Ενημέρωση της αναπληρώτριας Διευθύντριας της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων, Ρ. Μαραγκουδάκη για τη δυνατότητα συνέχισης του σημαντικού έργου στη Σύρο

Συνέχεια στο έργο της επέκτασης με τον δεύτερο ανάδοχο

Ανάδειξη προσωρινού μειοδότη για το β΄ υποέργο της ταπείνωσης του λόφου “Νεράιδα”

Η διαφωνία για την ποιότητα του αποτελέσματος στις εργασίες επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων στο Αεροδρόμιο Σύρου ανάμεσα στον ανάδοχο και στη Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων, οδήγησε στη διάλυση της πολυσυζητημένης εργολαβίας, με αποτέλεσμα το α΄ υποέργο να σταματήσει και να προκύψει σημαντική καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή του.

Ωστόσο, η συνέχιση του ίδιου έργου θα είναι εφικτή εντός – κατά πάσα πιθανότητα – του επόμενου τριμήνου, αφού ο δεύτερος ανάδοχος έχει αποδεχθεί τη συνεργασία με την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών για την παρέμβαση της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων, όπως επιβεβαιώνει η Αναπληρώτρια Διευθύντρια της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων, Ραφαέλα Μαραγκουδάκη μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη” για τη σοβαρή υπόθεση.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο τηλεφωνικής επικοινωνίας της εφημερίδας με την ίδια, γνωστοποιήθηκε από πλευράς της, πως, της συνέχισης των εργασιών για την ολοκλήρωση της επέκτασης του διαδρόμου από τον δεύτερο ανάδοχο, θα πρέπει - απαραιτήτως - να προηγηθεί η εκδίκαση των ενστάσεων του πρώτου αναδόχου αναφορικά με τις “κακοτεχνίες” που διαπίστωσε η πλευρά του Υπουργείου, από το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων.

Τονίζεται δε, πως, ο επιβλέπων του συγκεκριμένου έργου έδωσε ειδική διαταγή για αποξήλωση των “προβληματικών τμημάτων”, κάτι που ο ανάδοχος δεν δέχθηκε και προχώρησε στην κατάθεση των ενστάσεων.

Η κα Μαραγκουδάκη σημείωσε παρακάτω πως αναμένονται οι ενέργειες του αρμόδιου Συμβουλίου άμεσα, καθώς απαιτείται πρώτα η σύστασή του, ώστε να εκδικασθεί η υπόθεση των ενστάσεων του αναδόχου, να εκκαθαριστεί και να κλείσει η πρώτη εργολαβία, για να μπορέσει να ξεκινήσει τη συνεργασία με τον δεύτερο ανάδοχο το Υπουργείο Υποδομών.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι “κακοτεχνίες” που αναφέρει η κα Μαραγκουδάκη αφορούν σε ρηγματώσεις στο μπετόν, στο νότιο άκρο του διαδρόμου του αεροδρομίου, - όπως εξήγησε κατά την τηλεφωνική επικοινωνία -, όπου και γινόταν η αρχική παρέμβαση για το α΄ υποέργο της πράξης “Αναβάθμιση κρατικού αερολιμένα Σύρου”.

Επιπλέον, η ίδια ρωτήθηκε και για το β΄ υποέργο που αφορά στην ταπείνωση του λόφου “Νεράιδα”, γνωστοποιώντας πως το Υπουργείο προχώρησε στον διαγωνισμό, έχει υπάρξει προσωρινός μειοδότης και οι εργασίες θα μπορούν να ξεκινήσουν, αφού κατακυρωθεί οριστικά το αποτέλεσμα για τον εργολάβο, μετά δηλαδή από την ολοκλήρωση του ελέγχου όλων των δικαιολογητικών του.

Αξίζει εξ αρχής να αναφερθεί πως η πρώτη μειοδότρια εταιρεία στον διαγωνισμό για την ταπείνωση του λόφου είναι του κ. Δημήτρη Κρούσκου, ο οποίος ήταν και ο πρώτος εργολάβος στο έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων στο αεροδρόμιο Σύρου και με τον οποίο λύθηκε η σύμβαση για το α΄ υποέργο, κατόπιν δικού του αιτήματος προς το Υπουργείο, αφού είχε ενστάσεις όσον αφορά τις διαπιστώσεις του επιβλέποντα.

Αποδοχή από τον δεύτερο μειοδότη

Συγκεκριμένα, η κα Μαραγκουδάκη ρωτήθηκε σε ποιο στάδιο βρίσκεται κατά τον παρόντα χρόνο η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών σχετικά με το έργο της επέκτασης του διαδρόμου στο αεροδρόμιο της Σύρου, αφού έχει γίνει δημοσίως γνωστό, πως, από τον περασμένο Οκτώβρη οι εργασίες έχουν σταματήσει.

“Αυτή τη στιγμή ο ανάδοχος έχει ζητήσει διάλυση της εργολαβίας, η οποία έγινε αποδεκτή από την Διευθύνουσα Υπηρεσία (ΕΥΔΕ-ΚΣΣΥ)” τόνισε αρχικά, γνωστοποιώντας παρακάτω πως το Υπουργείο ακριβώς γι αυτόν τον λόγο, έχει έρθει ήδη σε επαφή με τον δεύτερο μειοδότη του διαγωνισμού, ο οποίος έχει αποδεχθεί τη συνεργασία.

“Έχει ήδη δεχτεί αυτός που ήταν δεύτερος μειοδότης στον διαγωνισμό. Έχει κάνει και επιστολή και δήλωσε την πρόθεσή της η εν λόγω εταιρεία να ολοκληρώσει το έργο” σχολίασε, εξηγώντας πως αυτό θα γίνει “μετά την εκκαθάριση της διαλυμένης εργολαβίας”.

Ενστάσεις για την αποξήλωση “κακοτεχνιών”

Σχετικά με το ζήτημα των διαπιστώσεων “κακοτεχνιών” στην παρέμβαση επί του διαδρόμου για την επέκτασή του, η κα Μαραγκουδάκη κλήθηκε να γίνει συγκεκριμένη, ώστε να υπάρχει σαφής ενημέρωση για τους λόγους αποδοχής της λύσης της σύμβασης.

“Η Διευθύνουσα Υπηρεσία έδωσε διαταγή στον ανάδοχο για αποξήλωση κάποιων τμημάτων. Είχαν γίνει κάποιες κακοτεχνίες. Ο επιβλέπων του έργου είπε ότι σε κάποια σημεία όπως στον διάδρομο υπήρχαν κάποιες κακοτεχνίες. Του έδωσε διαταγή για αποξήλωση κάποιων κατασκευασμένων κομματιών στον διάδρομο, τα οποία είναι από σκυρόδεμα, συγκεκριμένα, στο νότιο άκρο” ανέφερε κατηγορηματικά η ίδια, εξηγώντας προς επιβεβαίωση των λεγομένων της πως “Αυτή τη στιγμή μπορεί να πάει κάποιος να φωτογραφήσει και να δει τις κακοτεχνίες που έχουν γίνει. Δηλαδή δεν χρειάζεται να είναι κάποιος ούτε μηχανικός”.

Μάλιστα η ίδια υπογράμμισε πως αυτά τα τμήματα θα έπρεπε να απομακρυνθούν και να φτιαχτούν εξ αρχής, καθώς για τα έργα των αεροδρομίων, οι προδιαγραφές είναι ιδιαιτέρως αυστηρές.

“Για τα έργα αεροδρομίων είναι πολύ αυστηρές οι προδιαγραφές. Δεν είναι ένας αυτοκινητόδρομος, που λες υπάρχει και κάπου μία μικρή ρωγμή, μερικών εκατοστών ή χιλιοστών.

Δεν πρέπει να υπάρχει καμία μα καμία ρωγμή. Έχει ανοίξει σε πάρα πολλά σημεία στο νότιο άκρο. Φαίνεται ότι έχει ανοίξει το μπετόν” επανέλαβε η Αναπληρώτρια Διευθύντρια της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων του αρμόδιου Υπουργείου.

Με φόντο τα ανωτέρω, ρωτήθηκε να ενημερώσει αν αυτή ήταν η κύρια αιτία της διαφωνίας με τον εργολάβο του α΄ υποέργου και σταμάτησαν οι εργασίες.

“Από εκεί κάπου ξεκίνησαν οι διαφωνίες με τον επιβλέποντα. Επί της ειδικής διαταγής που δόθηκε (για να αποξηλώσει), ο ανάδοχος άσκησε ένσταση” πρόσθεσε σχετικά, ενώ τόνισε πως, “Αυτή τη στιγμή είμαστε σε φάση που εκκρεμεί η εκδίκαση των ενστάσεων για τις κατασκευές από το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων, το οποίο περιμένουμε να συσταθεί τώρα, σε λίγες ημέρες. Θα εκδικαστούν οι δύο ενστάσεις”.

Αρχές Μαΐου ο νέος εργολάβος, αφού προηγουμένως “κλείσει” η διαλυμένη εργολαβία

Σχετικά με τον χρόνο που θα μπορέσει να εγκατασταθεί ο νέος ανάδοχος, δηλαδή ο δεύτερος μειοδότης, η κα Μαραγκουδάκη υπήρξε σαφής: “Αν όλα πάνε όπως τα υπολογίζουμε πιστεύουμε να μπορέσει να μπει ο νέος εργολάβος από τέλη Απριλίου, αρχές Μαΐου. Αυτό προσπαθούμε”.

Γνωστοποίησε ακόμη πως, ο δεύτερος μειοδότης είναι η MA Construction και πως αυτή η εταιρεία εγγράφως έχει απαντήσει θετικά για τη συνέχιση του έργου. “Έχει δηλώσει την πρόθεση να ολοκληρώσει το έργο, αφού θα έχει εκκαθαριστεί η διαλυμένη εργολαβία. Δηλαδή να γνωρίζουμε τί έχει γίνει, από το ποσό, τί έχει χρησιμοποιηθεί, ποιες εργασίες παραμένουν και τί χρήματα παραμένουν” δήλωσε η ίδια κατηγορηματικά.

Στην ερώτηση αν τα “προβληματικά σημεία” θα αποξηλωθούν οπωσδήποτε από τον νέο εργολάβο, όταν αυτός θα είναι εφικτό να εγκατασταθεί, απάντησε καταφατικά.

“Βεβαίως θα ξηλωθούν. Είναι όλα αυτά, τα οποία κοιτάζουμε, να δούμε πώς θα κάνουμε. Το καλό είναι ότι δέχθηκε ο δεύτερος ανάδοχος” ανέφερε, εξηγώντας μάλιστα πως το θετικό της υπόθεσης είναι ότι ακριβώς επειδή δέχθηκε ο δεύτερος μειοδότης, δεν θα απαιτηθεί η διενέργεια νέου διαγωνισμού, κάτι που θα προσέθετε μεγάλο χρόνο στην ήδη “κολλημένη” υπόθεση της αναβάθμισης του αεροδρομίου Σύρου.

“Αυτό είναι πολύ καλό γιατί το να μπεις στη διαδικασία να επαναδημοπρατήσεις, αυτό θα μας έπαιρνε περισσότερο χρόνο. Το ότι δέχθηκε ο δεύτερος ανάδοχος είναι πάρα πολύ καλό” επανέλαβε κατηγορηματικά.

Προσπαθούμε αρχές Μαΐου να ξεκινήσουμε”

Σχετικά δε, με τα αντανακλαστικά των αρμοδίων από το Υπουργείο αναφορικά με τις ενέργειες για τη δυνατότητα σύναψης νέας σύμβασης το ταχύτερο δυνατό, ώστε να προχωρήσει η ολοκλήρωση του α΄ υποέργου της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων, η κα Μαραγουδάκη υπήρξε συγκεκριμένη: “Μόλις εκδικασθεί η ένσταση και εκκαθαριστεί η εργολαβία και δούμε τί είναι να πληρωθεί και τί παραμένει στο έργο, θα προχωρήσουμε πάρα πολύ γρήγορα. Εμείς προσπαθούμε ούτως ώστε να ξεκινήσουμε τέλος Απριλίου, αρχές Μαΐου ώστε το καλοκαίρι να έχει ολοκληρωθεί το έργο. Θα αποξηλωθούν αυτά που πρέπει να προχωρήσουν και θα προχωρήσουμε κανονικά”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, η ίδια ρωτήθηκε σχετικά με το κομμάτι των οφειλών προς τον πρώτο εργολάβο και συγκεκριμένα αναφορικά με τις δημόσιες αναφορές σχετικά με τις καθυστερήσεις στην εξόφληση των εργασιών που ο ίδιος είχε υλοποιήσει.

Σύμφωνα με την κα Μαραγκουδάκη, “έγινε μία καθυστέρηση σε έναν λογαριασμό 20 χιλ. ευρώ, ο οποίος άργησε να πληρωθεί λίγες μέρες. Ήταν μόλις είχαν αναλάβει”.

Διαδικασίες για την αποκοπή του λόφου “Νεράιδα”

Πέραν των ανωτέρω, η Αναπληρώτρια Διευθύντρια ρωτήθηκε και για το β΄ υποέργο της πράξης με τίτλο “Αναβάθμιση κρατικού αερολιμένα Σύρου”, που έχει ενταχθεί στο ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ και αφορά στην αποκοπή του λόφου “Νεράιδα”.

“Έγινε ο διαγωνισμός και είμαστε σε φάση που ανοίξαμε τις προσφορές και κοιτάζουμε να δούμε τα δικαιολογητικά, αν είναι εντάξει. Προσωρινός μειοδότης είναι ο κ. Κρούσκος” γνωστοποίησε σχετικά, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ και λέγοντας παρακάτω πως, “Εάν τα δικαιολογητικά του και όλα είναι εντάξει, αυτός θα κάνει το β΄ υποέργο”.

Θέλησε να υπενθυμίσει δε, πως, “Το ένα έργο είναι η επέκταση του διαδρόμου και το άλλο είναι η ταπείνωση του λόφου του Νεράιδα”.

Στην ερώτηση πότε θα είναι εφικτό να προχωρήσει το β΄ υποέργο, απάντησε τα εξής: “Αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος των δικαιολογητικών και κατακυρωθεί το αποτέλεσμα ότι είναι αυτός ο μειοδότης, μέσα σε ένα εύλογο διάστημα υπογράφεται η σύμβαση και ξεκινά. Δηλαδή μπορεί να ξεκινήσει”.

Οι κύριες παρεμβάσεις για το β΄ υποέργο

Αναφορικά με το β΄ υποέργο πρέπει να σημειωθεί πως έχει χρηματοδότηση ύψους 592.800,00 ευρώ και σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, η οποία είχε αναρτηθεί δημοσίως στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών, η συνολική προθεσμία για την περαίωση του αντικειμένου της σύμβασης ορίζεται σε εννέα μήνες από την υπογραφή της.

Βάσει αυτής, το έργο περιλαμβάνει τις κάτωθι εργασίες: 1. Υποβίβαση του λόφου «ΝΕΡΑΪΔΑ» ούτως ώστε να μην αποτελεί εμπόδιο στις προσεγγίσεις των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Σύρου. 2. Βελτίωση της οδικής προσπέλασης προς την κορυφή του λόφου από τον παρακείμενο επαρχιακό δρόμο «Κάτω Μάνα- Μέγας Γιαλός» για την προσέγγιση των οχημάτων του εργοταξίου στην περιοχή εκτέλεσης των εργασιών, για την απόληψη των προϊόντων εκσκαφών και καθαίρεσης. 3. Μεταφορά και εναπόθεση των προϊόντων εκσκαφής σε αδειοδοτημένη περιοχή. 4. Κατασκευή μεταλλικής περίφραξης τύπου Β΄ ύψους 1,62 Μ της έκτασης αποκοπής του λόφου.

Διευκρινίζεται πως το φωτογραφικό υλικό είναι από το αρχείο της “Κοινής Γνώμης” σχετικά με την υπόθεση του αεροδρομίου της Σύρου.