Αντίστροφη μέτρηση για την ανάδειξη αναδόχου και την έναρξη υλοποίησης του σημαντικού έργου στη θέση “Καρνάγιο” της Ερμούπολης

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για το εμπορικό κρηπίδωμα

“Ανάσα” για το σημερινό λιμάνι της Σύρου από την απομάκρυνση των φορτηγών πλοίων

Δημοσιεύθηκε χθες ο διαγωνισμός για το έργο του νέου εμπορικού κρηπιδώματος στη θέση “Καρνάγιο” στη Σύρο, η υλοποίηση του οποίου θα χαρίσει “ανάσα” στο σημερινό λιμάνι της Ερμούπολης, καθώς προσεχώς, αυτό, θα αποσυμφορηθεί από τα φορτηγά πλοία.

Η νέα Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου προώθησε τις τελικές διαδικασίες για το μεγάλο έργο, προκειμένου η προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας να έβγαινε στον αέρα το ταχύτερο δυνατόν, όπως κι έγινε, προκειμένου εντός Φεβρουαρίου να υπάρξει ανάδοχος, ώστε άμεσα να ακολουθήσει η υλοποίησή του.

Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που θα πραγματοποιηθεί στο “Καρνάγιο” πλησίον της ζυγοπλάστιγγας και θα καλύπτει τις ανάγκες της εμπορικής λειτουργίας του λιμένα, για το οποίο είχε προβεί σε ενέργειες, αρχικά, η προηγούμενη Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, αναγνωρίζοντας την αξία της δημιουργίας του για την καλύτερη λειτουργία της πόλης.

Έργο ύψους 4 εκ. ευρώ

Σύμφωνα με την προκήρυξη που αναρτήθηκε χθες στην ιστοσελίδα της “Διαύγεια”: “Ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης προκηρύσσει ανοικτό δημόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισμό, για την ανάδειξη αναδόχου για την εκτέλεση του έργου «Εμπορικό Κρηπίδωμα Λιμένα Ερμούπολης», με σύστημα προσφοράς «Επιμέρους ποσοστά έκπτωσης» (άρθρο 95 Ν.4412/16). Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά, μέσω της διαδικτυακής πύλης www.promitheus.gov.gr του ΕΣΗΔΗΣ. Οι προσφορές υποβάλλονται από τους οικονομικούς φορείς ηλεκτρονικά, μέσω της διαδικτυακής πύλης www.promitheus.gov.gr Ως ημερομηνία και ώρα λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 21 Φεβρουαρίου 2020, ημέρα Παρασκευή και ώρα 10:00. Ως ημερομηνία και ώρα ηλεκτρονικής αποσφράγισης των προσφορών ορίζεται η 27 Φεβρουαρίου 2020, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10:00. Η εγγύηση συμμετοχής στο διαγωνισμό είναι 64.517,00 ευρώ (εξήντα τέσσερις χιλιάδες πεντακόσια δεκαεπτά ευρώ) με ισχύ 12 μηνών και 30 ημερών από την ημερομηνία λήξης των προσφορών. (...)

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 4.000.000 ευρώ και αναλύεται σε: Δαπάνη Εργασιών 2.338.730,50 Ευρώ. Γενικά έξοδα και Όφελος εργολάβου (Γ.Ε.+Ο.Ε.) 420.971,49 Ευρώ. Απρόβλεπτα (ποσοστού 15% επί της δαπάνης εργασιών και του κονδυλίου Γ.Ε.+Ο.Ε.) 413.955,30 Ευρώ (...). Απολογιστικές δαπάνες (άσφαλτος, AEKK) 4.800,00 ευρώ. Αναθεώρηση 47.349,16 ευρώ. ΦΠΑ 774.193,55 ευρώ. Η χρονική διάρκεια εκτέλεσης του έργου είναι 12 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης”.

Στην προκήρυξη του διαγωνισμού διευκρινίζεται μάλιστα πως, το έργο έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο», Άξονας Προτεραιότητας «Βελτίωση βασικών υποδομών» και χρηματοδοτείται με πόρους που προέρχονται κατά 50% από το ΕΤΠΑ και κατά 50% από εθνικούς πόρους.

Κ. Μαραγκού: “Τρέξαμε διαδικασία που ήταν λιμνασμένη από τον Ιούνιο”

Από την πλευρά της, η νέα πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κανδιώ Μαραγκού ρωτήθηκε από την εφημερίδα σχετικά με τον χρόνο δημοσίευσης της προκήρυξης του διαγωνισμού, καθώς η τοπική κοινωνία γνώριζε πως είναι ένα έργο που προωθήθηκε σημαντικά κατά την προηγούμενη θητεία. Συγκεκριμένα, η ίδια κλήθηκε να απαντήσει γιατί παρήλθε ένα διάστημα λίγων μηνών από την ανάληψη των καθηκόντων της μέχρι και σήμερα, προκειμένου να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός, εξηγώντας παρακάτω με σαφήνεια τους λόγους.

“Εκκρεμούσαν οι όροι διακήρυξης από τον Ιούνιο. Έγιναν κάποιες διορθώσεις των όρων διακήρυξης σύμφωνα με τα πρότυπα υποδείγματα που υπέδειξε η Διαχειριστική Υπηρεσία και από τον Οκτώβρη που αναλάβαμε εμείς, τρέξαμε όλη τη διαδικασία που ήταν λιμνασμένη από τον Ιούνιο. Τρέξαμε για τους όρους της διακήρυξης, για τα τεύχη δημοπράτησης” γνωστοποίησε σχετικά, τονίζοντας μάλιστα πως καθυστέρηση, πρόσθεσε και η διαδικασία του ορισμού εκπροσώπων από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), καθώς υπήρξαν παραιτήσεις. “Επίσης, υπήρξε μία καθυστέρηση που οφειλόταν στον ορισμό εκπροσώπων του ΤΕΕ. Παραιτήθηκαν οι πρώτοι εκπρόσωποι και μετά από προσωπικές επαφές δικές μας, προσπαθήσαμε να εξασφαλίσουμε μη παραίτηση των νεο-κληρωθέντων μελών”.

Κατασκευή κρηπιδώματος και διαμόρφωση χερσαίων χώρων

Κατόπιν των ανωτέρω, η ίδια ρωτήθηκε για τον διαγωνισμό, υπογραμμίζοντας πως, “Ο διαγωνισμός ανέβηκε στον αέρα και η ημερομηνία λήξης των προσφορών είναι η 21η Φεβρουαρίου του 2020. Οι προσφορές θα αποσφραγιστούν μία ημέρα μετά και αν δεν έχουμε ενστάσεις, θα προχωρήσουμε το συντομότερο δυνατόν”.

Σχετικά με την έναρξη υλοποίησης του έργου, πρόσθεσε μάλιστα πως, “Η διάρκεια υλοποίησης είναι ένα έτος και αν δεν προκύψουν ενστάσεις λογικά θα ολοκληρωθούν οι διαδικαστικές διαδικασίες και θα ξεκινήσουμε άμεσα. Είναι ένα συγχρηματοδοτούμενο έργο, οπότε δεν έχουμε το περιθώριο να κωλυσιεργήσουμε. Άρα, μπορεί να ξεκινήσει και μέσα στο καλοκαίρι”.

Αναφορικά με τον χαρακτήρα του έργου και τις κύριες παρεμβάσεις στη θέση “Καρνάγιο”, η ίδια τόνισε πως, “εκεί θα κατασκευαστεί ένα κρηπίδωμα γύρω στα 200 μέτρα καθώς και ο αντίστοιχος χερσαίος χώρος όπισθεν του κρηπιδώματος για να εξυπηρετούνται μικρά φορτηγά πλοία. Επίσης, θα θωρακιστούν και τα πρανή της επίχωσης με φυσικούς ογκόλιθους για την προστασία από τους κυματισμούς” ενώ σημείωσε ακόμη πως, “η μελέτη του έργου περιλαμβάνει και κάποια ηλεκτρομηχανολογικά, πυρασφάλεια κ.α.”. Κατόπιν της υλοποίησής του, η ίδια υπογράμμισε πως, “θα γίνει γενικότερα ένα συμμάζεμα της περιοχής στο μήκος της έκτασης του έργου” ενώ δεν παρέλειψε να σημειώσει πως θα ληφθούν και κυκλοφοριακά μέτρα.

“Στη συνέχεια θα προχωρήσουμε σε κάποιες διαμορφώσεις στο κηπάριο που υπάρχει απέναντι από την ζυγοπλάστιγγα προκειμένου να κάνουμε πιο εύκολη την είσοδο και έξοδο των βαρέων οχημάτων. Αυτό είναι κάτι που θα ακολουθήσει, δεν προβλέπεται στο έργο και θα καλυφθεί εξ ιδίων πόρων” σχολίασε, επαναλαμβάνοντας πως θα υπάρξει μία γενικότερη κυκλοφοριακή μέριμνα στην περιοχή και θα ληφθούν μέτρα, τα οποία θα οριστικοποιηθούν το προσεχές διάστημα.

Μέτρα κατά τη διάρκεια της υλοποίησης

Αναφορικά με το κομμάτι της υλοποίησης, η ίδια ρωτήθηκε σχετικά με την απομάκρυνση των οχημάτων και των σκαφών που υπάρχουν καθημερινά στην χερσαία περιοχή, απαντώντας καταφατικά, αλλά κι ενημερώνοντας πως σχετικά με την μελλοντική ανάπτυξη εργοταξίου στο σημείο, έχουν ενημερωθεί και ιδιώτες στους οποίους είχε παραχωρηθεί χώρος για την επαγγελματική δραστηριότητά τους.

“Πρέπει να αδειάσει ο χώρος από μερικά σκάφη που υπάρχουν στην περιοχή και εννοείται πως θα υπάρξουν κυκλοφοριακά μέτρα. Θα αναπτυχθεί ένα εργοτάξιο και για τους χώρους που έχουν παραχωρηθεί προς εκμετάλλευση, σαν Λιμενικό Ταμείο είμαστε σε επικοινωνία με τους ιδιώτες και νομίζω πως όλα θα προχωρήσουν καλά” σχολίασε χαρακτηριστικά, λέγοντας τέλος πως, η δημιουργία του εμπορικού κρηπιδώματος, “δεν είναι ένα εύκολο έργο”.

Σύμφωνα με όσα τόνισε ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις της, “Μιλάμε για ένα πολύ μεγάλο μπάζωμα και ένα αρκετά μεγάλο λιμενικό έργο. Οπότε, όταν έχουμε ένα τόσο μεγάλο έργο, γίνεται κατανοητό ότι δεν μπορούμε να χάσουμε ούτε έναν μήνα. Πιστεύω θα προχωρήσουμε συστηματικά”.