Προεκλογικές παραστάσεις για περιορισμένο ακροατήριο

Στην τελική ευθεία των αυτοδιοικητικών εκλογών έχουν μπει πλέον οι υποψήφιοι, καθώς μόλις 20 ημέρες απομένουν έως την προσέλευση στις κάλπες.

Μία ευθεία, η οποία προϋποθέτει μετατροπή του προεκλογικού βηματισμού σε τροχάδην, προκειμένου να γίνει ωφέλιμος ψηφοθηρικά ο υπολειπόμενος χρόνος.

Ψηφοθηρία με κάθε τρόπο και κάθε μέσο, με μοναδικό ζητούμενο την τελική επικράτηση.

Αν και εκ μέρους της παρούσας Δημοτικής Αρχής της Σύρου και ιδιαιτέρως του Δημάρχου, Γιώργου Μαραγκού, ο προεκλογικός χρόνος άρχισε να μετρά πολύ νωρίς, τουλάχιστον ένα χρόνο πριν, θέτοντας τη διοίκηση του Δήμου, ειδικά το τελευταίο 8μηνο, στον «αυτόματο πιλότο», μπαίνοντας, αυτό το τελευταίο 20ήμερο, στην τελική ευθεία, γίνεται περισσότερο εμφανές το άγχος και η αγωνία για την εκλογική αναμέτρηση, η οποία φαίνεται να τον προδίδει.

Σφυγμομετρήσεις των πολιτικών προτιμήσεων των ψηφοφόρων δεν στέλνουν και τα θετικότερα μηνύματα για συνέχιση της θητείας για μία ακόμα τετραετία και για τον λόγο αυτό δεν δίνονται στη δημοσιότητα, γεγονός που αιτιολογεί και την μεγάλη πελαγοδρόμηση που επιδεικνύει στην τρέχουσα προεκλογική διαδρομή έως τις κάλπες.

Αδιάψευστοι μάρτυρες αυτής της φθίνουσας πολιτικής πορείας αποτελούν οι προεκλογικές συγκεντρώσεις που διοργανώνονται στα χωριά της Σύρου, με τις δια ζώσης παρατηρήσεις, τις βιντεοσκοπήσεις και τις φωτογραφικές αποτυπώσεις, οι οποίες αναρτώνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να καταδεικνύουν μία περιορισμένη δυναμική και να δηλώνουν περίτρανα την ένδεια σε οπαδούς και υποστηρικτές.

Περιγράφοντας τα τεκταινόμενα στις δύο πρώτες προεκλογικές συγκεντρώσεις, η πρώτη στο Μάννα και η δεύτερη στη Βάρη, να αναφερθεί ότι το κοινό των ψηφοφόρων ανερχόταν σε ιδιαιτέρως μικρό αριθμό, καθώς η πλειοψηφία των παρευρισκόμενων ήταν οι υποψήφιοι του συνδυασμού. Υποψήφιοι, οι οποίοι λειτούργησαν ως θεατρικό μπουλούκι, ως περιφερόμενος θίασος, δίνοντας προεκλογικές παραστάσεις για λίγους θεατές. Χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο ότι στους περίπου 50 παρευρισκόμενους, μετρήθηκαν τουλάχιστον 40 υποψήφιοι, όπως και γονείς αντιδημάρχων, οι οποίοι επιστρατεύθηκαν για να καταγραφεί η ένθερμη υποστήριξη της τρίτης ηλικίας, γεγονός που καταρρίπτει την επικοινωνιακή ρητορική περί αθρόας προσέλευσης ψηφοφόρων.

Χρησιμοποίηση δε των ατόμων που έχουν προσληφθεί ως ειδικοί σύμβουλοι στο Δήμο, να μην περιορίζονται στα δημοτικά τους καθήκοντα, αλλά να λειτουργούν ως προσωπικοί φωτογράφοι (αιτιολογώντας και τις δημοτικές δαπάνες για αγορά φωτογραφικών καμερών, με τις οποίες περιφέρονται) και καταγραφείς των προεκλογικών παραστάσεων του συνδυασμού, όπως καταγράφηκαν στις εικονοληψίες, οι οποίες έχουν αναρτηθεί στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης υποψηφίων.

Τουλάχιστον οι αμειβόμενοι με τα χρήματα των δημοτών υπάλληλοι, θα ήταν φρονιμότερο να μην χρησιμοποιούνται τόσο εξώφθαλμα προκλητικά για τις πολιτικές ανάγκες της παράταξης.  

Όλη η επικοινωνιακή πρακτική εδράζεται στη δημιουργία εντυπώσεων, παραστάσεων νίκης και χρησιμοποίησης κάθε τρόπου και μέσου, εκπέμποντας έναν αέρα επικράτησης, όλα στη βάση ενός σεναρίου με πρωταγωνιστές αλλά ταυτόχρονα και θεατές-χειροκροτητές τους ίδιους τους υποψήφιους.

Οι δε αναφορές σε έργα και ότι μπορεί να εξυπηρετήσει στην εικόνα διοικητικής αποτελεσματικότητας κατά τη διάρκεια της θητείας που λήγει, μεγεθύνονται ή αποτελούν οικειοποίηση ήδη δρομολογημένων από χρόνια παρεμβάσεων, χωρίς καμία νέα πρόταση, δρομολόγηση ή προγραμματισμό.