Ανάθεση για την απόκτηση ορθής μελέτης χωροθέτησης και περιβαλλοντικών όρων για το τουριστικό λιμάνι στα Λαζαρέτα

Κλείνουν εκκρεμότητες για τη δημοπράτηση της μαρίνας

Με τη συνδρομή τεχνικού συμβούλου η σύνταξη τευχών δημοπράτησης και η διαδικασία για την αξιοποίησή της

Η απόκτηση ορθής μελέτης χωροθέτησης και περιβαλλοντικών όρων για τη μαρίνα στα Λαζαρέτα αποτελεί την τελευταία απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημοπράτησή της, στόχο τον οποίο διατηρεί στις προτεραιότητές της η Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, προκειμένου αυτή η λιμενική υποδομή να αξιοποιηθεί, μετά από πάρα πολλά χρόνια πλήρους εγκατάλειψης.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η σημερινή Διοίκηση πραγματοποιεί τα απαραίτητα βήματα που θα οδηγήσουν το Λιμενικό Ταμείο στο στάδιο της δημοπράτησης, τα οποία αφορούν στην ανάθεση της εργασίας της τροποποίησης της μελέτης χωροθέτησης, όπως και στην απόκτηση τεχνικού συμβούλου, ο οποίος θα βοηθήσει καταλυτικά στην αξιοποίησή της.

Συγκεκριμένα, η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου έχει προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης για την τροποποίηση της μελέτης χωροθέτησης της μαρίνας, καθώς όπως είναι γνωστό η κατασκευή της, παρέκλινε των αρχικών σχεδίων, ενώ έχει δεσμεύσει και ποσό για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, ο οποίος θα συντάξει τα τεύχη της απαραίτητης διακήρυξης.

Αναφορικά με την ανάγκη απόκτησης ορθής μελέτης χωροθέτησης και περιβαλλοντικών όρων, το ποσό που δεσμεύθηκε στο ταμείο ανέρχεται σε 21.100 ευρώ, ενώ το ποσό που αφορά στον τεχνικό σύμβουλο δεν θα υπερβεί τα 24.800 ευρώ.

Όλα τα παραπάνω προχωρούν μετά από τη νομιμοποίηση της μαρίνας, διαδικασία η οποία ξεκίνησε επί προηγούμενης Διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, ενώ ολοκληρώθηκε εντός της τρέχουσας θητείας, με την καταβολή και του απαραίτητου προστίμου στην Κτηματική Υπηρεσία.

Σχετικά με τις σημερινές προσπάθειες αξιοποίησής της, ρωτήθηκε η πρόεδρος, Κανδιώ Μαραγκού, προκειμένου να διευκρινίσει το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η νυν Διοίκηση.

Να αποτυπωθεί η ορθή χωροθέτηση. Αποτέλεσμα εντός 6μηνου

Σχετικά με την τελευταία σημαντική εκκρεμότητα, η λύση της οποίας δρομολογήθηκε προκειμένου να μπορέσει το Λιμενικό Ταμείο Σύρου να προχωρήσει τις διαδικασίες για τη δημοπράτηση της μαρίνας, ρωτήθηκε η πρόεδρος από την “Κοινή Γνώμη”.

Ειδικότερα, εστιάζοντας την αναφορά της στη μελέτη τροποποίησης της χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων, ανέφερε τα εξής με φόντο και τις σχετικές αναρτήσεις στη “Διαύγεια”: “Η συγκεκριμένη ανάθεση αφορά τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί προκειμένου η μαρίνα να είναι μία ολοκληρωμένη λιμενική εγκατάσταση”. Για να γίνει αυτό, εξήγησε πως πρέπει η μαρίνα να χωροθετηθεί σωστά.

Στην ερώτηση για τους λόγους αυτής της χωροθέτησης, η ίδια υπενθύμισε συγκεκριμένα γεγονότα: “Η χωροθέτηση που υπάρχει δεν αφορά τη μαρίνα όπως είναι σήμερα. Είχε γίνει μία χωροθέτηση με βάση τα αρχικά σχέδια της μαρίνας. Όπως όμως γνωρίζουμε όλοι καλά, η μαρίνα δεν κατασκευάστηκε βάσει των αρχικών σχεδίων, αλλά υπήρχαν κάποιες αλλαγές για τις οποίες αργότερα έγινε και η νομιμοποίηση των αυθαιρεσιών. Οπότε, εμείς, πρέπει να επαναχωροθετήσουμε τη μαρίνα και να αλλάξουμε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων βάσει της νέας χωροθέτησης”.

Μετά από αυτό το βήμα, δήλωσε σε απόλυτο τόνο πως, “θα είμαστε έτοιμοι να δημοπρατήσουμε τη μαρίνα”, διευκρινίζοντας πως, “γι αυτό πρέπει να ετοιμάσουμε και τα τεύχη διακήρυξης του διαγωνισμού”.

Στην ερώτηση αν έχει υπογραφεί ήδη η σύμβαση για τη μελέτη τροποποίησης της χωροθέτησης, η ίδια απάντησε καταφατικά. “Πριν από δέκα μέρες περίπου είχα ραντεβού με το Υπουργείο Τουρισμού. Συζητήσαμε με τους αρμόδιους υπαλλήλους για να ακολουθηθεί μία συγκεκριμένη διαδικασία και αμέσως μετά το ταξίδι, με τις αρμόδιες Υπηρεσίες προχωρήσαμε σε αυτές τις αναθέσεις”.

Μάλιστα αφού διευκρίνισε πως, “Η ανάθεση για τη χωροθέτηση αφορά σε σύμβαση διάρκειας τριών μηνών”, εξήγησε στη συνέχεια πως, “λογικά, στους επόμενους δύο, τρεις μήνες, θα είναι έτοιμη η μελέτη και θα υποβάλλουμε τον φάκελο για τη χωροθέτηση”.

Σχετικά με το στάδιο του ελέγχου και των εγκρίσεων, η ίδια σημείωσε πως, “Οι αρμόδιοι του Υπουργείου Τουρισμού μας έχουν υποσχεθεί πως εντός δύο μηνών, θα ολοκληρώσουν τις διαδικασίες από τη δική τους πλευρά. Ακολούθως, θα πρέπει να λάβουμε και κάποιες άλλες εγκρίσεις από ένα – δύο Υπουργεία και νομίζω πως στο επόμενο 6μηνο – με αισιόδοξα σενάρια – θα έχει ολοκληρωθεί η χωροθέτηση”.

Προσήλωση στη δημοπράτηση

Η κ. Μαραγκού ρωτήθηκε όμως και για τη δέσμευση του ποσού των 24.800 ευρώ, το οποίο προορίζεται για παροχή υπηρεσιών υποστήριξης στις διαδικασίες αξιοποίησης του τουριστικού λιμένα στη θέση Πηδάλι (Λαζαρέτα).

Σχετικά με την εν λόγω ανάγκη απόκτησης συμβούλου, η ίδια θέλησε να εξηγήσει πως προκύπτει καθώς “για τα τεύχη διακήρυξης θα πρέπει να έχουμε και συμβουλές νομικού περιεχομένου”, τονίζοντας πως “σίγουρα θα εμπλακεί και δικηγόρος”.

Μιλώντας πιο αναλυτικά για το συγκεκριμένο θέμα, κατέστησε σαφή την πρόθεση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου να προωθήσει όσο το δυνατόν αμεσότερα τη δημοπράτηση της μαρίνας.

“Ίσως, ο διαγωνισμός να μπορεί να ξεκινήσει και πριν από τη διαδικασία της χωροθέτησης, αλλά πάντα μετά από την υποβολή του σχετικού φακέλου στα αρμόδια Υπουργεία. Αυτό όμως είναι ένα νομικό θέμα, για το οποίο ο σύμβουλος που θα συντάξει και τα τεύχη διακήρυξης, θα μας βοηθήσει” ανέφερε σχετικά, προσθέτοντας ακόμη πως, “Πρέπει με νομικά επιχειρήματα να πείσουμε το Υπουργείο ότι αυτό είναι δυνατόν να γίνει. Δηλαδή να ξεκινήσουμε τον διαγωνισμό μολονότι δεν θα έχει ολοκληρωθεί η χωροθέτηση, η οποία όμως θα βρίσκεται υπό διαδικασία έγκρισης”.

Με αυτόν τον τρόπο, η ίδια διευκρίνισε πως “θα κερδίσουμε πάρα πολύ χρόνο”, λέγοντας μάλιστα πως “πρέπει να προσπαθήσουμε σε αυτήν την κατεύθυνση”, επειδή “είναι σημαντικό να μπορέσουμε να προλάβουμε το ενδιαφέρον του χ, ψ επενδυτή”.

Αισιοδοξία για την αξιοποίησή της

Βάσει των δηλώσεών της, η ίδια ρωτήθηκε σχετικά με το κομμάτι της εκδήλωσης ενδιαφέροντος από ιδιώτες και εταιρείες, αναφορικά με τη λιμενική υποδομή της μαρίνας στα Λαζαρέτα.

“Δεν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον επισήμως, γιατί κι εμείς, επισήμως δεν έχουμε βγάλει πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος” ανέφερε, λέγοντας ωστόσο πως, “μετά τις τελευταίες εξελίξεις με τη μαρίνα του Αλίμου και το γεγονός ότι χάθηκαν αρκετές θέσεις ελλιμενισμού εκεί, υπάρχουν διάφορες εταιρείες, οι οποίες μας έχουν προσεγγίσει κι ενδιαφέρονται για τη μαρίνα, επειδή έχουν ανάγκη για θέσεις ελλιμενισμού”.

Στην παρατήρηση πως αυτονόητα για την αξιοποίηση της μαρίνας θα πρέπει να προηγηθούν παρεμβάσεις, οι οποίες θα την καταστήσουν σύγχρονη και λειτουργική, καθώς σήμερα έχει περιέλθει σε κάκιστη κατάσταση, η πρόεδρος απάντησε καταφατικά, λέγοντας χαρακτηριστικά πως, “Αυτό θα είναι στις υποχρεώσεις του αναδόχου”.

Η ίδια, προτού ολοκληρώσει τις δηλώσεις της, υπενθύμισε μάλιστα πως, “Τη μαρίνα ούτως ή άλλως τη διαχειρίζεται το Υπουργείο Τουρισμού, αλλά ακριβώς επειδή είναι εντός χερσαίας ζώνης Λιμενικού Ταμείου Σύρου, αρμόδιος να τη διαχειριστεί και να την εκμεταλλευθεί είναι το Λιμενικό Ταμείο, αφού προηγουμένως όμως, έχει γίνει παραχώρηση από το Υπουργείο με ανταλλαγή κάποιου τιμήματος”.

Ως εκ τούτου, το Υπουργείο Τουρισμού την παραχωρεί στο Λιμενικό Ταμείο και το Λιμενικό Ταμείο στη συνέχεια, θα προχωρήσει σε διαγωνισμό”. Σχετικά με τον ανάδοχο που θα προκύψει, η ίδια διευκρίνισε τέλος, πως, “ο επενδυτής ουσιαστικά, θα είναι μία εταιρεία ειδικού σκοπού στην οποία θα συμμετέχει το Λιμενικό Ταμείο κατά ένα ποσοστό. Αυτά προβλέπονταν στην παλιά χωροθέτηση και θα προβλέπονται στην καινούργια – ενδεχομένως - με κάποιες αλλαγές”.