Ενημέρωση του προέδρου της MTC Group όσον αφορά τα βήματα προόδου προς την τουριστική καθοδήγηση του νησιού

Δουλειά κι επαφές για την τουριστική στρατηγική της Σύρου

Αναφορά στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου που λαμβάνονται υπόψιν στο υπό κατάρτιση σχέδιο

Με συστηματικό ρυθμό αναπτύσσει τα βήματά του ο Νότης Μαρτάκης, πρόεδρος της MTC Group για την τουριστική καθοδήγηση της Σύρου, έχοντας πραγματοποιήσει ήδη επαφές, συναντήσεις και συζητήσεις για τον τρόπο που μελετάται να προωθηθεί το νησί, με στόχο την τουριστική ανάπτυξή του.

Η επιθυμία της επιχειρηματικής κοινότητας του νησιού να απολαύσει ποιοτικές και κυρίως, αποτελεσματικές υπηρεσίες σε επίπεδο τουριστικής καθοδήγησης, φαίνεται σταδιακά να λαμβάνει “σάρκα και οστά”, με τον κ. Μαρτάκη να επιμελείται προσωπικά την ατζέντα των κατευθύνσεων που θα πρέπει να ακολουθήσει η πρωτεύουσα των Κυκλάδων, για να μπορέσει να αναπτύξει μία ακόμη κατηγορία της οικονομίας της, αυτήν του τουρισμού.

“Αυτό το στοίχημα που είπα πως έχω για το νησί της Σύρου, θέλω να το κερδίσω και θα το κερδίσω επειδή έχω δίπλα μου τους επαγγελματίες” δήλωσε κατηγορηματικά στην εφημερίδα ο κ. Μαρτάκης, αναφερόμενος με σαφήνεια στα βασικά χαρακτηριστικά του νησιού που θα πρέπει να αξιοποιηθούν, καθώς και στον τρόπο με τον οποίο προετοιμάζεται το σχέδιο της στρατηγικής για τον τουρισμό, το οποίο και θα παρουσιαστεί εντός Σεπτεμβρίου.

 

Τα τρία βασικά ζεύγη

Ήδη συμπληρώθηκε ενάμισης μήνας από την πρώτη επίσημη παρουσία και συμμετοχή του ίδιου στην Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, μετά από την υπογραφή της σύμβασης συνεργασίας και ο ίδιος έχει προχωρήσει με συνέπεια στην καταγραφή συγκεκριμένων κατευθύνσεων που θα συμπεριληφθούν στο υπό κατάρτιση πλάνο της στρατηγικής.

“Το γενικό σκεπτικό που έχω είναι το πώς θα δημιουργήσω τον συγκερασμό ανάμεσα σε αυτά τα τρία ζεύγη τα οποία αναφέρω” δήλωσε πρωτίστως, κάνοντας αναφορά σε αυτά τα ζεύγη που έχουν ως εξής: Α. Το Ορθόδοξο (60%) και το Καθολικό (40%) στοιχείο, Β. το αστικό περιβάλλον (Ερμούπολη- Άνω Σύρος) και το παραθεριστικό (υπόλοιπες περιοχές) και Γ. το καθαρά τουριστικό στοιχείο και το βιομηχανικό (Νεώριο).

 

Κύρια στοιχεία για το υπό κατάρτιση πλάνο στρατηγικής

Αμέσως μετά, ο κ. Μαρτάκης ξεδίπλωσε τη συλλογιστική που ακολουθεί όσον αφορά στα σημεία που πρέπει να εξετασθούν και να ληφθούν υπόψιν κατά την εκπόνηση του σχεδίου marketing για το νησί της Σύρου.

Αρχικά τόνισε πως, “Η Σύρος μπορεί να εξελιχθεί σε τόπο παραθερισμού αλλά και city break προορισμό λόγω της μικρής χρονοαπόστασης από βασικούς λιμένες/σταθμούς εξόδου (Πειραιάς-Ραφήνα)”, ενώ όφελος μπορεί να προκύψει από τη σύνδεση με κορυφαίους γειτονικούς προορισμούς, με φόντο τη λειτουργία του Καζίνο. “Η ακτοπλοϊκή σύνδεση με δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, παρέχει τη δυνατότητα προσέλκυσης επισκεπτών με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα (πχ. Καζίνο).

Η Σύρος λοιπόν αυτό που διαθέτει έναντι των δύο νησιών είναι το Καζίνο. Μπορούν να γίνουν ενέργειες συνεργασίας για να ευνοηθεί το νησί” παρατήρησε σχετικά, διευκρινίζοντας πως αναπτύσσοντας αυτήν την προσπάθεια, η πρωτεύουσα των Κυκλάδων θα μπορούσε να προσελκύσει επισκέπτες από τα δύο παραπάνω νησιά.

Επιπλέον, ο Νότης Μαρτάκης τόνισε πως δίνει έμφαση στην αρχιτεκτονική φυσιογνωμία της Ερμούπολης και της Άνω Σύρου, καθώς υπολογίζει και το πλήθος των εκδηλώσεων από συλλογικούς φορείς του νησιού, τα οποία ως “στοιχεία”, “μπορούν να συμβάλουν στην επέκταση της τουριστικής περιόδου κυρίως για ομάδες ενδιαφέροντος ακόμα και από το εξωτερικό που δεν αναζητούν τις λεγόμενες «διακοπές της παραλίας» (Ινδία, Κίνα)”.

Μιλώντας ειδικότερα για τα τρία ζεύγη που μπορούν να συμπορευθούν στη Σύρο προς όφελος της τουριστικής ανάπτυξής της, τόνισε την αξία και την ανάγκη της αναζήτησης συνεργειών / πρωτοβουλιών προκειμένου αυτά “να λειτουργήσουν ενισχυτικά στην εικόνα του νησιού και παράλληλα, να μην αλληλοαναιρούνται”.

Ακόμη, εξήγησε πως δίδεται ήδη ιδιαίτερη σημασία “στην ενεργοποίηση όλων των παραγωγικών δυνάμεων του νησιού από τον Τουρισμό αλλά και από τον κλάδο της Αγροτοδιατροφής και Μεταποίησης, καθώς μπορεί να λειτουργήσουν ανασχετικά σε βασικές αδυναμίες, όπως οι παραλίες, με πρόταγμα τον Πολιτισμό, τα συνέδρια και, γενικά, με ανάδειξη της ποιοτικής διάστασης του νησιού”.

Γνωρίζοντας ιδιαιτέρως καλά τον τρόπο που κινείται η τουριστική αγορά και η οικονομία πανελλαδικά αλλά επίσης, σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, ο κ. Μαρτάκης επεσήμανε πως, “ Η οικονομική κρίση επιβάλλει τον επανασχεδιασμό της προσέγγισης της εσωτερικής αγοράς”, συμπληρώνοντας ακόμη πως, σήμερα, “Οι μη ορατές επιπτώσεις του BREXIT οφείλουν να προβληματίσουν δεδομένου ότι το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί τόσο για τις Κυκλάδες όσο και για τη Σύρο, ειδικότερα, σημαντική αγορά”.

 

Πρώτες κινήσεις, επαφές και δράσεις

Ο Νότης Μαρτάκης γνωστοποίησε και τις επαφές και τις κινήσεις που έχουν γίνει ως σήμερα στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της αναγνωρισιμότητας του προορισμού, τόσο σε ελληνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο. Ξεκινώντας από την επαφή του με το ναυπηγείο της Σύρου, ανέφερε τα εξής: “Πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Νεώριο με τη διοίκηση και συγκεκριμένα με τον κ. Σαββίδη και στη συνέχεια, με τους εκπροσώπους των εργαζομένων κ.κ. Αντώνη Χατζαντώνη και Μάρκο Ρηγούτσο. Προτάθηκε η αισθητική κάλυψη της πλάτης της δεξαμενής και η αξιοποίησή της για την προβολή του νησιού και των εκδηλώσεων στη διάρκεια του καλοκαιριού”. Αναφορικά με τη συγκεκριμένη πρόταση επεσήμανε πως “υιοθετήθηκε και αναμένουμε τις τεχνικές μελέτες που θα γίνουν από την επιχείρηση”.

Παράλληλα, θέλησε να κάνει γνωστό πως, “μετά από πρόταση του κ. Σαββίδη εξετάζουμε το ενδεχόμενο επί πληρωμής εκ μέρους της επιχείρησης προβολής ντοκιμαντέρ σε ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς για την προβολή του νησιού και του Νεωρίου (η επιχείρηση προτίθεται να διαθέσει συνολικά το ποσό των 40.000 ευρώ)”.

Σχετικά με τα παραπάνω, ο κ. Μαρτάκης σχολίασε πως, “Αυτά χρειάζονται λίγο χρόνο, όμως, εύχομαι κάποια να έχουν ολοκληρωθεί ως τον επόμενο Απρίλιο για την έναρξη της νέας σεζόν”.

Αναφορικά με την κατεύθυνση της δυνατότητας προσέλκυσης τουριστών ΑΜΕΑ, ο κ. Μαρτάκης υπήρξε συγκεκριμένος: “Είμαστε σε συνεννόηση με τον κ. Γιάννη Βουτσίνο, τον πρόεδρο της Κοινότητας του Γαλησσά, τον οποίο έχουμε φέρει σε επαφή με τον Πανελλήνιο Σύλλογο ΑΜΕΑ ώστε μέλη του ΔΣ να επισκεφθούν την παραλία Γαλησσά για την παρουσίαση των δυνατοτήτων προσβασιμότητας σε συνδυασμό με τον Απινιδωτή”.

Όπως σχολίασε ο πρόεδρος της MTC Group, “Είναι μεγάλη αυτή η αγορά και μπορεί να επικοινωνηθεί στα μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου ΑΜΕΑ”.

Επίσης, σημείωσε πως μέσω του κ. Βουτσίνου και με τον κ. Παράβαλο (Δ/ντης ΕΟΤ Κυκλάδων) “οργανώνουμε την επίσκεψη του τουριστικού συντάκτη του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων κ. Κώστα Χαλκιαδάκη που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο για την φωτογράφιση και καταγραφή αξιοθεάτων που το ΑΠΕ θα παρουσιάσει, πέρα από την ελληνική και στις ξένες αγορές”.

Στο πλάνο του, ο κ. Μαρτάκης έχει συμπεριλάβει και το ζεύγος του Ορθόδοξου στοιχείου με τον Καθολικισμό. Ιδιαιτέρως εντυπωσιασμένος δήλωσε και για τη συνάντησή του με τον εφημέριο του Ι.Ν. Κοιμήσεως, καθώς όπως υπογράμμισε, “Επιδιώκουμε επαφή με το Ινστιτούτο «Θερβάντες» με το οποίο είχαμε συνεργαστεί στο παρελθόν για να εξετάσουμε τη δυνατότητα προβολής της εικόνας του Θεοτοκόπουλου στην ισπανική – και όχι μόνο – αγορά”.

Κατόπιν των ανωτέρω, ο κ. Μαρτάκης ενημέρωσε και για όσα έχουν ήδη πραγματοποιηθεί ως σήμερα, με στόχο την άμεση προβολή της Σύρου.

“Πραγματοποιήσαμε τηλεοπτικά γυρίσματα για την ειδική πρωινή εκπομπή του καναλιού ΟΡΕΝ. Ήδη μεταδόθηκαν 4 εκπομπές αφιερωμένες στη Σύρο. Οργανώσαμε ταξίδι εξοικείωσης με δημοσιογράφους που δραστηριοποιούνται σε Αυστρία και Αυστραλία και με ειδικούς ταξιδιωτικούς φορείς της Ινδίας (αναμένονται δημοσιεύματα). Συμμετείχαμε στην ενημέρωση των Ιταλών δημοσιογράφων που πραγματοποίησαν επίσκεψη στο νησί με πρωτοβουλία του ΕΟΤ. Διασφαλίσαμε την ένταξη της Σύρου στην καμπάνια του Γραφείου ΕΟΤ Ηνωμένου Βασιλείου που θα πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο σε βρετανικά ΜΜΕ καθώς και σε συνδιαφήμιση με Τ.Ο’s.”.

 

Συνεργασία με επιχειρηματική κοινότητα του νησιού

Όσον αφορά στο σοβαρό ζήτημα της συνεργασίας με την τοπική επιχειρηματικότητα της Σύρου και ιδιαιτέρως των άμεσα εμπλεκομένων με τον τουριστικό κλάδο, ο Νότης Μαρτάκης παρουσιάστηκε ικανοποιημένος σε πρώτο επίπεδο.

“Πραγματοποιήσαμε συναντήσεις με επαγγελματίες για τον καλύτερο δυνατό συντονισμό μεταξύ μας. Ενισχύουμε την προσπάθεια για συγκρότηση φορέα Ξενοδόχων, ενώ έχουμε πραγματοποιήσει συναντήσεις με τη διοίκηση της «Τερψιχόρης» που μας συμπαρίσταται” σχολίασε χαρακτηριστικά, εξηγώντας συγκεκριμένα, πως, στις επαφές με τους ξενοδόχους, “τους ενθάρρυνα ώστε να συγκροτηθούν και πάλι σε έναν φορέα για να μπορούμε να μιλάμε”.

Σε αυτό το σημείο, ο κ. Μαρτάκης θέλησε να αναφέρει σχολιαστικά πως, “Οφείλω να πω πως ένα πράγμα που ειλικρινά με έχει κάνει να αγαπήσω αυτό το νησί είναι οι άνθρωποί του. Και οι επαγγελματίες και βεβαίως και ο Μιχάλης Παράβαλος στον οποίον οφείλω τη συμπαράσταση που μου έδειξε και ανέλαβε και μόνος όλη την ιστορία και των δημοσιογραφικών ταξιδιών (τηλεόραση OPEN, bloggers κλπ και τη SeaJets που ήταν και ο χορηγός των εισιτηρίων)”.

 

Fam trips για το Φθινόπωρο

Σχετικά με προωθητικές ενέργειες που θα ωφελήσουν τη Σύρο, ο κ. Μαρτάκης ανέπτυξε εν συντομία μία σειρά από fam trips που έχουν προγραμματιστεί για το διάστημα της φθινοπωρινής περιόδου. “Γαλλία: Ταξιδιωτική εταιρεία Imagine Le Monde : H συγκεκριμένη εταιρεία οργανώνει πακέτα εκδρομών στην Ελλάδα . Ακόμη δραστηριοποιείται στο κομμάτι των κρατήσεων σε τουριστικά καταλύματα. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας , κύριος Jack Cofsman επισκέπτεται το νησί με σκοπό την προώθησή του στη γαλλική αγορά. Εταιρεία Imagine Le Monde. H συγκεκριμένη εταιρεία οργανώνει πακέτα εκδρομών στην Ελλάδα . Ακόμη δραστηριοποιείται στο κομμάτι των κρατήσεων σε τουριστικά καταλύματα. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας, κύριος Jack Cofsman επισκέπτεται το νησί με σκοπό την προώθησή του στη γαλλική αγορά.

Ιταλία: Εταιρεία Viaggi Oggi . Δραστηριοποιείται από το 1992 στο κομμάτι της προβολής της κλασικής Ελλάδας αλλά και των ελληνικών νησιών. Η εκπρόσωπος της εταιρείας , κυρία Cinzia Demuru επισκέπτεται το νησί με σκοπό την αναζήτηση τρόπων προβολής του μέσω της εταιρείας της στην Ιταλία. National Geographic Ιταλίας. Η κυρία Ατμαντζίδου συνεργάζεται με το διακεκριμένο περιοδικό και επισκέπτεται τη Σύρο με σκοπό να αποτυπώσει στο άρθρο της εντυπωσιακές εικόνες και μοναδικές εμπειρίες από τον τόπο. Εταιρεία Arche Travel, tour operator που δραστηριοποιείται στην Ιταλία και εξειδικεύεται σε δραστηριότητες trecking, για την οργάνωση fam trip. Οι εκπρόσωποι της εταιρείας κ.κ. Vincenzo Salerno / Tiziano, Federico Toraldo δεσμεύθηκαν για τη δημιουργία video για τον προορισμό που θα εμφανίζεται στο facebook τους και στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τους χωρίς επιπλέον οικονομική επιβάρυνση. Βρετανία: Ο κ.Janos Gal , εκπρόσωπος του blog www.solaristraveller.com που εξειδικεύεται σε ταξίδια πολυτελείας για την πραγματοποίηση press trip. Ο κύριος Janos Gal είναι δημοσιογράφος από το 2008 . Το έργο του παρουσιάστηκε από το περιοδικό travelmag.co.uk , από την Agence France – Presse και από την εφημερίδα Global Journalist . Επισκέπτεται τη Σύρο με σκοπό να αποτυπώσει στο blog του ανεπανάληπτες εικόνες κατά την περιήγηση του στα στενά σοκάκια του νησιού και να το εμπλουτίσει με συναρπαστικές εμπειρίες. Γερμανία: Η blogger κυρία Claudia Schmalz www.minnja.de, 10.000 ακόλουθοι στο Instagram και 5.000 στο Facebook). Η έγκριτη blogger ασχολείται με θέματα lifestyle και business travel.”.

 

Ερωτηματολόγια και παρουσίαση στρατηγικής

Προς υπενθύμιση των επιχειρηματιών, ο κ. Μαρτάκης κλήθηκε να απαντήσει και για τον χρόνο κατάθεσης των ερωτηματολογίων που έχουν διανεμηθεί από την πλευρά του προς τους επαγγελματίες. “Υπάρχουν ερωτηματολόγια δύο ειδών. Αναφορικά με τα ερωτηματολόγια προς τους επαγγελματίες ανέφερα ως καταληκτικό χρόνο, το τέλος του Αυγούστου. Αυτά και τα συμπεράσματα θα τα λάβω υπόψιν μου στη στρατηγική που θα υποβάλλω” σημείωσε, λέγοντας παράλληλα πως, “Σε ό,τι αφορά στα ερωτηματολόγια των επισκεπτών θα μου τα στείλουν στο τέλος της σεζόν για να γίνει μία σημαντική αξιολόγηση”.

Ο κ. Μαρτάκης έκλεισε τις δηλώσεις του προς την εφημερίδα, επιβεβαιώνοντας πως, το ολοκληρωμένο πλάνο της τουριστικής στρατηγικής για τη Σύρο θα παρουσιαστεί τον μεθεπόμενο μήνα. “Τον Σεπτέμβριο θα γίνει η παρουσίαση των αξόνων της στρατηγικής για τη Σύρο” ανέφερε, ανανεώνοντας το ραντεβού του για περαιτέρω ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας.