Δεδομένων των ενεργειών για αύξηση των χώρων στάθμευσης προς εξυπηρέτηση των οδηγών κυρίως τη θερινή περίοδο που το κυκλοφοριακό πρόβλημα “οργιάζει” στην Ερμούπολη

Αναγκαιότητα ο επανασχεδιασμός των δρομολογίων των mini bus

Λιτές απαντήσεις του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών με αφορμή την προώθηση του έργου του εκσυγχρονισμού των στεγάστρων αναμονής της αστικής συγκοινωνίας

Το ζήτημα του επανασχεδιασμού των δρομολογίων της αστικής συγκοινωνίας του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης παρουσιάζεται στο προσκήνιο ως αναγκαιότητα και μάλιστα με επιτακτικό τρόπο, δεδομένου του κυκλοφοριακού προβλήματος της θερινής περιόδου στην Ερμούπολη, αλλά και με φόντο τις ενέργειες που γίνονται για την ανάπτυξη περισσότερων χώρων στάθμευσης πλησίον της πόλης.

Συγκεκριμένα, η αξιοποίηση ενός ακόμη οικοπέδου πλησίον του ήδη διαμορφωμένου δημοτικού parking στη Δόξα, αλλά και η προσπάθεια κατοχύρωσης ενός ακόμη ανοικτού χώρου στη Λαλακιά προς ανάπτυξη αρκετών θέσεων στάθμευσης οχημάτων, οδηγεί μοιραία στο συμπέρασμα πως η Δημοτική Αρχή οφείλει να επανασχεδιάσει το επόμενο θερινό πρόγραμμα των δρομολογίων των mini bus, με τρόπο τέτοιο, που θα ανταποκρίνεται στις αναπάντητες(!) ανάγκες της σημερινής κατάστασης.

Είναι πλέον ξεκάθαρο πως η Σύρος δεν μπορεί να εξακολουθήσει να εγκλωβίζεται στο πρόβλημα του κυκλοφοριακού που ούτως ή άλλως την εκθέτει στα μάτια των επισκεπτών και ως εκ τούτου, προκύπτει ως επιτακτική ανάγκη - πλέον - η διάθεση των mini bus προς τους πολίτες, με τρόπο που θα λειτουργεί ανακουφιστικά για την πόλη, αλλά και θα διευκολύνει τις μετακινήσεις τους από τα περιφερειακά parking προς το ιστορικό κέντρο.

Σε σχετικό ερώτημα κλήθηκε να απαντήσει ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Μηνάς Αληφραγκής, εξ αφορμής του έργου της αντικατάστασης παλαιών στεγάστρων αναμονής επιβατών με νέα, το επόμενο 5μηνο.

Συγκεκριμένα, σήμερα, η Οικονομική Επιτροπή εγκρίνει τον ανάδοχο του έργου του εκσυγχρονισμού των στεγάστρων αναμονής της αστικής συγκοινωνίας, το οποίο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ (48.030 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Μ. Αληφραγκής: Προϋποθέσεις, ο προϋπολογισμός και οι νέοι χώροι στάθμευσης

Ειδικότερα, ο κ. Αληφραγκής ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο πύκνωσης των δρομολογίων κατά τη θερινή σεζόν σε ώρες και ημέρες που η επισκεψιμότητα στη Σύρο το ζητά(!), ώστε οι πολίτες να αφήνουν στους χώρους στάθμευσης τα οχήματά τους και να μετακινούνται με τα mini bus.

Πρωτίστως, κλήθηκε να απαντήσει για τον χρόνο απομάκρυνσης του ανενεργού εδώ και χρόνια εξοπλισμού των πληροφοριακών πινακίδων που είχαν τοποθετηθεί (επί δημαρχίας Γ. Δεκαβάλλα) σε όλη την έκταση της πόλης και συγκεκριμένα σε στάσεις αναμονής και χώρους στάθμευσης, γνωστοποιώντας πως αυτό έχει δρομολογηθεί για το αμέσως προσεχές διάστημα. “Είναι στον προγραμματισμό μας άμεσα. Θέλουμε πρώτα να διαμορφώσουμε το parking της Δόξας και τον χώρο που μας παραχωρεί η οικογένεια Τορναζάκη και μετά θα προχωρήσουμε στην απομάκρυνσή τους. Εκτιμώ ότι μέχρι τέλος του μήνα θα τις έχουμε βγάλει” ανέφερε, απαντώντας παρακάτω και στο σοβαρό θέμα του επανασχεδιασμού των δρομολογίων των mini bus, προς ουσιαστικό όφελος της πόλης και των πολιτών (επισκεπτών και κατοίκων).

“Προς το παρόν για τα mini bus στη Δόξα, δεν το συζητάμε, αν πρώτα δεν υλοποιηθεί το έργο του Βούρλη. Κι αυτό για λόγους ασφάλειας των πολιτών” εξήγησε πρωτίστως, σημειώνοντας παρακάτω πως η Δημοτική Αρχή προσανατολίζεται στο να εξετάσει τα δρομολόγια, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

“Όσον αφορά το θερινό ωράριο των mini bus, θα εξετάσουμε την αλλαγή δρομολογίων, αν έχουμε το parking στη Λαλαλιά και αν έχει ανοίξει ο δρόμος στον Βούρλη. Ενδεχομένως να κάνουμε αλλαγές στα δρομολόγια. Ναι” σχολίασε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος στο πλαίσιο της τηλεφωνικής επικοινωνίας με την εφημερίδα, λέγοντας τέλος πως, “Όλα εξαρτώνται βέβαια και από τον προϋπολογισμό και από το πόσα χρήματα έχουμε και σίγουρα από την έκβαση των συζητήσεων για την απόκτηση νέου χώρου στάθμευσης στη Λαλακιά”.

Aσφάλεια και εξυπηρέτηση πολιτών

Σε συνέχεια των ανωτέρω, πρέπει να σημειωθεί πως σήμερα η Οικονομική Επιτροπή ενέκρινε την απόφαση για την ανάδειξη εργολάβου, ο οποίος θα εκτελέσει το έργο της προμήθειας και τοποθέτησης νέων στεγάστρων αναμονής εντός του επόμενου 5μηνου από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης με τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης.

Σύμφωνα με όσα είχαν γίνει γνωστά και κατά τον χρόνο διεκδίκησης της χρηματοδότησης από τον ΦΙΛΟΔΗΜΟ ΙΙ: “Ο σκοπός της συγκεκριμένης προμήθειας είναι η μεταφορά και τοποθέτηση στεγάστρων, για τη δημιουργία ή και αναβάθμιση των υπαρχουσών στάσεων, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Τα στέγαστρα αναμονής επιβατών που θα τοποθετηθούν είναι δύο μορφών. Αυτά που θα τοποθετηθούν εντός και εκτός του ιστορικού κέντρου της Ερμούπολης.

Διευκρινίζεται πως τα στέγαστρα αναμονής επιβατών που θα τοποθετηθούν εντός του ιστορικού κέντρου Ερμούπολης θα έχουν την ίδια μορφή με αυτά που είναι ήδη τοποθετημένα σε διάφορα σημεία της πόλης και συνάδουν με την αρχιτεκτονική της νεοκλασικής Ερμούπολης”.

Σε αρμονία με τη φυσιογνωμία του νησιού και της πόλης

Συγκεκριμένα, τα νέα στέγαστρα που θα τοποθετηθούν έχουν τα εξής χαρακτηριστικά: α. Έχουν ιδιαίτερη αρχιτεκτονική μορφή, παρέχουν λειτουργικότητα και προσαρμογή στο περιβάλλον και συνδυάζονται με τις σημάνσεις των στάσεων σε ένα αρμονικό σύνολο. β. Παρέχουν την απαραίτητη προστασία στους χρήστες των αστικών συγκοινωνιών από τις καιρικές συνθήκες κατά τον χρόνο αναμονής τους και εξασφαλίζουν την ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, με εξαίρεση εκείνη που έχει τοποθετηθεί η διαφήμιση ή και ο χάρτης των αστικών συγκοινωνιών ή οποιαδήποτε έντυπη πληροφόρηση για τη λειτουργία των Αστικών Συγκοινωνιών που θα αναρτάται προς ενημέρωση των επιβατών. γ. Κατασκευάζονται από υλικά και μικροϋλικά υψηλών μηχανικών και χημικών ιδιοτήτων και προδιαγραφών που παρέχουν καλαίσθητη εμφάνιση, είναι αντιβανδαλιστικά και δεν αλλοιώνονται από την επίδραση των καιρικών και περιβαλλοντικών συνθηκών. δ. Διαθέτουν φωτισμό και εξασφαλίζεται πλήρως η προστασία της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης, καθώς και η προστασία των επιβατών από το ρεύμα. ε. Διαθέτουν καθίσματα (σταθερά ή ανακλινόμενα), εφόσον το επιτρέπει ο τύπος του στεγάστρου, χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στους επιβάτες. στ. Σε μικρή απόσταση κάθε στέγαστρο θα τοποθετεί καλάθι απορριμμάτων, σε σημείο που δεν θα εμποδίζει τους επιβάτες ή τους διερχόμενους πεζούς. ζ. Διαθέτουν ενσωματωμένο πλαίσιο με καθαρές διαστάσεις 1,00μ. (για την οριζόντια) και 0,70μ. (για την κατακόρυφη) στο ένα τμήμα της πλάτης όπου θα αναρτώνται πληροφορίες, ανακοινώσεις και χάρτες της αστικής συγκοινωνίας και στις δύο όψεις του. η. Στο άνω δεξιό και αριστερό εξωτερικό τμήμα του στεγάστρου, δηλαδή στις πλευρές τις κάθετες προς τον άξονα του δρόμου, θα τοποθετηθεί εγκατάσταση καλαίσθητων πλαισίων, στα οποία θα αναγράφεται η ονομασία της στάσης”.

Θέσεις τοποθέτησης

Σύμφωνα με όσα έχουν γνωστοποιηθεί, οι θέσεις τοποθέτησης των στεγάστρων αναμονής επιβατών επιλέχθηκαν σε συνεργασία με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. που εκτελεί το μεταφορικό έργο του Δήμου, “ανάλογα με την επιβατική κίνηση της κάθε στάσης και τη συχνότερη διέλευση των μικρολεωφορείων”. Επίσης ζητήθηκε η άποψη των Δημοτικών Κοινοτήτων Ερμούπολης και Άνω Σύρου, από όπου διέρχονται τα μικρολεωφορεία, οι οποίες και κατέθεσαν την άποψή τους. Ειδικότερα, αποφασίστηκε να υπάρξει αντικατάσταση του παλαιού στεγάστρου με νέο στον χώρο στάθμευσης του Λαδόπουλου (πλησίον Σκλαβενίτη) με ποσό 6.200 ευρώ, ενώ θα τοποθετηθούν νέα στέγαστρα σε θέσεις πλησίον του Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου (6.400 ευρώ), στη θέση Βρυσαράκια (6.400 ευρώ), στην Εκκλησία του Ι.Ν. Αναστάσεως (6.400 ευρώ), στη θέση Αλάνα, στους πρόποδες της Άνω Σύρου (5.160 ευρώ), και ακόμη θα αντικατασταθεί το παλαιό στέγαστρο στη Δόξα (4.960 ευρώ). Τέλος, εντός ιστορικού κέντρου θα τοποθετηθούν στέγαστρα αναμονής επιβατών στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου (6.350 ευρώ), καθώς και στην πλατεία Ηρώων (4.960 ευρώ). Σημειώνεται πως αντιστοίχως θα τοποθετηθούν και ειδικοί μικροί κάδοι για τα απορρίμματα.