Η σημερινή Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου και η πρόεδρος, Κ. Μαραγκού κατοχύρωσαν το συγκεκριμένο ποσό από το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ για μελέτες λιμενικών έργων

Χρηματοδότηση 2 εκ. ευρώ για λιμενικές μελέτες στη Σύρο

Υπ. Εσωτερικών: Απόφαση ένταξης 14 προτάσεων του ΔΛΤΣ για όλη τη Σύρο

Χρηματοδότηση ύψους 2 εκ. ευρώ για την απόκτηση μελετών που θα ανάψουν το “πράσινο φως” για τη ριζική αλλαγή της εικόνας του λιμένα Σύρου και γενικά της λιμενολεκάνης Ερμούπολης κατοχύρωσε η σημερινή Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, σύμφωνα με τη θετική απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με την ένταξη όλων των προτάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου, στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ.

Η εν λόγω εξέλιξη που γνωστοποιήθηκε προ ημερών στην ιστοσελίδα της “Διαύγεια” μετά από τη σχετική ανάρτηση της απόφασης ένταξης όλων των προτεινόμενων μελετών για τα νησιά αρμοδιότητας του Λιμενικού Ταμείου Σύρου (ΑΔΑ: 6ΡΡΡ46ΜΤΛ6-934) από το Υπουργείο Εσωτερικών, ανοίγει τον δρόμο για την απόκτηση των απαραίτητων “εργαλείων”, με τα οποία η σημερινή Διοίκηση θα διεκδικήσει την υλοποίηση έργων υποδομής σε όλη την έκταση του λιμένα Ερμούπολης, αλλά και σε χερσαίες ζώνες άλλων περιοχών της Σύρου, όπως επίσης της Κέας, της Κύθνου και της Σερίφου.

Ανάμεσα στις μελέτες έργων που ξεχωρίζουν για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων είναι η μελέτη για τον νέο λιμένα ακτοπλοΐας της Ερμούπολης με ποσό 894.340,45 ευρώ, η μελέτη για το νέο κρηπίδωμα χύδην λατομικών προϊόντων της Ερμούπολης με προϋπολογισμό 401.532,29 ευρώ, η μελέτη για τουριστικό καταφύγιο στον Φοίνικα προϋπολογισμού 285.749,02 ευρώ, καθώς επίσης και έντεκα ακόμη μελέτες έργων για το νησί της Σύρου.

Όσον αφορά την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, αλλά και τα νησιά της Κέας, της Κύθνου και της Σερίφου, η κατοχύρωση του συγκεκριμένου ύψους χρηματοδότησης αποτελεί μία αξιοσημείωτη επιτυχία από το Διοικητικό Συμβούλιο και τη σημερινή πρόεδρο, Κανδιώ Μαραγκού, καθώς με προγραμματισμό και στόχευση ιεράρχησαν - σε διάστημα δύο μηνών - όλες τις ανοικτές ανάγκες και διεκδίκησαν εγκαίρως τις απαραίτητες χρηματοδοτήσεις.

Αξίζει να υπενθυμιστεί πως τις σχετικές προτάσεις για τη λήψη χρηματοδοτήσεων από το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ του Υπουργείου Εσωτερικών είχε συζητήσει το Διοικητικό Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου αρχές Νοεμβρίου, κάνοντας αγώνα δρόμου, στην κατεύθυνση της προετοιμασίας για την υποβολή των αιτημάτων μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2019.

Πρόκειται αναμφισβήτητα για μία εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη στον πρώτο χρόνο της θητείας της σημερινής Δημοτικής Αρχής του Νίκου Λειβαδάρα.

Παρακάτω ακολουθεί συνοπτική παρουσίαση της σκοπιμότητας εκπόνησης της κάθε μελέτης που αφορά στη Σύρο, όπως αυτές έχουν αναφερθεί σε συνεδριάσεις του Λιμενικού Ταμείου.

Σημειώνεται τέλος, πως από τον ΦΙΛΟΔΗΜΟ ΙΙ, το Λιμενικό Ταμείο Σύρου θα έχει τη δυνατότητα χρηματοδότησης για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, ο οποίος θα βοηθήσει στην προώθηση των διαδικασιών για την “ανάθεση” των μελετών μέχρι το τέλος του έτους.

Μελέτη για το νέο λιμάνι ακτοπλοΐας στην Ερμούπολη

Ειδικότερα, είναι γνωστό πως το σημερινό λιμάνι της Ερμούπολης παρουσιάζει σταθερά αύξηση της επιβατικής κίνησης ιδιαιτέρως κατά την τουριστική περίοδο, ενώ τα σύγχρονα πλοία είναι υψηλής μεταφορικής ικανότητας, τόσο σε επιβάτες, όσο και σε οχήματα. Σύμφωνα με τα αιτήματα που είχε κάνει η σημερινή Διοίκηση προς το Υπουργείο Εσωτερικών, είχε αναφερθεί πως, “οι υπάρχουσες λιμενικές εγκαταστάσεις και υποδομές δεν επαρκούν για την εξυπηρέτηση του επιβατικού φόρτου, κυρίως λόγω της περιορισμένης έκτασης του χερσαίου χώρου, αλλά και της θέσης του λιμένα εντός οικιστικού ιστού”. Ως εκ τούτου, η Διοίκηση είχε σημειώσει πως, “κρίνεται απαραίτητη η κατασκευή ενός νέου λιμένα για την ακτοπλοΐα” για την εξυπηρέτηση των σημερινών αναγκών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σε θέση που προσδιορίζεται μάλιστα στο εκπονηθέν master plan (σημείο πρώην εργοστασίου Λαδόπουλου), η έγκριση του οποίου εκκρεμεί.

Σε αυτή τη βάση είχε προτείνει την εκπόνηση μελέτης για τη μεταφορά του λιμένα ακτοπλοΐας, με προϋπολογισμό 894.340,45 ευρώ, πρόταση η οποία κι εγκρίθηκε.

Μελέτη για το νέο κρηπίδωμα χύδην λατομικών προϊόντων

Επιπλέον, στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ εντάχθηκε η πρόταση εκπόνησης μελέτη για νέο κρηπίδωμα χύδην λατομικών προϊόντων, με προϋπολογισμό 401.532,29 ευρώ.

Σύμφωνα με το περιεχόμενο της απόφασης σκοπιμότητας, σημειωνόταν πως ο σημερινός λιμένα Σύρου δεν διαθέτει επαρκείς εγκαταστάσεις για την ασφαλή φόρτωση κι εκφόρτωση αδρανών υλικών, “κυρίως λόγω περιορισμένης έκτασης του χερσαίου χώρου” κι ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η προσθήκη 5.350 τ.μ. περίπου χερσαίου τμήματος, η οποία θα εξασφαλίζει ασφαλέστερη πρόσδεση πλοίων.

Παρομοίως το εν λόγω έργο έχει συμπεριληφθεί στον γενικότερο σχεδιασμό του master plan του λιμένα Ερμούπολης.

Μελέτη για καλαίσθητα σκίαστρα και δάπεδα στο παραλιακό μέτωπο

Σημαντικό “εργαλείο” για την εικόνα του παραλιακού μετώπου αποτελεί και η μελέτη για την απόκτηση καλαίσθητων σκιάστρων και δαπέδων σε όλο το παραλιακό μέτωπο της Ερμούπολης, ώστε να καταστούν παρελθόν οι διάφορες διαφημιστικές και μη, ομπρέλες που υπάρχουν μέχρι σήμερα σε όλη την έκταση που αναπτύσσονται τραπεζοκαθίσματα.

Ειδικότερα, το Υπουργείο Εσωτερικών ενέκρινε την ένταξη του εν λόγω έργου με προϋπολογισμό 50.698,54 ευρώ προκειμένου να βελτιωθεί ο χώρος από την πλατεία Κανάρη επί της οδού Εθνικής Αντιστάσεως έως και τη συμβολή της με την οδό Δωδεκανήσου.

Αναφορικά με τη σκοπιμότητα εκπόνησης αυτής της μελέτης, έχει αναφερθεί προς το Υπουργείο Εσωτερικών πως απαιτούνται παρεμβάσεις τέτοιες που θα διευκολύνουν και την ασφαλή πρόσβαση των ΑΜΕΑ.

“Τόσο τα σκίαστρα, όσο και τα δάπεδα θα είναι εναρμονισμένα με την αρχιτεκτονική της Ερμούπολης, θα βρίσκονται σε πλήρη συνοχή μεταξύ τους και σε αρμονική ένταξη στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον της πόλης” υπογράμμιζε μεταξύ άλλων το Λιμενικό Ταμείο προς τους αρμοδίους.

Μελέτη για την επέκταση προβλήτας κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό έργο θα αποτελέσει και η επέκταση της προβλήτας για την προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Ερμούπολης, για το οποίο κρίθηκε απαραίτητη η εκπόνηση σχετικής μελέτης. Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών, το Λιμενικό Ταμείο Σύρου μπορεί να προχωρήσει στις σχετικές διαδικασίες, αφού εγκρίθηκε και η χρηματοδότηση για τη συγκεκριμένη μελέτη, προϋπολογισμού 55.377,32 ευρώ.

Με δεδομένο το ασφαλές λιμάνι της Ερμούπολης, η Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου είχε επισημάνει - αναφορικά με τη σκοπιμότητα αυτής της μελέτης – πως καθώς σταδιακά το νησί στρέφεται με οργανωμένο τρόπο στην κρουαζιέρα, “κρίνεται απαραίτητη η επέκταση της προβλήτας των κρουαζιερόπλοιων, καθώς θα προσθέσει 8.000 τ.μ. περίπου σε χερσαίους χώρους”, εξέλιξη που θα λειτουργεί ελκυστικά για την ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια των κρουαζιερόπλοιων και των επισκεπτών τους.

Πρέπει να σημειωθεί πως και το εν λόγω έργο έχει συμπεριληφθεί στον σχεδιασμό του master plan.

Χάραξη χερσαίων ζωνών σε Αζόλιμνο, Άγιο Νικόλαο, Φάμπρικα, Αχλάδι, Ποσειδωνία, Βάρη και Γαλησσά

Πέραν των ανωτέρω, το Λιμενικό Ταμείο Σύρου εξασφάλισε χρηματοδότηση για δέκα ακόμη μελέτες που θα “ανοίξουν” τον δρόμο για έργα σε χερσαία και παραλιακά τμήματα όλης της Σύρου.

Ειδικότερα, στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣΙΙ εντάχθηκε η μελέτη για τη χάραξη χερσαίων ζωνών σε υφιστάμενες εξομοιούμενες ζώνες του Λιμενικού Ταμείου Σύρου και συγκεκριμένα της Αζολίμνου, του Αγίου Νικολάου, της Φάμπρικας του Αχλαδίου και της Ποσειδωνίας, με προϋπολογισμό 24.225,53 ευρώ.

Σύμφωνα με όσα είχαν αναφερθεί κατά το παρελθόν σε συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου “κρίνεται απαραίτητη η χάραξη χερσαίας ζώνης σε όλες τις λιμενικές εγκαταστάσεις των άνω περιοχών, ώστε να καθοριστούν τα ακριβή όρια αυτών και κατ΄ ακολουθίαν να μπορούν να εκτελεστούν από το Λιμενικό Ταμείο εργασίες συντήρησης, βελτίωσης κι επέκτασης των λιμενικών υποδομών”. Καθίσταται σαφές δε, πως τα ανωτέρω, αξιολογούνται απαραίτητα καθώς στις εν λόγω περιοχές συγκεντρώνονται πολλοί επισκέπτες ενώ προσεγγίζουν και μικρά σκάφη, αλλά και βάρκες.

Παρομοίως, θα εκπονηθεί μελέτη και για τη χάραξη χερσαίων ζωνών σε λιμενικές εγκαταστάσεις του Γαλησσά και της Βάρης. Η σχετική χρηματοδότηση θα καλύψει τον προϋπολογισμό και των 8.639,03 ευρώ. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, αν και οι εν λόγω περιοχές δεν είναι στην ευθύνη του Λιμενικού Ταμείου σύρου, ωστόσο, “διαθέτουν λιμενικές εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν το ευρύ κοινό, αλλά έχουν μείνει χωρίς συντηρήσεις κι επισκευές για πολλά χρόνια”.

Αυτή η κατάσταση τις καθιστά μη ασφαλείς κι ως εκ τούτου, κρίνεται απαραίτητη η χάραξη χερσαίων ζωνών προκειμένου να είναι δυνατή η επισκευή, επέκταση, συντήρησή τους και η εν γένει εκμετάλλευσή τους.

Μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για αλιευτικά και τουριστικά καταφύγια

Μέσω του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ πρόκειται να εκπονηθούν και σημαντικές μελέτες για αλιευτικά και τουριστικά καταφύγια σε αρκετές περιοχές της Σύρου.

Ειδικότερα, θα εκπονηθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το αλιευτικό καταφύγιο της Ποσειδωνίας, με προϋπολογισμό 14.254,83 ευρώ.

Σύμφωνα με όσα είχαν αναφερθεί στο παρελθόν, “το συγκεκριμένο καταφύγιο εξυπηρετεί επαγγελματικά και ερασιτεχνικά αλιευτιλα σκάφη και κρίνεται απαραίτητο να εκπονηθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων διότι η υφιστάμενη έχει λήξει”. Στόχος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου είναι η εξασφάλιση της δυνατότητας υλοποίησης έργων για την αναβάθμιση του καταφυγίου.

Επιπλέον, θα εκπονηθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη λιμενική εγκατάσταση του Κινίου με προϋπολογισμό 18.130,92 ευρώ.

Βάσει του περιεχομένου της σκοπιμότητας της εν λόγω μελέτης, αυτή κρίνεται επιβεβλημένη σε όλος το μήκος του όρμου και θα αφορά “στην πρόβλεψη επέκτασης της υπάρχουσας προβλήτας για την εξυπηρέτηση περισσότερων αλιευτικών και τουριστικών σκαφών, για την οποία επέκταση, το Λιμενικό Ταμείο διαθέτει σχετική προμελέτη”.

Ακόμη, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θα αποκτήσει και το αλιευτικό καταφύγιο της Αζολίμνου, καθώς εγκρίθηκε και η σχετική πρόταση από το Υπουργείο Εσωτερικών, προϋπολογισμού 4.241,24 ευρώ.

Σύμφωνα με όσα είναι γνωστά από την πλευρά της Διοίκησης, “το συγκεκριμένο καταφύγιο εξυπηρετεί επαγγελματικά και ερασιτεχνικά αλιευτικά σκάφη και βρίσκεται σε διαδικασία νομιμοποίησης”. Ως εκ τούτου, κρίνεται αναγκαία η εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης, με στόχο την υλοποίηση έργων για την ανάπτυξη και αναβάθμιση του καταφυγίου.

Καταφύγιο τουριστικών σκαφών στον Φοίνικα

Μία ακόμη σημαντική μελέτη είναι αυτή που θα εκπονηθεί για την ανάπτυξη τουριστικού καταφυγίου στον Φοίνικα, με προϋπολογισμό ύψους 285.749,02 ευρώ.

Είναι γνωστό πως ο Φοίνικας παρουσιάζει σημαντική τουριστική κίνηση τα τελευταία χρόνια και μάλιστα στις υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις ελλιμενίζονται πάρα πολλά σκάφη.

Ωστόσο, το γεγονός πως δεν επαρκούν οι υφιστάμενες υποδομές για τις σημερινές ανάγκες πρόσδεσης έχει απασχολήσει έντονα, με αποτέλεσμα να κρίνεται “μονόδρομος” η δημιουργία ενός τουριστικού καταφυγίου στην περιοχή, για τη δημιουργία και νέων θέσεων πρόσδεσης σκαφών.

Η εν λόγω μελέτη θα χαρίσει τη δυνατότητα αναζήτησης χρηματοδότησης για την υλοποίηση του πολύ σημαντικού έργου.

Μελέτη για προστασία του παράκτιου μετώπου στον Φοίνικα

Τη δυνατότητα ανάπτυξης ενός απαραίτητου έργου για την προστασία των ακτών του Φοίνικα από τον έντονο κυματισμό, θα χαρίσει η εκπόνηση της σχετικής μελέτης, η οποία επίσης χρηματοδοτείται από τον ΦΙΛΟΔΗΜΟ ΙΙ με το ποσό των 50.973,30 ευρώ.

Πολλάκις έχει αναφερθεί το πρόβλημα της διάβρωσης των ακτών εξαιτίας των μεγάλων νότιων κυματισμών στην περιοχή, οι οποίοι προκαλούν προβλήματα στις παράκτιες υποδομές, αλλά και σε ιδιωτικές περιουσίες, εγκυμονώντας παράλληλα κινδύνους για τους πολίτες που διέρχονται από την παραλιακή οδό. Βάσει των ανωτέρω, κρίνεται αναγκαία “η κατασκευή έργων προστασίας των διαβρούμενων ακτών, προκειμένου να προστατευθούν οι παράκτιες υποδομές (πχ. παραλιακή οδός Φοίνικα) και οι περιουσίες.

Προστασία της Αζολίμνου

Στην απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών καθίσταται ξεκάθαρη η έγκριση της χρηματοδότησης και για την εκπόνηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου “Κατασκευή προσήνεμου μώλου Αζολίμνου” (9.139,70 ευρώ) όπως και η έγκριση για την απόκτηση ακτομηχανικής μελέτης έργων στον όρμο Αζολίμνου (18.598,78 ευρώ).

Σχετικά με την πρώτη μελέτη, η Τεχνική Υπηρεσία του Λιμενικού Ταμείου Σύρου σημείωνε πως, “παρατηρείται έντονα το φαινόμενο της διάβρωσης ακτών, λόγω κυματισμών κυρίως κατά τους βορειοανατολικούς ανέμους, γεγονός που προκαλεί προβλήματα στις παράκτιες υποδομές και περιουσίες”. Συμπλήρωνε μάλιστα στην τεκμηρίωση σκοπιμότητας πως για την ασφάλεια πολιτών και λουομένων, απαιτείται η κατασκευή προσήνεμου μώλου για την προστασία της διαβρούμενης ακτής προκειμένου να προστατευθούν και οι παράκτιες υποδομές και περιουσίες”.

Πέραν των ανωτέρω, σχετικά με τη δεύτερη μελέτη η Τεχνική Υπηρεσία σημείωνε πως, “Κρίνεται απαραίτητη η ακτομηχανική μελέτη έργων στον όρμο Αζολίμνου για να γίνει αρχικά ο προσδιορισμός της κοκκομετρικής ανάλυσης λεπτόκοκκων και χονδρόκοκκων αδρανών υλικών, στη συνέχεια η συλλογή και επεξεργασία πρωτογενών στοιχείων, έπειτα μελέτη κυματισμών στην παράκτια ζώνη και τέλος μελέτη στερεομεταφοράς στην παράκτια ζώνη”.

ΜΠΕ για τη μαρίνα Λαζαρέττων

Τέλος, το Λιμενικό Ταμείο Σύρου πρόκειται να αποκτήσει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη μαρίνα στη θέση “Πηδάλι” (Λαζαρέττα), καθώς από τον ΦΙΛΟΔΗΜΟ ΙΙ θα χρηματοδοτηθεί με ποσό ύψους 11.728,17 ευρώ. Σύμφωνα με την Τεχνική Υπηρεσία για τη σκοπιμότητα αυτής της μελέτης, έχουν αναφερθεί τα παρακάτω: “Η χωροθέτηση της μαρίνας στη Θέση Πηδάλι της ν. Σύρου έχει εγκριθεί με την υπ’ αριθ. Τ/1812 απόφαση της Υπουργού Ανάπτυξης (ΦΕΚ 1213/Β’/31.12.1996). Η μαρίνα ολοκληρώθηκε το 2003 με την κατασκευή των λιμενικών έργων Και των επιχώσεων, ενώ στη χερσαία έκτασή της αναπτύχθηκαν μόνο ορισμένοι βοηθητικοί κτιριακοί χώροι. Κρίνεται σκόπιμη η εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης, προκειμένου να ολοκληρωθεί η τροποποίηση της υπ’ αριθ. Τ/1212 απόφασης χωροθέτησης, έτσι ώστε αυτή (η νέα χωροθέτηση) αφενός να αποτυπώνει τα έργα της μαρίνας όπως τελικά υλοποιήθηκαν (και νομιμοποιήθηκαν) και αφ’ ετέρου να εναρμονίζεται με τα σχέδια του προς έγκριση master plan της χερσαίας και θαλάσσια ζώνης αυτής”.

Κ. Μαραγκού: “Προσωπικό στοίχημα στο τέλος της θητείας να παραδώσω εγκεκριμένες μελέτες για μεγάλα έργα”

Για την ανωτέρω εξέλιξη αλλά και επιτυχία την οποία πιστώνεται η σημερινή Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου και κυρίως η πρόεδρος, Κανδιώ Μαραγκού, κλήθηκε να τοποθετηθεί η ίδια στην εφημερίδα.

“Πριν από λίγες ημέρες λάβαμε επίσημα την απόφαση ένταξης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ σχετικά με τη χρηματοδότηση ύψους 2 εκ. ευρώ. Είναι η πρώτη φορά που το Λιμενικό Ταμείο Σύρου έλαβε μία τέτοια χρηματοδότηση για μελέτες που όπως γνωρίζουμε όλοι αποτελούν την αφετηρία για την υλοποίηση και την εκπόνηση νέων έργων. Αναφέρομαι με μεγάλη χαρά, γιατί όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί και οι άνθρωποι του χώρου, ποτέ δεν είχαμε έλλειψη χρηματοδότησης αλλά πάντοτε είχαμε έλλειψη ώριμων μελετών για έργα” σημειώνει αρχικά η κ. Μαραγκού, εξηγώντας αυτονόητα πως, αν δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα λήψης χρηματοδοτήσεων, “ποτέ το Λιμενικό Ταμείο Σύρου δεν θα είχε τη δυνατότητα να ανταπεξέλθει σε ένα τόσο μεγάλο ποσό για μελέτες” με δικές του οικονομικές δυνάμεις.

Ως εκ τούτου, θέλησε να υπογραμμίσει πως, “Αυτή η χρηματοδότηση ανοίγει τον δρόμο για πολύ σημαντικά έργα στο νησί μας, που η κατασκευή πολλών από αυτών, θα μπορούσε να ξεκινήσει και από την επόμενη τριετία”. Σύμφωνα με όσα ανέφερε συνοπτικά, κάποια από αυτά είναι έργα του master plan, όπως επίσης έργα για αλιευτικά και τουριστικά καταφύγια, καθώς και για την προστασία χερσαίων και παραλιακών ζωνών σε πολλές περιοχές της Σύρου.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, η ίδια κλήθηκε να τοποθετηθεί για την προσπάθεια που αναπτύχθηκε προκειμένου να διεκδικηθεί και να κατοχυρωθεί το ποσό των 2 εκ. ευρώ.

Σύμφωνα με όσα υπενθύμισε, Μέσα σε δύο μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων μας – αναλάβαμε τον Οκτώβριο του 2019 – με πάρα πολύ μεγάλη πίεση, χαράξαμε τη δική μας στρατηγική, δώσαμε βάρος στην εκπόνηση μελετών και καταφέραμε ώστε το Λιμενικό Ταμείο Σύρου να υποβάλει σχετική πρόταση στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, στις 28 Δεκεμβρίου του 2019”. Θέλησε να συμπληρώσει δε, πως, “η πρόσκληση ήταν ανοικτή από τον Απρίλιο του 2019, αλλά μέχρι τότε “ανεκμετάλλευτη” από πλευράς Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου”. Ως εκ τούτου, υποστήριξε κατηγορηματικά πως, “αν εμείς δεν είχαμε αυτόν το ζήλο και το όραμα, αλλά και τη στρατηγική ότι πρέπει να προχωράμε πρώτα στην εκπόνηση μελετών - αν θέλουμε να υλοποιήσουμε μεγάλα έργα -, άλλη μία ευκαιρία χρηματοδότησης θα είχε χαθεί”.

Προτού ολοκληρώσει τις δηλώσεις της, η ίδια θέλησε να εκφράσει το προσωπικό στοίχημά της για την τρέχουσα θητεία που βρίσκεται στο “τιμόνι” του Λιμενικού Ταμείου Σύρου. “Η χρηματοδότηση και η εκπόνηση όλων αυτών των μελετών είναι προσωπικό στοίχημά μου. Στοχεύω στο τέλος της θητείας μου το Λιμενικό Ταμείο Σύρου να έχει εγκεκριμένες μελέτες για μεγάλα έργα και να είναι έτοιμο για το επόμενο στάδιο, δηλαδή την υλοποίησή τους”.

Μέχρι το τέλος του 2020 η δημοπράτηση των μελετών

Κατά συνέπεια, σχολίασε πως, μπορεί σήμερα να είναι ημέρα χαράς, αλλά όπως πρόσθεσε, παράλληλα, “από σήμερα ξεκινά ένας νέος αγώνας δρόμου για το Λιμενικό Ταμείο και την Τεχνική Υπηρεσία του, ώστε μέχρι τέλος του 2020, να έχει δημοπρατήσει όλες αυτές τις μελέτες. Όλοι ευελπιστούμε σε μία παράταση καθώς η Υπηρεσία μας έχει έναν υπάλληλο και έχει τη βοήθεια ενός ακόμη μηχανικού από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου”. Σε συνέχεια των ανωτέρω δε, συμπλήρωσε πως ήδη “είμαστε σε αναζήτηση συμβούλου και οι απαιτήσεις μας είναι πολύ υψηλές, ώστε να βοηθήσει στο κομμάτι της δημοπράτησης των μελετών”, εκφράζοντας τέλος τις ευχαριστίες της προς δύο πρόσωπα που όπως τόνισε, βοήθησαν πολύ σε όλη αυτήν την προσπάθεια.

“Θέλω να καταθέσω ότι ήταν σημαντική και πολύτιμη η συμβολή του Δημάρχου, κ. Νίκου Λειβαδάρα και του προέδρου της ΝΟΔΕ Κυκλάδων, κ. Χρήστου Καφτηράνη στις επαφές μας με το Υπουργείο Εσωτερικών για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης και θέλω να τους ευχαριστήσω πολύ” ανέφερε, καταλήγοντας στις δηλώσεις της.