Μεμονωμένες κινήσεις διαφήμισης της πρωτεύουσας των Κυκλάδων και αδιαφορία οργανωμένης προώθησης από τη Δημοτική Αρχή και την Τουριστική Επιτροπή, δεδομένης της δυναμικής του νησιού

Σταγονόμετρο στην προβολή για το “Πάσχα στη Σύρο”

Ανεκδιήγητες οι αναφορές για την πασχαλινή περίοδο στο τουριστικό portal ενώ μένουν αναξιοποίητα τα αντιπροσωπευτικά βίντεο που δημιουργήθηκαν προ διετίας
φωτο: facebook Syros Island

Στην ελάχιστη δυνατή προβολή για το Πάσχα στη Σύρο περιορίζεται η Δημοτική Αρχή κατά τη φετινή περίοδο, έχοντας επαναπαυθεί στη δυναμική που παρουσιάζει το νησί ως κορυφαίος πασχαλινός προορισμός, απαξιώνοντας ακόμη και τα έτοιμα “εργαλεία” που έχει στη διάθεσή της, όπως τα θεματικά βίντεο που είχαν δημιουργηθεί προ διετίας.

Σε πλήρη αντίθεση με την καλά οργανωμένη προβολή της Σύρου το 2017 μέσω της καμπάνιας της Marketing Greece, η οποία ανέδειξε με εξαιρετικό τρόπο το “μεγαλείο” του πασχαλινού εορτασμού των Ορθοδόξων και των Καθολικών, έρχονται σήμερα οι κινήσεις διαφήμισης της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, οι οποίες περιορίζονται – βάσει των λεγομένων του προέδρου της Τουριστικής Επιτροπής – σε αναφορές στον έντυπο Τύπο, σε διαφημιστικό σποτ στο πλαίσιο αθλητικής διοργάνωσης, καθώς και σε ένα banner για περίπτερο της Σύρου σε έκθεση που θα ακολουθήσει εντός των ημερών στην Αθήνα.

Αν και η ίδια η Δημοτική Αρχή έχει πολλάκις κάνει λόγο για αξιοποίηση των σύγχρονων εργαλείων που προσφέρει το διαδίκτυο, ωστόσο, η ίδια επιδεικνύει προκλητική αδιαφορία ακόμη και για τα δικά της ακριβοπληρωμένα μέσα, όπως το τουριστικό portal (syrosisland), στο οποίο οι δύο αναφορές που υπάρχουν για το Πάσχα στη Σύρο, χαρακτηρίζονται από προχειρότητα στη σύνταξη και το περιεχόμενο, ενώ μάλιστα δεν ταυτίζονται.

Δεδομένου ότι ήδη διανύουμε χρονική περίοδο που απέχει μία “ανάσα” από τον εορτασμό του Πάσχα, κλήθηκε να δώσει απαντήσεις σε συγκεκριμένα θέματα ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής, Δομένικος Σαγκινέτος, ο οποίος αφού υπεραμύνθηκε των κινήσεων που έγιναν για τη φετινή προβολή, σε κατηγορηματικό τόνο δήλωσε πως η Τουριστική Επιτροπή και η Δημοτική Αρχή πορεύονται με ρυθμό τέτοιο που μπορούν να σηκώσουν οι δυνατότητες του νησιού σε επίπεδο διαμονής και φιλοξενίας.

Από την καμπάνια “Πάσχα στη Σύρο. Μια μυσταγωγική εμπειρία” σε κινήσεις αόριστου χαρακτήρα

Ειδικότερα, αν και γίνεται αυτονόητα κατανοητό πως τη δυναμική της Σύρου για την περίοδο του Πάσχα, οφείλει η αρμόδια Τουριστική Επιτροπή και η εκάστοτε Δημοτική Αρχή να τη στηρίζουν αλλά και να την ενισχύουν με στοχευμένες κινήσεις για απόκτηση ακόμη καλύτερης και ποιοτικότερης επισκεψιμότητας, κατεύθυνση στην οποία μελετημένα είχε πορευθεί η καμπάνια της Marketing Greece (μέσω συνεργασίας της ΠΝΑι), ωστόσο, σήμερα, η πρωτεύουσα του νομού περιορίζεται σε προωθητικές ενέργειες αόριστου χαρακτήρα.

Κληθείς να μιλήσει σχετικά με τις κινήσεις από πλευράς Δημοτικής Αρχής και Τουριστικής Επιτροπής, ο κ. Σαγκινέτος έκανε λόγο πρωτίστως για την προβολή σποτ για το Πάσχα στη Σύρο, μέσω της αθλητικής διοργάνωσης All Star Game, η οποία και καλύφθηκε από κρατικούς τηλεοπτικούς σταθμούς.

“Αυτό που σαν Τουριστική Επιτροπή αποφασίσαμε κι έγινε ήταν η συμμετοχή στο All Star Game του βόλεϊ. Προβλήθηκε ένα διαφημιστικό σποτ, το οποίο ενημέρωνε για το Πάσχα στη Σύρο. Είχε τηλεοπτική κάλυψη η διοργάνωση” ανέφερε σχετικά ο Δομένικος Σαγκινέτος, ενώ τόνισε πως, “Προβαλλόταν το Πάσχα στη Σύρο με διάφορες εικόνες και την ώρα της διεξαγωγής του αγώνα”.

Ερωτηθείς αν αυτή η προβολή συνδεόταν με το θεματικό βίντεο για το Πάσχα στη Σύρο που είχε δημιουργηθεί και προωθηθεί και στο πλαίσιο της προαναφερόμενης καμπάνιας, ο ίδιος απάντησε τα παρακάτω: “Έδειχνε κάποια στιγμιότυπα από το νησί”.

Αναφορές σε εφημερίδες κι έντυπα

Ερωτηθείς ποιες άλλες κινήσεις προβολής πραγματοποιεί ο Δήμος για να διαφημίσει τη Σύρο και την παράδοσή της κατά τον εορτασμό του Πάσχα που είναι κοινό για Ορθόδοξους και Καθολικούς κι ως εκ τούτου, έχει “μοναδικό” χαρακτήρα, ο ίδιος μίλησε για τις αναφορές – αφιερώματα στον Τύπο.

“Ήδη έχουν δημοσιευθεί σε αρκετά περιοδικά, τα οποία είχαν ζητήσει από εμάς να στείλουμε φωτογραφίες κι οτιδήποτε υλικό. Ήδη έχει δημοσιευθεί αναφορά στον Ελεύθερο Τύπο και θα συνεχιστεί αυτή η αναφορά στο νησί” δήλωσε ο ίδιος, ενώ κληθείς να γνωστοποιήσει αν υπάρχουν μελετημένα αφιερώματα σε άλλα έντυπα απάντησε τα εξής: “Εφημερίδες και περιοδικά. Γίνεται κάθε χρόνο. Είμαστε ένας από τους προορισμούς του Πάσχα. Έγινε στον Ελεύθερο Τύπο και θα ακολουθήσουν κι άλλα”.

Δεδομένου ότι αυτές οι διαφημίσεις συνηθίζεται να προέρχονται κατόπιν πραγματοποίησης σχετικής δαπάνης, ο κ. Σαγκινέτος τόνισε πως, “Κάποιοι ζητούν τρελά ποσά, αλλά είναι ένας προορισμός το νησί”, αφήνοντας να εννοηθεί πως η Τουριστική Επιτροπή προτίμησε να μην σπαταλήσει μεγάλα ποσά σε καταχωρήσεις.

Ο ίδιος δε, εμμέσως κατέστησε σαφές πως η Δημοτική Αρχή έχει επαναπαυθεί στη δυναμική που διακρίνει τη Σύρο για το Πάσχα, λέγοντας μάλιστα πως, “Αν κάνετε μία έρευνα τώρα, θα δείτε ότι η πόλη έχει γύρω στο 90-95% πληρότητα. Πολύ δύσκολα βρίσκεις θέση και έχει ξεκινήσει δειλά γύρω στο 30% σε όσα χωριά έχουν ανοίξει (σσ. τουριστικές επιχειρήσεις) και θα ανέβει αυτό το ποσοστό”.

Banner στην Greek Travel Show Athens

Πέραν των ανωτέρω, ο ίδιος ανέφερε πως η προβολή του Πάσχα στη Σύρο ολοκληρώνεται με μία ενέργεια που συνδέεται με τη συμμετοχή του νησιού στην έκθεση Greek Travel Show Athens, η οποία εστιάζει και προβάλλει το εγχώριο τουριστικό προϊόν.

Σύμφωνα με τον κ. Σαγκινέτο, “Ακόμη θα συμμετέχουμε στην έκθεση Greek Travel Show Athens στις 12, 13 και 14 Απριλίου, για την οποία έχει φτιαχτεί ένα banner, στο οποίο φαίνεται η πλατεία Μιαούλη την ώρα με τους Επιταφίους, που θα τοποθετηθεί στο περίπτερο και θα υπάρχει παρουσία από εμάς”. Ερωτηθείς για το ποιοι θα εκπροσωπήσουν τη Σύρο, ανέφερε, “Συγκεκριμένα, θα είμαι εγώ και η Άννα Μαρούλη (ειδική συνεργάτης του Δημάρχου) και ένας εκπρόσωπος των Ενοικιαζομένων Δωματίων”.

Κληθείς να διευκρινίσει τους λόγους της συμμετοχής στην εν λόγω έκθεση, ο ίδιος υποστήριξε πως μέσω αυτής θα επιχειρηθεί να “κλείσουν” και τα μικρά κενά στο νησί σε επίπεδο πληρότητας.

Γι αυτό κι εμείς θα πάμε πάνω στην Αθήνα, να διαφημιστεί το νησί το τελευταίο δεκαπενθήμερο πριν το Πάσχα. Οπότε να κλείσουν και τα μικρά κενά που έχουμε” υπογράμμισε, ενώ ερωτηθείς αν υπάρχει άλλο πλάνο για την προβολή απάντησε αρνητικά, κάνοντας αναφορά μετά στην “αξιοποίηση” των διαθέσιμων μέσων που προσφέρει το web marketing.

Όχι γιατί πάντα το Πάσχα έχουμε πληρότητα. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να φέρουμε, αφού ξέρετε ότι και οι κλίνες είναι λίγες” δήλωσε σχετικά, απαντώντας αμέσως μετά και στην ερώτηση αν αυτή η αναφορά του σημαίνει ότι ο Δήμος κάνει κινήσεις που θεωρεί ανάλογες των δυνατοτήτων φιλοξενίας της Σύρου.

Δεν το κρύβω ότι το νησί έχει δυναμική, όχι χάρη στη δική μας πρωτοβουλία”

“Μα έχουμε ήδη μία πληρότητα έναν μήνα πριν με 90-95% και θα έχουμε μία πληρότητα 100% στην πόλη. Ρώτησα ορισμένους συναδέλφους (σσ. ξενοδόχους) και έχουν πληρότητα” ανέφερε παρακάτω ο Δομένικος Σαγκινέτος, ενώ σχολίασε πως αυτό το αποτέλεσμα της πληρότητας, επ΄ ουδενί δεν απορρέει από κινήσεις της σημερινής Δημοτικής Αρχής.

“Εγώ δεν το κρύβω έχει το νησί μία δυναμική, όχι χάρη στη δική μας πρωτοβουλία. Γίνεται μία προσπάθεια εδώ και πολλά χρόνια” σημείωσε, ενώ πρόσθεσε πως καθώς το νησί είναι Πασχαλινός προορισμός, η Δημοτική Αρχή κρίνει πως δεν μπορεί να ακολουθήσει δυναμικές κινήσεις προβολής.

“Η Σύρος το Πάσχα έχει μία τεράστια δυναμική. Μην πάμε και φέρουμε κόσμο και τον βάλουμε σε τρώγλες και δυσφημίσουμε και το νησί. Κάπου πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και ήδη έχουν ανοίξει και το βλέπετε ότι θα είναι όλα τα εστιατόρια, οι επιχειρήσεις εστίασης. Έχουν ανοίξει πολύ καλά και ποιοτικά μαγαζιά. Απευθυνόμαστε σε όλον τον κόσμο και στον ανώτερο τουρισμό και στον μεσαίο τουρισμό” υποστήριξε ο ίδιος.

Ξεχωριστής αξίας θεματικά βίντεο κλεισμένα... “στα συρτάρια”

Άξιο παρατήρησης και κριτικής αποτελεί το γεγονός πως η Δημοτική Αρχή έχει αφήσει κλεισμένα στα συρτάρια... τα δύο θεματικά βίντεο για το Πάσχα, που είχαν δημιουργηθεί προ δύο ετών, το περιεχόμενο των οποίων κυριολεκτικά είχε κλέψει τις εντυπώσεις.

Παρά τις δεσμεύσεις της Δημοτικής Αρχής κατά το παρελθόν και σε δημόσιες συζητήσεις συλλογικών οργάνων, για αξιοποίηση αυτών των “εργαλείων” με σκοπό την προβολή της Σύρου για την Πασχαλινή περίοδο, ωστόσο, σήμερα ο κ. Σαγκινέτος δεν γνωστοποίησε καμία κίνηση που να συνδέονται με αυτά.

Ερωτηθείς σχετικά ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής, ανέφερε, “Αυτό όμως προβάλλεται ήδη στο site μας. Όποιος μπαίνει και θέλει να επισκεφθεί το νησί, θα παίξει μέσα στις σελίδες μας”.

Ωστόσο, μία επίσκεψη στο portal της Σύρου (syrosisland) αποδεικνύει – τουλάχιστον ως χθες το απόγευμα – πως το εν λόγω βίντεο δεν είναι αναρτημένο, ενώ υπάρχουν τρεις διαφορετικές αναφορές για την Πασχαλινή περίοδο, με τις δύο εξ αυτών να αφήνονται στην κρίση των αναγνωστών για την ποιότητά τους.

Συγκεκριμένα, ο επισκέπτης του portal για να μπορέσει να δει περίπου δέκα φωτογραφίες από τον κοινό εορτασμό Ορθοδόξων και Καθολικών πρέπει να κάνει αναζήτηση, ενώ αν περιηγηθεί σε άλλες επιλογές του portal θα διαβάσει κείμενα που ούτε στοιχειωδώς δεν έχουν διορθωθεί από την έναρξη λειτουργίας του ακριβοπληρωμένου portal.

Κατόπιν των ανωτέρω, ο κ. Σαγκινέτος ερωτηθείς για την πρόοδο των αναρτήσεων στη σχετική σελίδα στο facebook, τόνισε πως το βίντεο για το Πάσχα στη Σύρο “Φυσικά εκεί θα ξεκινήσει να παίζει συνέχεια. Γιατί ένας που θα ενδιαφερθεί κακά τα ψέματα πρώτα εκεί μπαίνει”. Κατόπιν των λεγομένων του, η εφημερίδα “περιηγήθηκε” στη σελίδα syros island στο facebook, διαπιστώνοντας πως κι εκεί μέχρι στιγμής – είκοσι περίπου μέρες πριν το Πάσχα – έχουν πραγματοποιηθεί δύο συγκεκριμένες κινήσεις. Η πρώτη αφορά στην αντικατάσταση της φωτογραφίας εξωφύλλου και η δεύτερη σε μία ανάρτηση για την περιφορά των Επιτάφιων στην πλατεία Μιαούλη.

Κληθείς ο κ. Σαγκινέτος να απαντήσει ποιος διαχειρίζεται κι ενημερώνει πλέον τα διαδικτυακά μέσα προβολής του Δήμου για τη Σύρο, ανέφερε τα εξής: “Η κα Μαρούλη (ειδική συνεργάτης Δημάρχου)”.

Ωστόσο, αναγνωρίζοντας εμμέσως το έλλειμμα στην ορθή λειτουργία τους, θέλησε να προσθέσει πως, “Αλλά τώρα περιμένουμε μία υπάλληλο καινούργια με τη λεγόμενη κινητικότητα, θα έρθει από την Αθήνα και είναι εξειδικευμένη πάνω στον Τουρισμό και θα αναλάβει αυτόν τον τομέα σαν μόνιμη υπάλληλος”.

Δεν νομίζω να μπορούσαμε να κάνουμε κάτι περισσότερο”

Με φόντο τις κινήσεις της Δημοτικής Αρχής και της Τουριστικής Επιτροπής για τη φετινή προβολή του Πάσχα στη Σύρο, ο Δομένικος Σαγκινέτος ρωτήθηκε για το αν ο ίδιος είναι ικανοποιημένος.

“Εγώ δεν νομίζω να μπορούσαμε να κάνουμε κάτι περισσότερο από τις δυνατότητές μας. Να κάνουμε κάτι, τί; Μόνο και μόνο να διαφημίσουμε το Πάσχα;” δήλωσε, σχολιάζοντας ικανοποιημένος πως, “Από τη στιγμή που γεμίζουμε με αυτές τις ενέργειες που κάνουμε συν να προωθηθούμε και διαδικτυακά, μαζί με τις δύο κινήσεις αυτές και τα περιοδικά, που θα δείτε ότι τελευταία εβδομάδα θα παίζει η Σύρος συνέχεια γιατί πουλά το νησί”, ίδιος κατέληξε πως, η πρωτεύουσα του νομού θα πορευθεί καλά σε θέμα επισκεψιμότητας.

Συνεχίζεται η αναμονή για τον manager Τουρισμού

Δεδομένου ότι η προώθηση της Σύρου ως κορυφαίου Πασχαλινού προορισμού στη χώρα θα αποτελέσει υπόθεση που θα αναλάβει οργανωμένα ο σύμβουλος Τουρισμού που θα προσληφθεί από τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, ο κ. Σαγκινέτος κλήθηκε να απαντήσει σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι σχετικές ενέργειες.

“Τώρα θέλουμε στην αναμόρφωση να περάσει. Αλλά και αν δεν περάσει, υπάρχει προϋπολογισμένο το μισό ποσό, μπορούμε να τον πάρουμε, οπότε θα βάλουμε το μισό τώρα και το μισό με την αναμόρφωση στο νέο έτος” ανέφερε σχετικά με τα χρήματα που πρέπει να υπολογίσει ο Δήμος για την αμοιβή των υπηρεσιών του, ωστόσο, γνωστοποίησε πως, ήδη η Δημοτική Αρχή έχει κάνει επαφές και συζητήσεις.
“Πάντως είναι 100% σύμφωνη η συγκεκριμένη εταιρεία ότι αυτούς θα πάρουμε. Ήδη είμαστε σε μία συνεργασία. Μας έχει βοηθήσει από μόνος του, πριν καν υπογράψουμε και ήδη και στην έκθεση που θα πάμε, θα συνεργαστούμε και θα γίνουν κάποιες συναντήσεις με tour operators κλπ..

Μιλήσαμε και με την Τερψιχόρη, στόχος των μελών της ήταν αυτός και κάπου επιτεύχθηκε αυτός ο στόχος” δήλωσε ο κ. Σαγκινέτος, παρουσιάζοντας μάλιστα την ικανοποίησή του για τη θητεία του στην προεδρία της Τουριστικής Επιτροπής, λέγοντας τα εξής: “Εγώ ασχολήθηκα για να φέρω σε πέρας αυτό το πράγμα και το τελείωσα. Σίγουρα το νησί χρειάζεται κάτι τέτοιο (σσ. καθοδήγηση). Πιστεύω πήραμε ό,τι καλύτερο υπήρχε. Ο χρόνος βέβαια θα δείξει”.

Θέλοντας μάλιστα να προβεί και σε μαθήματα σχολιασμού αναφορικά με το πως πρέπει να ασκείται κριτική για την τουριστική προώθηση και ανάπτυξη της Σύρου, ο ίδιος έκλεισε τις δηλώσεις του, λέγοντας τα εξής: “Η στείρα αντιπολίτευση βλάπτει τον τόπο. Ούτε κανέναν Δήμαρχο βοηθά, ούτε τον επόμενο θα βοηθήσει. Σε αυτά τα θέματα έχω πει, πρέπει να κινούμαστε όλοι μαζί κι ενωμένοι”.

Θέλησε τέλος, να επισημάνει και την ευθύνη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, σημειώνοντας τα εξής: “Πρέπει να πάμε κάποια στιγμή και στην αλήθεια. Είναι ένα νησί που έχει 8.500 κλίνες, όταν η Πάρος έχε 40.000, η Νάξος έχει 45.000 και δεν μιλάμε για Μύκονο και Σαντορίνη, δεν λέμε να φθάσουμε σε αυτά τα επίπεδα. Κάνουμε και κάποιες ενέργειες για να υπάρχει μεγάλο αεροδρόμιο, αλλά και πάλι αν δεν υπάρχουν κλίνες και μεγάλες μονάδες, δεν λέει κάτι. Όταν ο άλλος θέλει να φέρει 200 άτομα και τους κοιμίζεις από 20 σε κάθε ξενοδοχείο, ε δεν μπορεί να τους μοιράζει.

Εμείς μπορούμε να φτιάξουμε τις υποδομές αλλά πρέπει να ενεργοποιηθεί κάθε πλευρά”.