Αυξημένα αντανακλαστικά απαιτούνται από τους επισκέπτες για το περιφερειακό οδικό δίκτυο, δεδομένης της προόδου του έργου ύδρευσης σε Ποσειδωνία, Φοίνικα και γύρω περιοχές

“Ανοιχτοί” δρόμοι την Πασχαλινή περίοδο

Ζητήθηκαν απαντήσεις από τον ανάδοχο του έργου, με φόντο τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων εξαιτίας της μη υλοποίησης της τελικής ασφαλτόστρωσης

Σοβαρές εκκρεμότητες αποκατάστασης του οδοστρώματος στους κεντρικούς περιφερειακούς δρόμου της Σύρου, από όπου και περνά το σημαντικό έργο ύδρευσης Ποσειδωνίας – Φοίνικα και των γύρω περιοχών καταγράφονται τη φετινή Πασχαλινή περίοδο, με τους επισκέπτες της πρωτεύουσας των Κυκλάδων να καλούνται να επιδείξουν αυξημένα αντανακλαστικά, προς αποφυγή ατυχημάτων.

Η απλή ρίψη μπετόν στα σημεία από όπου και “διέρχεται” υπογείως το νέο δίκτυο ύδρευσης, καθώς και η ύπαρξη λακκουβών, αλλά κι έντονων - σε ορισμένα σημεία - ανομοιομορφιών στην επιφάνεια των οδοστρωμάτων, “γεννούν” αυξημένη ανησυχία στους διερχόμενους οδηγούς, πολλοί εκ των οποίων δυστυχώς “αναγκάζονται” να παρεκκλίνουν των διαχωριστικών ορίων της κατεύθυνσης κυκλοφορίας τους, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων.

Το θέμα έρχεται στο προσκήνιο δεδομένης της κατακόρυφης αύξησης των πολιτών που βρίσκονται στο νησί λόγω Πασχαλινών διακοπών, με φόντο τη μη ανάπτυξη – μέχρι στιγμής – των απαιτούμενων εργασιών για την οριστική αποκατάσταση των οδοστρωμάτων σε πολλά χωριά.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως, αν και το έργο προοδεύει εντός χρονοδιαγραμμάτων και με αυστηρή συνέπεια από την ανάδοχο εταιρεία ΙΕΡΑ ΑΤΕ που το υλοποιεί από τον περασμένο Μάιο, ωστόσο, κλήθηκε σε απαντήσεις και διευκρινίσεις από την εφημερίδα ο αρμόδιος εργολάβος και πρόεδρός της, Γρηγόρης Μαμάκος.

Ο ίδιος, πρόθυμος να ενημερώσει σχετικά με τον χρόνο των αποκαταστάσεων, μίλησε για την ανάπτυξη των σχετικών εργασιών εντός Μαΐου, αναφέροντας μάλιστα και τους λόγους που όπως σημείωσε, δεν επέτρεψαν ως σήμερα, την τελική αποκατάσταση.

Δεν επέτρεψε ο καιρός και οι βροχές. Εντός Μαΐου θα ολοκληρώσουμε”

Ερωτηθείς αρχικά για το αν έχουν προχωρήσει εργασίες αποκατάστασης στους κεντρικούς δρόμους των χωριών Ποσειδωνίας, Φοίνικα, Μέγα Γιαλού καθώς και σε άλλες περιοχές της περιφέρειας της Σύρου, ο κ. Μαμάκος υπήρξε συγκεκριμένος: “Οι εργασίες έχουν ολοκληρωθεί κι έχουν προχωρήσει σε δίκτυα περίπου στο 55 – 60%” ανέφερε σχετικά με την πρόοδο του μεγάλου έργου που υλοποιεί η ΔΕΥΑΣ με πόρους από το ΠΕΠ Ν. Αιγαίου (1,6 εκ. ευρώ), εξηγώντας παράλληλα όσον αφορά στις εκκρεμότητες επί των οδοστρωμάτων, πως, “Οι αποκαταστάσεις έχουν γίνει σε ποσοστό 30%, δηλαδή σε όλα τα κομμάτια που είναι μπετόν και τσιμεντρόδρομοι”. 

Δεδομένης της κατάστασης που διαπιστώνουν καθημερινά οι πολίτες και πλέον και οι Πασχαλινοί επισκέπτες του νησιού, ο ίδιος παρατήρησε πως, “Αυτοί που εκκρεμούν είναι οι κεντρικοί δρόμοι από του Φετουρή (Αγκαθωπές) και πάνω, μέχρι τη διασταύρωση του Βήσσα και τη διασταύρωση του Φοίνικα”. Μάλιστα προσδιορίζοντας και το σημείο που βρίσκεται τώρα το έργο, πρόσθεσε: “Και τώρα και προς τον Μέγα Γιαλό, εκεί που βρισκόμαστε”.

Στην ερώτηση για το πότε θα αποκατασταθούν πλήρως, ο κ. Μαμάκος εκτίμησε πως όλες οι εργασίες θα έχουν γίνει ως και το τέλος Μαΐου, ωστόσο, κληθείς να γνωστοποιήσει τους λόγους των σημερινών εκκρεμοτήτων, υπήρξε σαφής: “Στη Σύρο δεν υπάρχουν συγκροτήματα ασφαλτικού, να μπορούμε να πάρουμε οποιαδήποτε ώρα και οποιαδήποτε μέρα του χρόνου υλικό. Στη Σύρο δουλεύει ανοικτού τύπου. Το ανοικτού τύπου ασφαλτικό, θέλει θερμοκρασίες. Και δυστυχώς ο καιρός δεν μας το έχει επιτρέψει ως τώρα” ανέφερε, συμπληρώνοντας ακόμη πως, “Δεν μπορούμε να επεξεργαστούμε το ασφαλτικό ανοικτού τύπου, αυτό δηλαδή που προβλέπει και η μελέτη”.

Σχετικά με τον χρόνο της οριστικής αποκατάστασης, ο ίδιος δήλωσε: “Νομίζω μέσα στον Μάιο” αφού όπως επανέλαβε, “Θέλουμε κι ευχή μας είναι μέσα στον Μάιο να το κάνουμε γιατί αρχίζει και η τουριστική σεζόν”.

Δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι άλλο”

Δεδομένου ότι η Σύρος αποτελεί κορυφαίο ελληνικό τουριστικό προορισμό για το Πάσχα και άρα, στο νησί αυξάνεται εξαιρετικά σημαντικά ο αριθμός των πολιτών και κατ΄ επέκταση και των οδηγών που επιθυμούν να περιηγηθούν σε πόλη και στα χωριά, ο κ. Μαμάκος κλήθηκε να τοποθετηθεί για τις αρμοδιότητές του ως ανάδοχος του έργου, σχετικά με τις σημερινές συντηρήσεις των οδοστρωμάτων που έχουν – εκτεταμένα - σκαφτεί.

Αφού πρωτίστως επανέλαβε πως, “Δεν έχουμε εναλλακτική” με φόντο τις καιρικές συνθήκες, πρόσθεσε πως, “Η μόνη μας μέριμνα είναι να συντηρούμε αυτή την επιφάνεια η οποία είναι με ένα υλικό οδοστρωσίας. Αν φεύγουν χαλίκια να τα σκουπίζουμε, να μην έχει λακκούβες”.

Παρατηρώντας ξανά πως, “Ο καιρός δεν βοήθησε το τελευταίο διάστημα αφού έβρεχε συνεχώς”, ο κ. Μαμάκος δήλωσε πως, “Δεν μας δίνει η θερμοκρασία το δικαίωμα να μπορέσουμε να παράγουμε ασφαλτικό. Δεν έχει συγκρότημα η Σύρος. Είμαστε σε θέση μέσα στον Μάιο να το αποκαταστήσουμε (σσ. το οδόστρωμα)”.

Ερωτηθείς αν το διάστημα που ανέφερε, δηλαδή ο Μάιος, επαρκεί για το σύνολο των αποκαταστάσεων στους “ανοικτούς” δρόμους των χωριών, απάντησε καταφατικά.

“Στο πλάτος θα αποκατασταθεί η τομή, όχι όλος ο δρόμος. Μόνο η τομή” σχολίασε, αναφέροντας ακόμη πως, “Στο μήκος, συνολικά όλοι οι δρόμοι”.

Άλλωστε όπως δήλωσε κατηγορηματικά “Κι εμείς το θέλουμε αυτό και δεν θέλουμε να έχουμε συνέχεια την εκκρεμότητα αυτή”.

Στην επίμονη ερώτηση αν οι ασφαλτοστρώσεις είναι ξεκάθαρο πως δεν θα “περάσουν” στην καλοκαιρινή σεζόν, ο ίδιος απάντησε θετικά. “Φυσικά και θα προλάβουμε”.

Δεδομένης της ευθύνης που φέρει για την παρακολούθηση του έργου η ΔΕΥΑΣ, ο κ. Μαμάκος ρωτήθηκε αν υπήρξε αίτημα ή προτροπή εκ μέρους της Δημοτικής Επιχείρησης για ταχύτερη αποκατάσταση, προκειμένου να μην ήταν “ανοικτοί” οι δρόμοι το Πάσχα.

“Σε συνεννόηση με τη ΔΕΥΑΣ προχωράμε. Δεν λειτουργούμε αυτόνομα” ανέφερε, σημειώνοντας μάλιστα πως, “Το συζητάμε. Αλλά βλέπουμε ότι οι θερμοκρασίες είναι πολύ χαμηλές ακόμη”.

Ο ίδιος επανέλαβε για το συγκεκριμένο θέμα πως, “Μέσα στον Μάιο είναι στα σχέδιά μας να το ολοκληρώσουμε” εξηγώντας ξανά πως, “Δεν θέλουμε ούτε Ιούνιο, παρόλο που δεν έχει αρχίσει η μεγάλη κίνηση, να έχουμε σκάμματα στους κεντρικούς δρόμους. Το πιάσαμε χειμώνα, ώστε μέχρι το τέλος της άνοιξης να το ολοκληρώσουμε”.

Απομένουν 14 χλμ για το “κλείσιμο” του έργου

Εξ αφορμής της επικοινωνίας της εφημερίδας, ο ίδιος ρωτήθηκε και για την πρόοδο του έργου. Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε, “Έχουμε 14 χλμ που υπολείπονται από τα 36 χλμ και αυτά είναι κυρίως “στενοί” δρόμοι, σοκάκια, παρακλάδια”. Διευκρίνισε δε, πως, “Το τελευταίο κεντρικό τμήμα είναι ο δρόμος του Μέγα Γιαλού που κάνουμε”.

Ο κ. Μαμάκος προτού ολοκληρώσει τις απαντήσεις του, θέλησε να απευθύνει έκκληση προς τους πολίτες να δείξουν κατανόηση, αφού όπως σημείωσε, η εργολαβία επιδιώκει να δημιουργεί τη μικρότερη δυνατή όχληση. “Προσπαθούμε να έχουμε τη μικρότερη όχληση. Ούτε εμείς θέλουμε να αντιπαρατιθέμεθα με τον κόσμο. Αλλά πρέπει να καταλάβει ο κόσμος ότι γίνεται ένα έργο που είναι και ζωτικής σημασίας για τη Σύρο, για τα χωριά. Θέλουμε λίγη κατανόηση” δήλωσε χαρακτηριστικά.