Άμεσα ο έλεγχος από την Τεχνική Υπηρεσία και η απόφαση οριστικής παραλαβής από το Δημοτικό Συμβούλιο

Στον Δήμο η μελέτη για την περιοχή του Βούρλη

Η δαπάνη για την παρέμβαση μπορεί να καλυφθεί και από την πρόσφατη χρηματοδότηση ύψους 355.800 ευρώ, μέσω του Προγράμματος “ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ”

Στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης έχει περιέλθει η οριστική μελέτη ανακατασκευής του οδικού τμήματος του Βούρλη, με τον ανάδοχο να έχει πλέον ολοκληρώσει τη δουλειά του, η οποία προσδιορίζει την καταλληλότερη παρέμβαση που πρέπει να προωθηθεί στην περιοχή, στην οποία επί δεκαετίες καταγράφεται η εξέλιξη του κατολισθητικού φαινομένου.

Πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη που ανέμεναν πρωτίστως οι κάτοικοι της περιοχής, προκειμένου να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα μέσω της υλοποίησης της κατάλληλης παρέμβασης που υποδεικνύεται από την εν λόγω μελέτη.

Μετά από τις διαδικασίες των γεωτρήσεων και τη λήψη του συνόλου των στοιχείων και για την κατάσταση του υπεδάφους στο σημείο, ο μελετητής έλαβε μικρή παράταση και πλέον ολοκλήρωσε την εκπόνηση της μελέτης, η οποία αποτελεί το σωτήριο “εργαλείο” για το γνωστό και πολυσυζητημένο πρόβλημα της περιοχής.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης”, η Τεχνική Υπηρεσία θα ελέγξει τη συγκεκριμένη μελέτη, η οριστική αποδοχή της οποίας θα πραγματοποιηθεί σε επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και κατά πάσα πιθανότητα, μετά από τις προσεχείς εκλογές.

Θα πρέπει να τονισθεί πως, εκ μέρους του μελετητή, προτείνεται η καταλληλότερη λύση για το πρόβλημα, το κόστος υλοποίησης της οποίας εκτιμάται σε ποσό κάτω των 355.800 ευρώ, που αποτελεί και το ύψος της τελευταίας χρηματοδότησης που ήρθε στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, προ ημερών, μέσω του προγράμματος “ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ”.

Προκρίνεται η πρώτη λύση με πασσαλοστοιχίες

Ειδικότερα, η Τεχνική Υπηρεσία παρέλαβε την οριστική μελέτη στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας και άμεσα θα “τρέξει” τις απαραίτητες διαδικασίες που αφορούν στον έλεγχό της, προκειμένου να παραληφθεί και να αποσταλεί προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Αν και κατά την εκδήλωση παρουσίασης των τριών λύσεων για την περιοχή του Βούρλη, που είχε πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου από την Τεχνική Υπηρεσία τον Ιούνιο του 2018, είχε “προτιμηθεί” η δεύτερη που προέβλεπε τη μέθοδο της αγκύρωσης του τοιχίου, ως μία λύση αποτελεσματική και χαμηλότερου κόστους, ωστόσο, ο μελετητής πρόκρινε ξεκάθαρα την πρώτη λύση.

Όπως είχε αναφερθεί στην ενημέρωση του Ιουνίου, η παρέμβαση που σήμερα έρχεται στο “τραπέζι” είναι η πρώτη εκ των τριών και αφορά “σε πασσαλοστοιχίες με κεφαλόδεσμους”, ενώ επίσης στο περιεχόμενο αυτής, προβλέπεται και η ενίσχυση του τοιχίου αντιστήριξης με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα.

Σύμφωνα με όσα είχαν αναφερθεί στην ίδια ενημέρωση, “Είναι μία λύση με υψηλή ακαμψία, η οποία θα μπορούσε κάλλιστα να εφαρμοστεί σε μία εθνική οδό, μακριά από κατοικημένη περιοχή, όμως η κατασκευή του έργου σε κατοικημένη περιοχή έχει πολύ υψηλούς κινδύνους, καθώς μόνο οι δονήσεις από τα γεωτρύπανα για την θεμελίωση των 13 πασσάλων που προβλέπονται, θα κρατήσει κλειστό τον δρόμο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (...)”. Είχε αναφερθεί δε πως πρόκειται για λύση υψηλού κόστους, ενώ πρέπει να υπενθυμιστεί πως, ο δρόμος και το τοιχίο – στη μελέτη – αντιμετωπίζονται ως ενιαίο τμήμα. Όπως καθίσταται σαφές είναι μία παρέμβαση σημαντική που θα έρθει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του τοίχου αντιστήριξης και του δρόμου.

Κάλυψη δαπάνης είτε από νέα χρηματοδότηση, είτε από τον “ΦΙΛΟΔΗΜΟ ΙΙ”

Σύμφωνα με τα στάδια της διαδικασίας που πρέπει να ακολουθηθούν, η μελέτη αμέσως μετά την έγκρισή της από το Δημοτικό Συμβούλιο, θα ανάψει το “πράσινο φως” για την προώθηση της διαγωνιστικής διαδικασίας, η οποία θα αναδείξει τον εργολάβο του έργου. Αξίζει να διευκρινισθεί, πως, πριν από αυτό το βήμα και στην περίπτωση που η Τεχνική Υπηρεσία απαιτήσει συμπληρώσεις ή διορθώσεις από τον μελετητή, αυτές θα ζητηθούν χωρίς καθυστέρηση.

Αν και ως σήμερα, η αναζήτηση χρηματοδότησης με σκοπό την υλοποίηση του έργου, αποτελούσε τον βασικό πονοκέφαλο για την υπόθεση της περιοχής του Βούρλη, ωστόσο πρόσφατες εξελίξεις “γέννησαν” αισιοδοξία.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Εσωτερικών με νέα απόφασή του, προώθησε σε Δήμους πανελλαδικά ποσό άνω των 4 εκ. ευρώ για την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων.

Εκ του συνόλου του ποσού, οι 355.800 ευρώ δόθηκαν στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης. Πρόκειται για ένα ποσό που καλύπτει τη δαπάνη και τον προϋπολογισμό του έργου, ο οποίος όπως επιβεβαίωσε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Φραγκίσκος Βακόνδιος, σε τηλεφωνική επικοινωνία της εφημερίδας, δεν υπερβαίνει αυτή τη χρηματοδότηση.

“Σίγουρα θα αναζητήσουμε χρηματοδότηση από τα αρμόδια Υπουργεία Υποδομών και Εσωτερικών με τα οποία είχαμε επικοινωνήσει και στο παρελθόν” ανέφερε αρχικά ο κ. Βακόνδιος, υπενθυμίζοντας τις σχετικές προσπάθειες εξασφάλισης χρηματοδότησης για την υπόθεση του Βούρλη, αλλά όπως πρόσθεσε, “ακόμη και αν δεν υπάρξει από αυτές τις πλευρές χρηματοδότηση, ο Δήμος θα έχει στα ταμεία του αυτά τα 355.800 ευρώ. Οπότε η δαπάνη θα καλυφθεί”. Με αυτόν τον τρόπο, ο κ. Βακόνδιος σημείωσε πως, “έτσι, άμεσα, θα προχωρήσει και η υλοποίηση του έργου”.

Διευκρίνισε πάντως, πως, θα ήταν θετική η εξέλιξη λήψης μίας ακόμη χρηματοδότησης, αφού οι ανάγκες του Δήμου σε υποδομές και έργα είναι αρκετές και μεγάλες. “Βέβαια υπάρχουν και πάρα πολλές άλλες ανάγκες για το νησί, οπότε αν αναζητηθεί άλλη χρηματοδότηση αυτό το ποσό θα μπορέσει να το αξιοποιήσει ο Δήμος σε άλλες υποθέσεις” δήλωσε κατηγορηματικά.

Θα αρθούν οι απαγορεύσεις διέλευσης

Το πρόβλημα της περιοχής του Βούρλη κατά τους τελευταίους μήνες, “απαίτησε” τη λήψη μέτρων απαγόρευσης κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων, δεδομένης της επιδείνωσης της κατάστασης, η οποία σημειώθηκε αμέσως μετά από τις ισχυρές κακοκαιρίες της χειμερινής περιόδου του 2017.

Αυτή η κατάσταση, που έβαλε και “πάγο” στη διέλευση των min bus δυσκόλεψε σε μεγάλο βαθμό τις μετακινήσεις των πολιτών και των κατοίκων της Δόξας και του Βροντάδου, οι οποίοι έχουν δείξει μεγάλη υπομονή προκειμένου να βρεθεί λύση.

Ερωτηθείς ο κ. Βακόνδιος για το τι θα σημάνει η υλοποίηση της παρέμβασης, τόνισε τέλος τα εξής: “Οπωσδήποτε μετά θα αρθούν όλες οι απαγορεύσεις που ισχύουν ως σήμερα για την ασφάλεια των πολιτών. Για τα min bus, για τους πεζούς στα πεζοδρόμια και θα δοθεί κανονικά στην κυκλοφορία ο συγκεκριμένος δρόμος”.