Δηλώσεις του αναδόχου του έργου, Δ. Κρούσκου με αφορμή την υπογραφή – προσφάτως - της εργολαβικής σύμβασης με το Υπ. Υποδομών

Αρχές Φεβρουαρίου η β΄ φάση του αεροδρομίου Σύρου

Προϋποθέσεις έναρξης η μεταφορά στύλων της ΔΕΗ και ο ορισμός επιβλέποντα από το Υπ. Πολιτισμού για τυχόν ευρήματα αρχαιολογικού ενδιαφέροντος στον λόφο Νεράιδα

“Με το δεξί” αναμένεται να ξεκινήσει η νέα χρονιά για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, καθώς εντός του πρώτου διμήνου θα γίνει η έναρξη των εργασιών για την προώθηση της β΄ φάσης του έργου βελτίωσης των δυνατοτήτων του αεροδρομίου Σύρου.

Τα παραπάνω επιβεβαίωσε με δηλώσεις του στην “Κοινή Γνώμη” ο εργολάβος, Δημήτρης Κρούσκος, η εταιρεία του οποίου ανέλαβε μετά από διαγωνιστική διαδικασία, την υλοποίηση του β΄ υποέργου της πολυσυζητημένης υπόθεσης της αναβάθμισης του αεροδρομίου Σύρου, προκειμένου - αυτό - να υποδέχεται αεροσκάφη μεγαλύτερης χωρητικότητας επιβατών.

Αναφορικά με την υπογραφή της σύμβασης - για την αποκοπή του λόφου του Νεράιδα -, ανάμεσα στον ίδιο και την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είχε τοποθετηθεί ενημερωτικά κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Νίκος Λειβαδάρας, γνωστοποιώντας πως το έργο της β΄ φάσης θα ξεκινήσει τέλος Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου του νέου έτους.

Σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει, η β΄ φάση θα προωθηθεί κανονικά, ενώ σε αναμονή βρίσκεται το νησί για την ολοκλήρωση της δικαστικής διαδικασίας που συνοδεύει την α΄ φάση του έργου, μετά από διαφορές που είχαν προκύψει ανάμεσα στις δύο εμπλεκόμενες πλευρές για τα πρώτα αποτελέσματα της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών.

Β΄ φάση: Αποκοπή του λόφου Νεράιδα

Ειδικότερα, για την υλοποίηση της β΄ φάσης του έργου του αεροδρομίου Σύρου, έχει υπογραφεί η εργολαβική σύμβαση ανάμεσα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στην εταιρεία 3Κ Τεχνική Εμπορική ΑΕ του Δημήτρη Κρούσκου, στις 6 Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους.

Η εταιρεία θα αναλάβει το έργο με τίτλο “Άρση εμποδίων – Αποκοπή λόφου Νεράιδα στην προσέγγιση του άκρου 36 του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών του κρατικού αερολιμένα Σύρου”.

Για το έργο υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και με το ποσό των 666.886,64 ευρώ θα προωθηθούν τα κατωτέρω: α. Η άρση εμποδίων (αποκοπή λόφου), ώστε να μην αποτελεί εμπόδιο στις προσεγγίσεις των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Σύρου, β. Η βελτίωση της οδικής προσπέλασης προς την κορυφή του λόφου από τον παρακείμενο επαρχιακό δρόμο “Kάτω Μάννα – Μέγας Γιαλός” για την προσέγγιση των οχημάτων του εργολάβου και την εγκατάσταση του εργοταξίου και γ. Η κατασκευή μεταλλικής περίφραξης τύπου Β ύψους 1,62 μ., της έκτασης αποκοπής του λόφου.

Είχε γνωστοποιηθεί εξ αρχής στον εργολάβο δε, πως, ταυτόχρονα με την εκτέλεση των εργασιών θα υπάρχει έλεγχος από αρχαιολόγο για τυχόν ευρήματα στον παλιό αρχαιολογικό χώρο στη θέση “Σκόπελος”.

Ξεκινάμε αρχές Φεβρουαρίου”

Στο πλαίσιο της τηλεφωνικής επικοινωνίας της “Κοινής Γνώμης” με τον κ. Κρούσκο, ο ίδιος ρωτήθηκε αν ταυτίζονται χρονικά οι ενέργειες της εταιρείας του με τις αναφορές του κ. Λειβαδάρα σχετικά με το διάστημα έναρξης της β΄ φάσης.

“Αυτό είναι ακριβές, υπό την αίρεση της ΔΕΗ και της Αρχαιολογίας” δήλωσε αρχικά ο εργολάβος, εξηγώντας πως και οι δύο προαναφερόμενες πλευρές οφείλουν άμεσα να ρυθμίσουν τις προϋποθέσεις, που θα επιτρέψουν την εγκατάσταση του εργοταξίου και άρα, την έναρξη του έργου.

“Και η ΔΕΗ πρέπει να φροντίσει να μετατοπίσει κάποιους στύλους που υπάρχουν κι εμποδίζουν την έναρξη των εργασιών και η Αρχαιολογία θα είναι παρούσα, αφού ορίσει εκπρόσωπό της ώστε να επιβλέπει” πρόσθεσε, επαναλαμβάνοντας κατηγορηματικά πως, “Αυτά τα δύο προαπαιτούνται”.

Ερωτηθείς για τον χρόνο κατά τον οποίο θα δρομολογηθούν τα ανωτέρω, υπήρξε συγκεκριμένος: “Απ΄ ό,τι με ενημέρωσε η Αρχαιολογία προς το τέλος Ιανουαρίου 2021 θα έχει προσλάβει άνθρωπο για να τον ορίσει ως επιβλέποντα στις δικές μας εργασίες” σχολίασε, εκτιμώντας πως, βάσει αυτής της πληροφόρησης, “αν όχι τέλος Ιανουαρίου, αρχές Φεβρουαρίου είναι πιο ρεαλιστική η έναρξη της β΄ φάσης”.

Ο ίδιος μάλιστα θέλησε να σημειώσει πως, “Αν δεν υπήρχαν αυτές οι δύο απαιτήσεις, θα είχαμε ξεκινήσει μέσα στο πρώτο 15ημερο του Ιανουαρίου”, ενώ σχετικά με την απομάκρυνση των στύλων της ΔΕΗ, εξήγησε πως η εταιρεία του δεν εμπλέκεται σε αυτό. “Το συγκεκριμένο θέμα το χειρίζεται το ΥΠΟΜΕΔΙ και απ΄ όσο γνωρίζω έχουν κάνει όλες τις ενέργειες για να γίνει η μεταφορά”.

Ως εκ τούτου, υπογράμμισε πως από την πλευρά του είναι έτοιμος και μόλις λάβει την ενημέρωση πως ρυθμίστηκαν οι δύο προϋποθέσεις, θα ξεκινήσει την υλοποίηση του έργου.

“Θα πρέπει να μου δοθεί το “πράσινο φως” για να ξεκινήσω. Και θα χρειαστώ δέκα ημέρες για να εγκαταστήσω το εργοτάξιο. Άρα, θεωρώ ρεαλιστικά μιλώντας, ότι θα ξεκινήσουμε αρχές Φεβρουαρίου” επανέλαβε με βεβαιότητα ο κ. Κρούσκος.

Βασικό έργο οι εκσκαφές

Σε συνέχεια των ανωτέρω κι ερωτηθείς για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών από πλευράς της εταιρείας του, ανέφερε τα εξής: “Το διάστημα κατά το οποίο θα πρέπει να ολοκληρώσουμε τις παρεμβάσεις μας είναι 9 μήνες”. Διευκρινίζοντας μάλιστα ποιος είναι ο χαρακτήρας αυτών των εργασιών για να επιτευχθεί η αποκοπή του λόφου - που θα επιτρέπει την προσέγγιση αεροσκαφών με περισσότερους επιβάτες σε όλες τις καιρικές συνθήκες -, υπήρξε σαφής: “Οι μόνες εργασίες είναι εκσκαφές. Δεν υπάρχει ουσιαστικά άλλη εργασία” εξήγησε, λέγοντας ακόμη πως, “Το 99% αφορά στην αποκοπή του λόφου για να διευκολύνεται η κίνηση των αεροσκαφών”.

Α΄ φάση: “Στον πάγο” η επέκταση κατά 140 μέτρα

Ωστόσο, όπως έχει πολλάκις αναφερθεί στο παρελθόν και στο περιεχόμενο πολλών ρεπορτάζ, απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέγγιση αεροσκαφών μεγαλύτερης χωρητικότητας επιβατών στο αεροδρόμιο Σύρου είναι η ολοκλήρωση και(!) της α΄ φάσης, δηλαδή της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων κατά 140 μ.

Σύμφωνα με την πρόσφατη ενημέρωση του Δημάρχου εντός του Δημοτικού Συμβουλίου, δεδομένης της εμπλοκής που υπήρξε στο έργο με φόντο τη διάλυση της εργολαβίας, εξαιτίας διαφωνιών μεταξύ του αναδόχου και της Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων ως προς το αποτέλεσμα στο κομμάτι που τοποθετήθηκε μπετόν (ρηγματώσεις), ακολουθείται η δικαστική οδός, για να παραληφθούν οι εργασίες που υλοποιήθηκαν ως σήμερα και να μπορέσει να ανατεθεί σε νέο εργολάβο η ολοκλήρωση της α΄ φάσης.

Ως εκ τούτου, η υπόθεση θα εκδικασθεί κατά πάσα πιθανότητα εντός του τελευταίου 10ημερου του Ιανουαρίου και μετά, το αρμόδιο Υπουργείο θα προχωρήσει σε συμφωνία με επόμενο στη σειρά ανάδοχο.

Κατά συνέπεια, γίνεται αντιληπτό πως δυστυχώς η ολοκλήρωση της α΄ φάσης, δεν θα έχει προωθηθεί πριν το Πάσχα.