μέτριου χαρακτήρα αποτελέσματα, σε ό,τι αφορά στην τουριστική προώθηση, “κλείνει” το 2018, ενώ για τον επόμενο χρόνο, ο πήχης δεν φαίνεται να τίθεται πολύ υψηλότερα, δεδομένου, ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία, οι προβλεπόμενες δράσεις, αποτελούν συνέχεια των φετινών. Η Σύρος “βάδισε” στα βήματα που προκαθόρισε η σχετική μελέτη για το web marketing, χωρίς ωστόσο να ξεχωρίζει για τις αποδόσεις της.

Κυριότερο σημείο διαφοροποίησης του τουριστικού πλάνου του 2019, αποτελεί η πρόβλεψη εξωτερικής εμπειρογνωμοσύνης και παροχής υπηρεσιών σε θέματα τουρισμού, ήτοι το στέλεχος τουριστικού management, που έχουν απαιτήσει οι επαγγελματίες του τουρισμού στο νησί, καθώς έχει γίνει εμφανής η αναποτελεσματικότητα των ήδη υπάρχοντων στελεχών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, αναφορικά με τη διαχείριση και τον προγραμματισμό αποδοτικής και δραστικής τουριστικής πολιτικής, τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μακρυπρόθεσμα.

Σημειώθηκε επίσης και απουσία στοχοθεσίας, για τον τομέα της κρουαζίερας, η οποία φέτος κατέγραψε κατακόρυφα καθοδική πορεία, εγείροντας αντιδράσεις, από πλευράς κυρίως των επιχειρηματιών, όπως επίσης και η μη πρόβλεψη συμμετοχής του Δήμου στη μεγάλη έκθεση για την κρουαζιέρα, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Μαϊάμι της Φλόριντα των ΗΠΑ. Από το Δήμαρχο Σύρου – Ερμούπολης, κ. Γιώργο Μαραγκό και τον πρόεδρο της Τουριστικής Επιτροπής, κ. Δομένικο Σαγκινέτο, σημειώθηκε, ότι η ευθύνη, για τη συμμετοχή ή μη στην έκθεση, καθώς και για τη διαχείριση της κρουαζιέρας, βαραίνει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου.

Στο πλαίσιο του τουριστικού απολογισμού, για τις δράσεις προώθησης του 2018, έγινε αναλυτική παρουσίαση των ενεργειών στην κατεύθυνση της προβολής της Σύρου, αλλά και των στοιχείων και των στατιστικών, σύμφωνα με τα οποία η Σύρος πετυχαίνει, χωρίς να ξεπερνά με αξιόλογα νούμερα, τους στόχους, που έχουν τεθεί, βάση της μελέτης του web marketing, γεγονός ενδεικτικό του διεκπεραιωτικού χαρακτήρα, της τουριστικής πολιτικής που ακολουθείται, αλλά και της έλλειψης οράματος στο μελλοντικό στρατηγικό σχεδιασμό, δεδομένης της συνέχισης της στοχοθεσίας στο ίδιο μοτίβο και τη νέα χρονιά.

Προβολή μέσω ΜΜΕ, ελληνικών και διεθνών εκθέσεων

Στον προγραμματισμό δράσεων για το 2019, περιλαμβάνονται δαπάνες, για ταξίδια γνωριμίας (media & blogger trips) με συμμετοχή εκπροσώπων των ΜΜΕ και ειδικότερα δημοσιογράφων συνεργατών «τουριστικών στηλών» ή εντύπων εξειδικευμένων στις ειδικές μορφές τουρισμού, οι οποίοι θα έχουν μία ολιγοήμερη παραμονή στη Σύρο. Ο προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 5.000 ευρώ. Προβλέπεται επίσης η επίσκεψη στη Σύρο δημοφιλούς τηλεοπτικού ή/και ραδιοφωνικού μέσου από το εξωτερικό με σκοπό την αναμετάδοση εικόνων και εμπειριών του προορισμού, με εκτίμηση σχετικής δαπάνης 25.000 ευρώ.

Στο σημείο αυτό, προκύπτει και η πρόβλεψη εξωτερικής εμπειρογνωμοσύνης και υπηρεσιών σε θέματα τουρισμού (τουριστικός manager), με προβλεπόμενη δαπάνη, 30.000 ευρώ.

Διευκρινίστηκε από τον πρόεδρο και τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής, πως τα ποσά, τα οποία προϋπολογίζονται, αφορούν σε προβλέψεις και όχι στο τελικό ποσό, που τελικά θα δαπανηθεί, που ενδεχομένως να είναι αρκετά μικρότερο.

Η Σύρος, σύμφωνα με το τουριστικό πλάνο του επόμενου έτους, προτείνεται να συμμετάσχει σε 15 παγκόσμιες εκθέσεις, όπως αυτές σε Στοκχόλμη, Γερμανία, Βρυξέλλες, Ρωσία, Γαλλία, Αγγλία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κλπ, καθώς και στις μεγαλύτερες ελληνικές εκθέσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με προϋπολογισμό 20.000 ευρώ, για τη συμμετοχή στις διεθνείς και 5.000 ευρώ για τις ελληνικές. Η συμμετοχή, μπορεί να είναι αυτόνομη ή με το περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ωστόσο οι παραπάνω ενέργειες κρίνονται ιδιαίτερα σημαντικές για την αποτελεσματική προβολή του νησιού.

Το “βάρος” στην ψηφιακή διαφήμιση

Σε ό΄,τι αφορά στη διαφήμιση, προβλέπεται, όπως και φέτος, η μετάδοση τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών spots σε επιλεγμένα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά μέσα της Ελλάδας και του εξωτερικού (5.000 ευρώ), οι εκτυπώσεις προωθητικών και διαφημιστικών υλικών προς χρήση εκθέσεων και ενεργειών επικοινωνίας του προορισμού (20.000 ευρώ) και η κινηματογράφηση και παραγωγή θεματικών video που θα αποτυπώνουν τις κύριες εμπειρίες του προορισμού, αλλά και μικρότερων video, τα οποία θα φιλοξενηθούν στο τουριστικό website του Δήμου και θα αξιοποιηθούν στις ενέργειες προώθησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (5.000 ευρώ).

Παράλληλα, αναμένεται να υλοποιηθεί η ανάπτυξη περιεχομένου και εργαλείων επικοινωνίας καθώς και στοχευμένες ενέργειες ψηφιακής προώθησης του τουριστικού προορισμού, με ανάπτυξη μηνυμάτων, δημιουργική απεικόνιση, ανάπτυξη θεματικών εμπειριών και μηνυμάτων για τον προορισμό, μικρά stories, για χρήση στη social media καμπάνια, συνεχή εμπλουτισμό της επικαιροποιημένης ιστοσελίδας με νέο περιεχόμενο, διαχείριση λογαριασμών σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και διαχείριση των social media κοινοτήτων.

Η διαχείριση της ιστοσελίδας θα πραγματοποιείται, σύμφωνα με το πλάνο, σε καθημερινή βάση, θα αναρτώνται δημοσιεύσεις που αφορούν στην τουριστική προβολή του Δήμου, θα δίνονται απαντήσεις σε ερωτήματα που προκύπτουν από τους επισκέπτες της σελίδας, θα τροποποιείται η αρχική σελίδα και θα διαμορφώνονται σελίδες σύμφωνα με τις εκάστοτε ενέργειες προώθησης. Καθημερινή, θα είναι επίσης και η διαχείριση των social media του Δήμου, με αναρτήσεις σε τουλάχιστον δύο γλώσσες και με συγκεκριμένες ενέργειες για κάθε μέσο, ξεχωριστά. Επίσης, προβλέπεται η παρακολούθηση των σχολίων και απόψεων των χρηστών, αλλά και η επικοινωνία με το κοινό.

Τέλος, προβλέπεται η δημιουργία εικαστικών εφαρμογών, όπως infographics και pictographic, με βάση τις ανάγκες της ψηφιακής προώθησης και η συνέχιση της διεξαγωγής διαγωνισμών, μέσα από τα social media του Δήμου, με στόχο την ενίσχυση του αριθμού των μελών στις σελίδες του Δήμου Σύρου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς και της διάδρασής τους με αυτές.

Σημειώνεται, πως το πλάνο ψηφιακής διαφήμισης θα περιλαμβάνει Google Display ads, native ads, banner campaign, σε επιλεγμένα ψηφιακά μέσα, Social Ads, Promoted posts κλπ, με προϋπολογισμό δράσεων τα 20.000 ευρώ.

Στον τουριστικό manager το “μπαλάκι” για την εξειδίκευση των δράσεων

Κατά τη συζήτηση του τουριστικού πλάνου, μεταξύ των μελών της Τουριστικής Επιτροπής, ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, κ. Γιάννης Βρούτσης, τόνισε, πως δεν υπήρξε ο απαραίτητος χρόνος για την ενημέρωση των μελών της Επιτροπής, καθώς η σχετική εισήγηση ελήφθη μόλις τέσσερις ώρες πριν την έναρξη της συνεδρίασης και ως εκ τούτου ο ίδιος ψήφισε “παρών”, στην ψηφοφορία για την έγκριση του τουριστικού πλάνου.

Ο ίδιος σημείωσε, πως “αυτό που δεν έχω δει καθόλου εδώ, είναι ένα βασικό, δεδομένου ότι το 2019, είναι το έτος, που η ΠΝΑ είναι η Γαστρονομική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, βλέπω ότι δεν έχουμε κάνει τίποτε για να το εκμεταλλευτούμε αυτό, που είναι μέσα στα πόδια μας. Επίσης, δεν βλέπουμε πουθενά, τη λέξη “κρουαζιέρα”, η οποία φέτος πήγε 65%-70% κάτω” διευκρινίζοντας, ότι μιλά συγκεκριμένα για τη Σύρο. Ο κ. Βρούτσης αναφέρθηκε και στις δαπάνες για το Web Marketing, σχολιάζοντας, πως “είναι ήδη μία πολύ «αμαρτωλή» ιστορία”, ενώ έκλεισε, λέγοντας, πως “γενικά δεν νομίζω, ότι πηγαίνουμε καλά. Γαστρονομία όχι, κρουαζιέρα τίποτα”.

Τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής, ειδικά για το θέμα της γαστρονομίας, που έθιξε ο κ. Βρούτσης, υποστήριξαν, πως η παρουσίαση αφορά στο γενικό τουριστικό πλάνο, όπου δεν αναγράφεται αναλυτικά, ποιες δράσεις σε κάθε τομέα θεματικού τουρισμού, προβλέπεται να υλοποιήσει ο Δήμος, αλλά τη γενική του στόχευση. Εντούτοις, το μέλος της Επιτροπής, κ. Γ. Βουτσίνος, παραδέχτηκε, πως η Σύρος δεν έχει προβληθεί ποτέ στοχευμένα, με άξονα τη γαστρονομία της.